Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5376 377 378 379 380497 498 499 500 501
Pauli Lappalainen
08.07.2021 11:46:48
Mikko_AAA: Mä itse ajattelen tätä, että on selvä että ei kannata tätä ostaa jos vie sen kitarasepälle saman tien. Ajattelen itse, että jos tykkää näperrellä ja löytyy taitoa fiksata elektroniikka ja vaihtaa nauhat niin edullisesti saa hyvän soittimen.

Näin juuri.

Ostetaanhan autonromujakin ja fiksataan itselle, eikä niistä myydessä saa lähellekkään omiaan.
Tai taloja, tai......
samiko
08.07.2021 11:48:27
Mikko_AAA: Noniin... Ei nyt tehdä tästäkin asiasta mitään ylisuurta numeroa. Kysyin vain, että mikä olisi sopiva hinta projektikitaralle. Juurikin siinä mielessä, että jos löytyy itseltä taitoa korjata elektroniikka. Varmaan joku juotos vaan irti. Lisäksi vaihtaa itse nauhat, niin saa hyvän soittimen halvalla. Esim jos 400 euroa maksaa.

"Varmaan joku juotos irti." - Aivan legendaarinen diagnoosi autopuolelta. Jos on kyse pienestä viasta niin miksi se ei ole laitettu kuntoon? Jos kerran niin pieni vika ettei hintakaan siitä syystä tipu?

Ja sitten onkin jotain isompaa vikaa...
kojones
08.07.2021 11:49:17
samiko: Mä kysyin logiikkaa, että miten jollekin voi olla.

Fender lavassa tekee paljon ja eikä ne loppuun soitetut nauhat tunnu kaikille mikään ongelma olevan. Toi sähköhomma nyt menee kielten vaihdon yhteydessä kymmenessä minuutissa, joten sen en oikein koe hintaan edes vaikuttavan.
Mikko_AAA
08.07.2021 11:51:32
samiko: "Varmaan joku juotos irti." - Aivan legendaarinen diagnoosi autopuolelta. Jos on kyse pienestä viasta niin miksi se ei ole laitettu kuntoon? Jos kerran niin pieni vika ettei hintakaan siitä syystä tipu?

Ja sitten onkin jotain isompaa vikaa...

Ei vittu soikoon tätä m.nettiä...

Noh koska itse en saatana soikoon _OSAA_ korjata elektroniikkaa enkä tiedä siitä mitään. Välissä toimii ok. Välissä tone napin vaikutus häviää johonkin ja kun mikkivalitsinta veivaa edes taas niin tulee takas. Eli vaikuttais juotoksissa olevan jotenkin sen mitä osaan päätellä.

Miten niin tipu? Vittu soikoon mähän sillä kysyinki että mikä on sopiva hinta kun tuossa on vikaa.

Ei just nyt jaksa tätä turhaa m.netin pätemistä.
kojones
08.07.2021 11:51:52
samiko: Eli siis myydä saa rahankiilto silmissä ja ostajan pitäisi sitten olla ei niin rahankiilto silmissä?

Miksi se myyjä ei voi huoltaa/huollattaa hyväntekeväisyydellä kitaraa tikkiin ja myydä sitä vasta sitten?

Sehän on ihan myyjän oma asia. Jos ilmoituksessa selkeästi kerrotaan viat ja puutteet niin en näe ongelmaa.

Miettikää samaa logiikkaa vaikka rikkinäisissä autoissa. Autotrokarit yleensä ostavat halvalla, myyvät vähän kalliimmalla.

Korjasin tuota vähän.
samiko
08.07.2021 11:54:12
Mikko_AAA: Ei vittu soikoon tätä m.nettiä...

Noh koska itse en saatana soikoon _OSAA_ korjata elektroniikkaa enkä tiedä siitä mitään. Välissä toimii ok. Välissä tone napin vaikutus häviää johonkin ja kun mikkivalitsinta veivaa edes taas niin tulee takas. Eli vaikuttais juotoksissa olevan jotenkin sen mitä osaan päätellä.

Miten niin tipu? Vittu soikoon mähän sillä kysyinki että mikä on sopiva hinta kun tuossa on vikaa.

Ei just nyt jaksa tätä turhaa m.netin pätemistä.

Älä kiroile. Kerrankin kun aiheesta saa keskustella - eli ei mennä kenenkään myynti-ilmoituksia sotkemaan, niin minähän keskustelen.

SItä saa pyytää ihan mitä haluaa. Sinä saat olla asiasta ihan mitä mieltä haluat.
Mikko_AAA
08.07.2021 11:57:06 (muokattu 08.07.2021 12:02:03)
samiko: Älä kiroile. Kerrankin kun aiheesta saa keskustella - eli ei mennä kenenkään myynti-ilmoituksia sotkemaan, niin minähän keskustelen.

SItä saa pyytää ihan mitä haluaa. Sinä saat olla asiasta ihan mitä mieltä haluat.

Juuh mutta mikä pointti on tulla länkyttään naamaa jostain autokauppakusetuksesta tai tulla väittämään epäsuoraan, että on huijaus ja miksi ei ole kuntoon laitettu?

Tietääkseni rehellisesti sanoin viat ja senkin, että on vaikea arvioida arvoa. Tässä ei sen kummemmasta asiasta ole ollut kyse muutako sun korvien välissä.

JA TOISTETAAN NYT VIELÄ, ETTÄ KITARASSA ON VIKAA. ENKÄ OLE POSTITTAMASSA SITÄ. VOI TULLA KOKEILEEN JA TOTEAMAAN VIAT JA OSTAA JOS HALUAA PROJEKTIKITARAN.

Ei tarvi m.netin persvakoäijien sen enempää asian ympärillä hikoilla.
samiko
08.07.2021 12:01:45 (muokattu 08.07.2021 12:02:33)
Mikko_AAA: Juuh mutta mikä pointti on tulla länkyttään naamaa jostain autokauppakusetuksesta tai tulla väittämään epäsuoraan, että on huijaus ja miksi ei ole kuntoon laitettu?

Tietääkseni rehellisesti sanoin viat ja senkin, että on vaikea arvioida arvoa. Tässä ei sen kummemmasta asiasta ole ollut kyse muutako sun korvien välissä.

Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä en ole väittänyt tai vihjaillut mistään huijauksesta.

Ja miksi edes avaat tälläisen keskustelun jos et siedä omasta kannastasi poikkeavia näkemyksiä?
Mikko_AAA
08.07.2021 12:02:54 (muokattu 08.07.2021 12:06:24)
samiko: Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä en ole väittänyt tai vihjaillut mistään huijauksesta?

Ja miksi edes avaat tälläisen keskustelun jos et siedä omasta kannastasi poikkeavia näkemyksiä?

Noh viittasithan sä tuolla ylhäällä "tyypillinen autokauppa vähän juotoksissa vikaa" kommentti.

Lisäksi mä en ole asiasta ollut oikein mitään mieltä. Ehkä joku 400-500 vois olla ok. Mä en ole asiasta ollu mitään mieltä edes mihinkään suuntaan. Enkä ole mitään hintaa edes esittänyt että ehdottomasti tämä. Joten turha väittää mistään että eri mieltä ei saa olla. Sitä asiaa täällä just kyselen.

Tuossahan on selvä viittaus.:

""Varmaan joku juotos irti." - Aivan legendaarinen diagnoosi autopuolelta. Jos on kyse pienestä viasta niin miksi se ei ole laitettu kuntoon? Jos kerran niin pieni vika ettei hintakaan siitä syystä tipu?

Ja sitten onkin jotain isompaa vikaa..."
samiko
08.07.2021 12:05:04 (muokattu 08.07.2021 12:08:21)
Mikko_AAA: Noh viittasithan sä tuolla ylhäällä "tyypillinen autokauppa vähän juotoksissa vikaa" kommentti.

Lisäksi mä en ole asiasta ollut oikein mitään mieltä. Kyselin hinta-arviota.

""Varmaan joku juotos irti." - Aivan legendaarinen diagnoosi autopuolelta. Jos on kyse pienestä viasta niin miksi se ei ole laitettu kuntoon? Jos kerran niin pieni vika ettei hintakaan siitä syystä tipu?

Voi elämän kevät taas. Tarkoitin TIETENKIN sitä että arvuutellaan joku vika. "Varmaan joku juotosvika" tarkoittaa että arvelen/luulen. Se VOI olla juotosvika, tai sitten se VOI olla joku pahempikin vika.
Pauli Lappalainen
08.07.2021 12:06:08
Mikko_AAA: Noh viittasithan sä tuolla ylhäällä "tyypillinen autokauppa vähän juotoksissa vikaa" kommentti.

Lisäksi mä en ole asiasta ollut oikein mitään mieltä. Kyselin hinta-arviota.

Tuossahan on selvä viittaus.:

Ratkaistaan tämä hässäkkä niin, että myyt kitaran minulle 450€:lla.
Harjoittelen nauhanvaihtoa ja tinailua, sitten myyn raadon jollekin satasella.
Mikko_AAA
08.07.2021 12:10:47
samiko: Voi elämän kevät taas. Tarkoitin TIETENKIN sitä että arvuutellaan joku vika. "Varmaan joku juotosvika" tarkoittaa että arvelen/luulen. Se VOI olla juotosvika, tai sitten se VOI olla joku pahempikin vika.

Niin sepä juuri. Se pitää ottaa huomioon. Kuulostaa juotosvialta, mutta en osaa varmaksi sanoa kun en asiasta ymmärrä. Se pitää ottaa huomioon. Kyse ei ole kusettamisesta.

Mut asia ok. Ei hikoilla enempää.
Mikko_AAA
08.07.2021 12:18:14
Pauli Lappalainen: Ratkaistaan tämä hässäkkä niin, että myyt kitaran minulle 450€:lla.
Harjoittelen nauhanvaihtoa ja tinailua, sitten myyn raadon jollekin satasella.

Nonih! :D Kaupat tuli.

Noh ei vais. Olen vähän kahden vaiheilla vielä korjauttaisiko ja vaihdattaisiko nauhat vai myiskö viallisena pois. Hmm. Mietitään asiaa.
Pinewood
08.07.2021 12:22:12 (muokattu 08.07.2021 12:28:09)
Ajatellaan nyt vaikka tätä viimeisintä casea. Joku oikeasti osaava kitaran kunnostaja - vaikka työtön - voi ostaa sen, tekee sitten nauharempan, korjaa sähköt (tarvittaessa jopa vaihtaa osan niistä), tekee huolellisen puhdistuksen ja perushuollot sekä säätää ostajan toiveiden mukaiselle kielisatsille ja actionille ja ottaa sitten muutaman satkun itselleen palkkiota. En minä sellaista lähtisi missään tapauksessa mihinkään trokaamiseen vertaamaan - vielä vähemmän minään kusetuksena pitämään. Näin lopullinen ostaja voi saada itselleen hyvän soittimen halvemmalla, kuin ostamalla sen kunnostusta vaativana ja viemällä sen huoltoon jonnekin. Tai sitten vaan kunnostaja saa itselleen hyvän soittimen edullisesti.

Ja tuota hinnoitteluapua kysynyttä myyjääkin on ihan turha arvostella negatiivisesti. Kyllä tuon kitaran hinnoittelulle löytyy ihan asialliset perustelut ainakin 350-500 euron välille, miten kukin asiaa painottaa. Markkinat kyllä näyttävät, mikä on korjausta vaativan kitaran oikea hinta.
The Jack
08.07.2021 12:54:51 (muokattu 08.07.2021 12:56:25)
Pinewood: Ajatellaan nyt vaikka tätä viimeisintä casea. Joku oikeasti osaava kitaran kunnostaja - vaikka työtön - voi ostaa sen, tekee sitten nauharempan, korjaa sähköt (tarvittaessa jopa vaihtaa osan niistä), tekee huolellisen puhdistuksen ja perushuollot sekä säätää ostajan toiveiden mukaiselle kielisatsille ja actionille ja ottaa sitten muutaman satkun itselleen palkkiota. En minä sellaista lähtisi missään tapauksessa mihinkään trokaamiseen vertaamaan - vielä vähemmän minään kusetuksena pitämään. Näin lopullinen ostaja voi saada itselleen hyvän soittimen halvemmalla, kuin ostamalla sen kunnostusta vaativana ja viemällä sen huoltoon jonnekin.

Jos työtön tuollaista tekee, niin hänhän ei ole työtön vaan yrittäjä. Kela pitäisi tällaista ainakin huijauksena, enkä suosittele vastaavaa toimintaa kenellekään. Nykyään avustuksia saavien tilitietoihin päästään käsiksi helposti, ja puuttumiskynnys aiheettomasti maksettuihin etuuksiin on matala. Aiheettomasti maksetut työttömyyskorvaukset peritään käsittääkseni korkojen kanssa takaisin.

Nauharemontteja on kanssa monenlaisia. En tiedä onko tee-se-itse miehen nauharemontti juuri hintaa nostava toimenpide. Verojen kanssa se maksaa asiallisella pajalla vähän alle kolmesataa. Huonosti laitetuilla tai huonosta materiaalista olevilla nauhoilla ei tee mitään.
Pinewood
08.07.2021 13:13:38 (muokattu 08.07.2021 13:28:15)
The Jack: Jos työtön tuollaista tekee, niin hänhän ei ole työtön vaan yrittäjä. Kela pitäisi tällaista ainakin huijauksena, enkä suosittele vastaavaa toimintaa kenellekään. Nykyään avustuksia saavien tilitietoihin päästään käsiksi helposti, ja puuttumiskynnys aiheettomasti maksettuihin etuuksiin on matala. Aiheettomasti maksetut työttömyyskorvaukset peritään käsittääkseni korkojen kanssa takaisin.

Nauharemontteja on kanssa monenlaisia. En tiedä onko tee-se-itse miehen nauharemontti juuri hintaa nostava toimenpide. Verojen kanssa se maksaa asiallisella pajalla vähän alle kolmesataa. Huonosti laitetuilla tai huonosta materiaalista olevilla nauhoilla ei tee mitään.

No niin, missä menee raja? Jos kyseessä on yksittäinen kitara, aina voi olla ajatuksena tai selityksenä, että korjaa kitaran itselleen ja jos ei ole täysin tyytyväinen, myy sitten pois. Tuskinpa yhden - tai edes muutaman - kitaran silloin tällöin korjaava henkilö on estynyt ottamaan tarjottua työtä vastaan ja siten poissa työmarkkinoilta. Toki jos noita jatkuvasti tekee, asia voi olla toinen.

Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että huonosti tehdyt huollot eivät kitaran arvoa nosta - pahimmassa tapauksessa saattavat pilata koko kitaran.

https://www.veronmaksajat.fi/ajanko … -omien-tavaroiden-myyntia/#704411e6

https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?t=82199

https://fi.wikipedia.org/wiki/Irtaimisto
The Jack
08.07.2021 13:26:23
Pinewood: No niin, missä menee raja? Jos kyseessä on yksittäinen kitara, aina voi olla ajatuksena tai selityksenä, että korjaa kitaran itselleen ja jos ei ole täysin tyytyväinen, myy sitten pois.

Raja menee erittäin matalalla, ja selityksiä kuunnellaan hyvin vähän. Kaikki tulot pitää ilmoittaa, ja myyntivoitto on aina tuloa. Ihmiset luulevat aina järjestelmän olevan lepsumpi kuin se on. Elektroniset järjestelmät on armottomia, ja kaikesta paitsi käteisestä jää helposti seurattava jälki.
munkero
08.07.2021 13:26:48
Pinewood: No niin, missä menee raja? Jos kyseessä on yksittäinen kitara, aina voi olla ajatuksena tai selityksenä, että korjaa kitaran itselleen ja jos ei ole täysin tyytyväinen, myy sitten pois. Tuskinpa yhden - tai edes muutaman - kitaran silloin tällöin korjaava henkilö on estynyt ottamaan tarjottua työtä vastaan ja siten poissa työmarkkinoilta. Toki jos noita jatkuvasti tekee, asia voi olla toinen.

Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että huonosti tehdyt huollot eivät kitaran arvoa nosta - pahimmassa tapauksessa saattavat pilata koko kitaran.

Tuomittiinhan torillakin puuplektroja myynyt harrastuksenaan niitä veistellyt sälli yrittäjäksi kelan toimesta. Tiiä sitten...

Tokihan omaa omaisuuttaan saa myydä verottomasti eteenpäin ties kuinka suurella voitolla ennenkuin verottajaa kiinnostaa.
Itekki joskus soitellu.
erty
08.07.2021 13:28:22
Kylhän työtönkin saa tehä töitä tiettyyn rajaan asti eikä nauharempasta saatu "palkka" tuota kyllä kuukaudessa ylitä. Ja jos sä kertaluontoisesti ostat neljällä ja myyt kuudella niin ei sitä kyllä yrittämiseksi katota. Näiden trokaamisessa painaa kyllä enempi moraali kun verottajan kynnet. Aika paljon saa trokata että tulee ALV-raja vastaan.

Ite voisin hyvinkin ostaa ton straton 400€ ja tehä ite nauharempan JOS mulla ois aikomus pitää se itellä. Mut jos myisin sen eteenpäin niin saattashan siitä satasen saada enemmän. Onko sen arvosta? Joillekin on just harrastusmielessä. Puuhastelun kulut sillä ainakin kattaa.
Sit taas se skenaario et huollattais ammattilaisella viat ennen myyntiä (~250€) niin veikkaampa et aika kauan sais keppi roikkua 650€ hinnalla. Ja toki jos nyt on rahalle tarvetta niin toi hidastaa myyntiä aika huomattavasti.
Funkånaut
08.07.2021 13:46:19 (muokattu 08.07.2021 13:46:30)

munkero: Tokihan omaa omaisuuttaan saa myydä verottomasti eteenpäin ties kuinka suurella voitolla ennenkuin verottajaa kiinnostaa.

Jep eikä verottajan tartte tietää, että tekemänsä nauharemppa sen hinnan nosti.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)