Aihe: Mitäs meitä on.. eli räkki pre-amppeja
1 2 3 4 5
N33m0
07.05.2006 15:18:49 (muokattu 07.05.2006 15:19:08)

bodomin pojilla löytyy molemmilla lee jacksonien lisäksi tuo psa-1.1 räkeistä, en tiiä käyttävätkö sit livenä, nauhottaessa vai jammaillessa.

EDIT: niin ja 2/90/2 päättärit myös
slow music for slow people
Juustonaksu
07.05.2006 15:30:55
SansAmp PSA on ihan ok, mutta minusta sen suurin miinus on se ettei siinä pääse middleä säätämään. Tai no, onhan siinä nuo Buzz, Punch ja Crunch mutta ei se ole sama. Kyllä tuosta SansAmpista silti ihan hyvät hevit ainakin lähti, soundiltaan oli hieman "kylmempi" ja kliinisempi kun Helionin Jaska testaili minun Piranhaa ja PSA:ta vierekäin. Makuasioita toki. Itse pidin Piranhasta enemmän Lead-osastolla, PSA oli ihan hyvä riffittelyssä vaikka ei Piranhakaan siinä huono ollut ollenkaan. PSA:n soundissa ei vain ollut samaa "hönkää" kuin tuossa putkietusessa.

Päätteenä oli rinnakaistestissä Mesan 2:50.

No tuo Punch on middle-säätö. :) Ja ihan oikeasti oikeasti on. Totta tosin, ettei ole Low ja High EQ:n lisäksi sitten sitä middleä. Siksi tässä olenkin ulkoista EQ:ta hommaamassa.

Oletko muuten kuullut yhtään trankkupeliä, joka soundin lämmössä päihittäisi putkivehkeen? Itse en ole vielä huomannut, mutta PSA:n putkiemulaatio tuo yllättävän paljon putkimaista pyöreyttä soundiin. Lämpöä on toki vaikea jäljitellä.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Viper51
07.05.2006 16:42:03
Onko tuo Psa1.1 muuten jollakin tavoin mallintava etuaste?
Kattelin joskus jostain listasta, että noissa preseteissä ois ollu ainakin mesan,marshallin ja fenderin vahvareita.
Lego
07.05.2006 16:44:38
Onko tuo Psa1.1 muuten jollakin tavoin mallintava etuaste?
Kattelin joskus jostain listasta, että noissa preseteissä ois ollu ainakin mesan,marshallin ja fenderin vahvareita.

Analoginen mallintava etuaste. www.tech21nyc.com löytyypi noita tehdaspresettejä lueteltuna.
"Whoever appeals to the law against his fellow man is either a fool or a coward. Whoever cannot take care of themself without that law is both. For a wounded man shall say to his assailant, 'If I live, I will kill you. If I die, You are forgiven.
Juustonaksu
07.05.2006 17:27:11
Analoginen mallintava etuaste. www.tech21nyc.com löytyypi noita tehdaspresettejä lueteltuna.

Ei tässä kyllä mitään mallintavaa ole. Analoginen putkiemuloinnilla wörkkivä. Toki tuon emulaation voi laskea jonkin asteiseksi mallinnukseksi. Sillä lähinnä saadaan sitä putkien säröä ja pyöreämpää soundia.

Presetit ovat muutamaa lukuunottamatta aikamoista roinaa, ei niistä saa edes kunnon pohjaa soundien hakemiseen. Muutamaan puhtaaseen presettiin olen tosin tykästynyt.
ballfish
12.05.2006 21:42:15
No niin! Nyt tuli hankittua Peavey Rockmaster! 300€ maksoin, mutta kyllä kannatti! Perkeleen hyväsoundinen, vaikka Tech 21 Trademark 60- combon läpi vetelenkin.
Luulin, ettei tuota mistään löytäisi, mutta ylläripylläri, oman kotikaupungin musakaupassa oli(Riihimäki).
Putket on GT:n 12AX7. Olisko mitään hevimpiä?? Kasari kyl taittuu, mut se modernimpi meno...
Less is Less and More is More.
Juustonaksu
12.05.2006 21:47:35
No niin! Nyt tuli hankittua Peavey Rockmaster! 300€ maksoin, mutta kyllä kannatti! Perkeleen hyväsoundinen, vaikka Tech 21 Trademark 60- combon läpi vetelenkin.
Luulin, ettei tuota mistään löytäisi, mutta ylläripylläri, oman kotikaupungin musakaupassa oli(Riihimäki).
Putket on GT:n 12AX7. Olisko mitään hevimpiä?? Kasari kyl taittuu, mut se modernimpi meno...

Tuolla vehkeellä ei vissiin mitään kovin mättöä vedellä, mutta kokeile toki JJ:n kasikolmosia. :)

Onnea hankinnasta!
oiva tumpeloinen
12.05.2006 21:59:29
Tuolla vehkeellä ei vissiin mitään kovin mättöä vedellä, mutta kokeile toki JJ:n kasikolmosia. :)

Onnea hankinnasta!

Mä luulen, ettei siihen välttämättä JJ:n 8kolmoset ole parhaimmillaan, jos soundi ei ole liian kirkas tässä vaiheessa. Olikos se 803, kun ei ollut niin kirkas. EH:lla on myös aika kireitä putkia.

N33molta varmastikin saa parhaat vinkit tuon putkitukseen.
arppah8
12.05.2006 22:03:00

Tuolla vehkeellä ei vissiin mitään kovin mättöä vedellä

Kyllä muuten vedellään. Ei minusta kyllä gain lopu Rockmasterista kesken missään tilanteessa.

Välillä melkein harmittaa, että menin myymään omani pois Mesan V-twinin tieltä. Olisi pitänyt odottaa jokunen vuosi, tällä hehkutuksella ja kysynnällä tuosta tulee kohta arvokasta vintagekamaa;)
...and music? Well, it's just entertainment folks.
ballfish
12.05.2006 22:12:50
Välillä melkein harmittaa, että menin myymään omani pois Mesan V-twinin tieltä. Olisi pitänyt odottaa jokunen vuosi, tällä hehkutuksella ja kysynnällä tuosta tulee kohta arvokasta vintagekamaa;)

Oli lojunut kaupan hyllyllä 5 vuotta. Onneksi ostin pois kuleksimasta. ;)
arppah8
12.05.2006 22:35:42 (muokattu 12.05.2006 22:36:02)

Oli lojunut kaupan hyllyllä 5 vuotta.

=D

Onneksi ostin pois kuleksimasta. ;)

Jep, hyvä laite tuo kyllä on. Varsinkin ne viisi looppia ovat minusta piste iin päälle. Mun efektireititykseen varsinkin, puhtaassa loopissa lievä chorus, soolokanavassa delay (nuo molemmat koko ajan päällä) ja common loopissa oli Alesiksen MidiverbIV satunnaisia mausteita varten.

Mulla kyllä muuten toimivat nuo GTn putket ihan hyvin rankemmassakin mätössä. Se säröEQn vetomiddlepotikan yläasento oli mulla ainakin toimiva, siitä sitten haki murinaa soundiin vääntelemällä.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
N33m0
12.05.2006 22:57:12

Uraltonelta tilaat Tung Sol 12ax7 putkia, niillä soundi tiukkenee hivenen ja selkiytyy jonkun verran, potkua löytyy aika hyvin lisää. Säröä siitä pitäisi kyllä omasta takaa löytyä enemmän ku tarpeeksi, ootko huomannu et ne gainsäätönupit on vedettäviä, tulee pieni boosti vielä päälle (ja todella huomaamaton sekä hyödyllinen noisegate). Toi boosti päällä se soundi saattaa ehkä ohentua vähäsen joten ite käytän ilman boostia mut kitarassa on sitte aktiivipiiri.
ballfish
13.05.2006 11:49:43
Mitäs ehdotatte päättäriksi tuon Rockmasterin kaveriksi, kun ajattelin jonkun nupin läpi vedellä. Kenties joku Marshall? 2203? Muita tämmösiä päättäriksi kelpaavia nuppeja? Kanavien määrällähän ei sitten ole mitään väliä. :D

Voi lompakkoparkaa...
N33m0
13.05.2006 11:59:06

mesa tai vht
Juustonaksu
13.05.2006 12:02:21
mesa tai vht

Varmaan haettiin jotain alle 1000€ vekotinta. =) Tokihan Mesa tai VHT on se paras, mahdollisest myös ENGL, mutta jos nyt tosissaan pitäisi kohtuuhintaan saaha jotain hyvää.

Tuskin putkipäätettä saat, jos budjetti on n. 500€.
ReBeat
13.05.2006 12:32:47

Tuskin putkipäätettä saat, jos budjetti on n. 500€.

Aivan kevyesti saa kun hiukan etsii. Nytkään ei tarvitsisi edes etsiskellä kun torilla on kokonainen Crate Blue Voodoo nuppi 450 eurolla.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
pekurides
13.05.2006 14:41:39

joku vanhempi marsun 1 kanavainen varmasti lähtee alle500e ja ehkä tuplakin, mutta ovat myöskin aika isoja ja painavia:)

Ennenkuin näistä jcm800;sta tuli trendikästä katurokkiuskottavaa kamaa ni niitä sai alle 2000mk ja veettiin etuset luuppiin vaa ja hyvä tuli!!!

VHT2150.
Crackis
13.05.2006 22:46:13
Rockmasterin putkista kun kyseltiin niin voin sanoa ettei se EH:n 12ax7:lla ole mikään aivan hirveän piikikäs tai muutenkaan mitenkään erikoisen paljon säröä omaava laitos. Tuossa kun on itsessaan gainboostin kanssa sen verran sitä gainia että kyllä sillä ULTRA-kanavalla pitäisi taittua särön määrän puolesta se kaikista äärimmäisinkin turskanpalvausmetalli. Minä taas olen tykästyny tuoho "komppikanavan" soundiin, etenkin kun käytössä on lowgain inputti. Tuossa ei sitten enää noilla EH:n 12ax7:lla tuo särön määrä riitä mihinkään kunnon chugachuga soundiin. Kitarassa on tallamikkinä Duncanin customi hivenen liianki lähellä kieliä, eli siitä saa jokainen vetää itse johtopäätöksensä.

Ensimmäistä putkea vaihtamalla tuosta Rockmasterista saa ihan eri tavalla soittoon reagoivan pelin. 12au7 ekana putkeva soundiin tulee mukavasti lisää pyöreyttä ja säröpuoli kuulostaa jotenkin "paksummalta". Yksi hauska kikka tuossa on myös se, että laittaa viimeiseksi putkeksi juurikin 12au7:n ja käyttää tavan outputtia (Rockmasterissa siis on kaksi linjatasoista ulostuloa. Toinen muistaakseni 10dB:n boostilla) ja tuuttaa kanavien masteria kovemmalle. Näin saa cleanitkin kompressoitumaan mukavasti ilman kuultavaa säröä. Sama kikka 12ax7:n kanssa taas ajaa viimesen putken jo muroille cleanilla, säröihin saa vähän lisää harvuutta kun siellä on vähän eritavalla säröytyvä putkilla toteutettu vahvistusaste varsinaisten säröjen jälkeen. Eli koppa auki siis, läjä erilaisia putkia mukaan ja eikun kokeilemaan. Ja varokaa niitä sähköiskuja! Rockmasterinkin konkat varaa sen verran virtaa että sen sätkyn kyllä huomaa varsin hyvin jos väärään paikkaan sohii!
Shit happens when u party naked
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)