Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 536 37 38 39 40202 203 204 205 206
Kuha
16.01.2011 22:26:07

Riksu89: Onko kukaan vertaillut noita 62 tele customeita/kopioita toisiinsa, että mikä olisi hinta/laatusuhteeltaan ym ominaisuuksiltaan noista paras vaihtoehto?
Itse olen tuota squieria kokeillut ja todella laadukkaalta vaikutti hintaansa lähden.

http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_3tsb.htm
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_telecustom.htm
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12153302

Classic Vibe olisi oikein asiallinen, mutta se kaula oli mun räpylään aivan tikku - muuten hienosti tehty peli. Tuossa vielä CS -vaihtoehto, hyvät speksit ainakin on:

http://www.coda-music.com/product_i … =21_34_145_161&products_id=8565
Lilli
17.01.2011 06:02:46
Kuha: Classic Vibe olisi oikein asiallinen, mutta se kaula oli mun räpylään aivan tikku - muuten hienosti tehty peli. Tuossa vielä CS -vaihtoehto, hyvät speksit ainakin on:

http://www.coda-music.com/product_i … =21_34_145_161&products_id=8565

No sepä se. Saattaisi tuo Custom Shopin tekele olla sopiva kovastikin mutta hinta on liian kova paksumman kaulan vastineena. - Oon tainnut kysyä ja penätä aikaisemminkin, mutta onko missään halvemman sarjan (mex-Tele, Squier, Tokai) Telessä jotain paksumman profiilin kaulaa kuin tuo iänikuinen modern C shape?
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
jpousi
17.01.2011 09:33:34
Lilli: Oon tainnut kysyä ja penätä aikaisemminkin, mutta onko missään halvemman sarjan (mex-Tele, Squier, Tokai) Telessä jotain paksumman profiilin kaulaa kuin tuo iänikuinen modern C shape?

Ainakin minun meksikolaisessa Baja-telessäni oli helevetinmoisen paksu D-kaula. Jos olisin viitsinyt, olisin voinut hioa siitä vaikka v-mallisen.

En kuitenkaan jaksanut, myin kitaran pois. Minun nykyisessä Telessänikin tosin on paksu kaula (Hoscon tekemä), mutta ei nyt sentään samanlainen eukalyptus kuin siinä Bajassa.
Jopas lähti!
Lilli
17.01.2011 10:24:32
jpousi: Ainakin minun meksikolaisessa Baja-telessäni oli helevetinmoisen paksu D-kaula. Jos olisin viitsinyt, olisin voinut hioa siitä vaikka v-mallisen.

En kuitenkaan jaksanut, myin kitaran pois. Minun nykyisessä Telessänikin tosin on paksu kaula (Hoscon tekemä), mutta ei nyt sentään samanlainen eukalyptus kuin siinä Bajassa.

Mistähän tuollaista paksukaulaista voisi etsiskellä... thuumannilta ei ainakaan D-profiilisia löydy. ...hitsi, sellaiseen (mini)humppari tai P90 kaulaan niin voe mahoton :D
Dunga
17.01.2011 11:13:51
Lilli: Mistähän tuollaista paksukaulaista voisi etsiskellä... thuumannilta ei ainakaan D-profiilisia löydy. ...hitsi, sellaiseen (mini)humppari tai P90 kaulaan niin voe mahoton :D

Tuossa Baja-telessä on siis melko paksu soft-v -profiili, ei D (ellei oo Pedrolta lipsahtanu tehtaalla).

Siinä oli ihan tarpeeksi tartuttavaa ainakin mun makuun. Ei silti ylipaksu, vaan pikemminkin keskeltä tukeva ja reunoilta vähän kapeampi, eli just lapaseen sopiva.
War... war never changes.
jpousi
17.01.2011 17:40:52
Void: Tuossa Baja-telessä on siis melko paksu soft-v -profiili, ei D (ellei oo Pedrolta lipsahtanu tehtaalla).

No minun x-kitarassani Pedrolla oli lipsahtanut oikein kunnolla. V:stä ei tietoakaan. Ja vaikka minulla on/oli melko paksukaulaisia kitaroita (edellämainittu Tele, Melody Maker ja pari paksukaulaista Stratoa) niin liika oli liikaa.
Jopas lähti!
charvette
17.01.2011 20:59:01
Tällaista FSR teleä tuli tänään saksanmaalta:
http://picasaweb.google.com/famous1000/TeleFsr#
Eli MIM tele Butterscotch maalauksella, vintagetallalla ja kontrollit nurinperin.
Oikein mainio soitettava ja nätti kuin mikä. Ainoa miinuspuoli oli kaulataskussa ylimääräiset paikkamaalit tms. mutta ei tuo itseä haittaa ja kuvissa näyttävät rumemmalta kuin normaalivalossa. Näitä ei ilmeisesti ole valmistettu ihan tolkuttomia määriä ja hintakin oli kohtuullinen kun tilasin tämän jo marraskuussa ennen hintojennousua.
Lilli
18.01.2011 10:58:43
charvette: Tällaista FSR teleä tuli tänään saksanmaalta:
http://picasaweb.google.com/famous1000/TeleFsr#
Eli MIM tele Butterscotch maalauksella, vintagetallalla ja kontrollit nurinperin.
Oikein mainio soitettava ja nätti kuin mikä. Ainoa miinuspuoli oli kaulataskussa ylimääräiset paikkamaalit tms. mutta ei tuo itseä haittaa ja kuvissa näyttävät rumemmalta kuin normaalivalossa. Näitä ei ilmeisesti ole valmistettu ihan tolkuttomia määriä ja hintakin oli kohtuullinen kun tilasin tämän jo marraskuussa ennen hintojennousua.

Mistäpä tilasit Saksanmaalta ja oliko millainen valikoima malleja?
charvette
18.01.2011 14:18:53
Musicstore.de ja tätä fsr teleä on vain tämä malli eikä sitä näy saavan kuin em. paikasta ja Andertonilta Englannista - ainkaan muita en löytänyt kuin Japanista ja Usasta muutaman paikan. Tämän mallin kanssa tuli markkinoille jokin vastaava MIM fsr modernilla tallalla (Fender FSR Standard Ash Stratocaster with Vintage Noiseless Pickups) mutta niitä ei ole Eu:n alueella näkynyt. Tämä kiinnosti itseä kun se on niin olevinaan 52 reissueta...

Lilli: Mistäpä tilasit Saksanmaalta ja oliko millainen valikoima malleja?
Lilli
18.01.2011 14:45:04
charvette: Musicstore.de ja tätä fsr teleä on vain tämä malli eikä sitä näy saavan kuin em. paikasta ja Andertonilta Englannista - ainkaan muita en löytänyt kuin Japanista ja Usasta muutaman paikan. Tämän mallin kanssa tuli markkinoille jokin vastaava MIM fsr modernilla tallalla (Fender FSR Standard Ash Stratocaster with Vintage Noiseless Pickups) mutta niitä ei ole Eu:n alueella näkynyt. Tämä kiinnosti itseä kun se on niin olevinaan 52 reissueta...

Varmasti aivan käyttökelpoinen Tele, oikein modern 'C' shape-kaulakin...;-) Olisipa vastaava tuhdilla ruusupuu'D'- tai -'U'-kaulalla. Huoh.
elsewhere
19.01.2011 10:51:30 (muokattu 19.01.2011 10:58:47)
Osaisiko joku vastata suoralta kädeltä, löytyykö "suoraan hyllystä" Telecasteria seuraavilla spekseillä:

- Vintage-radius (7.25")
- Vintage-nauhat
- Ruusupuinen otelauta
- Kaula ei pesäpallomaila eikä uppotukki, ts. sopii pienemmillekin käsille.
- Mielellään 6-palainen talla, mutta vintagekin käy.
- Ei missään nimessä sunburst. Värin suhteen en muuten ole kauhean kranttu, mutta suosin valkoista.
- Mielellään Fender, mutta kaikki huomioidaan.
- Budjetti harrastelijalle soveltuva, ei siis Custom Shopin tekeleitä.

Edit: itse asiassahan tuo taitaa melkein suoraan olla 60's Tele, tosin tallassa joutuu tinkimään. Nyt pitäisi löytää jostain sitten yksilö kokeiltavaksi...
~ Love broke out and I forgot it's war.
varakeef
19.01.2011 12:10:25
elsewhere: Edit: itse asiassahan tuo taitaa melkein suoraan olla 60's Tele, tosin tallassa joutuu tinkimään. Nyt pitäisi löytää jostain sitten yksilö kokeiltavaksi...

Just olin sanomassa... Kitarapajalla on ainakin valkoinen tuollainen. Samallahan voi vertailla pariin vastaavaan Custom shopin tuotteeseen... että ovatko tonnia parempia.

Nykyään näyttävät työntävän 9,5 " radiusta myös sellaisiin malleihin, joissa uskoisi nimen perusteella olevan 7,25 " otelaudassa. Että jos asiasta on tarkka, on hyvä olla tarkkana.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Juicefani11
19.01.2011 16:22:46
Mä en aitoa Teleä omista, mutta HBn telen kyllä omistan. Siitä on paljon surkeaa palautetta tullut varmasti, mutta mun mielestä se on tallan säätämisen jälkeen ihan hyvä. :) Reunalistojen puuttuminen on kyllä ikävä juttu.
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
Joees
19.01.2011 19:10:50
Juicefani11: Mä en aitoa Teleä omista, mutta HBn telen kyllä omistan. Siitä on paljon surkeaa palautetta tullut varmasti, mutta mun mielestä se on tallan säätämisen jälkeen ihan hyvä. :) Reunalistojen puuttuminen on kyllä ikävä juttu.

Oot ilmeisen tottunut Gibson-henkisiin kitaroihin? Ei noita reunalistoja teleissä juurikaan ole. Toisaalta en kyllä näe syytä miksi niissä moiset olisikaan.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Jii
19.01.2011 20:20:40
Telen jouduin myymään ja on harmittanut siitä lähtien. Nyt olen taas kerhon jäsen ja onhan kotoinen fiilis. Uskon entistä vankemmin ajatukseen, että jokaisella ihmisellä tulisi olla oma Tele. Kotoisempaa soitinta en osaa kuvitella.
And I'll be praying to my higher self. Don't let me down, keep my feet on the ground
DaNoNe
19.01.2011 23:59:53
Ostin just squierin classic vibe thinline telen ja on kyllä loistava laatu-hinta suhteeltaan. Ulkonäöllisesti todella komea ja vaahtera lakka kaula on todella mukava soittaa. Kuulostaa vox ac15 blue alnicon kanssa aivan helevatan hyvältä orkkismikeilläkin. Vielä on harkinnassa texas specialit, onko kokemuksia?
Ssyba
20.01.2011 00:14:06
Methis: Oot ilmeisen tottunut Gibson-henkisiin kitaroihin? Ei noita reunalistoja teleissä juurikaan ole. Toisaalta en kyllä näe syytä miksi niissä moiset olisikaan.

http://www.manninencustom.com/kuvat/galleria/010.jpg

onhan näitä. omasta mielestä aika hienoja jopa
Jos takataskujen välinen tila on yli metri, jotain on mennyt pahasti vikaan.
Kuha
20.01.2011 00:24:36

Ssyba: onhan näitä. omasta mielestä aika hienoja jopa

Omnomnom

http://www.saunalahti.fi/mavartia/CS_telecaster.jpg
Lilli
20.01.2011 07:57:50
Kuha: Omnomnom

http://www.saunalahti.fi/mavartia/CS_telecaster.jpg

Vallan napakan näköinen. jos kaula ei ole liian ruikku niin lähes täydellinen ;-)
SirElwood
20.01.2011 10:28:55
No eilen tuli 50's CV squieri minullekin. Tuskin siitä on mitään uutta sanottavaa tähän ketjuun. Lähinnä keveys yllätti, en oo tottunu noin keveisiin telecastereihin. Kyllähän se ihan soittopeliltä vaikuttaa vaikka säätämistä vielä vaatiikin.

Tämän postauksen informaatioarvo: 0
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)