Aihe: Gibson SG standard, käytettyjen hintataso?
1 2 3 4 5
fox
23.08.2010 13:14:50

Jii-Gee: Näin mä sen vähän arvelinkin,yks 'SG geek' vaan valisti mua että tygimpi tone ku mikit rungossa kiinni eikä pleksissä !?

Psykoakustiikkaa.. =) Jos on metalliset Groverin Rotomatikit, on enempi sustainikas silloin!

Siis tod näk tarkoitit että siin kakkosessa EI ole runkoäänien puute mikään onkelma ??

Meinasin, että ei oo kommenttia suuntaan eikä toiseen... =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Strimari
24.08.2010 18:36:05
Mikä ettei tokai?
Härski: Koska se ei ole Gibson.

ERITTÄIN hyvin sanottu!
Itse ostettiin juurikin jokin aika sitten SG:n " Goddess" malli, maksoi käytettynä tasan 800 rahaa, siihen päälle vielä Musitecin perushuolto mallia " pura,tsekkaa,kokoa" 80 euroa sis. uudet kielet.
Ei ollenkaan paha.
Tokaita mekään ei harkittu, koska ei muutenkaan harrasteta jousiammuntaa :-)
Is dream a lie, if it dont come true, or is it something worse?
mpekkanen
18.01.2025 10:58:50
En viitsinyt perustaa uutta ketjua Gibson SG kitaralle, niin käytetään vanhaa.

Ostin alkuviikosta 1996 rakennetun Gibson SG All American 1 kitaran ja tämä on aivan mielettömän hyvä kitara.
Tässä on 24 nauhaa ja yhdellä 500T humbuckerilla ja TOM talla ja tailpiece. Volume, tone ja pikku kytkimellä mikin saa yksikelaiseksi. Ei pleksiä, volume lähempänä tallaa kuin normi SG:ssä. Väri on Dark Wineburst.
Ainoa modaus oli virityskoneet, jotka oli vaihdettu Schallereihin, mutta originaalit tuli mukaan. Kaula on 50 rounded tyylinen eli ei kaulavibraa, mikä onnistuu joillakin ohuempi kaulaisilla.
Kitara on ikäisekseen hyvässä kunnossa ja nauhoissa ei ole kulumaa juuri yhtään.

Minulla oli joskus aikoinaan kiinalainen Sunsmile SG, mutta se ei ollut kauan käytössä kun siitä hajosi satula ja hävitin koko soittimen.
SG on todella hyvä malli soittaa, se on sylissä hyvä ja vaikka pitkällään sohvalla. Hihnan kanssa en ole vielä kokeillut kun en niin kotona juuri soita. Saattaa olla aavistuksen kaulapainoinen, mikä ei minua haittaa. Kitara on jonkun kolmen kilon hujakoilla, tarkempaa tietoa ei ole kun ei ole sellaista vaakaa jolla saisi tarkemmin punnittua.

Kovasti olen kitarasta innoissani ja vahva suositus SG:lle, jos joku miettii itselle uutta kitaramallia.
j.heisi
20.02.2025 13:23:02
Lainaanpa itsekin tätä vanhaa ketjua, sen verran on ko. aihetta tullut lähiaikoina pölvästeltyä.

Olen ainakin itse ollut huomaavinani käytettyjen SG Standardien hintojen karanneen koronan jälkeen pilviin, eikä tuota todellakaan selitä uusien yksilöiden kohonneet hinnat. Muistelen että 2017-2018 kieppeillä, kun sain töitä ja aloin vakavissani SG:tä harkita, oli käytettyjen hinnat jossain 700-1100€ tietämillä, tai ainakin mieleen on jäänyt että varsin yleinen hintapyynti olisi ollut 850€.

Nyt noita on alle tonnilla aivan turha yrittää löytää, siis edes niitä saman ikäisiä joita vielä ennen koronaa myytiin jopa 300-400€ halvemmalla. Mistä tämä johtuu, onko kaiken maailman rassikkaat ja molliollit saaneet manipuloitua hintatason mieleisekseen vai mikä? Eihän nuo ole uutenakaan maksaneet niin paljoa mitä niistä nyt välillä pyydetään.
Tympee Huttunen
20.02.2025 13:52:39 (muokattu 20.02.2025 13:54:32)
j.heisi: Lainaanpa itsekin tätä vanhaa ketjua, sen verran on ko. aihetta tullut lähiaikoina pölvästeltyä.

Olen ainakin itse ollut huomaavinani käytettyjen SG Standardien hintojen karanneen koronan jälkeen pilviin, eikä tuota todellakaan selitä uusien yksilöiden kohonneet hinnat. Muistelen että 2017-2018 kieppeillä, kun sain töitä ja aloin vakavissani SG:tä harkita, oli käytettyjen hinnat jossain 700-1100€ tietämillä, tai ainakin mieleen on jäänyt että varsin yleinen hintapyynti olisi ollut 850€.

Nyt noita on alle tonnilla aivan turha yrittää löytää, siis edes niitä saman ikäisiä joita vielä ennen koronaa myytiin jopa 300-400€ halvemmalla. Mistä tämä johtuu, onko kaiken maailman rassikkaat ja molliollit saaneet manipuloitua hintatason mieleisekseen vai mikä? Eihän nuo ole uutenakaan maksaneet niin paljoa mitä niistä nyt välillä pyydetään.

Se viininpunainen SG Standard maksaa Thomannilla just nyt 1599€ ja inflaation ja muun hintojen nousun myötä hinnat tuppaa heijastumaan myös käytettyihin.

Ja silti voi olla hyvä hetki just nyt ostaa se SG jos meinaa edullisesti päästä, sillä muutaman vuoden päästä voi hinta olla taas sen 400€ enemmän.

Aika kauas - noin 20 vuotta - saa myös mennä, että Gibson SG Standardin hinta olisi ollut uutena sen 1100€.
JMKM
20.02.2025 14:11:51
Tympee Huttunen:
Aika kauas - noin 20 vuotta - saa myös mennä, että Gibson SG Standardin hinta olisi ollut uutena sen 1100€.

Mikä tekee tosiaan sen inflaation huomioon ottaen tänä päivänä n. 1610€.
mpekkanen
20.02.2025 14:23:17
Mun mielestä nämä käytetyt SG:t maksaa suhteessa uuden hintoihin ja ei siinä ole mitään ihmeellistä. Perus stankun saa 1200€ käytettynä ja niin uusien kuin käytettyjenkin hinta tulee vain kasvamaan. Eli jos tämä tämän päivän hinta tuntuu korkealta, niin odottamalla ne hinnat vain nousee.
Mutta onhan siinä hyvä puoli se, että kun kitaran ostaa ja menee useampi vuosi, niin sen arvo ei ole ainakaan laskenut tolkuttomasti. Jos nyt ostaa käytettynä kitaran, niin voi saada jopa hieman plussaa jos sen joskus myy.
The Jack
20.02.2025 20:09:56
Tympee Huttunen: Se viininpunainen SG Standard maksaa Thomannilla just nyt 1599€ ja inflaation ja muun hintojen nousun myötä hinnat tuppaa heijastumaan myös käytettyihin.

Ja silti voi olla hyvä hetki just nyt ostaa se SG jos meinaa edullisesti päästä, sillä muutaman vuoden päästä voi hinta olla taas sen 400€ enemmän.

Ei sentään. Siinä 2012-2013 tienoilla uusi SG stankku maksoi noin tuhat euroa. Ostin silloin uuden 990:llä eurolla. Merkittävää lienee tässä inflaation lisäksi dollarin kurssi. Silloin sai eurolla 1,3 dollaria ja nykyään 1,05 dollaria.

Ostin joskus 2016 paikkeilla Torilta käytettynä uudenveroisen SG Standardin laukun kanssa 600-650 eurolla. Mutta niihin aikoihin ei ole paluuta.
msalama
20.02.2025 20:28:57

Halvin SG Standard nyt torilla ilman laukkua tasan tonnin. En tiedä onko halpaa vai ei, mutta sen myyjä pyytää.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Tympee Huttunen
20.02.2025 20:33:28
The Jack: Ei sentään. Siinä 2012-2013 tienoilla uusi SG stankku maksoi noin tuhat euroa. Ostin silloin uuden 990:llä eurolla. Merkittävää lienee tässä inflaation lisäksi dollarin kurssi. Silloin sai eurolla 1,3 dollaria ja nykyään 1,05 dollaria.

Ostin joskus 2016 paikkeilla Torilta käytettynä uudenveroisen SG Standardin laukun kanssa 600-650 eurolla. Mutta niihin aikoihin ei ole paluuta.

Olet oikeassa. Katsoin dollarihintoja. Toi 600-650€ diili on ollut kuitenkin poikkeuksellisen hyvä.

Mutta hyvä on kitarakin.
The Jack
21.02.2025 01:21:37 (muokattu 21.02.2025 01:22:30)
Tympee Huttunen: Olet oikeassa. Katsoin dollarihintoja. Toi 600-650€ diili on ollut kuitenkin poikkeuksellisen hyvä.

Mutta hyvä on kitarakin.

Ei se sittenkään ihan tuolla hintaa lähtenyt. Tarkistelin viestihistoriaa, niin vuonna 2018 maksettu 2007 stankusta 750 euroa. Ihan käypä senaikainen hinta. Kitara on ollut todellakin hintansa väärtti, ja edelleen soitossa. Ei lähde kiertoon edes parillatonnilla. Se uutena ostettu 2013 vuosimalli olisi voinut jäädä hankkimattakin. Puut jotenkin eli, eikä kitara koskaan pysynyt vireessä pienenkään lämpötilan vaihtelun jälkeen. Sedät sääsi useampia kertoja ja luusatulakin vaihdettiin, mutta ei se koskaan asettunut vuosienkaan jälkeen. Kiertänyt Torilla sittemmin useasti. Kaikilla sama myyntipuhe "upea", jota se kieltämättä oli. Ei viilanjälkiä ja hienot kannet, mutta kitara ei soinut. Jäänyt mieleen erään sepän sanat "puut ovat jotain höttöä".
samiko
21.02.2025 07:24:20
Tänne pakko kirjoittaa hiukan samaa kuin tuohon Indonesia Fender ketjuunkin. Tikunnokkaan nousee aina jompikumpi näistä merkeistä. Oli syy mikä tahansa, tulee siitä lumipalloefekti, kytätään tahallisesti tai tahattomasti mitä juuri noi 2 lafkaa duunaa, nyt rasahti pusikossa, katso tuonne!

Ja kuten indofenkussa, en kitarasta innostu itsekään, mutta vastaavia rutkuja valmistaa aika monet muutkin eikä ketään kiinnosta. Sama tässä, SG.n ja Gibsonin hinnat ovat nousseet mutta onko jotenkin erikoisen poikkeustapaus Gibson? Ei ole.

Ja sekin täytyy muistaa että jos 20 vuotta sitten kitara maksoi 1000e ja sama kitara tänään maksaa 1500e, ovat ne ajassaan ostettuna samanarvoisia vaikka tänään maksava kitara on 500e kalliimpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)