Aihe: Gibson SG standard
1 2 3 4 5 6
hollstro
23.02.2007 20:13:37 (muokattu 23.02.2007 20:41:27)

Maailmassa monta on ihmeelistä kitaraa, mutta SG kuuluu ehdottomiin klassikoihin.

SG:n parhaita puolia ovat parempi resonointi kuin Les Paulissa, kevyempi paino ja hyvä ergonomia. Sustaini ei ole Lessukan luokkaa, mutta hyvä kuitenkin. Rouhea rokkisaundi on SG:n ominta aluetta. Jos yhdellä kitaralla pitäisi pärjätä niin SG olisi kova kilpailija Stratolle. Komppikitaristi ottaisi SG:n. Siis minusta. Tätä aihetta selatessa alkoi tuollainen SG Standard V.O.S kuumottamaan...
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
rheinone
23.02.2007 22:46:38 (muokattu 23.02.2007 22:48:50)
Maailmassa monta on ihmeelistä kitaraa, mutta SG kuuluu ehdottomiin klassikoihin.

SG:n parhaita puolia ovat parempi resonointi kuin Les Paulissa, kevyempi paino ja hyvä ergonomia. Sustaini ei ole Lessukan luokkaa, mutta hyvä kuitenkin. Rouhea rokkisaundi on SG:n ominta aluetta. Jos yhdellä kitaralla pitäisi pärjätä niin SG olisi kova kilpailija Stratolle. Komppikitaristi ottaisi SG:n. Siis minusta. Tätä aihetta selatessa alkoi tuollainen SG Standard V.O.S kuumottamaan...

Ootsä se hollströ joka oli vaihtamassa SG:tä Tele Custöömiin, mut ei tullu kauppoja? Juki jo tossa pikkusen pyki ett oisko sittenki kantsunu vaihtaa...

E: Niin ne V.SO.P. Classic '57 mikit vois olla aika jees.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
hollstro
24.02.2007 09:22:55

Ootsä se hollströ joka oli vaihtamassa SG:tä Tele Custöömiin, mut ei tullu kauppoja? Juki jo tossa pikkusen pyki ett oisko sittenki kantsunu vaihtaa...

E: Niin ne V.SO.P. Classic '57 mikit vois olla aika jees.

Joo, oisin vaihtanu '74 SG Standardin '75 Tele Customiin. SG on ihan orggis ja tosi makee, mut Jukilla ei sillon napannu. Onneks.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
PLO
24.02.2007 10:59:20
Joo, mä luotin ett sä oot käyny kojeponnistamassa sen, uskalsin ostaa näkemättä. Stadin DLX:ssä eivät päässeet tohon hintaan millään vaik niillä roikku yks siellä seinällä. Maahantuoja ehkä nostanu sisäänostohintoja vuodenvaihteessa.

Tosi pikaisesti kokeiltu tosiaan, mut ei mitään hämminkiä äkkiseltään. Olisit vihjaissut, niin olisin voinut käydä tekemässä perusteellisemmankin testin, mut tuskin tuossa nyt mitään.

Itelle jos(kun?) SG:tä oon jossain vaiheessa hommaamassa, niin varmastikin siinä on tai tulee '57 classic mikit. Ainakin tuossa ESsissäni ne saundaa älyttömän hyvältä. Tosin se nyt on muutenkin aivan huippu yksilö. Samaten 60 slim kaula on lähes must juttu. Eli käytännössä CS -61 reissue tai jos metsästäis jonkun vintagepelin. Mutta saa nähdä. Tuo 335 on tällä hetkellä sellaisessa asemassa mulle, että paha sitä on siitä kammeta sivuun, eikä viitti lisää soittimia hommata vain jouten nurkkiin pölyttymään. Mutta eipä sitä koskaan tiedä. Mieli muuttuu ja lämpimät muistot SG:stä. 70-luvulla sellaisen omistin ja soitin loppuun. Silloin ei pahemmin osaavia kitarakorjaajia missään ollut, varsinkaan pikkukaupungeissa, et olisi saanut esim. nauhat vaihdatettua uusiin.
fox
24.02.2007 11:08:38

Pienellä testauksella herätti heti omistushaluja ja se on aina hyvä merkki se.

Ihan henkilökohtaisesti sitä myös käpistelin, ja oli ihan jees. Tosin nuot 70-75 ohutkaulaset siltikin tutumpia.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rheinone
24.02.2007 14:56:30
Ihan henkilökohtaisesti sitä myös käpistelin, ja oli ihan jees. Tosin nuot 70-75 ohutkaulaset siltikin tutumpia.. ;)

No mut hienoo jos se on oikeen useamman mnet-kolleegan toimesta koestettu. Se yksilö jota testasin stadin DLX:ssä, oli kyllä mulle oikein passeli kaulaltaan ja muutenkin.
juhahurja
24.02.2007 21:25:11
Kyllä. Itelläni on sg vuodelta 70. Siinä ei ollu originaali mikit, kun ostin sen. ihme minihumbuckerit, niinpä panin ison dimarzion tallaan. Mulla on kans fernandes strato, joka kyllä on ykkönen. Gigsoneissa on kapeampi kaula. Se on vähän makuasia, mikä tuntuu kädessä hyvältä. Mulla kans on yamahan sg 83, jonka kaula kyllä voittaa kaikki sgt. Koko ikäni oon vaihellu mikkejä keskenään, mutta kyllä se on puu mikä kitarassa soi oli sitten sähkö, tai akustinen. Hyvää onnea täydellisen saundin metsästyksessä. Jussi.
rheinone
25.02.2007 12:13:27 (muokattu 25.02.2007 12:13:55)
Tos on kans sopuhintanen ebony (mit kleinen Gebrauchsspuren):

http://www.guitar24.de/de/pro.php?id=14227
fox
25.02.2007 14:20:30 (muokattu 25.02.2007 14:21:27)

Kyllä. Itelläni on sg vuodelta 70. Siinä ei ollu originaali mikit, kun ostin sen. ihme minihumbuckerit, niinpä panin ison dimarzion tallaan. Mulla on kans fernandes strato, joka kyllä on ykkönen. Gigsoneissa on kapeampi kaula. Se on vähän makuasia, mikä tuntuu kädessä hyvältä. Mulla kans on yamahan sg 83, jonka kaula kyllä voittaa kaikki sgt. Koko ikäni oon vaihellu mikkejä keskenään, mutta kyllä se on puu mikä kitarassa soi oli sitten sähkö, tai akustinen. Hyvää onnea täydellisen saundin metsästyksessä. Jussi.

Oletko Jussi ihan varma, että on 1970-vuodelta? Muovikuoriset minihumpparit tuli 4-variantin SG Speciaaliin 71-72. Joka tapauksessa ne minihumpparit on ihan samat mitä oli LP Deluxessa, ja valitettavasti tuon modauksen seurauksena sellasesta kohtuullis-arvokkaasta kepistä on tullu..*köh*.. halpisversio. Tuolta voit katsoa vähän tarkempaa mallimääritystä
www.everythingsg.com

Vuosilukua pitäs tarkentaa, 1972-73, siin oli sellanen SG Pro välissä tosiaan.. Sen verran edittiä.
timppa67
25.02.2007 15:38:59
Oletko Jussi ihan varma, että on 1970-vuodelta? Muovikuoriset minihumpparit tuli 4-variantin SG Speciaaliin 71-72. Joka tapauksessa ne minihumpparit on ihan samat mitä oli LP Deluxessa, ja valitettavasti tuon modauksen seurauksena sellasesta kohtuullis-arvokkaasta kepistä on tullu..*köh*.. halpisversio. Tuolta voit katsoa vähän tarkempaa mallimääritystä
www.everythingsg.com

Vuosilukua pitäs tarkentaa, 1972-73, siin oli sellanen SG Pro välissä tosiaan.. Sen verran edittiä.

Mistä helvetistä toi Foxi tietää kaikenmaailman kipsonit ja niitten bumlebee kondensaattorit...? plussaa putoo.. hieno homma kun joku meitä täällä neuvoo..
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
fox
25.02.2007 20:24:22

Mistä helvetistä toi Foxi tietää kaikenmaailman kipsonit ja niitten bumlebee kondensaattorit...? plussaa putoo.. hieno homma kun joku meitä täällä neuvoo..

Se on hulluna rinsonnu kaiken maailman kitaroitten parissa koko hurjan nuoruutensa... 8)
Sitte mitä mää sitä panttaan, jos jotain vähän tiedän...hih.. Ja höö, kyllä mä väärässä oon ollu, ja tulen olemaan varmaan monta monta kertaa..
Munsta kivaa se! (Oikeesti en tiiä muuta ku vähän G-pajan tuotteista, ja Ibaneesin Artisteista, kerta niist tykkään..)
atha
26.02.2007 12:51:29
Valkoisen SG standardin ( http://1484.bz/c/22468/ ) lisäksi japanista löytyy muistakin erikosempia SG:itä.

Esim. Sapphire Blue Special ja 61 reissue, Swamp ash special, Gothic II EMG:illä. Jr-mallit vaalean sini/puna/keltaisina löytyy linkin takaa löytyvästä ikebe-gakkin hausta:

http://tinyurl.com/3bx8yh

Ishibashin SG-valikoimaa:
http://1484.bz/c/part.cgi?part=0&part3=59,186&type=0
rheinone
26.02.2007 13:18:17
Valkoisen SG standardin ( http://1484.bz/c/22468/ ) lisäksi japanista löytyy muistakin erikosempia SG:itä.

Esim. Sapphire Blue Special ja 61 reissue, Swamp ash special, Gothic II EMG:illä. Jr-mallit vaalean sini/puna/keltaisina löytyy linkin takaa löytyvästä ikebe-gakkin hausta:

http://tinyurl.com/3bx8yh

Ishibashin SG-valikoimaa:
http://1484.bz/c/part.cgi?part=0&part3=59,186&type=0

Tossa ku olis viel kromi-HW, ni avot:

http://1484.bz/c/21318/
fox
26.02.2007 14:51:57

Tossa ku olis viel kromi-HW, ni avot:

Perinteisesti Customeissa on, paitsi otelautamerkki 1.välissä, myös kullitetut osat! Toki tilauksesta saa(nee) myös kromiosat. Sen lisäksi vuosien mittaan on ollu "special editioneja" ainakin LP Customista kromiosilla. Mutta, yleisesti ja perinteitä noudattaen, kulta kuuluu Customiin.
rheinone
26.02.2007 15:04:07
Perinteisesti Customeissa on, paitsi otelautamerkki 1.välissä, myös kullitetut osat! Toki tilauksesta saa(nee) myös kromiosat. Sen lisäksi vuosien mittaan on ollu "special editioneja" ainakin LP Customista kromiosilla. Mutta, yleisesti ja perinteitä noudattaen, kulta kuuluu Customiin.

No ei mulle sitte Customia, paitsi valkoinen "Elvis In Las Vegas"-naamiaisiin.
minidriver
26.02.2007 15:18:37

kulta kuuluu Customiin.

That's the way it should be!!! Mulle kultaa ja kimallusta kiitos.
Ulkon o lunt ja lumes o kust.
Peiw
26.02.2007 16:55:16
Perinteisesti Customeissa on, paitsi otelautamerkki 1.välissä, myös kullitetut osat! Toki tilauksesta saa(nee) myös kromiosat.

Off Topic: Kullatut osat vielä ymmärrän, mutta oikein kullitetut... en oikeastaan halua tietää mitä se tarkoittaa
Wahi
26.02.2007 16:57:21
Off Topic: Kullatut osat vielä ymmärrän, mutta oikein kullitetut... en oikeastaan halua tietää mitä se tarkoittaa

Tuo on "WANHA!!11" mnetin legenda inside-juttu tai jotain. Kuka sen alunperin muuten sanoi?
"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon
minidriver
26.02.2007 17:03:10

Tuo on "WANHA!!11" mnetin legenda inside-juttu tai jotain. Kuka sen alunperin muuten sanoi?

On muuten niin "WANHA!!11" ettei mnettiä ole ollut olemassakaan kun kullitetuista niistänäistä kiiltävistä on puhuttu...
Ulkon o lunt ja lumes o kust.
Les Fender
26.02.2007 20:31:12
On muuten niin "WANHA!!11" ettei mnettiä ole ollut olemassakaan kun kullitetuista niistänäistä kiiltävistä on puhuttu...

Niin Wanha ettei ollunna iternenttiäkään, muistan jo 80-luvulta kun tytöt sano ettei niitä saa kullitella.........
"Living is easy with eyes closed!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)