Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5382 383 384 385 386444 445 446 447 448
marke-
11.11.2021 09:43:15 (muokattu 11.11.2021 09:43:35)
projekti: Jos ei mintistä saa kuin puolet ovh:sta niin ihan periaatteesta jättäisin myymättä.

Itse kaupasta kitaran alunperin ostin, mutta sinänsä tuosta pointistasi voin olla samaa mieltä. Yritin kuitenkin sanoa, että jos hinnan pitää olla "reilu", sille tulee löytyä myös eksakti tarve. Näin ei usein ole. Kokeiluun harvempi tuntuu ostavan sopuhintaan, koska vähän kai mietitään sitäkin, että saako siitä omiaan takaisin edes lähelle jos ei maistukaan..
iec
11.11.2021 11:02:34

projekti: ...Jos minä olen etsimässä tiettyä soitinta, ja uutena halvimmillaan 1200€, ja samalta kylältä löytyy uudenveroinen ostokuitteineen hintaan 1000€, ostaisin saman tien pois enkä kehtaisi edes tinkiä. Hinta on tietenkin eri, jos soitin on lyhyen ajan sisällä kiertänyt jo useammalla ja ostokuittikin ehtinyt kadota siinä matkalla. ....

Vahvasti tämä. Hinta menee tilanteen mukaan. Jos soitin on juuri sellainen mitä on etsinyt, todellakin uudenveroinen ja osto/takuukuitit mukana, voi siitä maksaa enemän kuin yleisesti on tapana. Joka tapauksessa säästää esimerkiksi sen 200 euroa ja saa just sellaisen minkä halusikin.

En tiedä muista, mutta itse en ainakaan osta kitaraa/bassoa sen perusteella että mistä saa suhteellisesti isoimman alennuksen. Soittoon ne tulee ja silloin ratkaisevat muut asiat. Jokaisella on varmaan tietty maksimibudjetti mietitty soittimelle. Jos siihen budjettiin mahtuva soitin löytyy ja on itselle juuri sopiva kaikin puolin => kaupat.

Ja alkuperäiseen aiheeseen liittyen: Jälleen kerran meni soitinkampetta kaupaksi tutuille musiikkiharrastajille (työpaikan oman nettikirpputorin kautta). En tainnut edes ehtiä laittamaan muualle myyntiin. Tuossa on se etu, että ei tarvitse lähetellä (vaikkei se ole mulle ikinä ollut mikään ongelma.)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Durty
11.11.2021 19:01:52
Kaikki menee, mitä pistää myyntiin, jotkut nopeammin, jotkut hitaammin. Ostaminen sen sijaan tuntuu olevan vain hidasta.
dDevil
14.11.2021 12:31:58
Ajan kanssa. Tyypit tuntuu olevan aika hyvin hintatietosia, riistäjätyrankia ei kanata alkaa leikkimään. Perinteinen -30% kun on huomioitu hinnasa, niin ainakin polkimet tuntuu liikkuvan. Jos haluaa kokeilla josko löytyis se vimosen päälle tosiostaja vähän kovempaan hintaan eli myyntiin on laitettu ns. "ei pakkomyynnissä" -kamoja, sitten saa kyllä roikottaa.
Kepukat mennöö, ja kepukat tulloo!
lashii
16.11.2021 16:39:39
dDevil: Ajan kanssa. Tyypit tuntuu olevan aika hyvin hintatietosia, riistäjätyrankia ei kanata alkaa leikkimään. Perinteinen -30% kun on huomioitu hinnasa, niin ainakin polkimet tuntuu liikkuvan. Jos haluaa kokeilla josko löytyis se vimosen päälle tosiostaja vähän kovempaan hintaan eli myyntiin on laitettu ns. "ei pakkomyynnissä" -kamoja, sitten saa kyllä roikottaa.

Tota ei pakkomyynnissä lainia näkyy myynti-ilmoituksissa vähän turhankin usein nykyään...
LaMotta
19.11.2021 11:45:18 (muokattu 21.11.2021 10:02:31)

Heinäkuun jälkeen olen myynyt 3 comboa. Kaikki on mennyt noutaen, mikä on tilastollisesti poikkeavaa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
powertrip
19.11.2021 12:22:07
Ei niinkään soittokamaa, mutta musiikkiin liittyvää kylläkin.
Eli varaston siivoamisen vuoksi myyntiin meni kymmenkunta takkia, kauluspaitaa, paitaa.
Harvinaisenpaa sorttia (Fenderin Custom Shoppia, Hendrixiä ym. USA:sta hankittua)
Kaikki meni, ympäri Suomea. Laitoin myyntiin periaatteella sopuhintaan, koska itsellä ei enää käyttöä ollut.
Krice
22.11.2021 16:54:23

Kaksi kyselyä tuli Kross 2:sta, jota olen myymässä. Toinen hessu halusi soittaa lanka_puhelimella ja toinen tulla käymään. Vastasiin molempiin viesteihin "Ei."
Pauli Lappalainen
22.11.2021 17:05:14
Krice: Kaksi kyselyä tuli Kross 2:sta, jota olen myymässä. Toinen hessu halusi soittaa lanka_puhelimella ja toinen tulla käymään. Vastasiin molempiin viesteihin "Ei."

No, onhan se tuokin tapa tehdä kauppaa, kait.
Hynkel
22.11.2021 18:23:32
Krice: Kaksi kyselyä tuli Kross 2:sta, jota olen myymässä. Toinen hessu halusi soittaa lanka_puhelimella ja toinen tulla käymään. Vastasiin molempiin viesteihin "Ei."

Huh, onneksi et myynyt!
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
Laulava Kylätohtori
22.11.2021 18:50:41

Hyvä, molemmat ovat selkeitä kusettajan merkkejä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Krice
22.11.2021 18:51:08

Pauli Lappalainen: No, onhan se tuokin tapa tehdä kauppaa, kait.

En halua keskustella tai tavata ihmisiä, vaan myydä tavaraa ja saada rahaa. Raha on tärkeintä minulle.
Laulava Kylätohtori
22.11.2021 18:51:51
Pauli Lappalainen: No, onhan se tuokin tapa olla tekemättä kauppaa, kait.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
22.11.2021 18:53:44
Krice: En halua keskustella tai tavata ihmisiä, vaan myydä tavaraa ja saada rahaa. Raha on tärkeintä minulle.

Joo, toki saat tehdä kauppaa haluamallasi tavalla. Sinulla on siihen täysi oikeus, ei siinä mitään.

Useinhan se vaan tulkitaan kusetusyritykseksi, kun ei saa soittaa, eikä tulla noutamaan, vaan rahat pitää vaan äkkiä yhden viestin perusteella laittaa tilille.
Pepe-13
23.11.2021 02:21:42
Pedaalit tuppaa liikkuvan hyvin, kun aiemmin mainitun -30 prosentin leikkuun ovh:sta tekee. Joskus -25 prosenttia riittää. Hyväkuntoiset käytetyt sen sijaan menevät kutakuinkin ostohinnalla, mutta suosin nopeutta eikä myynti yleensä ole kympistä tai parista, joten niistä tapaan vielä hintaa laskea 5-10 prosenttia ostohinnasta. Eli 100 euron ovh:n ostan 70 eurolla ja myyn eteenpäin 60 eurolla. Sitten ostaja myy tietysti parin viikon päästä 70 eurolla pedaalia.

Kitaroiden kanssa ei ole ollutkaan niin helppoa. Noin tonnin ovh Meksikon Fenkut -35 prosentin leikkuulla ei tunnu houkuttavan. Tarjoukset on sitten puolet ovh:sta. Parin kanssa on näkynyt kalliimmalla torilla kuin myin. Ei se väärin ole. Naurattaa aina, kuten tekee myös pedaalien kanssa.

Hintatasoa on mielestäni hyvä hakea Reverbistä ja siitä vähän vielä laskea. Silloin on vähintään markkinaehtoinen hinta, eikä ole saalistushinnoittelua tai tappioiden minimoi tia. Hintaesimerkki ilmossa vain kertoo mahdolliselle ostajalle ison maailman hintatason ja siihen voi yhdistää ostajana ajatuksen tarjonnan runsaudesta esim. Jenkeissä.

Ei tässä mitään varsinaista ajatusta ollut takana, mutta ehkä sellaiset huomiot hintatason määräytymisestä torilla.
And hold on for tomorrow, singing
Pauli Lappalainen
23.11.2021 07:52:48 (muokattu 23.11.2021 07:53:09)
Laulava Kylätohtori: olla tekemättä

Mutta jos haluaa tehdä kauppaa eikä kuitenkaan myydä
Laulava Kylätohtori
23.11.2021 08:09:51 (muokattu 23.11.2021 08:10:36)
Pauli Lappalainen: Mutta jos haluaa tehdä kauppaa eikä kuitenkaan myydä

Erittäin hyvä pointti.

E. Tämä ei ole edes mitenkään harvinaista torilla, kun katselee muutamien vuodesta toiseen pyöriviä ilmoituksia.
Krice
23.11.2021 08:37:37

Pauli Lappalainen: Mutta jos haluaa tehdä kauppaa eikä kuitenkaan myydä

Tähän pitää kommentoida sen verran, että olen saanut myytyä lähes kaiken mitä olen torille laittanut, ja toinen juttu että minusta netissä myynti pitäisi lähtökohtaisesti toimia niin, että ei ole mitään turhaa jaarittelua. Jos haluaa keskustella ihmisten kanssa niin suosittelen jotakin oikeaa toria. Kolmas pointti tietysti vielä siinä, että lähes aina kun potentiaalinen ostaja alkaa kyselemään edes pikaviestillä jotakin (yleensä epäolennaista) niin kyseessä on nk. renkaanpotkija.
msalama
23.11.2021 08:40:17

niin kyseessä on nk. renkaanpotkija

Ei aina. Joskus jengi esim. ottaa niin huonoja tai puutteellisia kuvia myymistään tuotteista, että pakkohan se on joko kysellä lisää tai sitten suoraan ignoroida koko ilmoitus.
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
iec
23.11.2021 10:17:04

Krice: Tähän pitää kommentoida sen verran, että olen saanut myytyä lähes kaiken mitä olen torille laittanut, ja toinen juttu että minusta netissä myynti pitäisi lähtökohtaisesti toimia niin, että ei ole mitään turhaa jaarittelua. Jos haluaa keskustella ihmisten kanssa niin suosittelen jotakin oikeaa toria. Kolmas pointti tietysti vielä siinä, että lähes aina kun potentiaalinen ostaja alkaa kyselemään edes pikaviestillä jotakin (yleensä epäolennaista) niin kyseessä on nk. renkaanpotkija.

Nykyään kun käytetyt kitarat yms liikkuvat vähän nihkeämmin, ovat ostajatkin tarkempia mitä ostavat. Tietyistä kitaramerkeistä ja malleista on olemassa vähän eri spekseillä olevia versioita, jolloin kaikkea tietoa ei saa netistä. Jollekin voi olla todella tärkeää vaikka se kaulan leveys ja paksuus ja profiili. Silloin on helpompaa jos on ostamassa sellaista kitaraa, mitä löytyy uutena lähimmästä kitarakaupasta. Silloin voi käydä kaupassa testaamassa ja ostaa sitten saman käytettynä. Toki postin välityksellä ostaessa on aina se riski, että siinä kitarassa voi olla jokin pieni piilevä vika.

Mullakin tuli tuossa yksi virheostos, kun ostin kokeilematta yhden käytetyn kitaran. Kitara oli muuten ihan uskomattoman hyvä kaikin puolin, mutta en vain ikinä tottunut kaulaprofiiliin. Siinä kävi lopulta hyvin, kun tehtiin sitten yhden kaverin kanssa vaihtokaupat eräästä toisesta kitarasta, joka sopi minun käteen paremmin kuin hyvin. Korostan että tässä oli vain tuurista kiinni, että kyseisestä kitarasta ei tullut minulle tappiota myytäessä. Yleensä mun tuurilla olisin lopulta myynyt sen varmaan 100-150 euroa halvemmalla kuin mitä siitä itse maksoin.

Joku noin 10-15 vuotta sitten oli vähän helpompaa, kun kitarat vaihtoivat omistajia aika helposti. Pystyi huoletta ostamaan jonkun käytetyn kitaran ja myymään samalla hinnalla pois jos ei ollutkaan itselle sopiva.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)