Aihe: HB puolustuspuhe
1 2 3 4 5
Niq
04.01.2006 10:33:55

Kyllä muuttuisi ääni kellossa, jos esmes Laiho tai vaikka Wylde tekis endorsement-diilin HB:n kanssa. Ostaahan kaikki noita halpisltd:täkin vaikka samaa kakkaahan ne tuntuu olevan. Sama homma aikanaan halpisjacksoneiden kanssa, ja vielä nykyäänkin. Ihme että joku ei oo tajunnu tehdä vanerista bullseye-lespaa EMG-setillä. Varmaan tekis kauppansa vaikka itse kitaran valmistus maksaisi puolet tuosta EMG-setin hankintahinnasta. Jos kitaroiden hinta-laatusuhdetta ajatellaan, niin kyllä monet valtamerkit jää aika kauas esim. Yamahasta. Ne kun panostaa hyviin soittimiin, eikä endorsement-diileihin teini-idoleiden kanssa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Johann Onn
04.01.2006 13:17:56 (muokattu 04.01.2006 13:28:59)
Mikäs tuo shine-merkki sitten on?

"Saein Musical Instrument Co., Ltd., Korea." "Saein was estabilished in 1991".

"Our main business is OEM for famous brand Epiphone. Also, our solely branded Shine is increasing steadily." "We are an OEM vendor for famous brand Ibanez, and Peavey."

Ihmekkös ne jotkut mallit näyttää "tutuilta".

http://www.saein.co.kr/index.php
fox
04.01.2006 14:02:50

Siis kaikki Epipuhelimet, joiden sarjanumero alkaa kirjaimella I on Saeinin tekoa. Mulla ittelläni on -99 LP Standard Plus LE tuolta tehtaalta..kuva
http://www.lehmo.com/fox/lataamo/DSCN2163.JPG
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
rosberg
04.01.2006 14:08:28
eli peaveyn keppikin saattaa olla samasta tehtaasta kuin ym.

sekavaa. mutta jos jollain olis bentoni, niin sehän vois kattoa sen sarjanumeroa ja sitä vois sen kanssa vähän metästää.

http://www.line6forum.de/phpBB2/vie … id=6248ba2fc96b045e435ebe7678fbaf5e

http://www.unsung.co.kr/index.html
ois kans mahdollinen tehdas.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
fox
04.01.2006 14:31:53

http://www.unsung.co.kr/index.html
ois kans mahdollinen tehdas.

"Epipuhelimet joiden sarjanumerossa on U tulevat Unsungin tehtaalta"...
Tämmönen on tilanne, kaukaisen idän markkinoilla valmistajien osalta.. ja on siit aiemminkin puhetta ollut. Eli samat tehtaat, samat koneet ja jos tilaaja, on se sitte Tokai tai Epi tai HB tai Jack&Däni, on jonkun hintarajan asettanu, niin sen mukaan valmistetaan. Halpaa osaa -> kalliimpaa osaa, ja sitte vasta leimaa lapaan...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Sir Härö
04.01.2006 15:06:36
toihan on kuin suoraan raamatusta

Ja hän sanoi: "Mitä tuleman ennustamaan, paholaisen kätyri Tho Oman luo imperiumiaan ja saattaa ihmisen kiusaukseen huokeilla hinnoillaan. Houkuttelee Tho Oman kansan ostamaan myös halvan soittimen, jonka Lucifer, langennut enkeli itse on kielletyistä puista luonut. Älköön kukaan pettäkö itseänne ja minua käyttämällä tuota haureuden perikuvaa Jumalan sanaa vastaan, sillä vain soitin kieletyn puun on kädessä Saatanan!"
Tää on dadaa parhaimmillaan. Pillun maku, tahtooko panna, viina.
saha
04.01.2006 15:14:37 (muokattu 04.01.2006 15:14:51)
Ja hän sanoi: "Mitä tuleman ennustamaan, paholaisen kätyri Tho Oman luo imperiumiaan ja saattaa ihmisen kiusaukseen huokeilla hinnoillaan. Houkuttelee Tho Oman kansan ostamaan myös halvan soittimen, jonka Lucifer, langennut enkeli itse on kielletyistä puista luonut. Älköön kukaan pettäkö itseänne ja minua käyttämällä tuota haureuden perikuvaa Jumalan sanaa vastaan, sillä vain soitin kieletyn puun on kädessä Saatanan!"

Maa Hantuojan kirja, 3:21-27
Ukko
04.01.2006 16:50:11

Maa Hantuojan kirja, 3:21-27

Löytyyks tämä kirja uudesta vai vanhasta soittajan testamentista ?
peetu
04.01.2006 17:22:37
Ihan kuin jostain Harmony Centralin kirjoituksesta. Säälittävää!

Joopa joo, voi se sen päivän olla ihan kiva, mutta mites 10 vuoden päästä? Vielä se tuottaa Asioita yhtä tuskattomasti ja ilman suurempia jeesusteippi-patentteja.

Ei tartte lapaan edes katsoa kun hintalappu kertoo kaiken. Ei 1000kg kultaa voida myydä 100e hintaan... HB:n hinnat jo kertovat ettei niissä yksinkertaisesti ole voitu kovin laadukkaita raaka-aineita käyttää. Tai no, käy kysäsemässä Ruokankaalta jos se tekis sulle jonkun stratokopsun 75e hintaan... Voit tuohon rahaan saada ehkä just pahvisen ständin :)

Sulla on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin. Tuo kulta vertaus ontuu aika pahasti. Idean toki taustalta ymmärsin, mutta huomautan tässä että kaikkihan tietävät kitaroiden usa ja merkkilisät hinnassa. Voi olla että mulla on tänään huono huumorintaju, mutta tuo Ruokangas kommentti on aika joutava.
Fonisoul_
04.01.2006 18:33:21
Miksi soittajalle olisi tärkeää se minkä hintaiseksi yleisö hänen kitaraansa luulee? Eikös keikalla ole tarkoitus esittää musiikkia eikä kitaraa?

Juu.. mutta jos ei osaa soittaa muuta kuin "musiikkia"? =)
Eipä silti, kuka tahansa joka vilkaisee omaa jäsenkuvaustani voi huomata, että soitan itsekkin kopiokitaralla. Harley Benton ykköskitarana söisi kuitenkin miestä liikaa, ja luulen etten ole ainut.
Soul with the capital "S"...
Landola59
04.01.2006 18:36:45
Alotus teksti oli ainaki pelkkää Herbaa...
Ronn Mossin leuassa ei ole mitään vikaa, pohjanmaalta löytyy sata kertaa lahompia latoja! Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
mika123
05.01.2006 12:08:38
Tervehdys, arvoisat kanssasoittajat ja -keskustelijat.

Havaitsen, että mielipiteeni on saanut aikaan monipuolista ja -muotoista keskustelua.

Huomaan myös, että vaikka avaukseni oli hieman ehkä hankalaselkoinen, on sen keskeinen ajatus kuitenkin löytynyt; soitatpa sitten mietiskelevää jazzia taikka tilutat tuhat nuottia minuuttiin, tulee musiikin ydin aina sielusta, sydämestä ja sormista. Se puun ja metallin yhdistelmä on vain väline, ei itseisarvo, enkä ole koskaan vielä nähnyt kalliin soittimen tehneen kenestäkään soittajaa. Toki ehkä paremmat edellytykset se antaa.

Halusin myös avata ajatusta, että Mount Ibanezin valloittajien on turha tuhista halvemmille soittimille ja näin ehkä suotta masentaa aloittelevia soittajia - " mä en voi oppia soittamaan kun mulla on HB-hellahalko. Isi, anna kakstonnia, nyt pitää saada Jemi."

Kohtuullisella työllä ja sijoituksella tällaisesta kitarasta on saatavissa ihan kelpo peli, kuten itseni kohdalla esimerkkinä osoitin. Tartun ihan yhtä mielelläni seinälläni roikkuvaan SG:hen kuin kevyesti modattuun HB:kin

Frank Zappaa lainatakseni, muistakaamme aina mikä on soittamisessa tärkeintä:

"Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST..."

Loistavaa ja suvaitsevaa kitaravuotta 2006!!
McNulty
05.01.2006 12:18:41
Se puun ja metallin yhdistelmä on vain väline, ei itseisarvo, enkä ole koskaan vielä nähnyt kalliin soittimen tehneen kenestäkään soittajaa. Toki ehkä paremmat edellytykset se antaa.

Jep... on mukavampi hakata nauloja seinään hyvällä vasaralla kuin paljaalla nyrkillä.

Halusin myös avata ajatusta, että Mount Ibanezin valloittajien on turha tuhista halvemmille soittimille ja näin ehkä suotta masentaa aloittelevia soittajia - " mä en voi oppia soittamaan kun mulla on HB-hellahalko. Isi, anna kakstonnia, nyt pitää saada Jemi."

Ibanezilla on myös halvempia malleja... juuri eilettäin testasin uutta mallia ARX300 joka oli aivan tautisen loistava 450e skebaksi. Siis oikeasti... mikit olivat halpiskamaa mutta täysin hurinattomat ja niissä oli dynamiikkaa ja selkeyttä. Elektroniikka oli muutenkin loistava tuossa skebassa. Tone toimi hienosti, portaattomasti, samoin kummankin mikin volumet. Nauhat oli viimeistelty hyvin... Kyllä oli Korean-Poeka ylittänyt itsensä tuossa skebassa. Se oli parempi kuin yksikään japsi-RG mitä liikkeestä löytyi 6 kappaletta.

Kohtuullisella työllä ja sijoituksella tällaisesta kitarasta on saatavissa ihan kelpo peli, kuten itseni kohdalla esimerkkinä osoitin. Tartun ihan yhtä mielelläni seinälläni roikkuvaan SG:hen kuin kevyesti modattuun HB:kin

Kuka mitenkin työnsä hinnoittelee. Mielestäni ei ole enää fiksua laittaa 10x skeban hintaa sen ehostamiseen ja paranteluun. Vähän sama kuin että laittaa siihen 400e Ford Sierraan 10000e arvosta vanteita ja spoilereita.

Siispä... halpiksen ehostamisesta ja remontoinnista tulee äkkiä loppulaskuun se 1000e jolla sitten saakin jo vaikka LTD:n skeban missä on original floyd rose, tai earvanaa ja lukittavat virittimet, duncanin tai emg:n mikit jne jne.

Loistavaa ja suvaitsevaa kitaravuotta 2006!!

Jeespoks, samoin siulle!
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
saha
05.01.2006 12:48:48
Vähän sama kuin että laittaa siihen 400e Ford Sierraan 10000e arvosta vanteita ja spoilereita.

Pimp my ride alias Viritetyt vehkeet :)
Pnctocn
05.01.2006 12:57:51
Pimp my ride alias Viritetyt vehkeet :)

OFFTOPIC:

Olen miettinyt lanseerata uutta ohjelmaa nimikkeellä
"Pimp my wife"

...ja mieti miten kurkoa olisi hakata nyrkillä nauloja seinään.

(mulla ei ole kyllä muutenkaan ollut mitään järkevää sanottavaa mihinkään muutamaan päivään, sori)

OFFTOPIC LOPPUU.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
humppahanuristi
05.01.2006 12:58:01

"Our main business is OEM for famous brand Epiphone. Also, our solely branded Shine is increasing steadily." "We are an OEM vendor for famous brand Ibanez, and Peavey."

Ihmekkös ne jotkut mallit näyttää "tutuilta".

http://www.saein.co.kr/index.php

Ja minä menin nyt myymään Koreassa tehdyn laatu-HB:n pilkkahinnalla pois vaikka olisi voinut sanoa, että samaa sarjaa se on epiphonen kanssa.

Oikeastikin sen oli kyllä ihan vertailukelpoinen epiphonen stratoon ja squieriin.
Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..."
rippet
06.01.2006 21:58:37
OFFTOPIC:

Olen miettinyt lanseerata uutta ohjelmaa nimikkeellä
"Pimp my wife"

...ja mieti miten kurkoa olisi hakata nyrkillä nauloja seinään.

(mulla ei ole kyllä muutenkaan ollut mitään järkevää sanottavaa mihinkään muutamaan päivään, sori)

OFFTOPIC LOPPUU.

Offtopic jatkuu..
ideasi taitaa olla jo lainattu nimellä Pimp my bride http://www.milkandcookies.com/article/2545/

Offtopic loppuu.
Pnctocn
07.01.2006 08:28:00
ideasi taitaa olla jo lainattu nimellä Pimp my bride

Ahh, Dammit. ja hienot logotkin vielä ja kaikki.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
ilopertti
07.01.2006 09:38:16

"Epipuhelimet joiden sarjanumerossa on U tulevat Unsungin tehtaalta"...
Tämmönen on tilanne, kaukaisen idän markkinoilla valmistajien osalta.. ja on siit aiemminkin puhetta ollut. Eli samat tehtaat, samat koneet ja jos tilaaja, on se sitte Tokai tai Epi tai HB tai Jack&Däni, on jonkun hintarajan asettanu, niin sen mukaan valmistetaan. Halpaa osaa -> kalliimpaa osaa, ja sitte vasta leimaa lapaan...

J&D on tehtaan oma "merkki", eli eivät tilaa niitä mistään toisesta tehtaasta.

-alppu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)