![]() 08.07.2021 14:00:06 | |
---|---|
munkero: Tokihan omaa omaisuuttaan saa myydä verottomasti eteenpäin ties kuinka suurella voitolla ennenkuin verottajaa kiinnostaa. Verottajaa nyt ei varmaan juuri kiinnosta kenenkään pienituloisen työntekijän tai työttömän asiat. Sen sijaan tukienmaksajat tekevät pistokokeita tai saattavat kiinnostua asiakkaansa varallisuudesta ihan muuten vaan. Jos on ruinannut varattomuuteen vedoten lisäksi esim. asumistukea ja paljastuu myöhemmin että itse asiassa työttömyyskorvauksen lisäksi tuloja on tullut muistakin lähteistä selvitystä vaaditaan pienistäkin summista. Jokainen pienikin rahalahja tai myyntivoitto on merkityksellinen. | |
![]() 08.07.2021 14:03:08 | |
The Jack: Verottajaa nyt ei varmaan juuri kiinnosta kenenkään pienituloisen työntekijän tai työttömän asiat. Sen sijaan tukienmaksajat tekevät pistokokeita tai saattavat kiinnostua asiakkaansa varallisuudesta ihan muuten vaan. Jos on ruinannut varattomuuteen vedoten lisäksi esim. asumistukea ja paljastuu myöhemmin että itse asiassa työttömyyskorvauksen lisäksi tuloja on tullut muistakin lähteistä selvitystä vaaditaan pienistäkin summista. Jokainen pienikin rahalahja tai myyntivoitto on merkityksellinen. Siksipä käteinen on hyvä. Tilisiirtoja ei kannata tehdä jos tukien varassa elää. | |
![]() 08.07.2021 14:13:44 | |
Pauli Lappalainen: Siksipä käteinen on hyvä. Tilisiirtoja ei kannata tehdä jos tukien varassa elää. The Jack: Verottajaa nyt ei varmaan juuri kiinnosta kenenkään pienituloisen työntekijän tai työttömän asiat. Sen sijaan tukienmaksajat tekevät pistokokeita tai saattavat kiinnostua asiakkaansa varallisuudesta ihan muuten vaan. Jos on ruinannut varattomuuteen vedoten lisäksi esim. asumistukea ja paljastuu myöhemmin että itse asiassa työttömyyskorvauksen lisäksi tuloja on tullut muistakin lähteistä selvitystä vaaditaan pienistäkin summista. Jokainen pienikin rahalahja tai myyntivoitto on merkityksellinen. Paskapuhetta molemmat. Ainoo tilanne missä kela kyttää tukia on tyyliin toimeentulotuki, jota saadakseen pitää toimittaa tiliotteet. Jos saa pelkkää asumistukee ja työttömyyskorvausta, niin kelaa kiinnostaa vaan verotuksessa näkyvät tulot (esim. palkka). Sit vielä että kuka on niin tyhmä, että ilmottaa musakamarumban myyntejä verotukseen? Tai sitten että korjas kitaraa. :D Valoja tauluun. | |
![]() 08.07.2021 14:16:31 | |
Pinewood: En minä sellaista lähtisi missään tapauksessa mihinkään trokaamiseen vertaamaan - vielä vähemmän minään kusetuksena pitämään. Ilmeisesti viittaat minun kirjoituksiin. Selvennetään vielä, minä en vihjannut huijaukseen tai sen yritykseen. Trokauksessa esimerkki oli vain tuotteen logiikkaa hinnoittelussa - rikkinäinen on halpa, kunnosta itse ja tee muutama raha taskuun. En siis viitannut mitenkään siihen että Mikko olisi trokari. | |
![]() 08.07.2021 14:26:00 | |
Hassua, ettei kukaan ei tullut kertoneeksi hra AAA:lle että hänen kitarassaan ei todennäköisesti ole muuta vikaa kuin likainen/kilometriensa loppupäätä lähestyvä mikrofonien valintakytkin. Jos en tietäisi kaikkia vankkumattoman rehellisiksi ja maidonvalkoisen oikeamielisiksi, saattaisin langeta epäilemään että tietoa on jemmailtu pienen pikavoiton toivossa. Onneksi ketjussa on tuomittu sellainen kapitalismi moniäänisesti ja voimakkaasti. Siksipä siitä ei liene pelkoa, vaan asia jäi huomaamatta muista syistä. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 08.07.2021 14:34:41 | |
Entropia666: Paskapuhetta molemmat. Ainoo tilanne missä kela kyttää tukia on tyyliin toimeentulotuki, jota saadakseen pitää toimittaa tiliotteet. Jos saa pelkkää asumistukee ja työttömyyskorvausta, niin kelaa kiinnostaa vaan verotuksessa näkyvät tulot (esim. palkka). Kaikkea tarkkaillaan, käsityksesi on yleinen harha. Tiedän tapauksia, joissa on tullut löysät housuun. Kusetus saattaa onnistua yllättävän pitkään, mutta ei Suomi nyt kuitenkaan mikään Eurooppa ole. Käry käy ennen pitkään, ainakin jos ei pelkkää käteistä ole käytetty. | |
![]() 08.07.2021 14:38:07 | |
BugBadWolf: Hassua, ettei kukaan ei tullut kertoneeksi hra AAA:lle että hänen kitarassaan ei todennäköisesti ole muuta vikaa kuin likainen/kilometriensa loppupäätä lähestyvä mikrofonien valintakytkin. Jos en tietäisi kaikkia vankkumattoman rehellisiksi ja maidonvalkoisen oikeamielisiksi, saattaisin langeta epäilemään että tietoa on jemmailtu pienen pikavoiton toivossa. Onneksi ketjussa on tuomittu sellainen kapitalismi moniäänisesti ja voimakkaasti. Siksipä siitä ei liene pelkoa, vaan asia jäi huomaamatta muista syistä. Kyllähän minä siitä mainitsin tuossa että parinkymmenen minuutin homma kieltenvaihdon yhteydessä. Kytkimen vaihtoon saa sulamaan toki jokusen minuutin enemmän. | |
![]() 08.07.2021 14:47:10 | |
kojones: Kyllähän minä siitä mainitsin tuossa että parinkymmenen minuutin homma kieltenvaihdon yhteydessä. Kytkimen vaihtoon saa sulamaan toki jokusen minuutin enemmän. Toki. Mutta kun kitaran omistaja kerran ilmoittautui kolvisokeaksi, olisihan hiukan täsmällisempi diagnoosi saattanut auttaa häntä. Juu. Eipä se omakaan viestintäni aina onnistu, joten... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 08.07.2021 15:10:51 (muokattu 08.07.2021 15:37:46) | |
Paskapuhetta molemmat. Ainoo tilanne missä kela kyttää tukia on tyyliin toimeentulotuki, jota saadakseen pitää toimittaa tiliotteet. Jos saa pelkkää asumistukee ja työttömyyskorvausta, niin kelaa kiinnostaa vaan verotuksessa näkyvät tulot (esim. palkka). Sit vielä että kuka on niin tyhmä, että ilmottaa musakamarumban myyntejä verotukseen? Tai sitten että korjas kitaraa. :D Valoja tauluun Näin se on. Kaikkea tarkkaillaan, käsityksesi on yleinen harha. Tiedän tapauksia, joissa on tullut löysät housuun. Kusetus saattaa onnistua yllättävän pitkään, mutta ei Suomi nyt kuitenkaan mikään Eurooppa ole. Käry käy ennen pitkään, ainakin jos ei pelkkää käteistä ole käytetty Ei se näin ole. Meidän tukihelvetissä on semmoinen jutska, että kelan päiväraha alittaa muutamalla kympillä laissa määrätyn minimin toimeentulolle. Useat hakee ne muutamat kympit toimeentulotukena työttömyyskorvausten päälle. Jos päätät jättää nuo kympit hakematta, ei tilejä kukaan kyttäile. Tämä mikään venäjä tai pohjois-korea ole, pankkisalaisuus pitää. T: Kokemusta asiasta on. Tätä koko keskustelua aiheesta sotkee HÄPEÄ. Ei kato iletä sanoa suoraan että -no saanhan mä sit muutaman kympin sitä toimarii siihen päälle. Vaan jaaritellaan jotain sekavaa että -joo kyllä ne pääsee sinne tileille. Tai jos ollaan pelkän toimeentulotuen varassa ja sitäkin on alennettu 40%, sitten ne tarinat vasta villejä on, varsinkin kun kysytään -miksi et voi lähettää? -Öö, mulla on jalka paketissa, en pääse kotoa mihkään, -On tilinumero hukassa tai -oon täällä meksikossa, enkä pääse nettipankkiin :) Hitto kun vois olla rehellinen ilman häpeää. Köyhän toteutumaton toive :) Monkey see, monkey do. | |
![]() 08.07.2021 15:36:47 | |
Työttömistä en tiiä mut en oo kuullut että keneltäkään opiskelijalta olisi jotain tukia tultu perimään omien myyntien takia. Palkkaa ne kyttää kyllä liiankin tarkasti ja sentin ylitykselläkin tulorajasta joutuu sitten palauttelemaan tukia jos niitä nostaa. Eli töitä tehdessä ei kannata siis tukia nostella, tai päinvastoin ei kannata tehdä töitä jos nostaa tukia opiskelijana. Suddenly diu diu | |
![]() 08.07.2021 15:51:02 (muokattu 08.07.2021 15:56:29) | |
The Jack: Kaikkea tarkkaillaan, käsityksesi on yleinen harha. Tiedän tapauksia, joissa on tullut löysät housuun. Kusetus saattaa onnistua yllättävän pitkään, mutta ei Suomi nyt kuitenkaan mikään Eurooppa ole. Käry käy ennen pitkään, ainakin jos ei pelkkää käteistä ole käytetty. Ei pidä paikkaansa. :D Mulla on perheenjäsen kelassa töissä, sieltä on saanu aika tarkkaan tiedot miten noita tukia pyöritellään ja mikä niihin vaikuttaa. Oon ite pyörittäny _vuosia_ esim. yritystoimintaa tukien ohella, kuulunu osuuskuntaan mistä nostellu iha normaaleja liksoja, lihottanu säästötiliä, tehny valokuvauskeikkoja, pitäny bändin rahat oman nimen alla ja sit kaiken kamapuljauksen. Kertaakaan ei oo tarvinnu selvittää mitään, muuta kuin ne jutut mitkä näkyy verotuksessa. Toimeentulotukea en oo koskaan nostanu, mutta asumistuessa, opiskelijatuessa ja työttömyyskorvauksessa (liiton ja kelan) ei oo ikinä kyselty mitään muuta ku korkeintaan palkoista ja teostoista. Ne kattoo kaikki verottajalta ja päätökset menee niiden mukaan. En siis ite todellakaan suosittele että kannattaa stressata myyntihommista jos et nosta toimeentulotukea. | |
![]() 08.07.2021 20:17:38 | |
Entropia666: Toimeentulotukea en oo koskaan nostanu, mutta asumistuessa, opiskelijatuessa ja työttömyyskorvauksessa (liiton ja kelan) ei oo ikinä kyselty mitään muuta ku korkeintaan palkoista ja teostoista. Ne kattoo kaikki verottajalta ja päätökset menee niiden mukaan. On muita ulkopuolisia tuloja ainakin työttömyyskorvausta hakiessa kysytty lomaketta täytettäessä. Aina voi valehdella ja joka kerta siitä ei jää kiinni. Ei viranomaisia kiinnosta, jos joku myy muutaman käytetyn kitaran voitolla pitkällä aikavälillä. Jos merkittäviä tilisiirtoja löytyy vuodessa kymmenittäin, niin ennen pitkään käry luultavasti käy. Itse en tukia nostele. | |
![]() 08.07.2021 20:36:21 (muokattu 08.07.2021 20:37:57) | |
The Jack: On muita ulkopuolisia tuloja ainakin työttömyyskorvausta hakiessa kysytty lomaketta täytettäessä. Työkalun tai harrastevälineen myynti ei ole tuloa. Ja tarkennetaan nyt vielä että yksityishenkilöllä. | |
![]() 08.07.2021 20:48:05 (muokattu 08.07.2021 20:48:28) | |
kojones: Työkalun tai harrastevälineen myynti ei ole tuloa. Ja tarkennetaan nyt vielä että yksityishenkilöllä. Harrastusväline selitys ei mene läpi siinä vaiheessa, kun olet myynyt vaikka 10 kitaraa 15 000 eurolla. En väitä että ketään kiinnostaa, jos olet ostanut yhden kitaran 400 eurolla ja myynyt 550 eurolla. | |
![]() 08.07.2021 20:50:15 | |
The Jack: Harrastusväline selitys ei mene läpi siinä vaiheessa, kun olet myynyt vaikka 10 kitaraa 15 000 eurolla. https://www.vero.fi/henkiloasiakkaa … unnon_myynti/kotiirtaimiston_myynt/ | |
![]() 08.07.2021 20:54:53 | |
kojones: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaa … unnon_myynti/kotiirtaimiston_myynt/ Kyse ei ole tavanomaisesta koti-irtaimistosta, jos toistuvasti kitaroita lähtee kiertoon kunnostuksen jälkeen. | |
![]() 08.07.2021 21:03:34 | |
The Jack: Kyse ei ole tavanomaisesta koti-irtaimistosta, jos toistuvasti kitaroita lähtee kiertoon kunnostuksen jälkeen. Juu, se on liiketoimintaa. Eri juttu jos taas myy vaikka kitarakokoelmaansa pois. | |
![]() 08.07.2021 21:07:00 | |
kojones: Juu, se on liiketoimintaa. Eri juttu jos taas myy vaikka kitarakokoelmaansa pois. Asumistukea tai toimeentulotukea saavalla ei voi olla kitarakokoelmaa. Se olisi pitänyt myydä pois jo ennen tuen hakemista. Työttömällä on eri juttu. | |
![]() 08.07.2021 21:09:13 (muokattu 08.07.2021 21:10:42) | |
The Jack: Asumistukea tai toimeentulotukea saavalla ei voi olla kitarakokoelmaa. Se olisi pitänyt myydä pois jo ennen tuen hakemista. Työttömällä on eri juttu. Ei pidä paikkaansa. Tukiviidakko on melko sekava, joten ymmärrettävää että tällaisia uskomuksia on. https://yle.fi/uutiset/3-9596506 Asumistukeen ei omaisuus vaikuta ensinkään, vain tulot. | |
![]() 08.07.2021 22:04:08 (muokattu 08.07.2021 22:05:31) | |
The Jack: Harrastusväline selitys ei mene läpi siinä vaiheessa, kun olet myynyt vaikka 10 kitaraa 15 000 eurolla. En väitä että ketään kiinnostaa, jos olet ostanut yhden kitaran 400 eurolla ja myynyt 550 eurolla. Höpö höpö ja kyllä muuten menis. :D The Jack: Ei viranomaisia kiinnosta, jos joku myy muutaman käytetyn kitaran voitolla pitkällä aikavälillä. Jos merkittäviä tilisiirtoja löytyy vuodessa kymmenittäin, niin ennen pitkään käry luultavasti käy. Itse en tukia nostele. Paskapuhetta, ite oon tehny tota eikä ketään kiinnostanu. Jos ois toimeentulotuki kyseessä, niin sillon kiinnostelis. Ite oon nostellu tukia ja pyörittäny samalla muutakin rahaa tileillä ihan normaalisti. Toki nyt duunihommassa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)