![]() 24.11.2006 11:11:01 | |
---|---|
Kuvatkin mitä se pyynnöstä lähetti oli mahtavasti suunnilleen n. abaut 100x50 kokoisia. Taitaa olla sama rosvo kyseessä. Lähetti nimittäin minullekin tuon kokoisen kuvan. Myydään: Bogner Uberschall | |
![]() 28.11.2006 16:58:15 | |
Mulla on tossa torilla ostoilmoitus. Ja melkein heti kun olin ilmoituksen torille laittanut tuli yllättävän hyvä tarjous mailiin ja olin riemusta innostunut. Myyjä lähetti mukaan kuvan laitteesta josta en kuvasta kuitenkaan saanut mitään selvää. Vastasin ja sanoin että olen kiinnostunut ja kysyin että jos voidaan tehä kauppa bussiennakolla. Myyjä halusi että maksan hänelle puolet hinnasta tilille ensin pantiksi jonka jälkeen hän laittaisi laitteen matkahuollon kautta tulemaan ja sitten maksaisin loput kun olen laitteen saanut. Hän haluaisi tälläisen maksutavan siitä syystä että hänelle oli muutama viikko sitten käynyt niin että oli myynyt puhelimen ja puhelin oli lunastettu matkahuollosta mutta rahoja ei koskaan hänelle tullut. Alkoi tässä vaiheessa vähän arveluttaa koska meidän kaupassahan oli bussiennakko kyseessä. Hän halusi myös minun tilinumeroni enkä tiedä vieläkään miksi. Hän lähetti minulle tekstiviestin myös jossa myös kertoi tämä puhelin juttu, mutta kun ei kolmeen päivään ole ollut kännykkä päällä kun olen yrittänyt soittaa alkoi arveluttaa vielä enemmän tämä prepaid homma. Sen sijaan on kyllä vastaillut mailiin. Tänään kysyin että eikö nyt se bussiennakko kävisi niin se olisi molempien kannalta turvallisin vaihtoehto niin hän vastasi: "pari kertaa kun olen puhelimenkin ennakolla lähettänyt on jäänyt paketti lunastamatta, siksi en mielelläni turhaan lähettele, en voi kuitenkaan tietää hakisitko sinäkään pakettia koska viimeksikin vakuuteltiin että haetaan varmasti mutta toisin kävi, kun olet puolet maksanut etumaksuna tiedän että paketin varmasti haet." Nyt alkoi jo tuntua niin paljon että on huijari kyseessä, kun ei millään suostunut bussiennakolla lähettämään ja tuli kokoajan vaan lisää ja lisää erillaisia stooreja miksi ei voisi ennakolla lähettää. Kun olen tämän keskustelun lukenut tästä aiheesta niin täällä puhutaan juuri siitä että huijari olisi käyttänyt tällaisa huijaustapoja. Onneks en ehtinyt mitään tyhmää innoissani. No jätin kaupan tietysti tekemättä. Miks uskoisin häneen ja maksaisin yhtään mitään hänen tilille ensin jos hän ei edes usko että lunastan tavaran matkahuollosta. Niin että tämmönen tapaus. Morrooo!!!! | |
![]() 29.11.2006 14:12:17 (muokattu 29.11.2006 14:34:18) | |
Onneks en ehtinyt mitään tyhmää innoissani. No jätin kaupan tietysti tekemättä. Miks uskoisin häneen ja maksaisin yhtään mitään hänen tilille ensin jos hän ei edes usko että lunastan tavaran matkahuollosta. Tässä kulminoituu sekä ostajan, että myyjän skeptisyys: ei uskalleta myydä sillä pelolla, että kaveri ei haekaan pakettia ja ostaja ei uskalla maksaa etukäteen siinä pelossa, että ei tulekaan tavaraa. Mutta lopputulos on se, että kumpaakaan ei voi syyttää huijariksi! Joten tällaiset kirjoitukset kannattaisi jättää omaan tietoisuuteen sekä häpeään. Itselläni on myös käynyt noin niin kuin tässä kaveri selitteli, että olen lähettänyt tuotteen postiennakolla ja toinen ei ole noutanutkaan tuotetta. Vahvistimen lähetyskulut edestakaisin maksoivat n. 80-90€, joten ei paljoa naurattanut. Joten sympatiat tässä myös myyjälle. Toki täytyy myöntää, kirjoittajan puolesta, jos toinen heistä olisi toiminut väärin, olisi kirjoittaja itse hävinnyt enemmän. Suosittelen tällaisissa tapauksissa harkitsemaan, jos halutaan "varmistuksia" siitä, että kaveri varmasti hakee tuotteen, että ostaja maksaa esim rahtimaksut etukäteen. Tuollainen pieni esim 8-10€:n tilisiirto vakuuttaa varmasti jo myyjää siitä, että tuote haetaan matkahuollosta jos on postiennakkomenetelmä käytössä. Ja jos ostaja on skeptinen myyjän rehellisyyteen, aina voi mennä itse paikan päälle toteamaan tuotteen oikeellisuuden sekä ostamaan sen tuoteen. Jos siihen ei ole mahdollisuutta vaan ainut keino on ulkopuolinen toimitus (posti, kuriirit, matkahuolto...) joutuu aina pienen riskin alle. Mutta se on hinta siitä, että ei pääse itse paikalle. Kaupankäynti on parhaimmillaan reilua yhteistyötä ja siitä voi syntyä pitkäikäisiä ystävyyksiä. Itselläni on muutamia hyviä tuttuja täällä m.netissäkin joiden kanssa ostetaan/myydään/vaihdetaan tavaroita aina hyvällä fiiliksellä ja reilulla meiningillä. Mielestäni ostajan kannattaa kuitenkin pitää aina varansa mutta tehdäkseen kaupat suosittelen myös pieniin myönnytyksiin, esim. tuohon rahtikulujen etukäteen maksamiseen. Tämä antaa jo luottamusta myyjälle siitä, että toinen on reilu ja rehti mies ja hyvin usein kun olen itse myyjänä pyytänyt rahtikulujen etukäteismaksua, kun ostaja sanoo, että tottakait, niin eipä niitä ole sitten tarvinnutkaan etukäteen siirrellä kun toisesta saa heti ymmärtävän ja joustavan kauppakummpanin, joka haluaa tehdä kaupat reilulla meiningillä. Hyvät ostajat, älkää olko suotta liian skeptisiä sillä moni hyvä kauppa saattaa jäädä toteutumatta liika varovaisuuden takia. Eikä toista tarvitse mollata yleisillä osastoilla pelkästään "musta tuntuu" fiiliksen takia, se vaatii jo faktaa alle. Ja hyvät myyjät, älkää tekään olko suotta liian skeptisiä, jos haluatte päästä romuistanne eroon. kohtuus varovaisuuteenkin sekä ennakkomaksuihin. Kyllä se kaveri käy 99% varmemmin se paketin hakemassa jos hän vaikka maksaa siitä etukäteen jo rahtimaksujenkin osuuden. Suotta hommaatte epäilyksen varjon pyytämällä puolta hinnasta etukäteen... miettikää vaikka jos myydään vintagekitaraa, jonka hinta on 4000€, herättääkö epäilystä jos pyydetään 2000€ etukäteen, no varmasti herättää! /Mika Kauppinen Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti | |
![]() 01.12.2006 12:43:32 (muokattu 01.12.2006 12:49:19) | |
A. K. tarjosi kuukausi sitten tekstiviestitse tuotetta, josta mulla oli ostoilmoitus Torilla. Homma meni ihan samaa kaavaa kuin muidenkin kertomusten mukaan, eli pyysi puolet hinnasta etukäteen tilille jne. Puhelinnumerosta näki jo itse numeron perusteella, että kyseessä on prepaid-liittymä. Tietoja ei tietenkään löytynyt numerohaulla. Valitteli myös työkiireitä ja seuraavassa viestissä puhui toimeentulotuesta (postiennakko ei käynyt, koska vähennetään tuista). Ilmoitti pyydettäessä osoitteensa (Itä-Suomalaisessa kaupungissa), mutta se vaikutti tekaistulta, sillä postinumerohaulla ei löytynyt postinumerolle kuuluvia kadunnimiä ja kaupungin tai postitoimipaikan nimellä hakiessa ei löytynyt koko postinumeroa. Ylipäänsä mistään hakupalvelusta ei tunnu löytyvän mainittua katua koko kaupungista. Väestörekisterikeskuksen osoitepalvelun mukaan koko kaupungissa ei asu kyseisen nimistä henkilöä. A. K. kertoi muuttaneensa paikkakunnalle töiden takia vasta jokin aika sitten ja kertoi osoitteen (Etelä-Suomalaisessa kaupungissa) jossa on kirjoilla. Osoitepalvelun mukaan A. K. oli tosiaan aiemmin ollut kirjoilla mainitsemassaan osoitteessa, mutta ei ollut ilmoittanut nykyistä osoitettaan maistraattiin tai väestörekisteriin. Ainakin yksi tileistä on Satakunnassa sijaitsevassa pankin toimipisteessä. Näiden lisäksi oli aika paljon muitakin epäilyttäviä juttuja, joten jäi kaupat tekemättä ja hyvä niin... -Noisy | |
![]() 01.12.2006 13:12:56 | |
No viddu Muustikoiden.netin C.S.I ....... Jätkät on tehnyt salapoliisin työtä :D Kyllä varovainen kannattaa olla mutta molemmin puolinen reilumeininki on paras tapa hoitaa kauppoja... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 01.12.2006 15:33:10 | |
Mie oon tainnut kaikki isommat ostokset käydä hakemassa ite. Kesällä ihan kivaa, talvella ei ihan niin paljon. Mutta kannattaa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 02.12.2006 16:52:20 | |
Mie oon tainnut kaikki isommat ostokset käydä hakemassa ite. Kesällä ihan kivaa, talvella ei ihan niin paljon. Mutta kannattaa. kyllä jo 1000€ takia kannattaa lähteä käymään paikan päällä.... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... | |
![]() 02.12.2006 16:53:32 | |
Mie oon tainnut kaikki isommat ostokset käydä hakemassa ite. Kesällä ihan kivaa, talvella ei ihan niin paljon. Mutta kannattaa. Sama täällä. Mikäs siinä ajellessa, kun varsinkin painavimmilla tavaroilla Matkahuollon rahtikulutkin tulisivat aika suuriksi. "I want everything in this whole world, all the money, all the girls" | |
![]() 02.12.2006 21:06:47 | |
Eipä taida Valtionkonttori paljoakaan maksella.....jos ei ne nyt ihan täysin ole tapojaan muuttaneet. Valtionkonttori maksaa ainoastaan siinä tapauksessa että tekijä on tekohetkellä vankilassa, koulukodissa tai muussa vastaavassa laitoksessa tai karkumatkalla sieltä. Sitten tekijää pitää vielä tuomita korvauksiin. Korvauksia pitää anoa erikseen ja niitä maksetaan (jos maksetaan) vuosi - puolitoista vuotta tuomion jälkeen. | |
![]() 06.12.2006 14:18:56 | |
Mitä olette mieltä tällaisesta tapauksesta: Sain täällä olevaan ostoilmoitukseeni sähköpostilla tarjouksen. Tarjoajan sähköpostiosoitteen perusteella löysin henkilön m.net -tunnuksen ja huomasin hänen olevan rekisteröitynyt m.nettiin vasta juuri äskettäin. Hänellä oli tunnuksellaan kaksi myynti-ilmoitusta torilla ja asuinpaikkakunnaksi määritelty eräs pohjoinen kaupunki. Kysyin häneltä sähköpostilla mistä päin hän on kotoisin, että voisinko tulla noutamaan tuotteen. Parin päivän päästä sain tekstiviestillä vastauksen, että hän on Itä-Suomesta eikä nouto etäisyyden takia taida onnistua. Tässä vaiheessa panin merkille, että hänen kertomansa kaupunki, kuten myös puhelinnumero mistä tekstiviesti tuli, olivat eri kuin herran myynti-ilmoituksissa ilmoitetut. Ehdottaessani tuotteen lähettämistä matkaennakolla, juttu muuttui kiinnostavaksi. Sain vastaukseksi: "Valitettavasti on tällä hetkellä sellainen tilanne itsellä että jonotan polvileikkaukseen ja tällä hetkellä sen vuoksi etten töitä pysty tekemään ainoana tulona on toimeentulotuki. Sosiaalitoimisto viimeksi vähensi tuista postiennakon verran kun myin puhelimen noin 2 kuukautta sitten. Mikä tahansa yritys tai virasto jonka tililtä rahat tulee laskee tuen määrää enkä sen vuoksi pysty ennakkoa enää käyttämään etten jäisi tappiolle." Tunteeko kukaan toimeentulotukea, että osaisi sanoa väheneekö tuen määrä sillä määrällä mitä omaisuuttaan myy? Mielestäni tässä ei haise palaneen käryä, vaan pikemminkin leiskuvat jo ilmiliekit varoittamassa, että parempi jättää nämä kaupat tekemättä. Juu, sama kaveri tuossakin asialla (kaitsu844). http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=138194 | |
![]() 15.12.2006 18:26:02 | |
Huijarin tuntomerkit: Sähköpostiosoite: tmikahkonen@netti.fi / Aleksi Kähkönen Kertoo muuttaneensa Juankoskelle. Lastukoskentie 512. Kirjoilla vielä Espoossa. Tekee huijauksia myös www.suomi24.fi torilla, vuokraamalla mökkejä lapista. Puhelin rikki, toimeentulotuet ovat vaarassa ja elää sossun rahoilla, jollei maksa etukäteen tuotteesta. Hauskaa tässä on kuitenkin se että hän on kertomansa mukaan kuitenkin töissä!! Yritti ku***taa myös minua, mutta en mennyt lankaan!! | |
![]() 06.01.2007 11:33:30 | |
Sain eilen soiton poliisilta. Kertoivat että tavoittivat minua huijanneen kaverin (omaa tyhmyyttä se vain oli :) Kertoilivat että kiertäjämies on, ei vakinaista osoitetta, tai on mutta siellä hän ei aikaa vietä. Oli sanonut suoraan ettei hänellä ollut tarkoituskaan saada muuta kuin rahaa. Myytävää tuotetta ei siis ollut olemassakaan (yllätys). Miehellä on näitä juttuja kasapäin. Mitään korvausta häneltä ei ikinä tule saamaan sehän on selvä. Minun tapauksessa hän tulee saamaan sakon (2-300€) mikä varmasti jää maksamatta. Sitten hän istuu joskus nämä. Tällä hetkellä kaveri on vapaalla jalalla, mutta sanoivat että laittavat taas haun päälle. En toki voi olla varma onko sama heppu kun mistä tälläkin palstalla on keskusteltu. Ei voi muuta kun sanoa että onnea herralle valitsemallaan tiellä. Ei ole leveä tie kulkea. -Eki http://www.ekinet.com/ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)