![]() 25.04.2006 10:35:13 | |
---|---|
Meninpä sitten tilaamaan juuri tuon kyseisen kepukan. Mielenkiinnolla odotan ensikosketusta... Hitsi, itseäkin houkuttelee mutta pakko odotella jos muitakin värejä/vaahteraotelautaa tulisi tuonne. Kerro sitten heti tunnelmat uudesta kitarasta! Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 25.04.2006 11:09:41 | |
Hitsi, itseäkin houkuttelee mutta pakko odotella jos muitakin värejä/vaahteraotelautaa tulisi tuonne. Kerro sitten heti tunnelmat uudesta kitarasta! Joo, kerron sit fiilikset heti kun saan kepukan hyppysiini. Tosin en pysty vertailemaan sitä muihin Fenkkuihin, sillä en ole aiemmin Fenkkua omistanut. Santana-merkkisen straton kyllä, mutta se nyt on enemmän tuota seinäkoriste-osastoa :) | |
![]() 27.04.2006 08:49:01 | |
Ja pitkä viikonloppu onkin.. Menin ja tilasin jo.. Nyt on kesäks lelu missä lukee Fender, oh että helpotti polttelua.. Ja eilen hain postista.. (siis: Fender Mexico Standard Strat MN BK - 379,- by thomann) Huonoja puolia: Vaimo suuttui taas. Etukäteen en tietysti hankinnasta kertonut, mutta mitä sitä etukäteen ketään suututtamaan.. Jotain mainintaa jostain muista raharei'istä mihin muka ei löydy rahaa ja niin rallallaa.. Hyviä puolia: Itse kitarasta en löytänyt mitään huonoa. Oli jopa säädettykin ihan kohdilleen. Vähän nopeammin menetti vireen kuin ed. kitarani, mutta kun ei ole kiinteä talla ja tehdas piuhat vielä kiinni, niin saa tulevaisuudessa nähdä.. Kyllä sillä kuitenkin yli tunnin soitteli ennenkuin alkoi korvaa häiritä epävire. Ihan tyytyväinen olen ostokseen. Pelotti, että tulee joku ongelmallinen yksilö mutta kyllä tää on hintansa väärti. Huomattavasti parempi kuin eka kitarani joka kuitenkin maksoi saman verran. | |
![]() 27.04.2006 11:46:28 | |
Huonoja puolia: Vaimo suuttui taas. Hoho! Muistakaa venytellä. | |
![]() 14.05.2006 01:35:51 | |
Kokeilin tänään kaupassa 50's mexico stratoa, ja aika paha maku jäi suuhun. Nauhanpäät törröttivät aivan järkyttävästi otelaudan reunoilta. Pleksin reunoissa oli todella raa'at sahausjäljet näkyvillä. Pleksi oli kauttaaltaan hieman kuprulla, eikä sopinut alasarveen symmetrisesti sitten ollenkaan. 3 namiskaa ja switsi olivat myös hepposen lelun tuntuisia. Vahvistamattomana soi ihan ok, vahvistimeen en sitten uskaltanut enää kokeilla, joten mikeistä ei kommenttia. Hyvää sanottavaa ei jäänyt muuta, kuin että kitara soi koko kaulan mitalta todella vireisesti. Hintalapussa luki jotain 690€, jota en siitä maksaisi kyllä ikinä. Strato, Marsu. Niillä edetään. | |
![]() 14.05.2006 09:51:13 | |
Kokeilin tänään kaupassa 50's mexico stratoa, ja aika paha maku jäi suuhun. Nauhanpäät törröttivät aivan järkyttävästi otelaudan reunoilta. Pleksin reunoissa oli todella raa'at sahausjäljet näkyvillä. Pleksi oli kauttaaltaan hieman kuprulla, eikä sopinut alasarveen symmetrisesti sitten ollenkaan. 3 namiskaa ja switsi olivat myös hepposen lelun tuntuisia. Vahvistamattomana soi ihan ok, vahvistimeen en sitten uskaltanut enää kokeilla, joten mikeistä ei kommenttia. Hyvää sanottavaa ei jäänyt muuta, kuin että kitara soi koko kaulan mitalta todella vireisesti. Hintalapussa luki jotain 690€, jota en siitä maksaisi kyllä ikinä. No voiha harmi. Mulla ei ole muistaakseni tullut tuollasia kappaleita vastaan. Oma 70's tuntuu ihan jees peliltä, ja sain just tuohon 690€ hintaan vaikka normaalisti n. 890.. | |
![]() 14.05.2006 10:49:43 | |
Täytyy kyllä hieman puolustella Mehiko Stratoa eli nauhanpäiden viilaus on aika helppo homma ja jos ei itse uskalla tai osaa kitarakorjaaja tekee tuon taatusti alle 50 eurolla. Sitten se plexi niin siinä on 50-luvun mallinen ohut läpyskä joka helposti on hieman kuprulla, ihme homma sekin että ohut plexi on 8:lla ruuvilla ja 3kerros plexi 11:ta ruuvilla. Plexin ja rungon yhteen sovittamisesta ihmettelen kyllä jos ei se natsaa koska nykyisin kummatkin jyrsitään CNC koneilla ja on varmaan alle millin tarkuudella mitoissa. Potikat oli ainakin mun Jimmie Vaughan Stratossa CTS:n eli samoja mitä puolta kalliimmissa Jenkki malleissa ja kytkin oli myös samaa laatua, sitten en tiedä olisko samoja näissä muissa meksiko malleissa. Mutta sitä vaan että jos toi Meksikko Strato on muiten hyvä niin noi pikku jutut on aika helposti korjattavissa vaikka ostais vielä parhaan mikkisarjan niin vielä saa kitaran alle puoleen siittä mitä Made In USA. | |
![]() 14.05.2006 10:50:44 | |
Jokos on Jussimus kitara saapunut? Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 14.05.2006 11:33:59 | |
Jokos on Jussimus kitara saapunut? Joo, saapuihan se jo aikoja sitten. Lievän alkushokin jälkeen musta ja Stratosta on tullut oikein hyviä kavereita, eikä kaduta lainkaan että menin kyseisen kepukan heräteostoksena hommaamaan. En keksi tuosta Stratosta oikein mitään huonoa sanottavaa, on se veikeä peli :) | |
![]() 14.05.2006 11:38:07 | |
Joo, saapuihan se jo aikoja sitten. Lievän alkushokin jälkeen musta ja Stratosta on tullut oikein hyviä kavereita, eikä kaduta lainkaan että menin kyseisen kepukan heräteostoksena hommaamaan. En keksi tuosta Stratosta oikein mitään huonoa sanottavaa, on se veikeä peli :) Miksi sitten koit alkushokin? Kerro mitä hyvää siinä on!! *GASittelee* Ne jotka soittaa ne tietää | |
![]() 14.05.2006 11:57:48 | |
Täytyy kyllä hieman puolustella Mehiko Stratoa eli nauhanpäiden viilaus on aika helppo homma ja jos ei itse uskalla tai osaa kitarakorjaaja tekee tuon taatusti alle 50 eurolla. Sitten se plexi niin siinä on 50-luvun mallinen ohut läpyskä joka helposti on hieman kuprulla, ihme homma sekin että ohut plexi on 8:lla ruuvilla ja 3kerros plexi 11:ta ruuvilla. Plexin ja rungon yhteen sovittamisesta ihmettelen kyllä jos ei se natsaa koska nykyisin kummatkin jyrsitään CNC koneilla ja on varmaan alle millin tarkuudella mitoissa. Potikat oli ainakin mun Jimmie Vaughan Stratossa CTS:n eli samoja mitä puolta kalliimmissa Jenkki malleissa ja kytkin oli myös samaa laatua, sitten en tiedä olisko samoja näissä muissa meksiko malleissa. Mutta sitä vaan että jos toi Meksikko Strato on muiten hyvä niin noi pikku jutut on aika helposti korjattavissa vaikka ostais vielä parhaan mikkisarjan niin vielä saa kitaran alle puoleen siittä mitä Made In USA. Jep, samaa musiikkiliikkeen myyjä puolusteli, ja tottahan toki nuo seikat ovat. Varsinaiset isommat kokemukseni mehikostratoista ovat tuttuni kitarasta (tarkempaa mallia en muista), joka oli jo kaupan hyllyltä täysin erimaata kun tuo kokeilemani. Tämä jokseenkin todistaa ainakin itselle, että kitarat ovat kyllä yksilöitä tietyssä määrin. No, noihin 50's vikoihin vielä kommentoiden; sen pleksin rakenteellisen "heikkouden" vielä ymmärtää kun kyseessähän on juuri kopio 1950 mallista, mutta se alasarven muotoilu jäi kyllä ihmetyttämään. Pleksin alasarven kärki kääntyi paljon jyrkemmin ylöspäin kuin rungon muotoilun alempi sarvi. Lopputulos oli aika karsean näköinen Strato, Marsu. Niillä edetään. | |
![]() 14.05.2006 12:09:12 | |
Miksi sitten koit alkushokin? Kerro mitä hyvää siinä on!! *GASittelee* Olen niin pitkään veivannut pelkästään SG:llä, että mulla ei ollut aluksi lainkaan kotoisa olo Straton kanssa. SG ja Strato kun eroavat toisistaan kuin yö ja päivä, sekä tuntumaltaan että saundeiltaan. Ainakin nämä yksilöt jotka omistan. Niin ja kyllähän se tremolotalla hankaloitti virittämistä... Mitä hyvää siinä on? Justhan sanoin etten keksi siitä mitään huonoa sanottavaa, joten... :) Mutta mun on tosiaan vähän vaikea lähteä arvioimaan tuon Straton ominaisuuksia, sillä mulla ei ole edelleenkään minkäänlaista vertailupohjaa muihin Stratoihin. Osaan vain sanoa että itse tykkään kepukasta kovasti. Se toi soittamiseen kaipaamaani vaihtelua, juuri erilaisuutensa vuoksi. | |
![]() 14.05.2006 14:05:29 (muokattu 14.05.2006 14:07:11) | |
Vahvistamattomana soi ihan ok, vahvistimeen en sitten uskaltanut enää kokeilla, joten mikeistä ei kommenttia. Mielestäni mexicoissa on todella hyvä soundiset mikit. En iki maailmassa vaihtaisi mikkejä omaani. Edit: Mexicoissa tahtoo olla kaulan ja bodyn välissä sellainen ohuen plektran mentävä tila, ei se mitään on tässä silti enemmän sustainia, kuin jenkissä. | |
![]() 14.05.2006 14:17:37 | |
Olen niin pitkään veivannut pelkästään SG:llä, että mulla ei ollut aluksi lainkaan kotoisa olo Straton kanssa. SG ja Strato kun eroavat toisistaan kuin yö ja päivä, sekä tuntumaltaan että saundeiltaan. Itselläni oli aivan sama juttu kun vaihdoin stratosta Les Pauliin :) ensimmäistä kertaa kun les paulilla soitti pitkän stratosoitteluajan jälkeen niin tuntuihan se jokseenkin kömpelöltä ja erilaiselta vaan nopeasti sitä tottuu :) loppupeleissä sitä kuitenkin huomaa jokseenkin silti sen, että mikä kitaramalli se on itselleen sopivin. Vaihtelu virkistää. Damn, that's a fine pile of duckshit :] | |
![]() 14.05.2006 14:25:44 | |
Itellä on Mehiko Stratocaster, ei oo haukkumista. Tosin aika monta yksilöä sain käydä läpi ja loppuviivoilla valitsin Tokailaisen hieman halvemman ja tämän oman ykslön välillä päätyen fenderiin lähinnä siksi että ei mua haittaa maksaa 50€ enemmän siitä fender logosta ja lavan muodosta. Mikit aion vaihtaa omaani tallaan oon jo vaihtanu hotrailssin tallaan laajentamaan saundivalikoimaa. Suunnitelmissa on asentaa sihhen jotkut aika kuumat singlecoilit, tortoise shell pleksi, uusi vintage tremolo mallinen talla, satula, virittimet ja modata elektroniikka puoli muutenkin niin kuosiin kuinsen vaan voi saada. Mutta: Nämä vaihdokset ei liity millään tavoin siihen, että en olisi tyytyväinen nykyisiin. Tykkään vaan kaataa rahaa tälläisiin pieniin projekteihin. Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. | |
![]() 14.05.2006 19:19:47 | |
Käsittääksenii ainakin joidenkin mexikaanien puut tehtäisiin jenkeissä. Jos nyt stratoa kaipaisin, en mexikolaista haikailisi, esim. torilla on vahvistin2:lla myynissä vintage-sarjan 62 strato 80-luvulta uudella kaulalla, 750 !!!. En siis miettisi mitään mexikaania. | |
![]() 14.05.2006 19:46:37 | |
Itselläni on Mehiko 50 s classic. En vaihtaisi mihinkään! Vaati tosin paksummat kielet olem huomannut | |
![]() 15.05.2006 22:03:42 | |
Tossa tuli tänään testailtua 60's classic, 70's classic ja japanilaista '68 reissue stratoa ja nyt näyttää vähän siltä että 60's classicin puoleen kallistun. Japski olis halpa kun on vielä käytetty mutta nauhat ja vaahtera otelauta siinä häiritsi, tuo tuhti 60-luvun tyylinen C-kaula sopii parhaiten käteen ja ruusupuu otelauta on myöskin plussaa. 70's classicissa oli parhaat soundit mutta maksoi 890 euroa eikä tuntunut yhtä hyvältä kun 60's classic joka makso 750e. | |
![]() 17.05.2006 09:51:55 (muokattu 17.05.2006 09:53:02) | |
... ja nyt näyttää vähän siltä että 60's classicin puoleen kallistun... Komppaan ja suosittelen lämpimästi... Vajaa vuosi sitten hankin 60's Classicin enkä ole päivääkään katunut. Ihan huippu keppi. Kaula nimenomaan istuu käteen kuin isä äitin selkään ja tatsi on muutenkin verraton. Siisti viimeistely ja paksut vintagelakat. Valtavirrasta poikkeava (miehekäs) väri ja kova tinkaaminen laski hinnan alle 600:n euron. http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_3115.jpg | |
![]() 22.05.2006 16:32:49 | |
Ajattelin laittaa valkoisen Jimmie Vaughan straton tilaukseen. Tuo alkuperäinen plexi on vähän steriilin näköinen. Miten on, käyks tämä plexi JV stratoon. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-188859.html | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)