Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5384 385 386 387 388419 420 421 422 423
Jaketsu
11.05.2023 01:17:39
OD-3, SD-1, BD-2, kaikki täyttä timanttia. Omasta mielestäni noilla kolmella kattaa periaatteessa kaiken mahdollisen od-osastolta.
jogo3000
11.05.2023 06:41:38

Ja sitten DS-1:llä distortionit.
Guitarfreak
18.05.2023 07:37:12
Mesa Mark V nuppi ja Mesa 4x12 Stiletto tuli hommattua :D jokohan tällä kierroksella uskoos et älä hukkaa näitä..
NOOT NOOT - Pingu
mike tapping
19.05.2023 17:40:31 (muokattu 19.05.2023 18:05:00)
Never stop the madness.

Nämä viime vuosien Skujut on oikein hyvän tuntuisia soittimia. Kun jättää ne kaikkein halvimmat bulletit ja affinityt väliin niin poissa on se takavuosina vallinnut halpiksen tuntu. Itse en varmasti sokkotestissä erottaisi näitä F-logoisista versioista.

https://muusikoiden.net/dyn/users/178021.jpg
McNulty
19.05.2023 20:46:51
mike tapping: Never stop the madness.

Nämä viime vuosien Skujut on oikein hyvän tuntuisia soittimia. Kun jättää ne kaikkein halvimmat bulletit ja affinityt väliin niin poissa on se takavuosina vallinnut halpiksen tuntu. Itse en varmasti sokkotestissä erottaisi näitä F-logoisista versioista.

Mulla on kaksi CV-sarjan Skujua ja ne ovat kyllä hintaansa nähden erinomaisia. Molempia olen toki päivittänyt tallan ja elektroniikan (mm. mikit) osalta, mutta kun käytettynä ostaa niin on jäänyt vielä F-logoisia vaihtoehtoja halvemmaksi. Päivitettyinä siis.
moving in stereo
Paasio
20.05.2023 00:36:18

Mulla kolme Affinityä ja en nyt paskoiksi sanois niitäkään.

Tosin vaatii koko elektroniikan uusiks pleksiä myöten, mut kyl näil rokkaa.

Ihan eri luokkaa kun eka Kapok, mitä samaan hintaan ysärillä myytiin.
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #BlackPalle
mike tapping
20.05.2023 07:29:26
Paasio: Mulla kolme Affinityä ja en nyt paskoiksi sanois niitäkään.

Tosin vaatii koko elektroniikan uusiks pleksiä myöten, mut kyl näil rokkaa.

Ihan eri luokkaa kun eka Kapok, mitä samaan hintaan ysärillä myytiin.

Joo, enpä minäkään niitä susipaskoiksi sano. Nämä on tietty käyttäjäkohtaisia fiilisjuttuja, mutta minulle nuo classic vibet vastaa tuntumaltaan mun parikymmentä vuotta vanhaa made in mexico stratoa. Eikä ainakaan tässä vaiheessa tunnu olevan mitään tarvetta mikkien ym sähköjen jumppaamiselle.

Toki kohta paikalle kaartaa joku tosikamarunqqari kertomaan, että ne on kaikki ihan kelvotonta roskaa... :)
Larzes
21.05.2023 19:51:09
EMG Hot 70 -setti täältä torilta. Tätä settiä ei siis edelleenkään saa kaupsta, vaan tulevat erinäisten kitaroiden mukana. Tämä setti kultaisilla kuorilla Harley Bentonista -> paksurunkoinen LTD EC-1000T saa vihdoin kultaiset mikit! Sama setti löytyy mustana valkoisesta Edwardsin LP:stä, toimii!
Paskaa soittoa jo syksystä 2008. Kun lukioikäinen tarttui kitaraan niin insinöörihän siitä tuli.
Funkånaut
22.05.2023 10:58:42

Martin 000-15M tuli hyvin vähän käytettynä taloon. Mahtava akustinen kitara, kyllä kelpaa!
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
McNulty
23.05.2023 02:12:08 (muokattu 23.05.2023 02:13:53)
Funkånaut: Martin 000-15M tuli hyvin vähän käytettynä taloon. Mahtava akustinen kitara, kyllä kelpaa!

Tarkistithan kaulaliitoksen, että on tiptop eli just eikä melkein?
Miltäs kokomahonkinen akkari soundaa? Lämpimämpi? Pehmeämpi?
Onnea uuden akkarin johdosta.
moving in stereo
Funkånaut
23.05.2023 11:48:26

McNulty: Tarkistithan kaulaliitoksen, että on tiptop eli just eikä melkein?

Juu, on just eikä melkein.

Miltäs kokomahonkinen akkari soundaa? Lämpimämpi? Pehmeämpi?
Onnea uuden akkarin johdosta.

Kiitoksia! Soundi on munsta pehmeä ja lämmin, muttei kirkkaimmasta päästä. Soittimena tämä on kyllä melkoisen herkkä dynamiikan suhteen, jossa on etunsa sekä haasteena. Tykkään kyllä paljon, vielä kun pääsisi soittelemaan kunnolla heh
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
konehes
23.05.2023 12:16:06
McNulty: Tarkistithan kaulaliitoksen, että on tiptop eli just eikä melkein?

Onko näissä tai muissa Martineissa ollut erityisesti ongelmia kaulaliitoksen kanssa? Minulla on tämän kitaramallin pikkuveli, Martin 00-15M vuodelta 2012, jonka kaulaliitoksessa ei ole mitään ongelmaa. Muutenkin kitaran rakenne ja viimeistely ovat huippuluokkaa. Lystikäs pieni kitara!
cherub with heavy metal machine
McNulty
24.05.2023 02:29:33
konehes: Onko näissä tai muissa Martineissa ollut erityisesti ongelmia kaulaliitoksen kanssa? Minulla on tämän kitaramallin pikkuveli, Martin 00-15M vuodelta 2012, jonka kaulaliitoksessa ei ole mitään ongelmaa. Muutenkin kitaran rakenne ja viimeistely ovat huippuluokkaa. Lystikäs pieni kitara!

Ei tuossa 000-15M:ssä mitään suurempaa pitäisi olla. Mahongista ja viimeistelystä johtuen kaulaliitoksen "nurkkiin" saattaa jäädä aukkoja tai koloja jos sahan jälki on ollut hieman huono. Lähinnä ulkonäkökysymys, ei niinkään vaikuta kaulaliitoksen lujuuteen tai soittimen soitettavuuteen.
moving in stereo
PIM
26.05.2023 11:48:35
Oho, unohtunu raportoida viimeisimmät hankinnat. Mnetin torilta D'Angelico Premier SS f-aukoton 335 tyylinen semionttokoppainen, Nettikitara.com:sta GrassRoots 57 LP special ja Tori.fi:tä Jet ST-300 strato.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
dajackal
26.05.2023 20:23:31
PIM: Oho, unohtunu raportoida viimeisimmät hankinnat. Mnetin torilta D'Angelico Premier SS f-aukoton 335 tyylinen semionttokoppainen, Nettikitara.com:sta GrassRoots 57 LP special ja Tori.fi:tä Jet ST-300 strato.

Ehkä tämä on vain "Hei! Myin taas kitarakamaa." -topicin puutteesta johtuvaa harhaa, mutta pakko kysyä että kuinka monta kitaraa teikäläisellä on omistuksessa? Olen lukenut täällä jo varovaisesti arvioiden kymmenen kitaran ostosta, mietityttää että mihin ne kaikki oikein mahtuu - allekirjoituksesi mukaan. :D
PIM
27.05.2023 10:14:19
dajackal: Ehkä tämä on vain "Hei! Myin taas kitarakamaa." -topicin puutteesta johtuvaa harhaa, mutta pakko kysyä että kuinka monta kitaraa teikäläisellä on omistuksessa? Olen lukenut täällä jo varovaisesti arvioiden kymmenen kitaran ostosta, mietityttää että mihin ne kaikki oikein mahtuu - allekirjoituksesi mukaan. :D

Olisko joku 40+? Paljon helpompi kitaroita on jemmata nurkkiin kuin esim. velipojan autojaan, ja kun emäntäkin tykkää niitä kattella niin kyllä niitä kerrostalokolmioonkin yllättävän monta saa kätkettyä. Ja treenikselle tietysti mahtuu osa. Kun nykyään ihan keikkakelpoisen kitaran saa käytettynä satasella niin noita halpiksia tuppaa vaan kertymään kun aina tilipäivänä poikkeaa torilla kattomassa löytyskö jotain kiinnostavaa. Täytyskin joskus päivittää tota kuvausta, kun on monen vuoden takaa eikä vastaa enää nykypäivän tilannetta.
Uolavi
27.05.2023 10:40:31

mike tapping: Never stop the madness.

Ite ostin verkkokauppa.comista juhlavuoden stratocasterin. Muuten oikein hyvä, mutta satula oli päin prinkkalaa ja nauhojen päät terävät. Lähti takas. Tilalle laitoin Cort G200DX:n soitinasemalta ko sain alle thomanin hinnan. 200 euron kamppeeksi, joka oli säädetty tiptop kuntoon, aikas saakelin hyvä. Pieksee squierit mennen tullen. Entuudestaan tallista löytyy toinenkin Cort, joka sekin varsin mainio soittopeli. Malliltaan G300 Pro.

https://muusikoiden.net/dyn/users/178071.jpg
msalama
27.05.2023 12:35:16 (muokattu 27.05.2023 12:36:06)

Pieksee squierit mennen tullen

Skujuissa, tai ainakin joissain vuosimalleissa ja / tai joidenkin tiettyjen tehtaiden kitaroissa, on ollut pehmeä nauhamatsku riesana. Mun 2010 MIC Classic Vibe Telessä kulahti nauhat vuodessa ja se olikin sitten morjens. Käytettynä sen tosin ostin, mutta ostohetkellä niissä ei näkynyt vielä oikeastaan mitään...
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
mpekkanen
27.05.2023 12:58:42
msalama: Skujuissa, tai ainakin joissain vuosimalleissa ja / tai joidenkin tiettyjen tehtaiden kitaroissa, on ollut pehmeä nauhamatsku riesana. Mun 2010 MIC Classic Vibe Telessä kulahti nauhat vuodessa ja se olikin sitten morjens. Käytettynä sen tosin ostin, mutta ostohetkellä niissä ei näkynyt vielä oikeastaan mitään...

Ja silti jotkut diggaa näitä halpakitaroita ja vaihtelee niihin mikkejä ja muita osia. Vaikka kalliimmista ei olisi tietoa, niin silti nämä modatut halpikset pieksee ja pesee esikuvansa...
Joopa joo. Minä ainakin olen just kyllästynyt tuohon, että nauhat kulahtaa vuodessa ja kaikki osat on laadultaan, että ne pitäisi vaihtaa.
Ennemmin jättää pari halpista ostamatta ja säästää sen verran, että saa kerralla kunnollisen. Ei ole nauhat heti kuopilla ja satulakin on ämpärimuovia parempi.
PIM
27.05.2023 13:32:15
mpekkanen: Ja silti jotkut diggaa näitä halpakitaroita ja vaihtelee niihin mikkejä ja muita osia. Vaikka kalliimmista ei olisi tietoa, niin silti nämä modatut halpikset pieksee ja pesee esikuvansa...
Joopa joo. Minä ainakin olen just kyllästynyt tuohon, että nauhat kulahtaa vuodessa ja kaikki osat on laadultaan, että ne pitäisi vaihtaa.
Ennemmin jättää pari halpista ostamatta ja säästää sen verran, että saa kerralla kunnollisen. Ei ole nauhat heti kuopilla ja satulakin on ämpärimuovia parempi.

Meitä kitaranostajia on niin moneen junaan, että yhtä kokoa on ihan turha sovittaa kaikille. Ei mulla ainakaan ole yhdenkään halpiksen kanssa ollut ongelmia nauhakuluman kanssa, kun soittotunnit jää 3-5 tuntiin viikossa ja sekin jakautuu useamman soittimen kesken. Eli riippuu ihan siitä minkälaiseen käyttöön kitara tulee, että mistä ominaisuuksista kannattaa maksaa. Ite en ainakaan näin kuuttakymppiä lähestyessäni viitsi maksaa siitä, että nauhat kestää seuraavat 30 vuotta jokapäiväistä soittoa, mutta ymmärrän kyllä, että ammattimaisemmin soittavalle ja etenkin sillä hommalla elantonsa tienaavalle ko. ominaisuudella on huomattavasti suurempi merkitys. Että mitäs jos vaan yritettäs ymmärtää toisiamme ja antaa vertaistukea tarvitsevalle, eikä olla heti lynkkaamassa, jos joku toinen arvottaa asioita eri tavalla kuin itse tekee?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)