Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 537 38 39 40 4189 90 91 92 93
hallu
25.05.2015 22:40:07
Hetkinen... ymmärsinko steelducin ja fenkkuvanhuksen kommenteista oikein, että reunarosot ei onnistukaan? siis vibro champin soundiako ei uskottavasti saa kemperistä????
Olisipa jo kevät
steelduck
25.05.2015 23:21:34 (muokattu 25.05.2015 23:23:19)

hallu: Hetkinen... ymmärsinko steelducin ja fenkkuvanhuksen kommenteista oikein, että reunarosot ei onnistukaan? siis vibro champin soundiako ei uskottavasti saa kemperistä????

En mä niin sanonut... minusta nämä oli niin hyviä, että tuli ostettua vintage paketti vaikka olin kuvannut että en osta enää yhtään:

https://soundcloud.com/lonestargtr/ … nestargtr/sets/m-britt-vintage-pack

Tässä koko paketin soundiklipit:
https://soundcloud.com/lonestargtr/sets/m-britt-vintage-pack
Laulava Kylätohtori
26.05.2015 08:42:18
hallu: Hetkinen... ymmärsinko steelducin ja fenkkuvanhuksen kommenteista oikein, että reunarosot ei onnistukaan? siis vibro champin soundiako ei uskottavasti saa kemperistä????

Toisten mukaan ei saa, toisten saa, lienee kiinni siitä, miten vaativa maku on.

Ei tässä nyt auta muu kuin ostat Kemperin ja testaat itse, kun olet muutenkin ostamisen makuun päässyt... :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hallu
26.05.2015 09:12:17
Laulava Kylätohtori: .........
Ei tässä nyt auta muu kuin ostat Kemperin ja testaat itse, kun olet muutenkin ostamisen makuun päässyt... :)

Hitto joo:-D. Mulla on tänä keväänä ollut tosiaan vähän vauhti päällä taas. Mun on vaan hiljalleen alettava vähän himmailemaan näitä hankintoja, mutta alkoi mieli halajamaan tuonne Bluetonen suuntaan ja joko kaappia tai kokonaisa vahvistinta saattaisin siltä taholta syksymmällä tilata niin ei oikein Kemperi mahdu enää bodjettiraameihin tavan duunarilla:-). Katotaan nyt.
Olisipa jo kevät
steelduck
26.05.2015 09:47:42 (muokattu 26.05.2015 09:48:09)

hallu: Hitto joo:-D. Mulla on tänä keväänä ollut tosiaan vähän vauhti päällä taas. Mun on vaan hiljalleen alettava vähän himmailemaan näitä hankintoja, mutta alkoi mieli halajamaan tuonne Bluetonen suuntaan ja joko kaappia tai kokonaisa vahvistinta saattaisin siltä taholta syksymmällä tilata niin ei oikein Kemperi mahdu enää bodjettiraameihin tavan duunarilla:-). Katotaan nyt.

Jos on tilat missä huudatella kunnolla Bluetonea, niin onhan se nyt älyttömän paljon parempisoundinen laite... Olkkarin nurkassa ja kotistudiossa kerrostalossa taas Kemper on voittamaton... :)
Laulava Kylätohtori
26.05.2015 09:55:18 (muokattu 26.05.2015 09:55:58)
steelduck: Jos on tilat missä huudatella kunnolla Bluetonea, niin onhan se nyt älyttömän paljon parempisoundinen laite... Olkkarin nurkassa ja kotistudiossa kerrostalossa taas Kemper on voittamaton... :)

Riippuu toki, mikä Bluetone on kyseessä, mutta esim. Dusty Road toimii todella hienosti myös hiljaisemmassa kotisoitossa. Ei voi yleistää, että Bluetoneja tai yleensäkään kaikkia putkareita pitäisi huudattaa, että saa hyvää soundia...

Tämä nyt tällaisena 'pilkunnussimisvälikommenttina'... :)
steelduck
26.05.2015 13:06:33

Mulla on Bluetone Wizard II ja siinä PPIMV ja Koch Loadbox perässä ja kyllä silti ollaan sellaisilla äänenpaineilla, että ei kehtaa kauhean kauaa soitella, ettei naapurit hermostu jos haluaa parempaa äänenlaatua kuin Kemperistä. Tämähän riippuu tietty kerrostalostakin. ;)

Mutta kyllä tuo Bluetone tuossa minusta tarvitsee selvästä avaamista, ennenkuin ollaan paremmissa soundeissa kuin Kemper. Sitten kun volumen ja PPIMV saa sinne yli klo 12:sta niin ollaan niin muikeissa soundeissa, että Kemperin voi laittaa kaappiin piiloon. Sen alla soittelen mieluummin Kemperillä...
Laulava Kylätohtori
26.05.2015 13:49:37
steelduck: Mulla on Bluetone Wizard II ja siinä PPIMV ja Koch Loadbox perässä ja kyllä silti ollaan sellaisilla äänenpaineilla, että ei kehtaa kauhean kauaa soitella, ettei naapurit hermostu jos haluaa parempaa äänenlaatua kuin Kemperistä. Tämähän riippuu tietty kerrostalostakin. ;)

Mutta kyllä tuo Bluetone tuossa minusta tarvitsee selvästä avaamista, ennenkuin ollaan paremmissa soundeissa kuin Kemper. Sitten kun volumen ja PPIMV saa sinne yli klo 12:sta niin ollaan niin muikeissa soundeissa, että Kemperin voi laittaa kaappiin piiloon. Sen alla soittelen mieluummin Kemperillä...

Joo, uskon kyllä, että Kemper on esim. juuri kerrostalossa parempi. Mutta jo omakotitalossa (ainakin osasta) putkivahvareista saa parhaat puolet esiin ongelmitta. Tosin on niitäkin, joiden kanssa tarvitaan korvatulpat ennen kuin soundi 'syttyy' kunnolla.

Kuten todettua, tarpeen mukaan pelit ja leikkikalut jokaiselle. :)
Gabe
26.05.2015 14:28:28
steelduck: Mulla on Bluetone Wizard II ja siinä PPIMV ja Koch Loadbox perässä ja kyllä silti ollaan sellaisilla äänenpaineilla, että ei kehtaa kauhean kauaa soitella, ettei naapurit hermostu jos haluaa parempaa äänenlaatua kuin Kemperistä. Tämähän riippuu tietty kerrostalostakin. ;)

Koneita on tosiaan kaikenlaista. Dusty Road (25W) toimi tosi hyvin pienilläkin äänenpaineella, nykyinen Shade Custom (50) vaatii että sitä saa avata jotta se on parhaimmillaan, Swart (5w) ei toiminut kovinkaan hyvin kerrostaloon sopivilla äänenpaineilla. Saas nähdä mikä Stalker on miehiään. Kemperin ajattelin kotiuttaa jossain kohtaa jo ihan mielenkiinnosta.
hallu
26.05.2015 16:53:54
steelduck: Jos on tilat missä huudatella kunnolla Bluetonea, niin onhan se nyt älyttömän paljon parempisoundinen laite... Olkkarin nurkassa ja kotistudiossa kerrostalossa taas Kemper on voittamaton... :)

Olen käyttänyt huonoja mallintavia niin paljon, että sen vuoksi olen ollut vähän varauksellinen näiden suhteen varsinkin maksaa kovin paljoa sellaisesta josta ei sitten tykkäisikään. Toisaalta mulla ei näistä kemperin laatuluokan laitteista ole kokemusta joten siksi tätäkin topikkia on tullut päntättyä, mutta toisten arvioista ei aina tiedä että mistä milloinkin puhutaan. Toisaalta uskon kyllä Kemperin olevan hyvä kun siitä ei oikein pahaa sanaa ole missään kirjoitettu.

Mitä äänenpaineisiin tulee niin, mullahan on nyt Fender Vibro champ käytössä kerrostalossa ilman keinokuormaa ja mielestäni se toimii aivan loistavasti ja sitä pystyy näissä meikäläisen oloissa kyllä avaamaan ihan riittävästi, että soundi aukeaa. Vaimentamiseenkin on olemassa konsteja jos niikseen tulee, mutta tuo on sellainen laite, että osa soundista lienee peräisin tuosta kaiuttimestakin joten pidän mieluummin homman simppelinä.

Mulla on Vibro nyt huollettuna eli se on tikissään ja tässä ajattelin ensin tutustua siihen kaikessa rauhassa ja miettiä sitten jatkoja. Bluetone vahvistin voi tulla kyseeseen jos päätän luopua tuosta Fenderistä jolloin se pitäisi saada myytyä. Jos taas päätän pitää Fenderin, niin saatan teettää siihen lisäkaapin Bluetonella, mutta asiat ovat vielä auki.

Tuo Kemper kiinnostaa vaihtoehtona eniten juuri siinä tapauksessa, että putket kielletään EU:sa ja tulee sitä kautta pakko siirtyä modernimpaan tekniikkaan. Saattaa olla, että se kiinnostaisi muutenkin, mutta ehkä joutuisin pari estoa ylittämään vielä ennen sitä (ensimmäisenä tyhjä pankkitili:-)).
Olisipa jo kevät
Arms
26.05.2015 18:28:25
Laulava Kylätohtori: Tosin on niitäkin, joiden kanssa tarvitaan korvatulpat ennen kuin soundi 'syttyy' kunnolla.

Kuten todettua, tarpeen mukaan pelit ja leikkikalut jokaiselle. :)

Ihan rehellisestä mielenkiinnosta kysyn, että miten se soundi on parempi, kun joudutaan käyttämään korvatulppia?

Oma kokemukseni on, että korvatulppien kanssa soundi on aina huonompi, koska en kuule kunnolla. Omassa bändissäni soitamme sellaisella voimakkuudella, että emme joudu turvautumaan korvatulppiin. Juurikin, koska haluamme kuulla miltä mikäkin kuulostaa. Rumpalilla on sähkörummut.

Johtuuko se siitä, että kova äänenpaine tuntuu myös kehossa ja ääni ja tunne yhdessä luo tunteen paremmasta soundista?

Anteeksi off topic.
ja nimenselvennys
johanssen
26.05.2015 18:55:38

Arms: Ihan rehellisestä mielenkiinnosta kysyn, että miten se soundi on parempi, kun joudutaan käyttämään korvatulppia?

Oma kokemukseni on, että korvatulppien kanssa soundi on aina huonompi, koska en kuule kunnolla. Omassa bändissäni soitamme sellaisella voimakkuudella, että emme joudu turvautumaan korvatulppiin. Juurikin, koska haluamme kuulla miltä mikäkin kuulostaa. Rumpalilla on sähkörummut.

Johtuuko se siitä, että kova äänenpaine tuntuu myös kehossa ja ääni ja tunne yhdessä luo tunteen paremmasta soundista?

Anteeksi off topic.

Omasta kokemuksestani sanon (mulla on Dusty sekä Tweed Deluxe sekä Kemper) ettei Kemper pärjää sille soundille, jota äänitän treeniksellä noilla putkareilla. Mutta ei se parhaimmillaan paljoa jää ja taas 5e3sta se ei pääse lähellekkään, kun sitä kyykytän lähes täysillä.

Mulle noista putkareista löytyy mieleinen soundi vasta silloin, kun avaan niitä niin paljon, että korvatulppia kaivataan. Ja nyt puhun soundista, jonka tallennan enkä siitä, jolla voisin soitella ja treenata.

Kemper on kyllä unelma kerrostalossa sijaitsevaan työhuoneeseen, jossa musahommia teen. Olen kokeillut myös muitakin ratkaisuja ja tämä on tähänastisista paras. Olen varma, että Kemper taipuu myös keikoille ja sillähän saa tehtyä jo biisikohtaisestikin vaikka minkälaisia presettejä, joita on helppo vaihdella midilaudalla. Itse en vielä tähän lähde, vaan keikkahommat mennään perinteisillä putkilla.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
26.05.2015 19:08:06
hallu: Tuo Kemper kiinnostaa vaihtoehtona eniten juuri siinä tapauksessa, että putket kielletään EU:sa ja tulee sitä kautta pakko siirtyä modernimpaan tekniikkaan.

Vähän luulen että putkien kulutus on sen verran pientä että ei ne ala siihen puuttumaan. Ja vaikka puuttuisivatkin niin jostain Kiinasta niitä saisi kuitenkin. Tai sitten tilalle tulis joku kestävämpi ja ekologinen putken soundia simuloiva korvike, eikös jotain sellaisia jo ollutkin?
hallu
26.05.2015 20:04:57
Gabe: Vähän luulen että putkien kulutus on sen verran pientä että ei ne ala siihen puuttumaan. Ja vaikka puuttuisivatkin niin jostain Kiinasta niitä saisi kuitenkin. Tai sitten tilalle tulis joku kestävämpi ja ekologinen putken soundia simuloiva korvike, eikös jotain sellaisia jo ollutkin?

No jaa, ei niin pientä asiaa tai pientä intressiä etteikö joku vihervassari käyttäisi tilalisuutta kyykyttää ryhmää jonka kyykyttämisestä ei seuraa rangaistusta, vaan voi poimia ilmaisia poliittisia pisteitä toisilta kaltaisiltaan. Joten poliitikkojen ja virkamiesten kohdalla en laskisi paljoa maalaisjärjen varaan:-D.

Mutta tuo jälkimmäinen skenaario mokoman lain masinoimasta laajamittaisesta "laittomien putkien" salakuljetuksesta voi tehdä tyhjäksi moisen hankkeen. Tuskin niitä sentään kokomaailmassa kerralla kielletään (eihän ne meinaa oikein mistään muustakaan globaalista kysymyksestä löytää sopua).

Joo lienet oikeassa, ei siinä olisi järjen hiventäkään.
Olisipa jo kevät
Laulava Kylätohtori
26.05.2015 21:22:55 (muokattu 26.05.2015 21:32:14)
hallu: Tuo Kemper kiinnostaa vaihtoehtona eniten juuri siinä tapauksessa, että putket kielletään EU:sa ja tulee sitä kautta pakko siirtyä modernimpaan tekniikkaan..

Näkisin, että Kemperin osto tämän takia on yhtä järkevää kuin se, että rakentaa maanalaisen bunkkerin ydinsotaa varten. Hehkulamppuja oli sentään määrällisesti aika paljon enemmän ja niille oli vastaava korvaava (parempi) tekniikka olemassa. Kyllä tuollainen kielto olisi sen kaltaista fasismia, että silloin olisi syytä muuttaa jo ihan jonnekin muualle - kauas EU:sta...

Arms: Ihan rehellisestä mielenkiinnosta kysyn, että miten se soundi on parempi, kun joudutaan käyttämään korvatulppia?

Äänitys- ja keikkakäyttö nyt ainakin. Ehkä se kotona on vähän turhaa ja hankalaa, mutta miksei sielläkin, jos tykkää. :)

En ole rumpali, mutta käsittääkseni sähkörummuilla ei pysty korvaamaan akustisten tatsia, fiilistä, soundia ja soittotapaa. En tiedä, mutta ainakin rumpalimme on sitä mieltä, että eri soittimia ovat, vaikkei omaa mitään ennakkoluuloja kumpaakaan kohtaan.

Kyllä se, että kaiutin huutaa täysillä, vaikuttaa siihen soundiin (esim. kaiutinsärön muodossa jne.). Ja vanha totuushan on, ettei soundi ole hyvä, ellei sitä myös tunne kunnolla kropassa... :)

Anteeksi off topic.

Hyvä offtopic on aina parempaa kuin tylsä keskustelu aiheesta. :)
blues guitar
26.05.2015 21:42:15

Itselläni kanssa kalustoon kuuluu Kemper, DustyRoad, Fender 5e3.
Mielestäni näistä parhaiten kotisoittoon soveltuu Kemper. Treenikselle ja keikoille sitten putkivahvari. Varsinkin kuulokesoittoon Kemper soveltuu hienosti ja kotona tulee usein soiteltua kuulokkeiden kautta.

Mitä höpinää tuo putkien kieltäminen on!?! Miksi ne pitäisi kieltää? Kieltäisivät mielummin ne elohopeaa sisältävät energiasäästölamput.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
26.05.2015 22:26:08
blues guitar:...................

Mitä höpinää tuo putkien kieltäminen on!?! Miksi ne pitäisi kieltää? Kieltäisivät mielummin ne elohopeaa sisältävät energiasäästölamput.

Ei putkikiellosta ole missään ääneen puhuttu, vaan lähinnä se on ajatus joka juontaa siitä hehkulamppujen kiellosta ja sen kiellon perusteista ja nykyhallinnon välillä mielivaltaisesta innokkuudesta kieltää kaikenlaisia asioita milloin mitäkin. Jonninjoutavaa spekulaatioita ei muuta.... ja kuten jo ehdittiin todeta niin kuolleena syntynyt idea alkujaankin.
Olisipa jo kevät
Sarko
26.05.2015 22:47:28
Vihervassari-olkiukko mainittu ja rakennettu.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
blues guitar
27.05.2015 05:30:27

hallu: Ei putkikiellosta ole missään ääneen puhuttu, vaan lähinnä se on ajatus joka juontaa siitä hehkulamppujen kiellosta ja sen kiellon perusteista ja nykyhallinnon välillä mielivaltaisesta innokkuudesta kieltää kaikenlaisia asioita milloin mitäkin. Jonninjoutavaa spekulaatioita ei muuta.... ja kuten jo ehdittiin todeta niin kuolleena syntynyt idea alkujaankin.

Joo...onhan näitä surullisia esimerkkejä. hehkulamput, paskalaki, puunpoltto....
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
27.05.2015 08:17:15
Sarko: Vihervassari-olkiukko mainittu ja rakennettu.

Minä tein sen, anteeksi. Se oli itsestään syttyneen tunteenpalossa heitetty harkitsematon kommentti, joka oli täysin ulkona koko ketjun aiheesta eikä ollut edes syntynyt tässä ketjussa eikä tällä foorumilla. Olin aivan henkilökohtaisessa poliittisessa kriisissä ja purin ahdistukseni häpeämättömästi tähän ketjuun. Pahoittelen tapahtunutta.

Kainosti pyydän ja ehdotan että hölmöt heittoni jätettäisiin huomiotta ja jatkettaisiin itse asiassa:-).
Olisipa jo kevät
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)