Silppuri 11.03.2008 21:22:23 (muokattu 11.03.2008 21:24:20) | |
---|
Hevisäröthän 6505:ssä on varsin pätevät ilmeisesti ja puhtaatkin kai menettelevät, mutta mites noiden kahden välimaasto? Ja olikos nyt perus- ja plus-malleissa muuta eroa kuin puhtaille ja säröille omat EQ:t? Tuossa ääninäytteessä on myös pätkä soitettu sellasella puolisäröllä. Kanava on aivan se ISOGAIN, mutta volaa on tiputettu kitaran mikeistä. Mun korvaan ainakin kuulostaa ihan mukavalta. Parhaimmillaan tää vahvari on nimenomaan heviräimeessä. Cleansoundi on aivan paska ja mun korvaan särökanava on soolosoundiksi on liian rosonen. Eli jos sellasta kunnon soolosoundia haluaa niin sitte joku pedaali melkein kandee hommata. Tosin se clean-kanavan crunch sopii myös siihen, ku vähä säätelee. Sitte vaan ei oo cleania ollenkaan.... Mut hevanderikomppiin ja kunnon jyräriffeihin tää on aivan paras! PS. tuossa plussassa on etuputki enemmän. Lisäks parempi pedaali ja molemmille kanaville omat equt ja resonance ja mikäs se toinen oli.... Enivei... eq ei hirveästi muuta soundia, koska se on ihan passiivi-EQ, mutta bassoja ja diskanttia säädetään resonancesta ja pre..mikä..sense...stä. Ja tässä plussassa on vain yks rööri plugille. Hintaeroa on niin vähän, että ehdottomasti kannattaa hommata plussa. EDIT: typoja "I havent slept since I woke up." |
Guitaristi 11.03.2008 21:39:31 | |
---|
Mitäs meinailette, pelittäisikö ibanezin tube king hyvin plussamallin kanssa? Pehmeämpää rokkisäröä ja bluusmenoa lähinnä etsisin. Olen kuullut putkikuninkaasta aivan helvetin hyviä klippejä, mutta mites tämän vahvarin kanssa pelittää, kun tuo kliini (jonka päälle sitä kurkoa ajattelin) on totaalisen sysipaska? Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Silppuri 13.03.2008 12:51:38 | |
---|
Pehmeämpää rokkisäröä ja bluusmenoa lähinnä etsisin. Tähän en kyllä välttämättä 6505:sta hommaisi. Esim. Marsun tsl60 voisi sopia tuohon musatyyliin paljon paremmin. Siinä on vielä aika hyvät cleanitkin ja särösoundi "rokimpi". 6505 ja "pehmeä särö" eivät kyllä oikein sovi edes samaan lauseeseen... :) "I havent slept since I woke up." |
Guitaristi 13.03.2008 12:56:02 | |
---|
Tähän en kyllä välttämättä 6505:sta hommaisi. Esim. Marsun tsl60 voisi sopia tuohon musatyyliin paljon paremmin. Siinä on vielä aika hyvät cleanitkin ja särösoundi "rokimpi". 6505 ja "pehmeä särö" eivät kyllä oikein sovi edes samaan lauseeseen... :) Joo joo tiedetään :D Siis ongelma onkin siinä, kun tuo peevee löytyy jo kotoa. On löytynyt sellaisen 1,5 vuotta ja mieli tekisi kevyempääkin musaiikkia soittaa. Pitäisi päästä testailemaan tuota tube kingiä johonkin... Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Henkka370 17.01.2009 16:37:49 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 310 päivää vanhaan ketjuun! Juujuu Kysyisin, että voiko 6505:seen tehdä semmosta footswitchiä, että saisi siinäkin vaihdettua kliinin ja crunchin väliä? |
Torniojaws 18.01.2009 00:11:41 (muokattu 18.01.2009 11:36:30) | |
---|
|
Henkka370 22.01.2009 16:20:23 (muokattu 22.01.2009 16:21:30) | |
---|
No johan on. Tuo 3120 ei kyllä näytä ollenkaan niin jyrä peliltä, kun keltaiset/kultaiset tekstit... E: Kun taas siniledinen näyttää suht mukavalta :) |
Estranged 22.01.2009 16:33:24 | |
---|
E: Kun taas siniledinen näyttää suht mukavalta :) En tiiä mikä minussa on mutta siniset ledit tekee ihan kaikki kitarakamat ainakin reilut 16 kertaa hienommaks. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
Henkka370 23.01.2009 17:18:37 | |
---|
En tiiä mikä minussa on mutta siniset ledit tekee ihan kaikki kitarakamat ainakin reilut 16 kertaa hienommaks. Jouduit kenties veljesi kanssa aika pienenä leikkimään paloautoa, kun veljesi sai leikkiä makeella sinisellä poliisi autola ja huutaa "PIIPAAPIIPAA"? |
Moimies 12.03.2009 13:42:31 | |
---|
Nostetaans. Eli jossain vaiheessa olisin 4x12 kaappia hankkimassa tuolle 6505-plusalle, ja eilen päästiin treenisvolalla rymistelemään kaverin Marshall 1960 Lead 4x12:n läpi ja kyllä oli nimittäin aikamoinen SOUNDI. Mutta kuitenkin, kiinnostaisi tietää miltä tuo kuulostaa oman sille suunnitellun kaapin läpi, jos jollain olisi kokemuksia jakaa, ehkäpä verraten tuohon marsuun. Ei viitsisi tilata sokkona, maksaahan nuokin kaapit kumminkin jonkin verran. |
Fiz 12.03.2009 13:52:48 | |
---|
Suosittelen ehdottomasti V30:llä varustettua kaappia SISOn kaveriks. Esim Framuksen V30 412:n läpi kuulostaa todella murealta ja A/B testattu 1960A jäi kyllä jälkeen, heittämällä.. |
Moimies 12.03.2009 13:59:55 | |
---|
Fiz: Suosittelen ehdottomasti V30:llä varustettua kaappia SISOn kaveriks. Esim Framuksen V30 412:n läpi kuulostaa todella murealta ja A/B testattu 1960A jäi kyllä jälkeen, heittämällä.. Hmjoo, tuota siis aikaisemmin isolla volalla huudatettu Randallin jollain rätkyelementti-4x12:lla sekä Framuksen 2x12 (V30) joiden jälkeen jäi vähän sellainen "tässäkö tää siso-soundi nyt oli" -fiilis. Voihan se olla että isompi kaappi noilla V30:llä toimii paremmin, tai varmaan toimiikin, olisipa vain mahdollisuus testata eri kaappeja laajemmalti. |
Silppuri 12.03.2009 16:12:57 | |
---|
Mulla on kans 6505 + framus 2x12 (v30) kokoonpano ja itseäkin kiinnostais tuo 6505 oma kaappi. Eli ihan mielelläni kuulisin mielipiteitä niiltä, jotka ovat noita testailleet ja kuunnelleen. "I havent slept since I woke up." |
Ben_D 12.03.2009 16:16:48 | |
---|
Taitaa olla Mesan Recto kaappi + 5150 aika käytetty yhdistelmä. Ei varmaan mene kovinkaan metsään... Fierce New EP Streaming@http://www.myspace.com/fiercemetal |
Shredator 12.03.2009 16:44:56 | |
---|
Silppuri: Mulla on kans 6505 + framus 2x12 (v30) kokoonpano ja itseäkin kiinnostais tuo 6505 oma kaappi. Eli ihan mielelläni kuulisin mielipiteitä niiltä, jotka ovat noita testailleet ja kuunnelleen. Aika scooppi oli soundiltaan. Jotenkin teki samalla yläpäästä aavistuksen verran riipivän. Kokemusta on siis parilta keikalta ja useista reeneistä, kun sitä aikoinaan lainasin. Hukkuu mielestäni bändimökään turhankin helposti. SISO itsessään on kyllä hyvä hevivehje, vaikka onkin "One trick pony". Ohmit on vaan numeroita... |
k1mm0 15.03.2009 19:52:17 | |
---|
Itselläni on 6505+ "omalla" kaapillaan ja olen kyllä pitänyt kovasti, sopivat säädöt kun löytyy niin on oikein napakka ja tiukka, botnekas soundi. Itse pidän, vertailukohteita en tosin omista joten siinä mielessä vaikea sanoa mitään. Aha, penis, esine paha! |
taskumatti 15.03.2009 20:31:33 | |
---|
Joo oman 6505 nupin alta löytyy 5150. Todella tyytyväinen olen ollut. Tuolla vol. kolmosella ku volyymi alkaa avautumaan, niin todella tykki soundi ja kylläpä on miehekäs olo :) Hello musician. I want to play a game. |
Joel H. 17.03.2009 09:01:46 (muokattu 18.03.2009 07:26:46) | |
---|
Ite oon tykänny omasta siso kakkosesta celestionin greenbackin kautta ajeltuna (itsetehty 1*12 kaappi). Greenbackissa kun on pikkusen vähemmän sitä V30 luontaista yläkireyttä. Kitarassa mulla on duncanin SH6 setti, joten säröäkään ei tarvii junttasoundin saavuttamiseksi olla kauheasti. Tällä hetkellä taitaa kakkos kanavassa pre olla vähän nelosen alapuolella (klo.10-11 tietämillä). Soundi pysyy kivasti kasassa kun ei tuuttaa sitä säröä liikaa:) Muut säädot sitten miten milloinkin. (Äänityshommissa oon tainnu kyllä käyttää vähän enemmän säröä..) Vielä kun olisi tuossa keikkakäytössä olevassa marsun 4*12 kaapissa greenbackit.. No, täytyy joskus vaihtaa jos vaurautta kertyy. Tosin joitakin Eminencen mielenkiintoisia tötteröitä olisi myös mukava testailla. Jostain topicista täältä sain idean vaihtaa iisimmän etusputken kuutos slottiin, ja kummasti se kliini parani. Mullardin 12AT7 putki oli ylimääräisenä, niin se nyt siellä pötköttää eikä varmaan ihan heti lähde vaihtoon. Cruntch moodi kyllä vaatii nyt paljon enemmän pre nupikan vääntämistä särösoundien saavuttamiseksi. Muuten mulla on Tung Solin 12AX7 putkia etusessa, bias ruuvattu pikkasen kuumemmalle ja pääteputket vaihdettu laadukkaampiin. Edit: itseasiassa 4 slottiin jätin alunperinkin siellä olleen electro harmonixin 12AX7 putken, se tuo pikkasen kirkkautta soundiin. Studioröllö. |
Jussuf 25.03.2009 22:49:24 | |
---|
Mulla on alkuperäinen 5150 alakaappi ja nyt hommasin kaveriksi kokeilumielessä sen bentonin halvimman 412 kaapin (185e) ja täytyy sanoa että pikaisten testien perusteella niissä ei ollut juuri mitään eroa. Vois myydä sen sison ja ostaa kolme harrikkaa tilalle :D, ovat saman levyisiä muuten, siso on vähän syvempi. Ps. Harley benton logo oli helppo irroittaa ja korvata marsun logolla,Ego kasvaa.. :D |
Henkka370 08.05.2009 21:36:47 | |
---|
Liityn joukkoon! Eilen tuli kannettua kotiin käytetty 6505. Ne putket mitkä entinen omistaja oli vaihtanu on aika napakat: päättärissä rivi svetlanaa C-logolla ja etusessa rivi tungsolia :) Aini, vittu mikä ääni tosta lähtee! Todellinen metallijyrä! Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus? |