Ali 06.12.2014 18:33:29 (muokattu 13.12.2014 19:03:40) | |
---|
Uudelleenmuotoillaans tuo aikasempi kyselyni pikaiseksi mielipidekyssäri: Line6 DL4 vs. TC Electronic Flashback X4 vs. BOSS Giga Delay? E: käytettyyn DL4:ään päädyin "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
Ali 16.12.2014 16:37:31 (muokattu 16.12.2014 16:53:58) | |
---|
Eli mulla on nyt tuo Line6 DL4 (omalla powerilla), joka teoriassa ainakin imee 1200 mA 9 VAC (käytännössä lähempänä 200 mA?) , ja virtalähteenä on ollut kaikille pedaaleille ennen tätä kesällä hommattu T-Rex Fuel Tank Classic, http://www.t-rex-effects.com/fueltank-classic/ Saanko mitenkään DL4:ää mukavasti pelaan tän powerin kanssa vaikkapa tosta 12 VAC -lähdöstä? Olen aivan käsi mitä tulee siniseen sähisähiin, joten apu olisi kovasti arvossaan. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
kid ego 16.12.2014 19:58:27 | |
---|
Ali: Eli mulla on nyt tuo Line6 DL4 (omalla powerilla), joka teoriassa ainakin imee 1200 mA 9 VAC (käytännössä lähempänä 200 mA?) , ja virtalähteenä on ollut kaikille pedaaleille ennen tätä kesällä hommattu T-Rex Fuel Tank Classic, http://www.t-rex-effects.com/fueltank-classic/ Saanko mitenkään DL4:ää mukavasti pelaan tän powerin kanssa vaikkapa tosta 12 VAC -lähdöstä? Olen aivan käsi mitä tulee siniseen sähisähiin, joten apu olisi kovasti arvossaan. Jos sulla on yhdeksän voltin laite, ja syötät siihen kahdentoista voltin jännitettä, opit nopeasti, että sähkö on sinistä ja haisee. "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda |
Ali 16.12.2014 20:30:42 (muokattu 16.12.2014 20:55:06) | |
---|
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
tommijk 17.12.2014 12:50:41 | |
---|
Ali: Eli mulla on nyt tuo Line6 DL4 (omalla powerilla), joka teoriassa ainakin imee 1200 mA 9 VAC (käytännössä lähempänä 200 mA?) , ja virtalähteenä on ollut kaikille pedaaleille ennen tätä kesällä hommattu T-Rex Fuel Tank Classic, http://www.t-rex-effects.com/fueltank-classic/ Saanko mitenkään DL4:ää mukavasti pelaan tän powerin kanssa vaikkapa tosta 12 VAC -lähdöstä? Olen aivan käsi mitä tulee siniseen sähisähiin, joten apu olisi kovasti arvossaan. Mä käytin DL4:sta 9V DC:llä, ja loistavasti toimi. Netistä muistaakseni luin että laitteessa on virtajakin jälkeen heti ac-dc konvertteri, joten laite itse asiassa syö dc:tä. Ja kun sinne syöttää dc:tä se kulkee suoraan konvertterin läpi muuntamattomana. Virrankulutusta en muista, mutta uskoisin että 150mA-200mA |
Laulava Kylätohtori 17.12.2014 14:06:11 | |
---|
En tiiä, poijaat, luulin, että Plexin myötä innostuisin taas od-pedaaleista, mutta ei vaan tunnu lähtevän. Jotenkin vaan pedaalit kärsineet pahimman luokan inflaation, koska minusta parhaat säröt lähtevät suoraan vahvarista. Tosin joissain tilanteissa voi tiukentaa TS-henkisellä, mutta siihenkin on loistospeduliini olemassa, joten enpä tiedä. Perussärö ja reunarosot kuitenkin vahvarista, joten saa nyt nähdä, mitä tuon Plexin kanssa tekisi. Onhan se hyvä, mutta särön luonne ei välttämättä sovi omaan juttuun ja onhan sitä ääntä jo hieman yli makuuhuonetarpeen, kun säröt otetaan vahvistimesta. Keinokuormat ei kiinnosta, en kaipaa signaaliketjuun enää yhtään uutta palikkaa... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
mopar 17.12.2014 18:07:37 | |
---|
Laulava Kylätohtori: En tiiä, poijaat, luulin, että Plexin myötä innostuisin taas od-pedaaleista, mutta ei vaan tunnu lähtevän. Jotenkin vaan pedaalit kärsineet pahimman luokan inflaation, koska minusta parhaat säröt lähtevät suoraan vahvarista. Tosin joissain tilanteissa voi tiukentaa TS-henkisellä, mutta siihenkin on loistospeduliini olemassa, joten enpä tiedä. Perussärö ja reunarosot kuitenkin vahvarista, joten saa nyt nähdä, mitä tuon Plexin kanssa tekisi. Onhan se hyvä, mutta särön luonne ei välttämättä sovi omaan juttuun ja onhan sitä ääntä jo hieman yli makuuhuonetarpeen, kun säröt otetaan vahvistimesta. Keinokuormat ei kiinnosta, en kaipaa signaaliketjuun enää yhtään uutta palikkaa... Mä tiesin että tässä käy näin.... |
Ali 17.12.2014 21:53:37 | |
---|
Näyttäs toi Line6 DL4 pelaavan hyvin tosta Fuel Tank Classicin 12 VAC -lähdöstä sinisellä kaapelilla kytkettynä. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
kojones 17.12.2014 22:02:26 | |
---|
Ali: Näyttäs toi Line6 DL4 pelaavan hyvin tosta Fuel Tank Classicin 12 VAC -lähdöstä sinisellä kaapelilla kytkettynä. Regulaattorihan siellä varmasti tasasuuntauksen jälkeen on, se kuumenee nyt enempi kuin oikealla jännitteellä ajettaessa. Saattaa kestää, saattaa olla kestämättä. |
Laulava Kylätohtori 17.12.2014 22:13:58 | |
---|
mopar: Mä tiesin että tässä käy näin.... Joo, alkoi oikein vituttaa nämä testit tänään. Järjetöntä se on näitä toosia polkea täällä kotona yksinään ja yrittää miettiä, mikä on hyvä ja mikä ei. Kaikki ne on hyviä, ainoastaan erilaisia, mikä sitten omaan käyttöön sopii parhaiten. Pitäisi olla min. 2-3 keikkaa viikossa vetävä artisti, niin olisi jotain järkeä näissä testailuissa, kun voisi vetää peräkkäisinä päivinä keikat eri peleillä. Sillähän sitä todellista tuntumaa saisi. Mutta mitä vitun järkeä näitä on kotona runkata yksinään. Menee vaan hyvää soittoaikaa hukkaan... Ja taisi tuossa elementtirumbassa vaihtua alkuperäisen Dustyn kaapin Taydenit myöhemmin ostettuihin vastaaviin (joilla siis paljon vähemmän soitettu), koska Dustykin kuulosti niin räikeältä tänään. Originaalit ovat jo mukavasti sisäänajettu.... Kaikki vaan myyntiin ja tilalle vaikka talvista marjanpoimintaa... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
LaMotta 17.12.2014 22:25:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mutta mitä vitun järkeä näitä on kotona runkata yksinään. Eipä niiden luonteesta niin paljoa irtoa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
mopar 17.12.2014 22:26:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joo, alkoi oikein vituttaa nämä testit tänään. Järjetöntä se on näitä toosia polkea täällä kotona yksinään ja yrittää miettiä, mikä on hyvä ja mikä ei. Kaikki ne on hyviä, ainoastaan erilaisia, mikä sitten omaan käyttöön sopii parhaiten. Pitäisi olla min. 2-3 keikkaa viikossa vetävä artisti, niin olisi jotain järkeä näissä testailuissa, kun voisi vetää peräkkäisinä päivinä keikat eri peleillä. Sillähän sitä todellista tuntumaa saisi. Mutta mitä vitun järkeä näitä on kotona runkata yksinään. Menee vaan hyvää soittoaikaa hukkaan... Ja taisi tuossa elementtirumbassa vaihtua alkuperäisen Dustyn kaapin Taydenit myöhemmin ostettuihin vastaaviin (joilla siis paljon vähemmän soitettu), koska Dustykin kuulosti niin räikeältä tänään. Originaalit ovat jo mukavasti sisäänajettu.... Kaikki vaan myyntiin ja tilalle vaikka talvista marjanpoimintaa... Vähän olen itsekin sitä mieltä että pitäis keskittyä enemmän soittamiseen ja lopettaa kamojen kanssa pelaaminen. Soittovehkeet nyt kuitenkin on jo ammattilaistasoa ja soittotaidot ala-arvoiset. Kunhan saavat pajalla nupin valmiiks niin loppuu mun kamarumba....ehkä.... |
Ali 17.12.2014 22:47:50 (muokattu 17.12.2014 22:50:48) | |
---|
kojones: Regulaattorihan siellä varmasti tasasuuntauksen jälkeen on, se kuumenee nyt enempi kuin oikealla jännitteellä ajettaessa. Saattaa kestää, saattaa olla kestämättä. Ehkäpä en vielä tuota kautta sitten kauhena ajele tota kautta. Täällä käyttäjä heyniceguy on ainakin avannut pedaalinen sisältöä tarkemmin: http://line6.com/supportarchivenew/thread/55666 Pedaalin edellinen omistaja oli ajellut sitä näin (12 V tarkoituksellisesti, muistaakseni oli ihan musaliikkestä hakenut tätä pedaalia varten): https://dl.dropboxusercontent.com/u/16413694/DL4%20Power.jpg "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
kid ego 18.12.2014 04:35:56 | |
---|
Ali: Näyttäs toi Line6 DL4 pelaavan hyvin tosta Fuel Tank Classicin 12 VAC -lähdöstä sinisellä kaapelilla kytkettynä. Joo. Samalla tavalla se varmaan toimisi mustallakin piuhalla siihen asti, että se musta piuha sulaa. Sininessä taitaa olla vähän paksummat kuparit sisällä. Voin olla myös väärässä. Pedaalin edellinen omistaja oli ajellut sitä näin (12 V tarkoituksellisesti, muistaakseni oli ihan musaliikkestä hakenut tätä pedaalia varten): https://dl.dropboxusercontent.com/u/16413694/DL4%20Power.jpg Tuolleen se varmaan pitääkin tehdä, ainakin voisin kuvitella toimivan. "Oon Jari, kun se on Atte." - Linda |
samson72 19.12.2014 21:34:36 | |
---|
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come." |
Laulava Kylätohtori 19.12.2014 22:35:13 | |
---|
Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
samson72 19.12.2014 22:59:31 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onpas mielenkiintoinen peli, nyt ei vaan ole rahaa ostaa. Kaik on mänt viimeaikaisiin hankintoihin... Jep, ei aivan huokeimmasta päästä ja tuskin vähään aikaan toriltakaan löytyy käytettynä.. Kunnon wahi kuitenkin haussa lautaan. Ostoilmoituksen picture wahista jo poistin kun alkoi tulemaan näitä "Juupajoelta löytyy uudenveroisena, tee tarjous" ilmoituksia. "A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come." |
Gabe 20.12.2014 00:16:28 | |
---|
|
JaaGeRMaisTeR 20.12.2014 00:50:27 | |
---|
Gabe: Katselin itsekin tuota tänään, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hintakin on vain aika mielenkiintoinen. :) Nyt on kyllä kiva paikka laittaa: Mutta jos vähä venytät budjettia, niin... =) |
Gabe 20.12.2014 01:00:45 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Nyt on kyllä kiva paikka laittaa: Mutta jos vähä venytät budjettia, niin... =) Kyllä se meni kirjanmerkkeihin. Vielä ei ole wahin aika mutta ehkä sellainen tulee laitettua. |