![]() 06.07.2021 22:55:25 (muokattu 06.07.2021 22:56:25) | |
---|---|
Metalkallo: Muistakaa aina, että Thomannilla tulee aina 12e postit lisää hintaan, jos hinta alempi kuin 199e Mutta tämänhän ei tietysti pitäisi vaikuttaa tuotteen arvoon jälleenmyyntilanteessa millään tavoin. Itse kun ostan esim. kitaran torilta niin ei aivan hirveästi kiinnosta onko myyjä hakenut sen paikallisesta vai tilannut yksityiskoneella kulta-arkussa Taiwanista. | |
![]() 07.07.2021 15:53:01 | |
trih: Uutena aikoinaan nuo pyörivät thomannilla 600 e kieppeillä, mutta onhan tässä tätä inflatulaatiota ollut. Olisko hinta reverbistä revitty. Niin tuo näitä uuden omistajan uusia BC Richejä ja hinnat päälle tonnin niissä. https://m.thomann.de/fi/bc_rich_moc … h_bb.htm?o=26&search=1625662251 | |
![]() 07.07.2021 16:25:42 (muokattu 07.07.2021 16:49:24) | |
22001100: Niin tuo näitä uuden omistajan uusia BC Richejä ja hinnat päälle tonnin niissä. https://m.thomann.de/fi/bc_rich_moc … h_bb.htm?o=26&search=1625662251 Sarjanumero sanoo kyllä muuta tossa torin vehkeessä. J alussa viittaa heinäkuuhun, 08 on tehtaan koodi eli tässä tapauksessa World Musical Instrument Co. Ltd Koreassa ja sitä seuraavat kaksi numeroa on vuosimalli eli 2012. Sama formaatti edelleen käytössä. En mä kyllä silti ymmärrä, miksi sen käytetyn hinnan pitäisi mukailla alkuperäistä hintaa, jos kaupasta ei kerran enää saa uutta. Lähimmän kaupasta saatavilla olevan vastineen tai muiden vastaavien käytettyjen hintatasohan sitä enemmän määrittää kuitenkin. Onhan se kallis enkä ite maksaisi, vaikka olisinkin vasuri. Mutta jos nyt joku haluaa nimenomaan sinisen ST Mockingbirdin vasurina niin sitten pitää varmaan höylätä Visaa ja ostaa tuo, maksaa BC Richille X määrä rahaa customista tai yrittää löytää joku, joka myy samanlaisen halvemmalla. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia | |
![]() 07.07.2021 18:16:18 (muokattu 07.07.2021 18:16:43) | |
22001100: Niin tuo näitä uuden omistajan uusia BC Richejä ja hinnat päälle tonnin niissä. https://m.thomann.de/fi/bc_rich_moc … h_bb.htm?o=26&search=1625662251 Ei ole (vertaa esim. lapoja), torin yksilö on Hansen Groupin omistuksen ajalta, silloin uutena thomannilla 600 e tienoilla. Kun Hansen möi brändin niin seuraava omistaja tuplasi hinnat, samat tuplahinnat nyt kun Zoltan osti brändin. Tässä oikeakätisenä samanlainen kuin torilla: https://reverb.com/item/1606098-bc- … -transparent-blue-ec-w-upgrades-hsc | |
![]() 08.07.2021 07:22:15 | |
trih: Ei ole (vertaa esim. lapoja), torin yksilö on Hansen Groupin omistuksen ajalta, silloin uutena thomannilla 600 e tienoilla. Kun Hansen möi brändin niin seuraava omistaja tuplasi hinnat, samat tuplahinnat nyt kun Zoltan osti brändin. Tässä oikeakätisenä samanlainen kuin torilla: https://reverb.com/item/1606098-bc- … -transparent-blue-ec-w-upgrades-hsc En sen tarkemmin katsellut/vertaillut kännykällä muuta kuin myynti ilmoituksen otsikon "Legacy" termiä joka käsittääkseni näissä uusissa BC Richeissä se sarjan nimi niin oletin olevan näitä uusia kepakoita. Tosiaan suolainen hinta jos 600€ olleet uutena nuo vanhat mallit. | |
![]() 08.07.2021 10:08:33 | |
Paljonkos kehtaa pyytää Fenderin Stratosta. Malli on siis American special 2013 HSS mikityksellä. Kitara on muuten kunnossa, mutta nauhat on vaihdon tarpeessa hyvin pian ja elektroniikassa pätkimistä. Tone häviää välissä käytöstä kokonaan jne. Jos näppärä on sormistaan niin hyvän soittimen saa. Itsellä on semmonen projekti menossa, että myy kaikki pois ja ostaa yhden kunnollisen akustisen ja sähkiksen. Laatu korvais määrän jne. Hinta oli 900€ uutena muistaakseni. | |
![]() 08.07.2021 10:54:39 | |
Mikko_AAA: Paljonkos kehtaa pyytää Fenderin Stratosta. Malli on siis American special 2013 HSS mikityksellä. Kitara on muuten kunnossa, mutta nauhat on vaihdon tarpeessa hyvin pian ja elektroniikassa pätkimistä. Tone häviää välissä käytöstä kokonaan jne. Jos näppärä on sormistaan niin hyvän soittimen saa. Itsellä on semmonen projekti menossa, että myy kaikki pois ja ostaa yhden kunnollisen akustisen ja sähkiksen. Laatu korvais määrän jne. Hinta oli 900€ uutena muistaakseni. Vähän vaikee sanoa koskaan mitä tuut Suomessa loppupeleissä saamaan mistään. Maailmalla noi menee käytettyinä 600-700€ hintaan, mutta yleensä ei ole silloin ollut korjattavaa kitarassa. Kannattaa siis pyytää mitä ite haluaa siitä ja kattoa meneekö; laskee sitten hintaa sitä mukaan jos ei tärppää. Suddenly diu diu | |
![]() 08.07.2021 10:59:51 | |
abassimo: Vähän vaikee sanoa koskaan mitä tuut Suomessa loppupeleissä saamaan mistään. Maailmalla noi menee käytettyinä 600-700€ hintaan, mutta yleensä ei ole silloin ollut korjattavaa kitarassa. Kannattaa siis pyytää mitä ite haluaa siitä ja kattoa meneekö; laskee sitten hintaa sitä mukaan jos ei tärppää. Jos tosiaan olis ihan hyvässä kunnossa niin hinta ei olis vaikea määrittää. Nyt kun on kuitenkin selkeästi nauhat lopussa ja elektroniikassa lievää vikaa. NIin vaikea sanoa mitä kehtaa pyytää. Hmm... Sinällää soitettavassa kunnossa tuo on nauhojen osalta. Mutta pian on vaihto edessä. Aika paljon kulumaa on tietyissä kohdissa. | |
![]() 08.07.2021 11:07:04 | |
Mikko_AAA: Paljonkos kehtaa pyytää Fenderin Stratosta. Malli on siis American special 2013 HSS mikityksellä. Kitara on muuten kunnossa, mutta nauhat on vaihdon tarpeessa hyvin pian ja elektroniikassa pätkimistä. Tone häviää välissä käytöstä kokonaan jne. Jos näppärä on sormistaan niin hyvän soittimen saa. Itsellä on semmonen projekti menossa, että myy kaikki pois ja ostaa yhden kunnollisen akustisen ja sähkiksen. Laatu korvais määrän jne. Hinta oli 900€ uutena muistaakseni. Yrittää voisi mielestäni 550€ pyynnillä, itse voisin maksaa 400. | |
![]() 08.07.2021 11:09:49 | |
Mikko_AAA: Paljonkos kehtaa pyytää Fenderin Stratosta. Malli on siis American special 2013 HSS mikityksellä. Kitara on muuten kunnossa, mutta nauhat on vaihdon tarpeessa hyvin pian ja elektroniikassa pätkimistä. Tone häviää välissä käytöstä kokonaan jne. Jos näppärä on sormistaan niin hyvän soittimen saa. Itsellä on semmonen projekti menossa, että myy kaikki pois ja ostaa yhden kunnollisen akustisen ja sähkiksen. Laatu korvais määrän jne. Hinta oli 900€ uutena muistaakseni. Itse laittaisin varmaan pyynniksi 400e. | |
![]() 08.07.2021 11:10:26 | |
kojones: Yrittää voisi mielestäni 550€ pyynnillä, itse voisin maksaa 400. Näinpä. Itekki kaavailin jotain 500 euron luokkaa hinnaksi. Pitää vaan varmistaa että on edes realistinen hinta ettei päädy tänne... Haha :D | |
![]() 08.07.2021 11:14:13 (muokattu 08.07.2021 11:16:09) | |
kojones: Yrittää voisi mielestäni 550€ pyynnillä, itse voisin maksaa 400. Pakko kysyä, että millä logiikalla 900e kitara, mikä tarvitsee noin 300e remontin, olisi käytettynä 550e arvoinen? | |
![]() 08.07.2021 11:27:39 | |
samiko: Pakko kysyä, että millä logiikalla 900e kitara, mikä tarvitsee noin 300e remontin, olisi käytettynä 550e arvoinen? Jos pistää itse kuntoon, eikä laita omalle ajalleen hintalappua koska harrastus? "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." | |
![]() 08.07.2021 11:33:03 | |
Funkånaut: Jos pistää itse kuntoon, eikä laita omalle ajalleen hintalappua koska harrastus? En tiedä pitäisikö vitsituntosarvet värähtää... tämähän on pakko olla vitsi? Eikö vain? | |
![]() 08.07.2021 11:36:04 | |
samiko: Pakko kysyä, että millä logiikalla 900e kitara, mikä tarvitsee noin 300e remontin, olisi käytettynä 550e arvoinen? Jollekin voi olla. | |
![]() 08.07.2021 11:37:52 | |
kojones: Jollekin voi olla. Mä kysyin logiikkaa, että miten jollekin voi olla. | |
![]() 08.07.2021 11:38:19 | |
samiko: En tiedä pitäisikö vitsituntosarvet värähtää... tämähän on pakko olla vitsi? Eikö vain? Jos moisen haluaa, niin miksi ei. Ei kait kaikkea tarvitse rahankiilto silmissä touhuta | |
![]() 08.07.2021 11:42:56 (muokattu 08.07.2021 11:44:03) | |
Pauli Lappalainen: Jos moisen haluaa, niin miksi ei. Ei kait kaikkea tarvitse rahankiilto silmissä touhuta Eli siis myydä saa rahankiilto silmissä ja ostajan pitäisi sitten olla ei niin rahankiilto silmissä? Miksi se myyjä ei voi huoltaa/huollattaa hyväntekeväisyydellä kitaraa tikkiin ja myydä sitä vasta sitten? Miettikää samaa logiikkaa vaikka rikkinäisissä autoissa. Autotrokarit yleensä ostavat halvalla, laittavat kuntoon, myyvät kalliilla. Nyt ei tartte edes laittaa kuntoon kun voi myydä suoraan kalliilla ja ostaja sitten "ei niin rahankiilto silmissä" itse korjaa. Mä myyn tosta pihalta männyn, oksineen päivineen. Myyn sen vaikka ruokapöytänä. Ostajan ei tarvitse tehdä kuin loput jos puusepäntaidot. | |
![]() 08.07.2021 11:43:12 | |
Pauli Lappalainen: Jos moisen haluaa, niin miksi ei. Ei kait kaikkea tarvitse rahankiilto silmissä touhuta Mä itse ajattelen tätä, että on selvä että ei kannata tätä ostaa jos vie sen kitarasepälle saman tien. Ajattelen itse, että jos tykkää näperrellä ja löytyy taitoa fiksata elektroniikka ja vaihtaa nauhat niin edullisesti saa hyvän soittimen. | |
![]() 08.07.2021 11:44:57 | |
samiko: Eli siis myydä saa rahankiilto silmissä ja ostajan pitäisi sitten olla ei niin rahankiilto silmissä? Miksi se myyjä ei voi huoltaa/huollattaa hyväntekeväisyydellä kitaraa tikkiin ja myydä sitä vasta sitten? Miettikää samaa logiikkaa vaikka rikkinäisissä autoissa. Autotrokarit yleensä ostavat halvalla, laittavat kuntoon, myyvät kalliilla. Nyt ei tartte edes laittaa kuntoon kun voi myydä suoraan kalliilla ja ostaja sitten "ei niin rahankiilto silmissä" itse korjaa. Mä myyn tosta pihalta männyn, oksineen päivineen. Myyn sen vaikka ruokapöytänä. Ostajan ei tarvitse tehdä kuin loput. Noniin... Ei nyt tehdä tästäkin asiasta mitään ylisuurta numeroa. Kysyin vain, että mikä olisi sopiva hinta projektikitaralle. Juurikin siinä mielessä, että jos löytyy itseltä taitoa korjata elektroniikka. Varmaan joku juotos vaan irti. Lisäksi vaihtaa itse nauhat, niin saa hyvän soittimen halvalla. Esim jos 400 euroa maksaa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)