Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5388 389 390 391 392497 498 499 500 501
johanssen
08.06.2014 19:14:01

Mr. Speed: Liian vähän sinisiä ruutuja ja virheilmoituksia? :D

Hyvä olis, jos noin on. Ja onneks on yli 11 vuotta, kun viimeks tuli BSoD.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Myrkky Nuoli
08.06.2014 21:18:41
johanssen: Hyvä olis, jos noin on. Ja onneks on yli 11 vuotta, kun viimeks tuli BSoD.

BSOD onkin poikkeuksetta user error tai viallinen komponentti. Ei ne käyttikset syyttä kaadu.
When in doubt, lower your expectations.
AngieRainbow
10.06.2014 11:19:46 (muokattu 10.06.2014 11:20:16)
Tulipahan ostettua julmetun hyvä strato.
-Otelauta intialaista ruusupuuta
-Large C kaulaprofiili
-Hand-signed Abigail Ybarra pickups

Tommonen: https://www.dropbox.com/sh/ywhkslai40o62ll/AADSzHinp8E6TQG0RE0YAOBCa#/

Olin huolissani kaulaprofiilista, mutta AVRI Hot Rod Staron jälkeen mikään ei tunnu enää liian paksulta. Mieletön saundi!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lancelot
10.06.2014 11:23:16
AngieRainbow: Tulipahan ostettua julmetun hyvä strato.
-Large C kaulaprofiili

Tommonen: https://www.dropbox.com/sh/ywhkslai40o62ll/AADSzHinp8E6TQG0RE0YAOBCa#/

Olin huolissani kaulaprofiilista, mutta AVRI Hot Rod Staron jälkeen mikään ei tunnu enää liian paksulta. Mieletön saundi!

Nyt on hieno!
jpaa
10.06.2014 12:20:26
-Large C kaulaprofiili

No jo on hieno kitara, onneksi olkoon! ;)
Kuha
10.06.2014 12:42:26

Kyl kelppa, hieno!
Old Fenders never die
Gabe
10.06.2014 13:12:09
-Large C kaulaprofiili

On kyllä hieno!
Jucciz
10.06.2014 15:32:53 (muokattu 10.06.2014 17:22:52)
Kun ei kerran ostoilmoitukseen kukaan vastannut, piti taas tehdä kaikki itte...

Hankin sitten kostoksi saman tien kaksi, nimittäin Jensen P12N -alnico-kaiuttimia vuodelta '61. Pikatestin perusteella ainakaan tuo Princeton ei ole ikinä kuulostanut paremmalta kuin just äsken P12N:n kera. Ihan käsittämättömän hieno ja erotteleva soundi ja shampanjamaisen kupliva ja kirkas yläpää.

(Juu juu, Princeton on 1x10". Ajelin sitä lisäkaappiin, jossa Jensen lymyää...)

Tämmöiset tötteröt:
https://www.dropbox.com/sh/a00z5ubq4xai193/AAA3_hyEMFIAsmtDddKA6XzRa

Nippelitietona mainittakoon, että alun perin noita käytetiin tiemmä "Big Box" Tweed Twinissä ('58-'60) ja sitä seuranneessa, todella harvinaisessa Brownface Twinissä. Kumpikin näistä vahvistimista tuuttasi pihalle täysillä luokkaa 80-100 wattia, kun taas P12N:t kuulemma kestävät hyvänä päivänä noin 20 wattia. Ei ole ihme, että aika harvassa tuon aikakauden Twinissä on ehjät alkuperäiset kaiuttimet. :D Sen sijaan, Princetonin tai vaikka Deluxen perään P12N istahtaa uskomattoman nätisti. Ajattelinkin tänään vähän testata.

Kävi kyllä mielessä semmoinenkin villi idea, että heittäisi joskus samaan 4x12"-kaappiin ristikkäin sekä nuo P12N:t että vuoden '63 keraamiset C12N:t ja fiilistelisi (todennäköisesti) maailman parhaalla kitarasoundilla. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kunnallisjäte
10.06.2014 20:10:25

-Large C kaulaprofiili

Aivan upea! Onko torilta vai saksasta?
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Iiwana-80
10.06.2014 21:04:10
No tämmönen tuli ostettua http://www.wsoy.fi/kirjat/-/product/no/9789510262597

Kävin ensin Hesan Akateemisella, jossa ei ollut mitään järjellistä kitaransoittoon liittyvää. Vain näitä normaaleja "1000 sointua" tai "opi hetkessä kaikki mahdollinen kitaran soitosta". Seuraavaksi Soitin Laineelle, jossa ei ollut sitäkään vähää. Fasulta viimein löytyi, ja olisi löytynyt paljon muutakin, mutta tyydyin nyt tähän ensin alkuun.
Sarko
10.06.2014 22:51:22
Tilaukseen läks PAFX Mother Sky reverb, jännää on!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
10.06.2014 23:12:21
Sarko:

Olikos sulla AVRI 52 Tele? Jos oli niin oletko ollut tyytyväinen? Jäätävä gas iski tähän.
Sarko
10.06.2014 23:47:18
Gabe: Olikos sulla AVRI 52 Tele? Jos oli niin oletko ollut tyytyväinen? Jäätävä gas iski tähän.

Joo, on mulla! Ennen tätä nykyistä, juurikin AVRI 52:sta, mulla on aiemmin ollut neljä Teleä: Tokai ATE-33, Fender Baja Tele, Fender '54 Tele CIJ ja El Cabronita Thinline. Helposti parempi kuin mikään näistä aiemmista. Työnlaatu on erittäin hyvä, nitrolakkaus vaati aluksi hetken totuttelua mutta nyt tuntuu että ilman sellaista ei voisi elää. Kaulaprofiili on U ja otelaudan radius 7.25" vintage-nauhoilla, aikamoinen pesäpallomaila nykyisillä standardeilla mitattuna mutta istuu omaan käteen kuin ajatus. Kitara kuulostaa kuiskauksilta jumalten huulilta, siis juurikin siltä miltä Telen pitäisi kuulostaa.

Pari keikkaa, yhdet studiosessiot ja useat treenit tuolla soittaneena olen ollut erittäin tyytyväinen. Tossahan on tosiaan uutena ostettaessa vakiona ns. Broadcaster-sähköt, jotka eroavat aika tavalla tuoreemmista Tele-sähköistä. Tän ominaisuuden voi korjata kolvilla aika näpsäkästi joko itse tai teknikon toimesta, jos ei noista sähköistä ja niiden mahdollistamista soundeista diggaile.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
AngieRainbow
10.06.2014 23:53:07 (muokattu 10.06.2014 23:55:11)
Kunnallisjäte: Aivan upea! Onko torilta vai saksasta?

Torilta löytyi. Saksassa olisi ollut ehkä vieläkin mieluisampi, mutta "sain" tämän vähän halvemmalla. Lisäksi minuun iski joku isänmaallisuuden puuska ja halusin tukea mieluumin suomalaista kohtalontoveria. Nyt kun olen tämän päivän kitaraa soittanut, niin oli kyllä oikea valinta.

Ostin kitaran muuten samalta tyypiltä, jolle Kekkuliheikki myi hiljattain Suhr:insa. Kekkuli meinasi mennä ohitse m.netin pahimman GAS-veikon maineessa, joten täytyi vähän itsekin kunnostautua. Polkaisin kaasua ja menin sikaani:ssa ohitse ;)
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
10.06.2014 23:58:51
Sarko: Joo, on mulla! Ennen tätä nykyistä, juurikin AVRI 52:sta, mulla on aiemmin ollut neljä Teleä: Tokai ATE-33, Fender Baja Tele, Fender '54 Tele CIJ ja El Cabronita Thinline. Helposti parempi kuin mikään näistä aiemmista. Työnlaatu on erittäin hyvä, nitrolakkaus vaati aluksi hetken totuttelua mutta nyt tuntuu että ilman sellaista ei voisi elää. Kaulaprofiili on U ja otelaudan radius 7.25" vintage-nauhoilla, aikamoinen pesäpallomaila nykyisillä standardeilla mitattuna mutta istuu omaan käteen kuin ajatus. Kitara kuulostaa kuiskauksilta jumalten huulilta, siis juurikin siltä miltä Telen pitäisi kuulostaa.

Pari keikkaa, yhdet studiosessiot ja useat treenit tuolla soittaneena olen ollut erittäin tyytyväinen. Tossahan on tosiaan uutena ostettaessa vakiona ns. Broadcaster-sähköt, jotka eroavat aika tavalla tuoreemmista Tele-sähköistä. Tän ominaisuuden voi korjata kolvilla aika näpsäkästi joko itse tai teknikon toimesta, jos ei noista sähköistä ja niiden mahdollistamista soundeista diggaile.

No niin, nyt saatiinkin gas kivasti ihan uusiin sfääreihin. En tiedä painanko plussaa vai varoitusta. :D Kiitos kuitenkin. Vaikuttaa kyllä jokaiselta ominaisuudeltaan ihan minun teleltäni. Fenderin AVRI sarjakin on jo aiempien gas purkausten myötä hieman tutuksi tullut ja hyväksi havaittu. Nitrolakkaankin olen entisenä Gibson miehenä ja nykyisenä CS Straton omistajana jo tottunut ja tykästynyt... itseni tuntien tiedän jo miten tässä taas tulee käymään.
dr_solo666
11.06.2014 10:40:32

Lähettiykkösen äijä toi uunituoreen Weber Mass Lite 100:n.
Harmi, että pääsee vasta huomenna testaamaan.
"When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert
Vladi
12.06.2014 12:19:57
Charvel läksi ja vaihdossa tuli Tokain strato, malli mitä todennäköisimmin AST-50. Hyvä kitara, pitää vaan kattoa, että salliiko nykyinen taloustilanne sen pitämisen.
Harashoo tovaarish!
johanssen
12.06.2014 12:27:17

Vladi: Charvel läksi ja vaihdossa tuli Tokain strato, malli mitä todennäköisimmin AST-50. Hyvä kitara, pitää vaan kattoa, että salliiko nykyinen taloustilanne sen pitämisen.

Ou Jee, kyllä se sulla siellä roikkukin. Luulis, että Toksusta pääsee helpommin eroon, jos päätät pistää kiertoon. Sitkeys se vaan saa kaman lopulta liikkumaan. Ja hyviä mailojahan nuo 50-sarjalaiset japsit on.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Vladi
12.06.2014 12:28:32
johanssen: Ou Jee, kyllä se sulla siellä roikkukin. Luulis, että Toksusta pääsee helpommin eroon, jos päätät pistää kiertoon. Sitkeys se vaan saa kaman lopulta liikkumaan. Ja hyviä mailojahan nuo 50-sarjalaiset japsit on.

Juu kyllä tuo Tokai ainakin meikäläisen vakuutti, hieno ja hyväsoundinen kepukka.
Harashoo tovaarish!
Laulava Kylätohtori
12.06.2014 12:31:19 (muokattu 12.06.2014 12:31:48)
Bluetonen Express ja Samicin vasuri strato. Pitää kokeilla, miltä 'väärinpäin' olevat säätimet tuntuvat. Katsotaan löytyykö se sisäinen Hendrix vai ei...

Vladi: Charvel läksi ja vaihdossa tuli Tokain strato, malli mitä todennäköisimmin AST-50. Hyvä kitara, pitää vaan kattoa, että salliiko nykyinen taloustilanne sen pitämisen.

Onnittelut lienevät paikallaan...
All statements and arguments appearing in my writings are fictitious. Any resemblance to truth, facts or reality is purely coincidental.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)