Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5365 366 367 368 369444 445 446 447 448
winstoni
05.05.2021 13:55:18
Jaketsu: Varsin hyvin on viime aikoina tavara kelvannut. Noin 1,5 kuukaudessa 9 pedaalia on mennyt kaupaksi. Pedaalit ovat toki aina helpompaa kauppatavaraa olleet kuin kitarat/vahvistimet.

Mulla on mennyt ihan toisinpäin, kitarat on aina lähtenyt tosi nopeasti ilman hintatinkauksia. Ei siinä, hyviä keppejä ne olivatkin. Tosin aika nopeasti on spedutkin menneet, ehkä olen myynyt niitä sitten alihintaan.
"I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline"
Funkånaut
05.05.2021 14:09:39 (muokattu 05.05.2021 14:24:28)

kojones: Eipä sitä mikään pakko ole asioita alihintaan myydä. Olennaistahan on se, että kohdalle sattuu ostaja joka kokee tarvitsevansa tuotteen x ja maksavansa siitä summan y. Joku toinen ostaja voi maksaa summan z, mutta kukaan ei myy siihen hintaan. Helppoa.

No tämä kyllä. Jos pitää saada myytyä äkkiä, niin hintaa voi sitten tiputtaa vaikka kuinka alas mutta jos ei ole kiirettä päästä myyntiartikkelista eroon, niin se voi olla kaupan huoletta vaikka pidempäänkin. Jos pyyntö on järkevä, niin kyllä sen joku ennen pitkää ostaa sillä hintapyynnöllä.

Mä yleensä myyn romuni realistiseen markkinahintaan ja jos on kiire saada massia vaikka johonkin uuteen leluun, niin selkeästi sen yleisen hintatason alle koska silloin fyrkan saamisen nopeus on tärkeämpää kuin jonkin verran korkeampi myyntihinta. Ja kyllä sen joku jobbari ostaa omiin nurkkiinsa pariksi viikoksi talteen, kun myy selkeästi yleisen hintatason alle olevalla hintapyynnöllä. Mä olen saanut nopeat rahat tarpeeseen x, niin tehkööt trokari tilit ja "take all the risk", kuten Panttilainaamon Rick sanoisi. Ne muistiinmerkitsijät ja renkaanpotkijat eivät kuitenkaan ole valmiita maksamaan romuista samalla aikataululla kuin trokarit, vaan pyytävät odottamaan tilipäivää tai tarjoavat vaihdossa Ladan kampiakselia tai naapurin raskaana olevaa vaimoa. Joilla en tee mitään tilanteessa, jossa myyntiartikkeli pitäisi vaihtaa nimenomaan rahaan joko käteisessä tai digitaalisessa muodossa.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
korvaoo
08.05.2021 21:50:59
Hetken oli tuossa että tavara liikkui ja kävi pyydykseen, mutta taas saisi laskea hinnat nolliin ja ketään edes kiinnosta kummalliset vaihdokit :D Okei jälleen on mulla hankalaakin hankalammat mielihalut, mutta luulisi nyt edes varovaista kiinnostusta olevan...
kaikki paitsi on turhaa.
Retkumies
11.05.2021 18:50:34 (muokattu 11.05.2021 18:51:05)
Johan nyt. Musarin Axis Super Sport oli mennä kaupaksi, kunnes ostaja pisti täyden radiohiljaisuuden. Höh.

Kuumottelis jo toinen keppi enemmä ku tarpeeksi.
munkero
13.05.2021 13:33:35
Kymmenen muistiinmerkkausta, mutta ei tuo aikuisten hevisuunnikas tunnu menevän.

Mutta hei, onhan telineessä tilaa.
Itekki joskus soitellu.
Guitarfreak
13.05.2021 13:44:37
On joo muistiinmerkintää mut ei yhteydenottoja :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
munkero
13.05.2021 13:48:23
Guitarfreak: On joo muistiinmerkintää mut ei yhteydenottoja :D

No itseasiassa jokunen viestikin on tullu. Edellinen yhteydenpito kaatu siihen kun ei mua kiinnostanu purkaa aktiivimikkejä pois ja tiputtaa hintaa.

En sitten tiedä että paljonko tollasen vajaan satasen mikkisetin purkamisesta täytyis hintaa tiputtaa? Varsinkin jos omalle vaivalleen haluaa laskea edes jonkinlaisen hinnan... Ja kuinka paljon tuo ostajalle tuntuu kun ollaan ostamassa reilun tonnin keppiä?
Itekki joskus soitellu.
Guitarfreak
13.05.2021 15:00:00
munkero: No itseasiassa jokunen viestikin on tullu. Edellinen yhteydenpito kaatu siihen kun ei mua kiinnostanu purkaa aktiivimikkejä pois ja tiputtaa hintaa.

En sitten tiedä että paljonko tollasen vajaan satasen mikkisetin purkamisesta täytyis hintaa tiputtaa? Varsinkin jos omalle vaivalleen haluaa laskea edes jonkinlaisen hinnan... Ja kuinka paljon tuo ostajalle tuntuu kun ollaan ostamassa reilun tonnin keppiä?

Noku yhyy ja muhmuh :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
ÄrGee
13.05.2021 15:17:44
munkero: Kymmenen muistiinmerkkausta, mutta ei tuo aikuisten hevisuunnikas tunnu menevän.

Mutta hei, onhan telineessä tilaa.

Voitit pelin, meikäläisen Solarilla vain neljä.
To the stars!!!
Boner-Joe
24.05.2021 14:19:33 (muokattu 24.05.2021 14:26:03)
Ajattelin laittaa kaappiin jäänyttä kamaa myyntiin, mikähän mahtaisi olla käypä yhteishinta tuotteille

Axe-Fx II XL+
MFC-101 MK III

jolla voisi olettaa ostajan löytyvän?
Hynkel
24.05.2021 15:36:02
Kramer herättää muistiin merkkaajia ja kyselyitä, muttei kaupantekoa. Laadukas kitara, mutta aikoinaan aika tusinakeppien maineessa, niin eipä vaikuta kysyntää olevan. Ihan mikkien hinnalla ei viittis tollasta laittaa kiertoon, joten annetaan roikkua. Muu kama on mennyt hyvin kaupaksi, joten on kai ajateltava vaan ettei just toi kitara nostalgiakiimaa enempää herätä tunteita :)
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
korvaoo
24.05.2021 16:40:43
Hynkel: Kramer herättää muistiin merkkaajia ja kyselyitä, muttei kaupantekoa. Laadukas kitara, mutta aikoinaan aika tusinakeppien maineessa, niin eipä vaikuta kysyntää olevan. Ihan mikkien hinnalla ei viittis tollasta laittaa kiertoon, joten annetaan roikkua. Muu kama on mennyt hyvin kaupaksi, joten on kai ajateltava vaan ettei just toi kitara nostalgiakiimaa enempää herätä tunteita :)

oispa ollu keltanen ja 6000 niin oisin voinu mikkien hinnan tarjotakin :) (nostalgiakeppi)
kaikki paitsi on turhaa.
rautapieru
24.05.2021 19:32:33

Boner-Joe: Ajattelin laittaa kaappiin jäänyttä kamaa myyntiin, mikähän mahtaisi olla käypä yhteishinta tuotteille

Axe-Fx II XL+
MFC-101 MK III

jolla voisi olettaa ostajan löytyvän?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1653385

Tuosta vähän referenssiä. Hinta on tipahdellut pikkuhiljaa seuraten markkinahintoja. Ja kun on kuitenkin kokoajan markkinahinnoissa, ei kauppa käy. Tuolleinhan sitä saa tiputella hiljalleen vaikka nollaan asti, vaikka onhan tuo jo aika kohtuu hinta hinta.

Tuntuu että axe kakkosen hinta on aloittanut jyrkän luisun. Itse ostaessani omani tuon tiesin, ja olenkin jo henkisesti varautunut, etten xl+ versiosta saa sitten joskus myydessäni kun kuutisen sataa.. Ehkä? Se varmaan on Rock Bottom.

Mfc-101 menee sitten kaatopaikalle tai metallin keräykseen.. Kuka niillä mitään tekee vuosien päästä?

T: Pessimisti ei pety.
Monkey see, monkey do.
askomiko
25.05.2021 12:57:34
Ostasin heti jos ei jo olis kolmosta.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Haeroe
28.05.2021 14:35:30

Basso meni kaupaksi viikossa. Tästä voisi tehdä päätelmän, että kyllä kauppa vielä käy.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Funkånaut
28.05.2021 14:39:04

Haeroe: Basso meni kaupaksi viikossa. Tästä voisi tehdä päätelmän, että kyllä kauppa vielä käy.

Mä ostin kompuran, joka oli tullut myyntiin pari tuntia aiemmin.

Eli kyllä kauppa myy, jos artikkeli on

A) haluttu ja
B) hinnoiteltu tavalla, jolla tavara liikkuu ja
C) hintaluokka sellainen, jonka hintaista tavaraa monet etsivät.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Lego
28.05.2021 19:15:11
Ei mene, onneksi ei ole velkaa kamoista kuitenkaan niin ei ole pakko trokareille myydä.
PIM
29.05.2021 10:26:46
Jos hinta on kohdillaan niin kauppa käy.

Joku kauppaa edelleen torilla PRS:n humbuckereita + 5 way kiertokytkintä 175 eurolla, mä laitoin vastaavat pelkät mikit torille 140e pyynnillä ja kaupat tuli 120 eurolla parissa viikossa. Oli helppo tinkiä parikymppiä hinnassa, kun mulle noi mikit oli tullut n.10 vuotta sitten 250 euron Squier Jim Root telen mukana, jonka myin nyt muutama viikko takaperin 320e eurolla kaverille 150 eurolla ostamani Squier Jazzmasterin mukana tulleilla BKP humppareilla. Ihan pakko tuulettaa, kun kerrankin mulle jäi kitarakaupoista käteen muutakin kuin vain hyvä/paha mieli, kun näiden neljän kaupan jälkeen mulle jäi Jazzmaster ilman mikkejä, Jim Rootin alkuperäiset EMG HZ humpparit ja sen mukana tullut OLP:n puolikova laukku ja vielä 40 euroa kaljarahaa.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
flattopguitar2
30.05.2021 10:04:58 (muokattu 30.05.2021 10:05:41)

Ostin akustisia kitaroita hintaluokassa 1000-3000 euroa pääasiassa ulkomailta ja myin ne sitten torilla eteenpäin, kun halusin testata jotain uutta kitaraa. Taisin myydä yhteensä 15-20 kitaraa tuossa hintaluokassa vähän yli kymmenen vuotta sitten (en tehnyt kitaroilla voittoa, vaan pientä tappiota). Muistaakseni valtaosa kitaroista meni kaupaksi muutamassa viikossa. Nyt olen myynyt viimeiseksi jättämääni akustista jo useamman vuoden, mutta kiinnostus on minimaalista. Olen saanut muutamia tarjouksia, mutta on huomioitaa, ettei yksikään ostaja ole tullut henk. koht. katsomaan kitaraa, joka tuolloin 10+ vuotta sitten oli tavallista.

Onko kitaramarkkinoilla tapahtunut järkyttävä notkahdus, vai mistä on kyse? Kuvittelin, että ihmisillä olisi rahaa enemmän kuin silloin, mutta jotenkin nihkeältä tuntuu.
Hynkel
30.05.2021 10:11:10
flattopguitar2:
Onko kitaramarkkinoilla tapahtunut järkyttävä notkahdus, vai mistä on kyse? Kuvittelin, että ihmisillä olisi rahaa enemmän kuin silloin, mutta jotenkin nihkeältä tuntuu.

Tosi arvokas ja harvinainen soitin, joka ei ehkä täällä niin herätä ansaitsemaansa arvostusta. Nykyään laadukkaita kitaroita saa takavuosiin verrattuna todella edullisesti myös uutena, joten yksi ostajaryhmä on ainakin pienempi. Tosin noin erityiseen kitaraan ehkä tämä ei niin vaikuta. Vaikea sanoa.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)