Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5367 368 369 370 371444 445 446 447 448
MolliS
02.06.2021 19:53:47

trih: Tuossahan on alun perin ollut jo merkkimikit, Nordstrandin Big Singlet, jotka on kuumat Jazz Bass -tyyliset mikit, miksi vaihdettu toisiin kuumiin Jazz Bass -mikkeihin :D ? Ainakaan alkuperäisenä ei maksa Reverbin huikeissa hinnoissakaan välttämättä paljoa:
https://reverb.com/item/884395-iban … ng-vintage-natural-flat-bubinganeck

Olin kuullut hyvää Hallan bassomikeistä ja halusin testata asiaa! Myynti-ilmoituksessahan on myös ennen ja jälkeen sounditesti jos haluaa verrata että tuliko eroa :) Mun analyysini mukaan Halla Customit on kuumemmat (signaalia taisi tulla 8dB enemmän, tämä on tietty kompensoitu ennen prosessointia), avoimemmat, ilmavammat ja niiden bassopuoli on syvempi ja puhtaampi. Lisäksi niistä huomasi heti että niiden reagointi soittotuntumaan on ihan eri tasolla kuin Nordstrandeissa. Tulen jatkossakin korvaamaan mikkejäni samankaltaisilla Hallan valmistamilla.
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
Guitarfreak
02.06.2021 20:10:11
Larzes: Torissa mennyt hyvin kitarat, ehkä 70/30 siellä/täällä -suhteessa.

FB:n yv ab hv -hommaa en jaksa.

Ai jaa... vähän toi tori jääny kokeilematta
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Retkumies
05.06.2021 14:37:23
Taas semmoset kevyet 12 muistiin laittoa minun ilmoituksesta, mutta ei yhtäkään yhteydenottoa. Minua selkeästi trollataan.
korvaoo
05.06.2021 17:28:33
Retkumies: Taas semmoset kevyet 12 muistiin laittoa minun ilmoituksesta, mutta ei yhtäkään yhteydenottoa. Minua selkeästi trollataan.

Semmonen fiilis ettei Pörssinen oikein ole tän hetken kuuma juttu ja vielä singlekutti, niin ei välttis puhuttele myöskään prs diggareita samaan malliin. Oispa vastaava eeben otelaudalla ja kahdella lovella niin mää ainakin olisin jo ruikuttamassa epätoivosia vaihtoja :S
kaikki paitsi on turhaa.
Sjömanni
05.06.2021 17:47:54
korvaoo: Semmonen fiilis ettei Pörssinen oikein ole tän hetken kuuma juttu ja vielä singlekutti, niin ei välttis puhuttele myöskään prs diggareita samaan malliin. Oispa vastaava eeben otelaudalla ja kahdella lovella niin mää ainakin olisin jo ruikuttamassa epätoivosia vaihtoja :S

Itsellekin menisi tuollainen PRS SE. Haluaisikohan joku japanialaisen Tokai AST-50:n vaihdossa?
Loppu on seurausta. Lion # 79
Retkumies
05.06.2021 18:30:08
korvaoo: Semmonen fiilis ettei Pörssinen oikein ole tän hetken kuuma juttu ja vielä singlekutti, niin ei välttis puhuttele myöskään prs diggareita samaan malliin. Oispa vastaava eeben otelaudalla ja kahdella lovella niin mää ainakin olisin jo ruikuttamassa epätoivosia vaihtoja :S

PRS-fanina mä muuten pitäisin tuon mielelläni, mutta jostai syystä singlecutit ennen pitkää lähtee mun käsistä kiertoon. Kai se vaan pitää vihdoinkin uskoa, ettei les paul -malliset olekaan mun juttu. En tiedä miksi.

Nuita eeben otelautaisia core -tason malleja ei paljoa pyöri. Viiking musicilla muistaakseni on muutama ce24 joissa on eeben otelauta, mutta ne ei toki ole "coreja".
korvaoo
05.06.2021 19:29:36
Retkumies: PRS-fanina mä muuten pitäisin tuon mielelläni, mutta jostai syystä singlecutit ennen pitkää lähtee mun käsistä kiertoon. Kai se vaan pitää vihdoinkin uskoa, ettei les paul -malliset olekaan mun juttu. En tiedä miksi.

Nuita eeben otelautaisia core -tason malleja ei paljoa pyöri. Viiking musicilla muistaakseni on muutama ce24 joissa on eeben otelauta, mutta ne ei toki ole "coreja".

Ei pyöri ei, lähes huumorilla mullakin on vaihto ehdotus kun ole nähnyt toviin ainottakaan edes myynnissä...
kaikki paitsi on turhaa.
Guitarfreak
05.06.2021 21:41:33

Joo hiljaista on..

Ei oo päivän kuuminta hottismuotia
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
marke-
07.06.2021 17:30:05
korvaoo: Ei pyöri ei, lähes huumorilla mullakin on vaihto ehdotus kun ole nähnyt toviin ainottakaan edes myynnissä...

Onko se eeben niin tiukka? Kakskitaraa kaupassahan ois blood orange prs customi.. kova hinta kyl, mutta näyttää aika mintiltä.
Slash
07.06.2021 17:53:58
Heroin: Onko se eeben niin tiukka? Kakskitaraa kaupassahan ois blood orange prs customi.. kova hinta kyl, mutta näyttää aika mintiltä.

Blood orange on kyl hieno mut on tos kyl varmaan 600€ liikaa hintaa.
korvaoo
07.06.2021 20:04:34
Heroin: Onko se eeben niin tiukka? Kakskitaraa kaupassahan ois blood orange prs customi.. kova hinta kyl, mutta näyttää aika mintiltä.

Juu se on vähän, tai jos saan luvan sanoa (sori Mika), todella hintava ja kyllä, eben on se juttu tällä kertaa.
kaikki paitsi on turhaa.
marke-
07.06.2021 22:06:35
Jees. Mitä tollaset 5-6 vuotta vanhat 10 top customit sitten pitäis maksaa käytettynä ihan mielenkiinnosta? Sen 2300€ mitä jo ehdotettiin?
BugBadWolf
07.06.2021 22:37:23
Guitarfreak:...Ei oo päivän kuuminta hottismuotia

Minähän tuota olen kytännyt kuin mykkä v...

...enettä kirkkokansan joukkokuljetukseen, mutta kukaan ei haluta vaihtaa sikamaisen hintaisia putiikkinuppeja rahaksi.

*huokaus*

Olisipa vielä se aika, jolloin parhaan kitaristin tunnisti suurimmasta hintalapusta laitepinossa... Nyt, kun kaikkien sosiaalinen elämä kuoli nuhaan, ei kukaan enää osta asioita tehdäkseen vaikutuksen naapuriinsa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
korvaoo
07.06.2021 22:43:25
Heroin: Jees. Mitä tollaset 5-6 vuotta vanhat 10 top customit sitten pitäis maksaa käytettynä ihan mielenkiinnosta? Sen 2300€ mitä jo ehdotettiin?

Liike kun myy ja kyseessä lähes minttu tommonen paremman luokan customi, niin 2300-2500 lienee kohtuullinen. Itellä oli custom 22 artist pack jonka mukana oli liikkeen hintalappu 2500, mutta en mää siitä todellakaan maksanut lähellekään sitä, eikä maksanut seuraavakaan omistaja. Ehkä jos noin uusi niin satku lisää hintaa? Ei nuo maksa kyllä jenkkilässäkään kun ~2500 taalaa ja siellä hinnat lienee huomattavasti korkeammalla kun täällä härmänmaassa.
kaikki paitsi on turhaa.
professori
08.06.2021 20:05:52 (muokattu 08.06.2021 20:08:25)
Aika monet kaupat tässä tehtynä. Ois kyllä kiinnostava tietää, kuinka moni muistiinmerkitsijä lopulta oli yhteyksissä :D itse yleensä laitan pikaviestiä, jos ostopökät on jalassa. Eikä siinä siis mitään, kiinnostaisi vaan tietää että onko tuo hyödyllinen funktio.
"Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy | Grunge, stoner, alternative, whatever https://fubear.bandcamp.com/
marke-
08.06.2021 20:48:35 (muokattu 08.06.2021 20:50:33)
Ite en juuri merkkaile muistiin, mutta työkaluna ihan hyödyllinen. Jos ei joka päivä jaksa toria selata ja vaikka löytää harkinnan arvoisen vermeen, mutta "tili tuli, tili meni" -päivä on vielä kaukana ni miksei tuota hyödyntäisi? Tai vaikka haluaa muuten miettiä hommaa hetken? Ihme sinkoilua, että pitäis samana päivänä ostaa. Välillä kamaa tulee niin nopeasti myyntiin, että kiinnostavaa kitaraa saa etsiä useamman sivun.

Enemmän ihmettelen muistiin merkkailusta ilmenevää ärsyyntymistä. Minun mielestä se vaan vähentää renkaiden potkimista, kun ei mietiskellä juttuja pikaviestien kautta. Tämäkin ärsytys olisi helppo vieläpä korjata: kamaa voi merkata muistiin, mutta ne merkkailut ei näy myyjälle. Voisi olla hyväkin muutos, koska eipä myyjä sillä tiedolla mitään tee, muuta kuin haarukoi, onko tavaralla ollut edes kiinnostusta.
mpekkanen
09.06.2021 01:03:32
Heroin:
Enemmän ihmettelen muistiin merkkailusta ilmenevää ärsyyntymistä. Minun mielestä se vaan vähentää renkaiden potkimista, kun ei mietiskellä juttuja pikaviestien kautta. Tämäkin ärsytys olisi helppo vieläpä korjata: kamaa voi merkata muistiin, mutta ne merkkailut ei näy myyjälle. Voisi olla hyväkin muutos, koska eipä myyjä sillä tiedolla mitään tee, muuta kuin haarukoi, onko tavaralla ollut edes kiinnostusta.

Sitten tulee mieleen sellainenkin, että muistiin voidaan merkata monestakin syystä.
Itsellä voi olla samanlainen, saman tyylinen/merkkinen tai on joskus ollut ja halutaan katsoa hintatasoa ja seurataan meneekö eteenpäin. Ostaja voi myös merkata useamman kitaran muistiin, joista pähkäilee itselle mieluisinta ja vaihtoehdot voi olla täysin erilaisia. Joku soitin voi olla muutoin mielenkiintoinen, vaikka sillä hetkellä ei olisikaan mitään aikomusta hankkia soitinta jne.
Varmaan joku voi lisääkin keksiä syitä, muistiinmerkkaamiselle, jos kokee tarpeelliseksi...
Eipä noista merkkailuista voi kuitenkaan kovin ihmeellisiä johtopäätöksiä tehdä.
TTV
09.06.2021 07:28:46
Heroin: ... Tämäkin ärsytys olisi helppo vieläpä korjata: kamaa voi merkata muistiin, mutta ne merkkailut ei näy myyjälle. Voisi olla hyväkin muutos, koska eipä myyjä sillä tiedolla mitään tee, muuta kuin haarukoi, onko tavaralla ollut edes kiinnostusta.

Kannatetaan. Myyjä ei todellakaan tee mitään noilla merkkaustiedoilla, ainoastaan myyntiin johtava kommunikointi on oleellista. "Ostaja" saa toki listailla ilmoituksia muistiin, jolloin kiinnostavat tuotteet on helppo löytää.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Snapo
09.06.2021 08:03:39
Ajattelin että kuka sitä modattua MIM stratoa haluaa. Hyvin meni kaupaks päivässä. Tais olla just köyhien muusikoiden kipurajalle sopiva hinta.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
professori
09.06.2021 11:22:51 (muokattu 09.06.2021 11:24:01)
Heroin: Ite en juuri merkkaile muistiin, mutta työkaluna ihan hyödyllinen. Jos ei joka päivä jaksa toria selata ja vaikka löytää harkinnan arvoisen vermeen, mutta "tili tuli, tili meni" -päivä on vielä kaukana ni miksei tuota hyödyntäisi? Tai vaikka haluaa muuten miettiä hommaa hetken? Ihme sinkoilua, että pitäis samana päivänä ostaa. Välillä kamaa tulee niin nopeasti myyntiin, että kiinnostavaa kitaraa saa etsiä useamman sivun.

Hyviä pointteja! Eikä tuo minuakaan kummemmin ärsytä, enemmänkin mietityttää. Riippunee myös kauppakokemuksista - itselläni viime aikoina osa ostoista ja myynneistä ovat olleet luonteeltaan sellaisia, että nopeat ovat syöneet hitaat. Mutta hyvä harkinta on toki aina viisasta, tilanteessa kuin tilanteessa.
"Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy | Grunge, stoner, alternative, whatever https://fubear.bandcamp.com/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)