![]() 26.08.2010 11:34:01 | |
---|---|
Shredator: Minun mielestäni pitäisi myös pohtia erästä tärkeää seikkaa Axen ja muiden tietokonehärveleiden suhteen, eli turnauskestävyyttä. En jaksa uskoa, että Axe kestäisi vuosikymmeniä kovaa roudausta ja mahdollisia fyysisiä osumia, verrattuna esimerkiksi ikivanhoihin putkivehkeisiin. Mitä tapahtuukaan, kun laite tippuu jostain korkeuksista? Tai kun sen järjestelmä sekoaa? Viruksetkaan ei kai ole poissuljettuja mahdollisuuksia? Mielestäni on lyhytnäköistä myydä pois kaikki perinteiset putkivahvistimet yms. ja hypätä täysillä teknologiahypetyksen matkaan. En jaksa uskoa, että nyt hankittu Axe olisi vielä toimintakykyinen vuosikymmenen päästä. Kokemus on osoittanut, että lopulta palataan aina perusasioiden äärelle. Putkikoneet ei sitten hajoa kesken leikin koskaan? Viruksetkin on aika utopinen ajatus kesken keikan, kun ei noita kuitenkaan käytetä online. Ja putoamisen suhteen taitaapi melkein putkikoje olla herkempi putkirikkojen summuiden suhteen. Sen mä kyllä ymmärrän, jos perustellaan yksinkertaisempaa tavaraa korjauksen suhteen, mutta eipä se välttämättä keikalla auta sekään. | |
![]() 26.08.2010 11:43:09 | |
oiva tumpeloinen: Putkikoneet ei sitten hajoa kesken leikin koskaan? Viruksetkin on aika utopinen ajatus kesken keikan, kun ei noita kuitenkaan käytetä online. Ja putoamisen suhteen taitaapi melkein putkikoje olla herkempi putkirikkojen summuiden suhteen. Sen mä kyllä ymmärrän, jos perustellaan yksinkertaisempaa tavaraa korjauksen suhteen, mutta eipä se välttämättä keikalla auta sekään. Toki hajoamisia tapahtuu, mutta putkikoneet on huomattavasti helpompia korjata. Mutta kuka korjaaja ottaisi Axen vastaan? Mielestäni tämä hypetys on jälleen näitä "aaltoja", vrt. aikoinaan Line6-innostus tai 80-luvulla trankkuhypetys. Lopulta kaikki ovat kuitenkin palanneet old school-vermeiden pariin. Jos Axen haluaa, niin siitä vaan. Silloin se on hankittava. Toivon kuitenkin, että porukka ei laittaisi kaikkia munia yhteen koriin, vaan pitäisi ne putkivermeensä varmuuden vuoksi komeron perällä, -vaikka ihan varmuuden vuoksi... Nomen est omen. | |
![]() 26.08.2010 11:45:39 | |
mä toivon että ihmiset kokeilisi sitä ennen mielipiteen muodostamista. | |
![]() 26.08.2010 11:51:35 | |
Shredator: Viruksetkaan ei kai ole poissuljettuja mahdollisuuksia? Sori, nauroin ääneen. | |
![]() 26.08.2010 11:55:10 | |
Shredator: Toki hajoamisia tapahtuu, mutta putkikoneet on huomattavasti helpompia korjata. Mutta kuka korjaaja ottaisi Axen vastaan? Mielestäni tämä hypetys on jälleen näitä "aaltoja", vrt. aikoinaan Line6-innostus tai 80-luvulla trankkuhypetys. Lopulta kaikki ovat kuitenkin palanneet old school-vermeiden pariin. Jos Axen haluaa, niin siitä vaan. Silloin se on hankittava. Toivon kuitenkin, että porukka ei laittaisi kaikkia munia yhteen koriin, vaan pitäisi ne putkivermeensä varmuuden vuoksi komeron perällä, -vaikka ihan varmuuden vuoksi... En mä nyt oikein tiedä, onko hedelmäpeli tuossa jutussa sen hankalampi kuin putkikonekaan. Huoltaja voi kyllä olla helpompi löytää, mutta jos pitää vakuutukset kunnossa, se on normijuntille aika sama, mikä laite hajoaa. Mitenkään sen enempää munien yhdessä korissa pitämisenä mä en näe sitä, että onko sulla yksi putkinuppi vai yksi hedelmäpeli. Kuulostaa enemmän nimenomaan juuri niiltä asioilta, mitkä on pelkästään omien korvien välissä. Jos nyt ihan käytännön tasolta vielä omalta kohdalta ajattelee, niin mulla oli kymmenisen vuotta setti, missä oli tuommoinen putkihedelmäpeli-hybridietuaste ja putkipääte. Etusesta meni kyllä näytön taustavalo jossain vaiheessa, mutta muuten toimi ilman minkäänlaista ongelmaa. Kun taas putkipäätteeseen sai samassa ajassa vaihtaa pariin otteeseen putket ja potikatkin meni vaihtoon. Niillä huoltorahoilla rahoittaa jo kovasti yhtä hedelmäpeliäkin. Ennemmin mä kyllä tommosissa ajattelisin, jaksaako itse tviikata noita hedelmäpelejä, ja miltä ne oikeasti tuntuu omissa käsissä. Se on ihan selvä, että molempiin noista tehdään jatkuvasti parannuksia, joten en mä pitäisi tulevaisuudessa putkipelejä mitenkään ainoana oikeana ratkaisuna. Tiedä sitten, onko tämä peli jo tarpeeksi kehittynyt monien mielestä. Kovastihan tuota hypetetään ympäriinsä. | |
![]() 26.08.2010 12:51:25 | |
aristoteles666: olisit muokannut niitä soundeja niin eiköhän olisi löytynyt, ei se tarkoitus axessa tai tavallisessakaan vahvistimesssa ole käyttää tehdasasetuksia. niin, ja sit vielä kirjoitat siihen vaikka lee jackson gp 1000. edit. mä olen kyllä soittanut 80 luvulla paljon gp 1000:lla, ei se niin erikoinen ole. Eissssss..... "Ei se niin erikoinen ole" Entä jos kyseinen soundi oli just niin erikoinen, että Räkkipeli olisi sitä tahtonut käyttää? Twinklelle tiedoksi, että esim. VHT UL on mättövahvariksi kovin erilainen verrattuna näihin perus Recto/5150/ENGL vatkaimiin. Eihän yleisö sitä huomaa, mutta sehän ei ollukkaan se pointti. Tässä ketjussa tällä hetkellä ottaa päähän aristoteles, joka käy huutamassa tasaisin väliajoin, että "testaa se laite ennen dumaamista", vaikkei kukaan olisi edes dumannut ko laitetta hetkeen. Nyt kun Räkkipeli ilmoitti käyttäneensä, ja kaikki mahdollinen ei löyty vastaus olikin "olisit säätänyt enemmän, niin olisit varmaan sen soundin saanut irti". Onko roudaristotrolol ikinä itse kokeillut kyseistä laitetta? Oletko mahdollisesti laitteen jälleenmyyjä? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 26.08.2010 12:56:51 | |
oiva tumpeloinen: En mä nyt oikein tiedä, onko hedelmäpeli tuossa jutussa sen hankalampi kuin putkikonekaan. Huoltaja voi kyllä olla helpompi löytää, mutta jos pitää vakuutukset kunnossa, se on normijuntille aika sama, mikä laite hajoaa. Mitenkään sen enempää munien yhdessä korissa pitämisenä mä en näe sitä, että onko sulla yksi putkinuppi vai yksi hedelmäpeli. Kuulostaa enemmän nimenomaan juuri niiltä asioilta, mitkä on pelkästään omien korvien välissä. Jos nyt ihan käytännön tasolta vielä omalta kohdalta ajattelee, niin mulla oli kymmenisen vuotta setti, missä oli tuommoinen putkihedelmäpeli-hybridietuaste ja putkipääte. Etusesta meni kyllä näytön taustavalo jossain vaiheessa, mutta muuten toimi ilman minkäänlaista ongelmaa. Kun taas putkipäätteeseen sai samassa ajassa vaihtaa pariin otteeseen putket ja potikatkin meni vaihtoon. Niillä huoltorahoilla rahoittaa jo kovasti yhtä hedelmäpeliäkin. Ennemmin mä kyllä tommosissa ajattelisin, jaksaako itse tviikata noita hedelmäpelejä, ja miltä ne oikeasti tuntuu omissa käsissä. Se on ihan selvä, että molempiin noista tehdään jatkuvasti parannuksia, joten en mä pitäisi tulevaisuudessa putkipelejä mitenkään ainoana oikeana ratkaisuna. Tiedä sitten, onko tämä peli jo tarpeeksi kehittynyt monien mielestä. Kovastihan tuota hypetetään ympäriinsä. Onko se muuten yllättävää, että pääte putket menee ennen etusia? Mikä etuaste sulla oli kyseessä? Muistanko ihan väärin, jos veikkaan TriAxista? Anyway.. Kyllähän noille mallintaville on paikkansa, ja pitäähän nuo testata. Jotenkin vaan mietityttää, että paljonkos Mikko L on tutustunut dynamiikkaan. Kaverilla ainakin näyttäs olevan Petrucci yhtensä isoista vaikuttajista, ja soundillisestihän kaveri käyttää ainakin tiluhommissa ja isommilla säröillä todella kompressoitua soundia. Itse kyllä myös pidän miehen soitosta, ei siinä mitään. Ja tosiaan tuo "sama vola, jota Petrucci käyttää stadionilla". Mistä tiedät millasta volaa se siellä käyttää? Se rigi voi pauhata vähän tai paljon, tai siihen välille, mutta sen mökän luo muutama kilowatti PA-tehoa. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 26.08.2010 12:58:01 | |
aristoteles666: olisit muokannut niitä soundeja niin eiköhän olisi löytynyt, ei se tarkoitus axessa tai tavallisessakaan vahvistimesssa ole käyttää tehdasasetuksia. Voi, sanoinko että käytin tehdasasetuksia? Sanoinko että en ole kokeillut laitteen säätömahdollisuuksia? Opettele lukemaan ja ajattelemaan. niin, ja sit vielä kirjoitat siihen vaikka lee jackson gp 1000. Niin, ja sit jos sinä vielä saisit edes yhden lauseen kirjoitettua oikein niin suhun vois ehkä suhtautua jossain määrin asiallisesti. :D edit. mä olen kyllä soittanut 80 luvulla paljon gp 1000:lla, ei se niin erikoinen ole. No, sai se sinut ainakin sillä soittamaan? No joo, mutta eikös nämä ole niitä makuasioita. Menee vähän hiusten halkomiseksi siinä vaiheessa kun puhutaan että siellä pitäisi olla "ihan kaikki". etenkin kun jonkun Krankin tai VHT:n soundi todellakaan ole niin persoonallinen tai merkittävä ettäkö vastaavan funktion täyttävää paskaa ei saisi ulos mistään muusta vehkeestä. Etenkin kun valtaosa ihmisistä, edes kitaristeista ei erota möyhyääkö lopullisessa tuotteessa sitten mikä vahvistin, niin koko homman pointti alkaa olla hakusessa. Kun sitä ei ees voi enää perustella sillä, että jossakin vehkeessä on fiilistä jos se on vain digitaalinen kopio niin aika väkisin vääntämistähän se on, että siellä pitäisi just olla esim. "GP-1000 mallinnus". Niin, kuka sen sanoi, tai on anatanut kuvan että siellä on "ihan kaikki"? Ja mitäs sitten? Ei mulla ainakaan joku Mesa -kopio aja samaa asiaa kuin vaikkapa trankku Randall. Kuka sinä tai kukaan muukaan on sanomaan minkä soundin pitäisi kelvata kenellekkin? Eikös mm. sitä varten ole käsillämme paljon saundivaihtoehtoja, että jokainen voi valita sen minkä näkee parhaimmaksi itselleen? Ja jos kerran koko homman pointti alkaa olla hakusessa, niin annappas kattava briiffi mikä on sinun mielestäsi tämä pointti mistä puhut. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan | |
![]() 26.08.2010 13:07:43 | |
Mr. Speed: Onko se muuten yllättävää, että pääte putket menee ennen etusia? Mikä etuaste sulla oli kyseessä? Muistanko ihan väärin, jos veikkaan TriAxista? Ei ole yllättävää, että päätekynttilät kyykähtää ensin. Oli vain puhetta tuosta huoltamisesta, ja lähinnä pointti oli, että putkikoneille se tulee väkisinkin eteen, kun taas hedelmäpeli voi kukkua vuodesta toiseen ilman ongelmia. Ja ei ollut kyseessä TriAxis, vaikka mulla on sellainenkin ollut. Kyseessä oli aivan oikea hedelmäpeli ART SGX2000 Express. | |
![]() 26.08.2010 13:18:09 | |
speed, mulle on ihan sama mitä sä ajattelet, joten pidä ne omana tietonasi. jos luit yhtään mitä shredator kirjoitti, olisit huomannut dumaamista ilman sekunnin kokeilua. | |
![]() 26.08.2010 13:21:36 | |
oiva tumpeloinen: Ei ole yllättävää, että päätekynttilät kyykähtää ensin. Oli vain puhetta tuosta huoltamisesta, ja lähinnä pointti oli, että putkikoneille se tulee väkisinkin eteen, kun taas hedelmäpeli voi kukkua vuodesta toiseen ilman ongelmia. Ja ei ollut kyseessä TriAxis, vaikka mulla on sellainenkin ollut. Kyseessä oli aivan oikea hedelmäpeli ART SGX2000 Express. Ite näkisin että huolto ja korjaus on eri asioita. Toki putkia saa vaihdella, mutta sitten kun se hedelmäpeli (puhutaan nykyisistä digitaalisista), niin kovin usein korjaaminen ei kannata. Ja kaipa noihin joskus voi viruksia ja haittaohjelmia tulla, kun ovathan nuo kuitenkin koneessa sillon tällön kiinni päivitettävänä. Haittaohjelmanahan voi toimia huonosti koodattu päivitys. Vai haluaako Twinkle omaa kantaansa perustella vähän paremmin? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 26.08.2010 13:22:49 | |
aristoteles666: speed, mulle on ihan sama mitä sä ajattelet, joten pidä ne omana tietonasi. jos luit yhtään mitä shredator kirjoitti, olisit huomannut dumaamista ilman sekunnin kokeilua. Entäs Räkkipelin viesti? Tämä on yleinen keskustelufoorumi, joten ilmeisestikin mäkin voin viestejä tänne kirjoittaa. Veikkaan, että kovin moni muu täällä ei oikein ole sun viesteistä kiinnostunut, joten voisit itse edes vähän miettiä niiden asiasisällöttömyyttä? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 26.08.2010 13:25:52 | |
sori, mut ei mua kiinnosta. | |
![]() 26.08.2010 13:32:16 | |
aristoteles666: sori, mut ei mua kiinnosta. Mr Spiidi ja Aristo-äijä, perustetaanko teillä oma kinasteluthreadi missä voitte taistella ja mitata vehkeitten pituutta? :) calm down, pretty please t.ei-mikään-poliisi | |
![]() 26.08.2010 14:23:11 | |
aristoteles666: sori, mut ei mua kiinnosta. Angst! Kovin punk-henkinen kaiffari. :D Paljos sulla olikaan jo ikää mittarissa? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 26.08.2010 15:48:03 | |
Mä uskon että AxeFx(kin) kestää helposti AINAKIN 10 vuotta jos sitä ei tosiaan paisko tai altista kosteudelle ja muutenki pitää siitä yhtä hyvää huolta kuin mistä tahansa soitinvermeestä on hyvä pitää. Ei noi piirilevyt ja komponentit taida soittamalla kulua. Se mistä ne hajoaa on fyysinen rasitys, tärinä, kolhut ja korroosio. Putkista kuluu se hehkulevy vai mikänyonkaan. Kuluva osa. Jos axefx on rakennettu kestävyyttä silmälläpitäen niin sitten ne potikat, kytkimet ja jakit on sellasia että huollossa pystyy vaihdattamaan jos alkavat pätkimään. Mikäpä siitä muuten hajoaisikaan NORMAALISSA KÄYTÖSSÄ. Keikkaroudaustakin varten on räkit ja niille roudauslaatikot eikä niitäkään paiskota kuin speden speleissä (kun on ammattimaiset kyseessä) "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
![]() 26.08.2010 15:48:54 | |
Räkkipeli: Ja jos kerran koko homman pointti alkaa olla hakusessa, niin annappas kattava briiffi mikä on sinun mielestäsi tämä pointti mistä puhut. Kattava briiffi on se, että kovinkaan monet nykyisistä vatkaimista ei ole niin persoonallisen kuuloisia etteikö vastaavan funktion täyttävää vahvistinta ja mallinnetta löydy. Yleisesti ottaen, kaikkien soittohommien pointti on kuitenkin lopputulos ja harvassa on ne tilanteet, jolloin lopputulos on riippuvainen nimenomaan esimerkiksi siitä, että käytössä on vaikka Peavey 6505:n tilasta joku Krank tai vaikka Mark IV. Minusta tuota kysymystä ei voi enää edes perustella siinä vaiheessa fiiliksellä, jos käytössä on pelkkä mallinnus eikä edes aito brändituote. Mr. Speed: Vai haluaako Twinkle omaa kantaansa perustella vähän paremmin? Minkä suhteen? ettäkö mallintava voisi kyrvähtää esim. viruksesta? tietokonevirus on ensiarvoisesti sellainen ohjelmapätkä, joka menee käyttäjän tietämättä tekemään tuhoa järjestelmään. Todennäköisyys siitä, että tuollaiseen mallintavaan kitaralaitteeseen pääsisi virus on auttamattoman pieni, salaa sinne ei ole menossa mitään. Jos "haittaohjelmaksi" katsotaan esim. valmistajan itse tekemä päivitys, on äärimmäisen todennäköistä että siihen puututaan jos se ei toimikaan oikein. Jos siinä koodissa on fataali bugi joka tulee esille vasta julkaisun jälkeen, valmistaja todennäköisesti julkaisee välittömästi korjatun version. Tuon laitteen luonne vaan lähtökohtaisesti on sellainen, että ainakaan kolmannen osapuolen haittaohjelmaa sinne ei ole menossa kovinkaan helposti käyttäjän itse sitä sinne laittamatta. Jos oman koneensa paskoo, niin se on sitten oma moka ja verrattavissa vähän siihen, että lähtee modaamaan putkivahvistintaan sen paremmin tietämättä mitä tekee. | |
![]() 26.08.2010 15:57:56 | |
Twinkle: Kattava briiffi on se, että kovinkaan monet nykyisistä vatkaimista ei ole niin persoonallisen kuuloisia etteikö vastaavan funktion täyttävää vahvistinta ja mallinnetta löydy. Yleisesti ottaen, kaikkien soittohommien pointti on kuitenkin lopputulos ja harvassa on ne tilanteet, jolloin lopputulos on riippuvainen nimenomaan esimerkiksi siitä, että käytössä on vaikka Peavey 6505:n tilasta joku Krank tai vaikka Mark IV. Minusta tuota kysymystä ei voi enää edes perustella siinä vaiheessa fiiliksellä, jos käytössä on pelkkä mallinnus eikä edes aito brändituote. Minkä suhteen? ettäkö mallintava voisi kyrvähtää esim. viruksesta? tietokonevirus on ensiarvoisesti sellainen ohjelmapätkä, joka menee käyttäjän tietämättä tekemään tuhoa järjestelmään. Todennäköisyys siitä, että tuollaiseen mallintavaan kitaralaitteeseen pääsisi virus on auttamattoman pieni, salaa sinne ei ole menossa mitään. Jos "haittaohjelmaksi" katsotaan esim. valmistajan itse tekemä päivitys, on äärimmäisen todennäköistä että siihen puututaan jos se ei toimikaan oikein. Jos siinä koodissa on fataali bugi joka tulee esille vasta julkaisun jälkeen, valmistaja todennäköisesti julkaisee välittömästi korjatun version. Tuon laitteen luonne vaan lähtökohtaisesti on sellainen, että ainakaan kolmannen osapuolen haittaohjelmaa sinne ei ole menossa kovinkaan helposti käyttäjän itse sitä sinne laittamatta. Jos oman koneensa paskoo, niin se on sitten oma moka ja verrattavissa vähän siihen, että lähtee modaamaan putkivahvistintaan sen paremmin tietämättä mitä tekee. Ei nuo välttämättä ole mitään persoonallisia, mutta kuitenkin musta selkeesti erilaisia. Toki studiossa raitoja voidaan jälkikäsitellä vaikka kuinka paljon, ja se vie eroa muihin styrkkareihin aika oleellisesti kavennetaan. Yleisesti studioilta myös löytyy aika kattava lista erilaisia nuppeja ihan siihen tarkotukseen, että lähtösoundi miellyttää mahdollisimman paljon. Kuitenkin tollaselle haittaohjelmalle löytyy aivan varmasti mahdollisuus, jos ja kun nuo yleistyvät. Tai no.. Miksei voisi? Kyllähän jengi kiusaa pankkien asiakkaita, normi nettikäyttäjiä yms. ihan vain siitä kiusaamisen riemusta. Luulisi, että joku tarpeeksi reikäpäinen yksilö saisi ujutettua johonkin päivityksen yhteyteen viruksen, joka vaikkapa nollaisi kaikki tallennetut presetit? Kyllähän hyvin tehty mallintava varmasti kestää, mutta entäs jos joku urvelo kaataa vaikkapa kaljat keikalla sen päälle? Samahan tietysti voi perus putkinupille käydä, mutta ne on siinä tapauksessa helpompi/halvempi huoltaa. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 | |
![]() 26.08.2010 16:03:11 (muokattu 26.08.2010 16:06:31) | |
efunkelist: Minusta kovin monet laitteet tekevät hyviä kitarasoundeja mutta haaste onkin vain laitteen käyttöliittymässä. Parhaimmillaanhan olisi vain yksi potikka jossa on "hyvä soundi" ja sitä sitten ruuvataan enemmän tai vähemmän. Itseäni harmittaa mallintavissa laitteissa mallinnosten nimeäminen esikuvansa mukaan. Ok, kyllähän se opastaa jonkun tietyn genren soundien hakemisessa mutta parhaimmat soundini oon kuitenki ruuvannu silmät kiinni ja korvat auki - joskus sitä yllättyy että mallintimesta ei olekaan valinnut kaiuttimeksi isointa ja paksuinta 4x12-kaappia ja nupiksi mesaa/marsua kun hakee isoa kitaravallisoundia. Vahvistimien merkkeihin ja malleihin liittyy vahvasti mielikuvia. Monet mun esikuvistani on ottanu puhtaat soundinsa fenkuista tahi rolandeista ja niitä pyrin itsekin suosimaan kun mallintimien valikoissa surffaa. Mutta sitten kun säätelen silmät kiinni käyttäen korvia ja soittotatsia tuomarina oonkin päätyny johonkin voxin tai jopa marsun puhtaisiin ja yllätyn siitä. Mä olen sun kanssa ihan samoilla linjoilla, ihan näin Axe-Fx:n omistajanakin. Aikoinaan omistin Yamaha DG:n, jossa vahvistinmallinnuksia oli huimat 8 ja nekin nimetty geneerisesti Clean 1, Crunch 2, Lead 1 jne. Silti niistä tuntui saavan irti about kaikki soundit mitä kitaristi voi kaivata. Axe-Fx:ssa voisi mun puolesta olla ihan vain ne Fractal Audion omat mallinnukset jotka ovat idealisoituja yhdistelmiä olemassaolevista vahvistimista. Mutta kun digitaalisesta on kyse, niin onhan se helppoa pistää mittava lista ominaisuuksia kehiin, kun se ei juuri vie kuin muistia. Mitä käyttöliittymiin tulee, ne ovat edelleen useimpien digitaalipömpelien heikoin lenkki. Axe-Fx on hyvä esimerkki. Raudan käyttöliittymä on suoraan 1980-luvulta datapyörineen ja namiskoineen. Nappien sijoittelu on kaukana optimaalisesta. Sinänsä softapuolella käyttis on pääasiassa varsin looginen virtuaalisine signaaliteineen, eli lähinnä fyysinen käyttöliittymä tökkii. Softaeditori on jo onneksi melko hyvä, mutta edelleen kaipaisi esim. mahdollisuutta käyttää jotain MIDI-potikkaboardia vaikka valitun vahvistimen asetusten säätämiseen lennosta. Niin ja ne virukset...miksi kukaan kirjoittaisi haittaohjelmaa mallintavalle boksille, joka ei sisällä mitään henk. koht. tietoa eikä edes pysty sitä lähettämään eteenpäin? Lisäksi se pitäisi saada ujutettua firmwareen ja vieläpä kirjoitettuna laitteen prosessorilla toimivaksi. Oikeasti, tuota ei tulla näkemään ikinä. | |
![]() 26.08.2010 16:03:42 | |
Mr. Speed: Kuitenkin tollaselle haittaohjelmalle löytyy aivan varmasti mahdollisuus, jos ja kun nuo yleistyvät. Tai no.. Miksei voisi? Kyllähän jengi kiusaa pankkien asiakkaita, normi nettikäyttäjiä yms. ihan vain siitä kiusaamisen riemusta. Luulisi, että joku tarpeeksi reikäpäinen yksilö saisi ujutettua johonkin päivityksen yhteyteen viruksen, joka vaikkapa nollaisi kaikki tallennetut presetit? Ei taida kuitenkaan ihan minkään Windowsin päällä pyöriä tuo, voi olla ettei laitteen kehitystiimin lisäksi kovin moni propellipää saa aikaiseksi mitään toimivaa (haitta)ohjelmaa tuolle alustalle. ... ja nimenselvennys. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)