Aihe: Plektrat
1 2 3 4 5
pahala
03.05.2006 02:20:41
8)
Wopith
04.05.2006 22:49:08

miten muuten saatte oikein ne plekut rikki? mulla on menny vaan yks Ultraohut ja senkin rikkoi kaveri
Kauneus on katsojan silmä.(piste)
Härski
04.05.2006 23:51:06
miten muuten saatte oikein ne plekut rikki? mulla on menny vaan yks Ultraohut ja senkin rikkoi kaveri

No, 1.5 mm vahvuista ei saa kovin helposti poikki, mutta kun tuo soitto tyyli ei ole mitään hissuttelua, niin siinä tuppaa se kärki pyöristymään ja sivut repeilemään. Oon kuitenkin sen verran kermaperse plekujen kanssa, että treeneissä menee helposti 2-4 plekua.
Swan
04.05.2006 23:52:55 (muokattu 04.05.2006 23:53:37)
No, 1.5 mm vahvuista ei saa kovin helposti poikki, mutta kun tuo soitto tyyli ei ole mitään hissuttelua, niin siinä tuppaa se kärki pyöristymään ja sivut repeilemään. Oon kuitenkin sen verran kermaperse plekujen kanssa, että treeneissä menee helposti 2-4 plekua.

Hoho, ostin viimeksi plekuja melekeen vuosi sitten, kymmenkunta nappasin mukaan.

EDIT: Alkaahan noi vähän kulumaan jo.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
Engl Screamer + Z-5
MXR Phase 100
Wopith
05.05.2006 16:00:27

Minä hukkaan ne aina niin nopeasti ettei ne ehi kulumaan... se ykskin katkennut oli joku 0,001 mm
Petrukki
05.05.2006 16:08:21
se ykskin katkennut oli joku 0,001 mm

Tekeekö joku tollasia plekuja.
Tollanen ainakin olisi ihan liikaa mulle. Antaa liikaa periksi, ja varmaan lepsuisi sahatessa.
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki
McNulty
05.05.2006 16:12:45
Minulle plektrat on ihan kulutustavaraa... pidän itse siitä että plektran kärki on sopivan terävä... eli tuollainen mitä Ibanez Paul Gilbert malleissa on. Minä ostin niitä viimeksi 30 kappaletta ja näillä mennään nyt jonkin aikaa. Riippuen ihan soiton määrästä, mutta kyllä sitä viikossa "tuhoaa" useammankin plektran jos innostuu rällään... Oiskohan ihan mehtässä jos sanois että 2-5 plektraa kuukaudessa? Se vois olla aika passeli kulutustahti. 30 plekulla menisi siis se puoli vuotta... kenties tuo on aika lähellä totuutta.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Mr T
05.05.2006 16:28:10
Tossa taannoin en onnistunut löytämään yhtään plektraa mistään niin kaivoin taskusta viiden sentin kolikon ja sitä olen sen jälkeen käyttänyt. En ole keksinyt yhtään syytä palata takaisin varsinaisiin plektroihin.
SARJE
05.05.2006 16:30:42
suuresta kitarakirjasta taisin lukea että jotkut kitaristit kasvattavat etusormeen, tai peukaloon pitkän kynnen "plektraksi". onkos kellään täällä kokemusta moisesta?
syö muttereita ja paskantaa kettinkiä!!!
Turder
05.05.2006 17:51:52
suuresta kitarakirjasta taisin lukea että jotkut kitaristit kasvattavat etusormeen, tai peukaloon pitkän kynnen "plektraksi". onkos kellään täällä kokemusta moisesta?

Ennen soittelin tällä tekniikalla. Tosin ei ne kynnet nyt mitkään petolinnun vastaavat olleet, hieman pidemmät vain. Peukunkynsi lohkesi ja meni kipeäksi joten otin naftaliinista peukkuplekun ja sillä nyt mennään. Mulla ainakin kipeytyi jos paljon soitteli ja muutenkin näkyi sormessa rasitus. Kivan soundin sai ja helppo tatsi. Akustisella soittelen.
Ze Kink
05.05.2006 18:15:29

Itelläni on klasarikitaran soiton takia pitkät kynnet oikeassa kädessä, mutta eipä ne kyllä rääkkäystä kestä, vaikka niillä on soiteltukin jo 9 vuotta. Ja käden asentoahan pitää muuttaa aika paljon että noilla saa jotain aikaan, eikä alternatepikkaus ole kovin helppoa tasaisesti.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Pasi 95
05.05.2006 21:58:11

Dunlop Big Stubby 2,0mm.

Sopii käteen. Olen tottunut siihen ja sillä on mukava soittaa. Sopii ehkä hieman paremmin sooloplektraksi.
"Old Time Rock `n` Roll"
SARJE
06.05.2006 12:52:25
Itelläni on klasarikitaran soiton takia pitkät kynnet oikeassa kädessä, mutta eipä ne kyllä rääkkäystä kestä, vaikka niillä on soiteltukin jo 9 vuotta. Ja käden asentoahan pitää muuttaa aika paljon että noilla saa jotain aikaan, eikä alternatepikkaus ole kovin helppoa tasaisesti.

kuulostaakin kyllä jotenkin epäkäytännölliseltä
syö muttereita ja paskantaa kettinkiä!!!
Chips
06.05.2006 14:33:35
Dunlop Tortex .73 tai .88
Bald Anus
07.05.2006 03:32:45

Dunlopin Tortexia. Joskus 1.00 mm ja 1.14 mm. Vakiona 0.88mm. Joskus käytän myös Fenderin plekuja.
Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Wopith
07.05.2006 15:03:13

tuota noin.. tämä ei välttämättä kuulu tähän. Miten se homma tehdään kun monet kitarasti hakkaa kieliä oikean käden etusormella tiluttaessaan?
Swan
07.05.2006 15:06:15
tuota noin.. tämä ei välttämättä kuulu tähän. Miten se homma tehdään kun monet kitarasti hakkaa kieliä oikean käden etusormella tiluttaessaan?

Samalla tavalla kuin hammer-onit, mutta oikean käden etusormella. Sentteriäkin saa käyttää, niin ei tarvitse plekua asetella sen kummemmin.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
Engl Screamer + Z-5
MXR Phase 100
Ekku01
07.05.2006 15:13:43
Samalla tavalla kuin hammer-onit, mutta oikean käden etusormella. Sentteriäkin saa käyttää, niin ei tarvitse plekua asetella sen kummemmin.

Tai sitten niin kuin Eddie Van Halen, eli pleku peukalon ja keskisormen välissä, jolloin etusormi jää vapaaksi.
Say What?!
hetman
07.05.2006 21:14:38
Käytän Dunlopin Gatoreita ja Tortexeja. Ennen käytin jazz III: sia mutta komppailu ei sujunut pienen koon takia. ja gaattoreissa ja tortexeissa on hyvä "ei liukas" pinta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)