Aihe: Hei, ostin jälleen kitarakamaa!
1 2 3 4 537 38 39 40 41121 122 123 124 125
vjvesa
29.03.2009 20:42:03
Epiluurin Les Paul Junior 57
http://muusikoiden.net/dyn/users/56735.jpg
www.morjekords.com
JuSu
29.03.2009 20:59:19
Diego: Mietinkin, että pitäisikö samalla kun Telecasteriini uudet mikit tilaan, niin tuohon Bladeen jotain samalla tilata.

Juu tilaa ihmeessä. Mä ostan ne Bladen Levinson -mikit sulta sitten nurkista roikkumasta vaikka kympillä/kpl.

Tosissaan, ainakin se Levinson single coil, mikä mulle jäi käsiin yhdestä Bladesta, on helkkarin hyväsoundinen mikki. En niitä lähtis ihan heti vaihtamaan, ellei sitten just tallaan halua jotain tuhdimpaa rytinää.
Mitäs sulle kuuluu?
tracyjacks
29.03.2009 21:36:31 (muokattu 29.03.2009 21:36:50)
Acoustic 165 1x12" combo, 100wattia tai 60wattia, parametrinen EQ, Made in USA. Frank Zappa joskus käyttänyt kuulemma samanlaista. Aika pitkälti Mesa Boogie Mark-henkeen.
"Toi on joteski nii kulahtanu" "But I have trusted in thy mercy; my heart shall rejoice in thy salvation." Psa 13:5
Jucciz
30.03.2009 00:26:37 (muokattu 30.03.2009 00:27:30)
Mäkrö: Paljon on kyllä kaikkea. Muutama transistoriakin:P Optocouplereitakaan ei tule vanhemmissa vahvistimissa vastaan - varmaan liittyy joihinkin noihin efekteihin(?). Mittauspistekin löytyy. Nätti ja selkeä piirilevy kyllä ja todella hienoja kuvia. Tremolo(?)boosti löytyy myös piirilevyltä.

Optocoupler kuulostaa siltä, että se liittyy tremoloon. Monissa tremoloissahan on "LED ja valoon reagoiva vastus"-yhdistelmä, jolla kytkennän amplitudimodulaatio tuotetaan.

Komponentit on kuitenkin ihan "miesten leegoja" (ja laadukkaita sellaisia: Sprague- ja Orange Drop -konkkaa jne.) eikä pintaliitoskomponentteja näy, joten huolto/modaus tulee olemaan varmasti ongelmatonta, jos siihen tarvetta on. Mistäs muuten mittauspisteet bongasit? Itse en vielä katsonut niin tarkasti... :)

Tremoloboosti lienee sitä varten, että voidaan kompensoida tremoloefektin aiheuttamaa kokonaisvolumen tipahtamista - sama toiminto löytyy hyvin varustelluista tremolopedaaleistakin.
Diego
30.03.2009 07:51:30
JuSu: Juu tilaa ihmeessä. Mä ostan ne Bladen Levinson -mikit sulta sitten nurkista roikkumasta vaikka kympillä/kpl.

Tosissaan, ainakin se Levinson single coil, mikä mulle jäi käsiin yhdestä Bladesta, on helkkarin hyväsoundinen mikki. En niitä lähtis ihan heti vaihtamaan, ellei sitten just tallaan halua jotain tuhdimpaa rytinää.

Mulle suositeltiin Kinmaneja kovasti, ja voipi olla että ne vaihdan tilalle. Katsoo nyt.
Jos näin käy, olet oikeutettu ostamaan mikit vaikka sillä kybällä kipale. :)
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
JuSu
30.03.2009 07:54:52
Diego: Mulle suositeltiin Kinmaneja kovasti, ja voipi olla että ne vaihdan tilalle. Katsoo nyt.
Jos näin käy, olet oikeutettu ostamaan mikit vaikka sillä kybällä kipale. :)

Höhö, ok.

Testaa ny kumminkin ensin ne orkkismikit. Vaikkei ne tietty hurinattomat ole, niin hyvät mikit silti.

Mutta mieluusti siis ostankin ne kympillä tsibale, ei siinä mitään.
Mitäs sulle kuuluu?
Estranged
30.03.2009 13:43:47
Koch Powertone saapui taloon. http://muusikoiden.net/dyn/users/56767.jpg
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Henkka1000
30.03.2009 18:28:23
Herätevaihdoksena hommattu Vox AD30VT astui tänään taloon. Turhahan tuo on, ja varmaan myyntiin menee *vink vink*
Kun painaa nappulaa, tulee tarjoilija, ja kun painaa tarjoilijaa, tulee nappula. Tai näin ainakin silloin 60-luvulla kun minä olin nuori.. (Kukkis 77)
Tympee Huttunen
30.03.2009 18:34:44
Jucciz: Optocoupler kuulostaa siltä, että se liittyy tremoloon. Monissa tremoloissahan on "LED ja valoon reagoiva vastus"-yhdistelmä, jolla kytkennän amplitudimodulaatio tuotetaan.

Komponentit on kuitenkin ihan "miesten leegoja" (ja laadukkaita sellaisia: Sprague- ja Orange Drop -konkkaa jne.) eikä pintaliitoskomponentteja näy, joten huolto/modaus tulee olemaan varmasti ongelmatonta, jos siihen tarvetta on. Mistäs muuten mittauspisteet bongasit? Itse en vielä katsonut niin tarkasti... :)

En olekaan ihan varma, onko nuo mittauspisteitä. Tuossa pääteputkien läheisyydesä on jotain Pin6 V7 jne. spotteja, mutta ne taitaakin olla vain merkintöjä johdotukselle.
dbeatmod
30.03.2009 19:00:19

En nyt oo varma kuuluuko tämä tänne enkä jaksa kaivella mitään tulli-aiheisia postauksia kauempaa kun tämä nyt on käsillä ja varmaan helposti vastauksen tästäkin topikista saa. Siispä, nappasin eilen ebaysta Bossin HM-2:n, hintaa tulee sen verran että alvit menee just ja just maksettavaksi eli tullireissu tulossa. Eli pitääkö tuonne tosiaan täyttää tuo kuuden sivun tulli-ilmoitus vai onko asia hoidettavissa järkevämminkin paikan päällä?
"If you cant find justice, it will find you!"
Jucciz
30.03.2009 21:00:11 (muokattu 30.03.2009 21:01:22)
Mäkrö: En olekaan ihan varma, onko nuo mittauspisteitä. Tuossa pääteputkien läheisyydesä on jotain Pin6 V7 jne. spotteja, mutta ne taitaakin olla vain merkintöjä johdotukselle.

Näin itsekin ajattelin äkkiseltään, vaan eiköhän tuo silti aika yksinkertainen ole biasoida kun vaan löytää päätemuuntajan keskiulosoton.

Tässäpä pikaisesti kerrostalovolumella äänitettyjä pätkiä Bogner Duendella:
http://mp3.jucciz.com/bogner_duende/

Kitaroina Gibson Les Paul '59 Reissue ja Fender '60 Relic Stratocaster - kummassakin Sheptonen mikit. Äänitysmikkinä Sennheiser e606 kiinni etuverkossa melkeinpä keskellä kaiutinta (ehkä 1-2 cm off-axis). Ei efektipedaaleja, keinokuormaa, kompressointia, jälki-EQ:tusta tai muitakaan efektejä, eli ihan raaka äänitys - olkaa siis armollisia. ;)

Vahvistimen säädöt ovat kaikissa pätkissä samat, joten soundierot tulevat pelkästään kitaroista ja soittajasta.
Diego
01.04.2009 07:49:40
Eilen tuli kouraan sitten tuo Blade Texas Classic.

Olen kyllä todella tyytyväinen, kitara oli aivan mint-kuosissa, näyttää täysin soittamattomalle. Vaikuttaisi entinen omistaja vaihtaneen vielä uudet kieletkin keppiin, sen verran freesi tatsi.

Kitara on virheettömästi viimeistelty niin sisältä kuin ulkoa. Nauhanpäät ei törrötä siis, ja kolvausjälki on virheetöntä.

Soundi on ehtaa stratoa, ja mielestäni pieksee jopa muutamat Mexico-Fenderit, joita on käsissä pyörinyt. Itse asiassa, en ihmettelisi, vaikka pieksäisi muitakin kitaroita, ensin lakaistuaan niillä lattiaa. Odotin keskilaatuista kitaraa, sain A-luokan herkun.

JuSu, jos päädyn mikkejä vaihtamaan, niin ilmoittelen. Yllättävän mainiot nämä Levinsonin omat kyllä.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
tsim
02.04.2009 20:41:49
Asennutin Classic Vibe Teleen Bare Knuckle Vintage Hot / The Boss mikki setin ja Rotosoundin kielet.Laitettiin kaulamikkiin lisäksi korkeuden säätöreiät Kielisetti ja muutama plektra oli mukana pakkauksessa.
Odotan vielä että pääsen testaamaan sitä uuden Laney Lionheart combon kanssa, jahka sen ensi viikolla saan. Nyt kotona vain Vox DA5 lainassa.
McNulty
02.04.2009 20:50:27
tsim: Asennutin Classic Vibe Teleen Bare Knuckle Vintage Hot / The Boss mikki setin ja Rotosoundin kielet.Laitettiin kaulamikkiin lisäksi korkeuden säätöreiät Kielisetti ja muutama plektra oli mukana pakkauksessa.
Odotan vielä että pääsen testaamaan sitä uuden Laney Lionheart combon kanssa, jahka sen ensi viikolla saan. Nyt kotona vain Vox DA5 lainassa.

Juu... miullekin tuli parilla viimekerralla BKP:n mikkien mukana Rotosoundit ja pari celluloid-plektraa. Aikoinaan ei tullut muuta kuin mikit ja ohjeet :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
LMN
02.04.2009 20:58:28

Fender Billy Corgan Stratocaster DV247:sta. Vaikuttaa oikein hyvältä pikaisen testin perusteella, eikä tuo loppujen lopuksi pahan hintainenkaan ollut.
Mr. Speed
02.04.2009 23:17:50
Krankki lähti, ja vaihdossa tuliFramus 212 kotisoitteluihin. Katsotaan pysyyk kauan talossa. Kohta voikin hakea jotain jännää.... :)
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Bluesman69
02.04.2009 23:31:29
Kas, ostin K&K:n resonaattorimikin! Äänekästä slidebluesia naapurinkin iloksi...
Verus amicus rara avis
jra
03.04.2009 01:01:24 (muokattu 03.04.2009 01:03:53)
Pari päivää sitten tuli Behrun VT999:n Bitmo-modi.
http://www.bitmomodkits.com/servlet … 44/BITMO-MONSTROSITY-Mod-Kit/Detail

Osien hintaan nähden oli tietysti hieman kallis, mutta netistä ei löytynyt miten on kytketty, joten tuntui että on ihan paikallaan maksaa hieman myös kehittelystä ja hyvistä ohjeista. Omilla taidoilla ja tiedoilla en noita kytkentöjä olisi arvamaalla saanut kohdalleen, joten hintansa väärti paketti. Lisäksi tuli USA:sta alle viikossa tilauksesta.

Helppo asentaa vaikka VT999:n piirilevy olikin aika tiuhaan pakattu, muuten kyllä kotelossa on tilaa vaikka kuinka. Tuo lisää kyllä edullisen pedaalin ominaisuuksia ja käyttökelpoisuutta melkoisesti (kolme uutta voicingia: Tweed, Charlos ja Hair miniswitcillä ja parantaa gainin käyttöaluetta). Pitää vielä tutkailla ja opetella mitä tuosta saa irti, mutta ehdottomasti hyvä peli kotisoitteluun ja kellarisessioihin. Behruksi todella jämäkkää tekoa ja sopivasti (tai laudassa liikaakin) kokoa.

Hoitaa modattuna rosot, fuzzit ja higainit omaan käyttöön riittävästi, clean boostina soutuu pistämään masterin melkoisen suurelle, mutta pelaa ok. ja toimii ainakin Fenkun 600 (vaikka ensin tuntui että ei) ja Blackstarin BH-5 -nupin edessä. Putken suhteen on kranttu, eikä miedommat putket (matalavirtapiiri) toimi, mutta Sovtek 12AX7 ja BitMo-tyypin suosittelema Tung-Sol toimivat oikein mainiosti. Paremmin tuntuu pelittävän näppäily-, komppi- ja riffijutuissa kuin soolosoundeissa, mutta voi olla että tilanne on toinen kunnon volyymeillä (nyt sellaista illalla tv:n katsomisen sivussa testailua).
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
JuSu
03.04.2009 09:51:16
Diego: Eilen tuli kouraan sitten tuo Blade Texas Classic.

Onneksi olkoon.

JuSu, jos päädyn mikkejä vaihtamaan, niin ilmoittelen. Yllättävän mainiot nämä Levinsonin omat kyllä.

Jep, kits. Ei mulla mitään akuuttia tarvetta niille ole, mutta mieluusti ostan talteen, jos jääpi ylimääräiseksi.
Mitäs sulle kuuluu?
ezatzel
03.04.2009 16:30:15
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)