Aihe: Nyt kerralla nuppi&kaappi asiat selviksi!
1 2 3 4 5 6 7 8
Werihukka
30.08.2006 17:53:22

http://professional.celestion.com/g … ar/products/classic/detail.asp?ID=5

Tuossa on käyrää. Celestionin sivuilta löytyy käyrät kaikille elementeille.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Maiden01
30.08.2006 20:04:59
http://professional.celestion.com/g … ar/products/classic/detail.asp?ID=5

Tuossa on käyrää. Celestionin sivuilta löytyy käyrät kaikille elementeille.

Osaisko joku kertoo miten tota käyrää pitäisi tulkita?
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Werihukka
30.08.2006 20:06:43 (muokattu 30.08.2006 20:08:17)

Ai niin. Muistutus itselle: "Kaikki eivät osaa tulkita 'taajuuskäyrää'"

Matalimmasta ihmiskorvan kuulevasta taajuudesta -> Korkeimpaan ihmiskorvan kuulevaan taajuuteen. Vasemmalta -> Oikealle.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Maiden01
30.08.2006 20:14:48
Saahan noista vähän osviittaa, mutta pitää kyllä mennä testaamaan jos tuota 1960 kaappia sinne ovat hommaamassa.
kimurantti1
30.08.2006 20:30:08
Saahan noista vähän osviittaa, mutta pitää kyllä mennä testaamaan...

Sinäpä sen sanoit ;-) Sä olet ihan oikeasti saanut tässä ketjussa jo kaiken mahdollisen teoriatiedon koskien ostopäätöstäsi, ja tuskin tulet hullua hurskaammaksi enää kyselemällä täällä. Paljon varmempaa tietoa saat kokeilemalla itse niitä kamoja.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Maiden01
30.08.2006 21:42:55
Sinäpä sen sanoit ;-) Sä olet ihan oikeasti saanut tässä ketjussa jo kaiken mahdollisen teoriatiedon koskien ostopäätöstäsi, ja tuskin tulet hullua hurskaammaksi enää kyselemällä täällä. Paljon varmempaa tietoa saat kokeilemalla itse niitä kamoja.

Joo, tosin kaikki maholliset kamathan oon jo kokeillu, mutta pitää nyt venailla jos sinne liikeeseen jotain tulisi ja sitten ottaa vain joku.
kupteri
31.08.2006 05:13:59

Kokeilin ENGLltä 50w Screameriä, en tykännyt, cleanit olivat ihan jees mutta särö osasta uupu alapäätä, kuulosti vähän liikaa ampiaisen ininältä.

Oliko tässäkin kaappina ENGL 2x12" Vintage? Combosta ovat ainakin valitelleet bassoköyhyyttä.

Mulla on sellainen erikoinen viritys Screamerin alla että mulla on Mesa/Boogien 1x12" Thiele-boksi. Eli tavallinen 12" kaiutin (jokin erikois-Celestion, tehonkesto 90W) ja lisäksi bassorefleksijärjestelmä. Tuolla kun soittaa niin saapi ruuvata bassoa aika paljon pienemmälle ettei lahkeet liikaa lepata (ja basisti hermostu sen alueelle tulosta). Mutta kylläpä hienosti kuuluu riffit alaspäästäkin, ei oo sellaista tuhnua niinkuin kahdella erilaisella 4x12" kaapilla testattiin (Laneyn mukaputkisarjaan kuuluva eli TF oli todella tuhnu, "perus-marsu" 1960 vähän parempi mutta ei puhettakaan samasta toistokyvystä). Ja 1 elementin kaapiksi potkii varsin lujaa, saa tulla testaamaan ja toteamaan :-) Maksaakin sitten sen 600e eli sen mitä isommat kaapit. Mutta on kiva roudata.

Eipä sillä, sulle tuskin tuo Screamer sopisi. Se on kyllä aika hevipeli, vaikkakin tulee sillä kevyempääkin soitettua. Ei kyllä mitään vintagea ole soundissa mukana ;-)
Maiden01
01.09.2006 15:07:40
Testailin tota Screameria muistaakseni v60 kaapilla ellen ihan väärin muista. Oon kuitenkin sen nupin jo valinnu ja tänään ainakin 90 pros. päätin että lähtisin tilaamaan Framuksen 4x12 kaapin kallistetun sitten kun on tarpeeks rahaa. Kiitos kaikille tähän topiikkiin kirjottaneille, laitan vähänkään enemmän asiaa kirjottaneille plussaa. kiitos
hirvijo
01.09.2006 15:11:17
Mun kokemuksien mukaan Screamer kuulostaa paljon paljon paremmalta V60:lla ku perus V30-elementeillä. Kannattaa olla varma, että tykkää tuosta Screamer+V30 -yhdistelmästä, jos tilata meinaat.

Itse vaihdoin kaappia V30 --> V60. Ero oli huomattava!
Maiden01
01.09.2006 15:12:44
Mun kokemuksien mukaan Screamer kuulostaa paljon paljon paremmalta V60:lla ku perus V30-elementeillä. Kannattaa olla varma, että tykkää tuosta Screamer+V30 -yhdistelmästä, jos tilata meinaat.

Itse vaihdoin kaappia V30 --> V60. Ero oli huomattava!

Jos tän kommentin mulle osoitit, niin oon nupiks hommaamassa Marsun DSL 50stä.
Maiden01
01.09.2006 15:41:27
laitan vähänkään enemmän asiaa kirjottaneille plussaa. kiitos

Siis kaikki ovat kirjoittaneet täyttä asiaa, mutta jotkut ovat olleet todella aktiivisia. Todella hieno homma että tälläinen sivusto löytyy ja sen lisäksi löytyy vielä ihmisiä jotka haluavat jakaa tietoa, tai sitten vain päteä;) kiitos
Exhausted
01.09.2006 15:47:37

Ei kestä kiitellä, kyllä varmasti toistenkin kamojen ostamisen suunnittelu lievittää omia GASin oireita itse kullakin ;)

Kaapeista ja elementeistä vielä - Screamerin pariksi varmasti käykin hyvin jokin lämpöisempisaundinen elementti kuin V30, koska nupissa itsessään on niin ylämiddlekäs saundi. Sen sijaan tuolle Marshallille V30 voisi olla juuri se oikea ratkaisu.
Maiden01
01.09.2006 15:49:42
Juu, kuulosti Marsu ja V30 hyvältä kyllä yhdessä. Semmosta piti vielä kysyä että kun on tämä Framuksen 2x12 kaappi (http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html) niin onko siitä suoraan jotain 4x12 versiota, vai onko se käytönnässä tuo Dragon malli sitten?
pekurides
01.09.2006 21:24:48 (muokattu 01.09.2006 21:31:42)

juu, dragon . ......ja sitten cobra kaapissa ne greenbäkit kii.

Ookko ny ihan varma että vintage30 kivempi ku greenbäkki:)
(lisää hämmennystä:)

hmm. Minusta tuo cobra kaappi kuulosti jotenkin ohkaselta ku hetken tyyppäsin
(vaikka olin aikasemmin soitellu yli10v. vanhalla marsun orkkis n. v.-70 greenbäkkikaapilla jonka mielenhäiriössä myin nyyh:( )

Itse näiden kahden (cobra ja engl vintage)jälkeen päädyin KRANKin rev.kaappiin. tuntu jotenkin olevan isoin soindi ja aika pähee ulkokuori:)
(näyttää pirun hyvältä framus cobran alla)

... HMMM: oikeesti ehkä nyt mielenkiintoisimpia kaappia mitä kantsis hommaa vois olla se 412 avatar missä ois v30 ja gh12 samassa ja siitä oli vielä pari siistii ulkokuorivaihtoehtoa tolexilla ja metalligrillillä jne. customsoundissa kuvia ja faktaa ja ei ollu mikään kauheen pahan hintanenkaan...
http://www.custom-sounds.com/epages … 68274159fa3d3d0645+EN/products/1957

http://www.custom-sounds.com/epages … 68274159fa3d3d0645+EN/products/1955
Maiden01
02.09.2006 11:54:41
... HMMM: oikeesti ehkä nyt mielenkiintoisimpia kaappia mitä kantsis hommaa vois olla se 412 avatar missä ois v30 ja gh12 samassa ja siitä oli vielä pari siistii ulkokuorivaihtoehtoa tolexilla ja metalligrillillä jne. customsoundissa kuvia ja faktaa ja ei ollu mikään kauheen pahan hintanenkaan...
http://www.custom-sounds.com/epages … 68274159fa3d3d0645+EN/products/1957

http://www.custom-sounds.com/epages … 68274159fa3d3d0645+EN/products/1955

Onko tossa sitten niinkun 2 kpl V30siä ja 2 kpl gh12sta? Voisi olla kyllä todella mielenkiintoinen yhdistelmä ja oli toi alemman linkin kaappikin komeen näkönen.:) Pitää harkita kyllä tarkkaan.
Maiden01
16.10.2006 21:31:38
Ajattelin etten tee uutta topikkia tätä kysyäkseni, vaan jatkan vielä kyseisestä aiheesta.

Eli olen laittanut tilaukseen Marsun DSL nupin. Nuppi on 100w, mutta siitä tehdään ammattilaisella 50w, koska se vastaa paremmin käyttötarkoituksiani, ja 50w:n valmistus on tauolla.

Vielä pitäisi sopiva kaappi tuohon löytää. Kaapin pitäisi olla 8 ohminen, johtuen noista nupin modauksista. Eli jos voisitte kertoa omia mielipiteitänne tuon nupin kanssa mahd. toimivista komeroista. Olen kaikki mahdolliset topikit jo lukenut läpi, enkä mitään tiettyjä tuolle nupille mahd. sopivia kaappeja oikein osannut erottaa.

Hintaa saisi olla sellaiset 400-800e. Käytettyjäkin olisin kiinnostunut katsastamaan tuntuvat olevan vain vähän harvassa. Jos saisi vaikkapa Bognerin, Mesan tai Riveran käytettynä suunnilleen tuohon haarukkaan.

4x12 olen päättänyt valita, pitkään pohdin myös vakavasti 2x12, mutta tuohon teidän nyt olisi tyytyminen;D
-Prokitaristi-
16.10.2006 21:43:12 (muokattu 16.10.2006 21:43:59)
Ajattelin etten tee uutta topikkia tätä kysyäkseni, vaan jatkan vielä kyseisestä aiheesta.

Eli olen laittanut tilaukseen Marsun DSL nupin. Nuppi on 100w, mutta siitä tehdään ammattilaisella 50w, koska se vastaa paremmin käyttötarkoituksiani, ja 50w:n valmistus on tauolla.

Tuskin siihen mitään ammattilaismodifiointeja tarvitsee, ellet meinaa tehdä siitä ikuisesti 50-wattista...

Vielä pitäisi sopiva kaappi tuohon löytää. Kaapin pitäisi olla 8 ohminen, johtuen noista nupin modauksista. Eli jos voisitte kertoa omia mielipiteitänne tuon nupin kanssa mahd. toimivista komeroista. Olen kaikki mahdolliset topikit jo lukenut läpi, enkä mitään tiettyjä tuolle nupille mahd. sopivia kaappeja oikein osannut erottaa.

Marshallin 1960 olisi varmaan aika perusvarma ratkaisu... Riippuu tietysti, millä elementeillä... Greenbackeilla, G12:lla jne...

Hintaa saisi olla sellaiset 400-800e. Käytettyjäkin olisin kiinnostunut katsastamaan tuntuvat olevan vain vähän harvassa. Jos saisi vaikkapa Bognerin, Mesan tai Riveran käytettynä suunnilleen tuohon haarukkaan.

Onko sillä merkillä loppujenlopuksi kaapeissa niin väliä..?

E: Viimeinen lause oli siis kysymys.
kimurantti1
16.10.2006 22:08:40
Onko sillä merkillä loppujenlopuksi kaapeissa niin väliä..?

Siis millä? Kaapillako? Todellakin on!
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
-Prokitaristi-
16.10.2006 22:11:03
Siis millä? Kaapillako? Todellakin on!

Niin, siis, onko se esim. Englin 2x12 Veekolikympeillä, vai Framuksen 2x12 Veekolikympeillä.
oiva tumpeloinen
16.10.2006 22:16:11
Niin, siis, onko se esim. Englin 2x12 Veekolikympeillä, vai Framuksen 2x12 Veekolikympeillä.

On sillä merkitystä. Ja vielä enemmän on merkitystä niillä elementeillä, joten sinänsä en ymmärrä tuota aiempaa kaappisuositustasi. Jos kaikkien kaappien kotelot soisi samaan tapaan, ei niiden valmistajia olisi kohta kuin yksi: se kuka myy niitä halvimmalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)