Aihe: Päättömät hinnanalennuspyynnöt
1 2 3 4 5 6 7 8
Jesus_Plastica
01.11.2006 16:41:39
Itse en ainakaan jaksa pitää myynti-ilmoitusta viikkotolkulla torilla, jos ja kun sieltä joku tarjous tulee voin hyvillä mielin tiputtaa sen 20-50 euroa hinnasta (riippuen tuotteesta) kunhan saa myydyksi. Tiukkapipoisia myyjiä on ihan tarpeeksi suomessa.
lukeman
01.11.2006 16:58:59
Taannoin olin silkkaa tyhmyyttäni, yms., myymässä CAA 3+ SE etuastetta. Siitä joku tyyppi tarjosi 1000€. No eipä todellakaan tullut kauppoja. Onhan noita vastaavia tapauksia ollut vaikka kuinka paljon.
oiva tumpeloinen
01.11.2006 17:11:45 (muokattu 01.11.2006 17:12:41)
Eräs tyyppi tarjosi ihan tosissaan Laney TF-700 (muistaakseni, TF-satjaa kuitenkin) nuppia vaihdokiksi jenkkistratoon. Eikä tietenkään välirahaa. Sama tyyppi pisti 60 euron tarjouksen Fenderin tele noiseless-mikkisetistä ja esitti asiansa vielä niin, että on varsinainen hyväntekijä kun suostuisi ottamaan huonomaineiset mikit vaivoikseen.

Samainen vipeltäjä on nyt jonkin aikaa yrittänyt haalia osia 70-luvun stratoon. Kaikki haettu löytyisi meikäläisen kätköistä ja irtoaisi varmaankin sopuhintaan, mutta ihan piruuttanikaan en ole tarjonnut. Itsepä kerjäsi (ja ilmaiseksi ne varmaan pitäisi joka tapauksessa antaa).

Seuraten muuten kyseisen myyjän hommia tuolla torilla nousee usein hymy huulille. On meinaan kauppamies vimosen päälle. Myydessä hinnat hipoo taivaita, mutta ostotarjouksessa tarjoaa välillä ihan päättömän alhaisia hintoja. Näin siis jo ihan tuolla torin ostoilmossa. Jos nyt ymmärsin, kenestä oli puhe.....

Mä olen itse kyllä ollut sinänsä onnekas, että en juurikaan päättömiin tarjouksiin ole törmännyt, vaikka tarjouksien perusteella lähes aina myynkin. Tai sain mä yhden 200 euron tarjouksen kitarasta, mikä meni parin päivän päästä tuplahintaan. Toisaalta mua ei yksittäinen tarjous paljoakaan haittaa. Taisin tuohonkin tarjoukseen vastata. Tai sitten niitä tarjouksia ei vain kerkeä tulemaan niin paljon....tuntuu olevan aika vilkas paikka. =)

Taannoin olin silkkaa tyhmyyttäni, yms., myymässä CAA 3+ SE etuastetta. Siitä joku tyyppi tarjosi 1000€. No eipä todellakaan tullut kauppoja. Onhan noita vastaavia tapauksia ollut vaikka kuinka paljon.

Mielenkiinnosta......minkä arvoisia moiset on?
Eemil
01.11.2006 17:11:51 (muokattu 01.11.2006 17:12:17)
Sen mä ymmärrän että on ihmeellistä jos joku pyytää ihan käsittämättömiä summia jostakin. Sitä en, miksi ei muka saisi tarjota tuotteesta sen vertaa mitä pitää sen arvona + on valmis siitä maksamaan jos se on alle "yleisen hintakäsityksen." Vaikka se olisikin myyjän mielestä jotenkin kamalaa ja julkeaa. Mun mielipiteeni.
Katsotaan sitten joskus sitä minua kiihottavaa katetria kun ollaan kahden kesken... -Vilhelmus K100#2
fox
01.11.2006 17:46:10

hetken kestänyt myyntiprosessi osoitti kyllä sen, että kaikkien tarjoajien hintatietous tai tietouden / tajunnan taso yleensä, ei vastannut ihan sitä mihin meillä päin on totuttu. Vaikka meitä lähtijöitä joka junaan onkin, niin sillä kolmasosalla siitä lipunhinnasta ei kuitenkaan pääse edes Keravalle.

No juu, onhan näitä, mutta itse en niistä sen paremmin hätkähtele.. Tosin enemmän tuota vintage-kamaa aikoinaan myyneenä hyvin ymmärtää, ettei välttämättä kaikki sitä miellä, ettei ne ole "ihan hinnastotuotteita".. Ei siin mitään, saahan niitä tehdä, tarjouksia.. :)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tympee Huttunen
01.11.2006 17:55:39 (muokattu 01.11.2006 17:56:48)
Suomalaisilla todella usein ilmoituksessa on ns. tiukka hinta. Siitä voi hieman koittaa tinkiä, mutta ei paljon.

Välimeren maissa on tuikitavallista, että tingitessä tarjotaan ensin puolet tuotteen hinnasta. Myyjä laskee vähän alkuperäistä hintaa. Tätä jatketaan teen ja juttelun merkeissä niin kauan että kaupat syntyy.

Se toimii siellä, mutta ei oikein täällä. Mulla meni kerran hermot, kun eräs jamppa tuli autoa ostamaan. Rällättyään autolla ympäri kulmia ja keksittyään vikoja, hän tarjosi 50% hinnasta. Ei siinä jaksanut alkaa enää väittelemään.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
PIM
01.11.2006 18:07:09
Sen mä ymmärrän että on ihmeellistä jos joku pyytää ihan käsittämättömiä summia jostakin. Sitä en, miksi ei muka saisi tarjota tuotteesta sen vertaa mitä pitää sen arvona + on valmis siitä maksamaan jos se on alle "yleisen hintakäsityksen." Vaikka se olisikin myyjän mielestä jotenkin kamalaa ja julkeaa. Mun mielipiteeni.

Minusta taas myyjällä, joka sentään omistaa kauppaamansa tuotteen, on vähintääkin yhtä suuri oikeus pyytää tavarastaan haluamaansa hintaa, oli se sitten kuinka järjetön hyvänsä, kuin ostajalla tarjota jotain naurettavan pientä hintaa.

Tosiasiassa kuitenkin mun puolestani kumpikin saa pyytää tai tarjota juuri sen verran kuin haluaa eikä siinä kenelläkään pitäisi olla mitään naputtamista, sillä ainahan ostaja voi jättää ostamatta tai myyjä myymättä jos pyydetty/tarjottu hinta tuntuu naurettavalta.
Turder
01.11.2006 18:19:44
Osaltaan vaikuttaa myös se että nykyään on niin helppoa tehdä tarjous. Pikaviestillä tai maililla saa tarjouksen pistettyä nopeasti, nimettömästi ja ilmaiseksi.
ballfish
01.11.2006 18:28:04
Tinkijän näkökulmasta. Kitaran hinta torilla 1000€. Kysyin, jotta paljonko on tinkivaraa?? Vastaus: No kuulostaisko 850€ paremmalta? Kuulosti. Ostin pois.
Härski
01.11.2006 18:57:18
Tinkijän näkökulmasta. Kitaran hinta torilla 1000€. Kysyin, jotta paljonko on tinkivaraa?? Vastaus: No kuulostaisko 850€ paremmalta? Kuulosti. Ostin pois.

Tossahan ei ollut mitään päätöntä. Noin pitää toimia.
oiva tumpeloinen
01.11.2006 19:03:13

Mäkin näkisin noin. Kyllä mä usein ostaessani lähestyn myyjää kysymyksellä, hinnan tiukkuudesta. Ihan samaan tapaan kuin tinkaan kaupassakin. Kysyn siis suoraan myyjän näkemystä lopullisesta hinnasta. Siitäpähän näkee ainakin, että päästäänkö me edes samalle karttasivulle. Jos ei, niin kaupanteko loppuu siihen, jos hinnat melkein kohtaavat, on siitä lähes aina kaupat hierottu loppuun. Eikä tuo kaupanteon loppuminen välttämättä tarkoita loukkaavien viestien lähettelyä tai vastaavaa. Jos ei vain maistu, niin ei maistu.
ballfish
01.11.2006 19:10:20

No ei ollutkaan. Tajusin itsekin, että on ihan päätön postaus. ;)
svilo
01.11.2006 19:44:22
Svilon tapauksessa laitteet ovat yleensä sen verran harvinaisia ja ostajia kuitenkin löytyy se pieni joukko, joten kuten todettu on, tavarat lähes revitään käsistä. Nämä ostajat tietävät mitä haluavat ja heillä on varaa maksaa siitä, ei siis tule mitään renkaanpotkijoita, paitsi ehkä jälkeenpäin, kun ensimmäisellä soitolla kerran menevät.

Aika monesti, vermeet ovat jo varattuja jos ne tulevat myyntiin, soitto vain ensimmäiselle varauksen tehneelle ja asia on selvä. 92% vermeet menevät samalla hinnalla mitä olen itse maksanut. Silloin tällöin pikkasen lisää kattaen esim vaikka Paypal kulut.

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
ministeri
01.11.2006 19:48:51
yleensä on tullut laitettua niin valmiiksi tingityt hinnat ettei ole kummallisia tarjouksia tullut. Yleensä on niin hätä saada rahaa johonkin uuteen vermeeseen että tavara pitää saada liikkumaan. fiksumpi tietty pistäis enempi hintaa ja odottelis parasta tarjousta...
slowfinger
01.11.2006 20:08:17
En tiedä onko tämä nyt päätöntä mutta pisti silmään miten halvalla tämä kaveri saa nuo pedaalit uutena.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=133475
clapton wanted to sound like a black man...and hendrix wanted sound like he came from another dimension.
fox
01.11.2006 20:14:49

En tiedä onko tämä nyt päätöntä mutta pisti silmään miten halvalla tämä kaveri saa nuo pedaalit uutena.

Melkein kandee sitte hänen ne uutena ostaa.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jani The Rock
01.11.2006 20:26:11

Höhö.

"Play Misty for me".
Nahkarotseja ja bootseja myynnissä Torilla! Check `em out & be cool!
oiva tumpeloinen
01.11.2006 20:48:51

Toihan on juurikin paras tapa ostaa tietämättömiltä. Ihmiset, jotka eivät tiedä romujensa arvoa, voivat hyvinkin uskoa tuon ja nopeasti tarpeettomana työntää ne hänelle.

.....ja usein samanlaisissa tapauksessa samat romut on kohta myynnissä torilla "tarpeettomina" tai "itselle sopimattomina". Reilulla hinnankorotuksella luonnollisesti.......
joukov
01.11.2006 22:16:12

Tuo kuulosti ihan normaalilta kaupankäynniltä. Neuvotteluvaraa yleensä pitäisi tuotteen hinnassa olla ellei toisin mainita.
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10"
Eemil
01.11.2006 22:19:18
Minusta taas myyjällä, joka sentään omistaa kauppaamansa tuotteen, on vähintääkin yhtä suuri oikeus pyytää tavarastaan haluamaansa hintaa, oli se sitten kuinka järjetön hyvänsä, kuin ostajalla tarjota jotain naurettavan pientä hintaa.

Juu, ei tässä oikeuksia olla keneltäkään viemässä. :)

Mutta jos tavara vaihtaa omistajaa ylihintaan, niin kyseessä on melkein aina tietämättömän/aloittelijan kusetusta. Jos taas tavara vaihtaa omistajaa alihintaan niin siinä syy voi olla sekin ettei myyjällä ole vaan intressiä roikotella tavaraa myynnissä pitkään vaan haluaa päästä siitä nopeasti eroon. Jos myyjä on aloittelija niin on todennäköistä ettei hän ole saanut tuotetta halvalla hinnalla uutena, joten hintapyyntö tuskin on alakanttiin kun tuote lähtee myyntiin.
Katsotaan sitten joskus sitä minua kiihottavaa katetria kun ollaan kahden kesken... -Vilhelmus K100#2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)