Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5381 382 383 384 385444 445 446 447 448
quiver
03.11.2021 16:56:43
Hyvin on tuntunut menevän tavara kaupaksi torilla ja ollut pääosin asiallista kaupankäyntiä.
Vaikka vähän on tuntunut haikealta luopua ensimmäisistä kunnon soittokamoista, on ihan kiva että laatuvehkeet pääsevät pitkästä aikaa oikeasti soittoon.
Vielä kun viimoinen luuttu lähtis niin enää ei ole itselle turhia vekottimia nurkissa.
BugBadWolf
03.11.2021 21:43:43 (muokattu 03.11.2021 21:46:07)
Myynti hidasta, mutta aina lopulta menee. Tässähän pitänee kohta nähdä vaivaa uusien ilmoitusten tekoon.

...keleen kevätsiivous kestänyt ainakin kolme vuotta jo ja vielä on ylimääräistä nurkissa.

Mutta lukeeko kukaan muu kuin minä noita ostoilmoituksia? En ole tainnut tehdä noita kahta enempää eläessäni, joten oikeaa kokemusta ei asiasta ole.

Tosin olisihan se kama todennäköisesti torilla, jos sen myydä aikoisi. Paitsi jos on niinkuin minä, että "mutta saattaahan tuota laulukompuraa jossain tarvita, vaikka mahahapon syömä kurkku meni kelvottomaksi jo 5 vuotta sitten" ja siksi jatkuvassa myyn/enmyy-limbossa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
professori
04.11.2021 10:39:53 (muokattu 04.11.2021 10:40:45)
Keväämmällä pedaalit yms. vietiin käsistä, ja nyt tuntuu että menee monta viikkoa, ennen kuin ostaja löytyy. Sikäli vähän jännä, että multa tarjolla on ollut esim. torin (myyntihetkellä ainakin) halvinta Vox wahia ja muutakin spedua, josta äkkiseltään kyllä ajattelisi kysynnän olevan aika nopeaa, mutta aika pitkään meni ennen kuin ostaja löytyi. Maltti lienee valttia. Viimeaikaisissa myynneissä mukavaa on ollut, että ostaja on on vain ilmoittanut, että "otan tämän" ja kaupat on sovittu ilman sen suurempia kommervenkkeja.
"Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy
korvaoo
04.11.2021 11:55:51
kummasti kun vähän narisee, nin menee tavara kaupaksi :) vaan ei nuo diy jutut taida ketään kiinnostaa...
kaikki paitsi on turhaa.
Pinewood
04.11.2021 13:26:46 (muokattu 04.11.2021 13:28:11)
korvaoo: vaan ei nuo diy jutut taida ketään kiinnostaa...

Laita toinen kuva, jossa on nähtävissä pedaalin sisäkalut... voi auttaa, jos on hyvät osat ja siistiä työtä.
korvaoo
04.11.2021 13:53:38
Pinewood: Laita toinen kuva, jossa on nähtävissä pedaalin sisäkalut... voi auttaa, jos on hyvät osat ja siistiä työtä.

Ehkäpä juuri siksi ei ole toista kuvaa :D ei vais, osat on ihan kelpo kamaa mutta tuo juotosjälki ei ole ihan sitä ammattimaisinta :)
kaikki paitsi on turhaa.
Antsa Lipsanen
06.11.2021 14:05:47
Pedaalilajitelmahan löysi sangen nopeasti uudet osoitteet. Tästä ilahtuneena pääsinkin HX Effectsin ostoon.

Ostoilmoituksiin ei sen sijaan minkäänlaista reagointia. Ihmiset eivät selvästikään ole halukkaita luopumaan expression-pedaaleistaan. Myöskään FB:n puolelta ei tunnu löytyvän. Lienee lampsittava kaupalle
JuSu
07.11.2021 20:45:05
Antsa Lipsanen: Pedaalilajitelmahan löysi sangen nopeasti uudet osoitteet. Tästä ilahtuneena pääsinkin HX Effectsin ostoon.

Ostoilmoituksiin ei sen sijaan minkäänlaista reagointia. Ihmiset eivät selvästikään ole halukkaita luopumaan expression-pedaaleistaan. Myöskään FB:n puolelta ei tunnu löytyvän. Lienee lampsittava kaupalle

Pedaalit tuntuu tekevän kauppaansa. Muutamassa tunnissa meni viidestä kolme.

Mainittakoon kuitenkin, että kaikki kaupat FB:n puolella, että sinänsä tori vetää aika kehnosti.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Antsa Lipsanen
07.11.2021 21:34:58
JuSu: Pedaalit tuntuu tekevän kauppaansa. Muutamassa tunnissa meni viidestä kolme.

Mainittakoon kuitenkin, että kaikki kaupat FB:n puolella, että sinänsä tori vetää aika kehnosti.

Ai, minulla tuntuisi sujuvan vaan täällä Mnetissä. Facessa ei juurikaan mene ikinä mitään. Olenkohan ihan väärissä ryhmissä..
Guitarfreak
07.11.2021 21:41:12
Antsa Lipsanen: Ai, minulla tuntuisi sujuvan vaan täällä Mnetissä. Facessa ei juurikaan mene ikinä mitään. Olenkohan ihan väärissä ryhmissä..

Ei mullakaan FBssä mikään mee. Johtuu varmaa profiilikuvasta
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
BugBadWolf
07.11.2021 23:13:36
Myykää nyt herra jumala sentään minulle jotakin!!

Tylsää ja liikaa löysää rahaa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
08.11.2021 08:26:13
BugBadWolf: Myykää nyt herra jumala sentään minulle jotakin!!

Kaik on myynnissä. Muori on kuollut, mutta kaivettavissa haudasta, jos vaan hinta on kohdallaan.

No, mitä laitetaan?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
professori
08.11.2021 08:42:21
Nyt, kun sain kaiken myytyä, voisinkin alkaa valittamaan siitä, miten heikosti ostoilmoitukseni voivat :D

Tosin kerran onnistuin saamaan Marshall 1960AV-kaapin ostoilmoituksella hyvään hintaan, joten kyllä niitäkin ilmeisesti luetaan.
"Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy
Guitarfreak
08.11.2021 09:51:45
BugBadWolf: Myykää nyt herra jumala sentään minulle jotakin!!

Osta multa hyvä vahvari karseaan ylihintaan. Tai vaikka kaks.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
msalama
08.11.2021 10:15:57

Myykää nyt herra jumala sentään minulle jotakin

Mulla olis yksi silta myytävänä tuolla Brooklynin puolessa.
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
HraBeaver
08.11.2021 10:47:52
Melko huonosti tai ainakin hitaasti meinaa tavara mennä. Keväällä sain vihdoin kaupaksi kitarakaapin, ja vähänkään kalliimmissa tavaroissa olenkin aina varautunut pitkään myyntiaikaan, mutta tuntuu että ihan kohtuullisesti hinnoitetut pedaalitkin joutuu roikuttamaan pitkään myynnissä jos ei puoli-ilmaiseksi halua luopua.

Mikä johtaa siihen, että jos haluaa ostaa pedaaleja kokeiluun joista ei tietoa jääkö lautaan, haluaisi hinnasta aina tinkiä vähän alaspäin kun ei tiedä miten saa tarvittaessa myytyä eteenpäin, ja miettii kehtaako ostaa ollenkaan. Mikä johtaa varmaan siihen että muillakaan tavara ei liiku ja ostaminen on varovaisempaa. Itseään ruokkiva ilmiö?

Vakaammassa taloudellisessa tilanteessa jollain kympin parin tappioilla pedaaleista ei olisi niin väliä, senkun myisi halvalla pois, mutta tällä hetkellä ei ole varaa ottaa kaikesta parin kympin tappiota tai roikottaa monessa tavarassa rahoja kiinni torilla pitkiä aikoja.
BugBadWolf
08.11.2021 15:54:11
msalama: Mulla olis yksi silta myytävänä tuolla Brooklynin puolessa.

Av. Ostan heti, kun joku myy minulle ensin joen (ei se Hey-).
Laulava Kylätohtori
10.11.2021 22:28:53
Nytpä on hiljaista taas. Liekö romu sellaista paskaa, ettei ketään kiinnosta, vai onko hinnat kuin pahimman *eräs kansanryhmä* kynästä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
marke-
11.11.2021 08:19:37 (muokattu 11.11.2021 08:24:10)
Itse kun eilen olin ostavalla puolella, ja saman päivän ilmoon tullut kyselyitä jonoksi asti, ni onhan mnetin tori erinomainen paikka myydä. Tämä oli hyvä tuote hyvään hintaan - sillä ne menee. Samoin kävi n. kk sitten.. mutta silloin jäin nuolemaan näppejäni, kun en päässyt hakemaan ajoissa, mutta heti olin siitäkin yhteydessä, kun huomasin.

Omaa bassoa koitin myydä pitkään, koska halusin hyvän (=liian korkean) hinnan. Näin se vaan menee, ei ihmiset tee huonoja diilejä jos tarve ei ole just se. Hinnat on liian korkealla, jos ei kama myy ja syyllistyn tähän itsekin. Se on sitten oma valinta haluaako myydä, vai odotella tilaisuutta, mutta ainakin kitarapuolella näitä tilaisuuksia on tosi tosi harvoin. Sopuhintaa kyllä, mutta sit tarvis olla se tarve, että ketään kiinnostaa.

Alkuvuonna myin ovh.1200€ minttiä AZ:aa 800€, kitara meni heti kun hinnaksi tuli 600€. Silloinkin joutui tunnin sisään hintapäivityksestä kertomaan 3:lle, että sori joku ehti väliin. Vika ei ole tuotteissa, vaan hinnoissa.
projekti
11.11.2021 09:32:42
Alkuvuonna myin ovh.1200€ minttiä AZ:aa 800€, kitara meni heti kun hinnaksi tuli 600€. Silloinkin joutui tunnin sisään hintapäivityksestä kertomaan 3:lle, että sori joku ehti väliin. Vika ei ole tuotteissa, vaan hinnoissa.

Kyllä sitä vikaa löytyy ostajien ajatusmaailmastakin. Jos on opetettu, että direktiivin mukainen max hinta käytetystä on 75% uudesta, ja vain idootti maksaa enemmän, niin heti alkaa vinkuminen, jos käytetyn hinta on törkeä 77% ovh:sta. Jos minä olen etsimässä tiettyä soitinta, ja uutena halvimmillaan 1200€, ja samalta kylältä löytyy uudenveroinen ostokuitteineen hintaan 1000€, ostaisin saman tien pois enkä kehtaisi edes tinkiä. Hinta on tietenkin eri, jos soitin on lyhyen ajan sisällä kiertänyt jo useammalla ja ostokuittikin ehtinyt kadota siinä matkalla. Jos ei mintistä saa kuin puolet ovh:sta niin ihan periaatteesta jättäisin myymättä. Ymmärrän kyllä niitä, joilla seuraavan soittimen osto on kiinni edellisen myymisestä. Jos tinkaamisen taustalla on vain se, ettei ole rahaa siihen soittimeen mitä himoitsee, siitä ei tarvi tehdä myyjän ongelmaa. Silloin kannattaa tyytyä halvempaan tai miettiä jopa jotain toista harrastusta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)