Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5359 360 361 362 363444 445 446 447 448
paskiaispaska
26.01.2021 11:34:31

Krice: Välillä tulee ihmeteltyä sitä, että myyjä ei suostu lähettämään, vaan pitäisi käydä ilmeisesti paikan päällä ostamassa. Ehkä näissä tapauksissa se ilmoitus kannattaisi laittaa vaikka Oulun paikallislehteen mieluummin kuin tänne. Mikä siinä lähettämisessä mättää niin paljon, että tekee itselleen ja muillekin vaikeaksi sen homman? Toinen asiaan liittyvä on erikoiset lähetysehdot eli pitää saada laitettua tietyllä tavalla, UPS:n helikopterilähetys tms. Missään tapauksessa normaali postipaketti ei ole mahdollinen.

Ei siinä mitään jos maksaa tuotteen etukäteen ja ottaa vastuun lähetyksestä. En ainakaan ite postin toimintaan niin paljoa luota, että mitään kalliimpaa suostuisin sen kautta lähettämään silleen että minä otan vastuun jos jotain hajoaa tai häviää matkalla
korvaoo
26.01.2021 11:35:14
Krice: Välillä tulee ihmeteltyä sitä, että myyjä ei suostu lähettämään, vaan pitäisi käydä ilmeisesti paikan päällä ostamassa. Ehkä näissä tapauksissa se ilmoitus kannattaisi laittaa vaikka Oulun paikallislehteen mieluummin kuin tänne. Mikä siinä lähettämisessä mättää niin paljon, että tekee itselleen ja muillekin vaikeaksi sen homman? Toinen asiaan liittyvä on erikoiset lähetysehdot eli pitää saada laitettua tietyllä tavalla, UPS:n helikopterilähetys tms. Missään tapauksessa normaali postipaketti ei ole mahdollinen.

Mää harrastan vain noutokauppoja ihan siitä syystä että varsinkin posti käsittelee paketteja ihan ****n huonosti, eikä matkahuoltokaan ole välttämättä sen helläkätisempi. Aina ei myöskään ole sitä pehmustetta ja pakkausmateriaalia, varsinkaan millekkään soittimen tai vahvistimen kokoiselle objektille ja kun ostaja noutaa, niin näkee samantien kunnon ja halutessaan pääsee vielä varmistamaan toiminnan. Se mitä tulee kuljetusmuotoon, jos nyt harvakseltaan on valinnut toimituksen, niin esimerkiksi itselläni matkahuollon ja postnordin pisteet on tossa 200m päässä, posti, jonne yleensä ottaen saa jonottaa ja on muutenkin aika vaisu tapaus rajoitettuine paketin kokoineen ja kalliine kuluineen, on matkaa se 3 kilsaa. Toki autolla pääsee ja hevosella saa, mutta muutenkin postin tuntien niin posti on se viimonen vahtoehto jos ei muita enää ole listalla vaihtoehtoina.
kaikki paitsi on turhaa.
JuSu
26.01.2021 11:35:45 (muokattu 26.01.2021 11:37:25)
Krice: Välillä tulee ihmeteltyä sitä, että myyjä ei suostu lähettämään, vaan pitäisi käydä ilmeisesti paikan päällä ostamassa. Ehkä näissä tapauksissa se ilmoitus kannattaisi laittaa vaikka Oulun paikallislehteen mieluummin kuin tänne.

No kummallahan luulet olevan enemmän näkyvyyttä paikallisestikin ajatellen, jos mietitään musakamojen myyntiä ja kohderyhmää?

Mikä siinä lähettämisessä mättää niin paljon, että tekee itselleen ja muillekin vaikeaksi sen homman?

Koko, muoto, pakkausmateraalin haalinta, rajoittunut mahdollisuus kuljettaa lähetettäväksi... Kyllä noita syitä voi olla monia. Riippuu ihan lähetettävästä vehkeestä ja lähettäjän valmiuksista.

Toinen asiaan liittyvä on erikoiset lähetysehdot eli pitää saada laitettua tietyllä tavalla, UPS:n helikopterilähetys tms. Missään tapauksessa normaali postipaketti ei ole mahdollinen.

Tässä voi taas olla vaikka sen vastaanotto/noutopisteen sijainti kysymyksessä, tai huonot kokemukset Postin palveluista.

Kyllä mulla on kynnys lähettää tuotteita, jos a) hankalia pakattavia b) pitää viedä muualle kuin postiin/automaattiin tai MH:n pakettipisteeseen (nuo kun sijaitsevat itselle sopivasti).
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Shredator
26.01.2021 12:47:41

Tuon lähetyksen kuljettamisen ei pitäisi olla enää ongelma, kun kuriiri voi hakea sen ovelta kulljetukseen. Esim Postin 10,9€ maksavaa palvelu olen käyttänyt menestyksellisesti nuppien yms lähettämiseen.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Makelele
26.01.2021 12:55:28
JuSu:Kyllä mulla on kynnys lähettää tuotteita, jos a) hankalia pakattavia b) pitää viedä muualle kuin postiin/automaattiin tai MH:n pakettipisteeseen (nuo kun sijaitsevat itselle sopivasti).

Jep. Itsellä nyt akustisen kitaran ilmoitus tuolla torilla pelkällä noudolla - johtuen edellä olevista seikoista. Ei esim ole kovaa laukkua, ja muutenkin akustisen kitaran lähettäminen talvipakkasilla hieman mietityttää.

Toisaalta sitten suht järkevän ajomatkan päässä asuukin yli puolet Suomen väestöstä, ja paikallisjoukkoliikenteen päässä noin 30 %, eli aika hyvä markkinakoko kuitenkin. Tämäkin vähentää lähetysintoa.
WanhaWetäjä
26.01.2021 12:57:13 (muokattu 26.01.2021 12:58:39)

Krice: Välillä tulee ihmeteltyä sitä, että myyjä ei suostu lähettämään, vaan pitäisi käydä ilmeisesti paikan päällä ostamassa.
Mä olen myynyt joitakin artikkeleita (mm Line6 Powercap 112) niin että ollaan tavattu ns puolimatkassa ostajan kanssa, käyty kaffeella sovitulla huoltamolla ja jutusteltu niitä näitä, mukava sosiaalinen tapahtuma kaupanteon ohella ja voi samalla jutella ja infota laitteesta josta kaupat on tehty. Tämä tietenkin vain jos tapaamispaikkaan on max 50 km.
Henk.koht. kontakti ostajaan/myyjään on ainakin mulle aina 1. vaihtoehto jos se on järkevästi toteutettavissa. Tarjoudun mieluusti tuomaan tavaran lähikuntiin (max 20 km ) jos ostajalla ei ole kulkuneuvoa, huomattavasti helpompaa ja turvallisempaa kuin pakettien rakentelu ja postitus, kulut samaa luokkaa ellei jopa pienemmät ja ostaja saa tuotteen heti.
Tapauksissa joissa suostun toimittamaan tavaran ostajalle tuote on joko lähes uuden veroinen, ulkoisesti 99% virheetön ja 100% toimivaksi todettu kuin myös kaupat on lyöty lukkoon, renkaanpotkijoille en lähde tavaraa viemään.

Ehkä näissä tapauksissa se ilmoitus kannattaisi laittaa vaikka Oulun paikallislehteen mieluummin kuin tänne.
Järjenkäyttö on sallittua, jos asuu jossain matkojen päässä niin eletään sen mukaan. Myyntitapahtuma Inari-Helsinki on eri kuin Vantaa-Helsinki.

Mikä siinä lähettämisessä mättää niin paljon, että tekee itselleen ja muillekin vaikeaksi sen homman? Toinen asiaan liittyvä on erikoiset lähetysehdot eli pitää saada laitettua tietyllä tavalla, UPS:n helikopterilähetys tms. Missään tapauksessa normaali postipaketti ei ole mahdollinen.
Onhan noissa normikuvioissakin vaivansa ja riskinsä, mä olen myynyt ongelmitta pari Line6 tuotetta postin/matkahuollon kautta, pari on mennyt niin että ostaja on hakenut tuotteen himasta koska on halunnut sitä testata mikä on tietty se kaikkein paras vaihtoehto. Myös keikkamatkoille olen saanut soviteltua pari kauppaa kivuttomasti.

Nyt on myynnissä pari asiallista ja priimaa tuotetta torilla, hiljaista on ollut. Liekö niin että kun laitteet ovat PA-kamojen puolella niin kiinnostus on olematonta. Voisi tietty laittaa tuon Yamahan PA-kaapin kitarapuolelle koska sitä voi käyttää mallintavan kanssa missä käytössä se mullakin pääosin oli.
Omakotiasujana laitteiden testaamisen mahdollisuus kuuluu kaupantekoon JOS ostaja on selvästi ostoaikeissa, myös käytön opastaminen ja ominaisuuksien esittely onnistuu laitteille mitä milloinkin olen myymässä siinä mittakaavassa mihin omat kokemukset/tiedot riittävät.

Omalla kohdallani pyrkimys on mahdollisimman vaivattomaan kaupankäyntiin molempien osapuolten kannalta, tähän meneessä onnistunut siinä hyvin.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
JuSu
26.01.2021 13:13:17
Shredator: Tuon lähetyksen kuljettamisen ei pitäisi olla enää ongelma, kun kuriiri voi hakea sen ovelta kulljetukseen. Esim Postin 10,9€ maksavaa palvelu olen käyttänyt menestyksellisesti nuppien yms lähettämiseen.

Kappas. Meneekö tuolla rahalla ovelta ovelle, ei kai sentään...?
WanhaWetäjä
26.01.2021 13:18:24 (muokattu 26.01.2021 18:05:21)

Jaha, varmistusta vaille kaupat Yamahan FRFR/PA kaapista eli parissa päivässä tuo meni, katotaan kuin käy. Ostaja lupasi hakea mikä on aina plussaa.

EDIT Tämä kauppa toteutui nopsaan, ostaja asui vain n. 10 kilsan päässä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Shredator
26.01.2021 14:21:30 (muokattu 26.01.2021 14:22:29)

JuSu: Kappas. Meneekö tuolla rahalla ovelta ovelle, ei kai sentään...?

Päälle tulee se varsinainen paketti, eli nupin lähetykselle tulee se yhtensä n. 20€ ovelta vastaanottajan toimipisteeseen. Aika vaivatonta ja helppoa.
JuSu
26.01.2021 14:34:02
Shredator: Päälle tulee se varsinainen paketti

Joo, toki näin.

ovelta vastaanottajan toimipisteeseen.

Eli ei mene vastaanottajan päässä ovelle. Enpä tosin uskonutkaan.

Mutta ei paha hinta. Paljonkohan ottais, jos se postihenkilö tulis pakkaamaan myös... =)
Shredator
26.01.2021 14:40:17

JuSu: Joo, toki näin.

Eli ei mene vastaanottajan päässä ovelle. Enpä tosin uskonutkaan.

Mutta ei paha hinta. Paljonkohan ottais, jos se postihenkilö tulis pakkaamaan myös... =)

Voi sen ovellekin vissiin laitella mutta toki sitten maksaa enemmän :)
Baraka
26.01.2021 17:12:12

Koska se alkaa olemaan niin vaikeaa ja kallista nykyään, eikä kukaan halua maksaa kuljetuskustannuksia ostamastaan tuotteesta. Viimeksikin kun yritin kitaralaukkua lähettää, niin eivät suostuneet postissa ottamaan sitä vastaan. Jos taas pistät jonkun 50€ matkahuoltopaketin menemään, niin ei se toinen osapuoli halua sitä kuitenkaan maksaa, enkä itsekään halua vielä sen verran tinkiä hinnasta.
Pauli Lappalainen
26.01.2021 17:23:03
Baraka: Koska se alkaa olemaan niin vaikeaa ja kallista nykyään, eikä kukaan halua maksaa kuljetuskustannuksia ostamastaan tuotteesta. Viimeksikin kun yritin kitaralaukkua lähettää, niin eivät suostuneet postissa ottamaan sitä vastaan. Jos taas pistät jonkun 50€ matkahuoltopaketin menemään, niin ei se toinen osapuoli halua sitä kuitenkaan maksaa, enkä itsekään halua vielä sen verran tinkiä hinnasta.

Pitäisihän sen postissa mennä XXL Plus pakettina ainakin:

https://www.posti.fi/fi/henkiloille … ketti/xxl-plus-1-paketti-kotimaahan
mpekkanen
26.01.2021 17:47:27
Jyväskylästä Ouluun pääse linkillä parhaimmillaan alle kympillä suuntaan. Muutaman euron kalliimpaa, jos ostaa tälle tai huomiselle päivälle. Tämä vaan esimerkkinä, kun linkkejä kuitenkin kulkee hyvinkin monista paikoista.
Voisi ainakin luulla, että jos joku on valmis maksamaan postikulut, niin eikö ole ihan sama vaikka maksaa linkkiliput ja toinen tuo sen tavaran jos ei itse viitsi/kerkiää hakemaan. Voihan se olla, ettei se toinenkaan kerkiää...

Yleensä jos jotain haluaa, niin kyllä siihen saa ajan järjestymään. On tietysti toinen juttu jos välimatka on Helsinki-Rovaniemi luokkaa. Paikan päällä käyminen ei ole välttämättä kuitenkaan sen kalliimpaa kuin lähettäminenkään ja voihan siinä samalla käydä jossain muuallakin. Aika monessa paikassa on esim soitinkauppoja.
Treffit voi sopia myös puolimatkaan ja omalla autolla(jos on) voi myös matkustaa. Junallakin voi matkustaa isompien kaupunkien väliä...
Metal God
26.01.2021 17:54:56
Baraka: Koska se alkaa olemaan niin vaikeaa ja kallista nykyään, eikä kukaan halua maksaa kuljetuskustannuksia ostamastaan tuotteesta. Viimeksikin kun yritin kitaralaukkua lähettää, niin eivät suostuneet postissa ottamaan sitä vastaan. Jos taas pistät jonkun 50€ matkahuoltopaketin menemään, niin ei se toinen osapuoli halua sitä kuitenkaan maksaa, enkä itsekään halua vielä sen verran tinkiä hinnasta.

M Maxi paketti matkahuollossa 10,90e.
Baraka
26.01.2021 18:10:54
Pauli Lappalainen: Pitäisihän sen postissa mennä XXL Plus pakettina ainakin:

https://www.posti.fi/fi/henkiloille … ketti/xxl-plus-1-paketti-kotimaahan

Niinhän sen pitäisi ja saman postin kautta tuli kitara samassa laukussa. Mutta ei siinä itkut auta, jos postin täti päättää, että laukkua ei postin kuljetettavaksi oteta. Paska firma.
Baraka
26.01.2021 18:13:57
Metal God: M Maxi paketti matkahuollossa 10,90e.

Okei, hyvä tietää jatkoa ajatellen. Jotenkin oli sellainen muistikuva, että matkahuollossa kaikki nyrkkiä suurempi maksoi helvetisti
mpekkanen
26.01.2021 19:19:02
Vielä sellainen lisäys, että mikäli matkustaminen voisi tapahtua viikon tai kahden päästä, niin linkillä ja junallakin voi päästä jopa 1-2€ hintaan ja joskus jopa hyvinkin pitkiä matkoja.
Ja jos joku miettii, että on liian pitkä aika, niin menee sitä helposti siinä lähettämisessäkin. Ensin viestitellään ja rahat siirretään. Jos ei ole sama pankki ja viikonloppu, niin aikaa menee. Tämän lisäksi tietysti posti/Matkahuollon kuljetus ja sitten haku. Yleensä menee useita päiviä, ennenkuin maksettu tavara on ostajalla.

Nykyään kun ei koronan takia tarvitse muusikoiden keikkailla, niin ei se pieni matkustus pahasta ole.
Krice
26.01.2021 23:06:18

korvaoo: Mää harrastan vain noutokauppoja ihan siitä syystä että varsinkin posti käsittelee paketteja ihan ****n huonosti

Tässä täytyy olla jotakin paikallisia eroja, koska asun itse keskellä korpea ja joudun käytännössä tilaamaan kaiken ruokaostoksia lukuunottamatta. Postin paketit on aina parhaimmassa kunnossa pikemminkin kuin muilla. Samoin kun olen lähettänyt postin kautta niin ei ole ollut mitään ongelmia. Hinnankaan ei pitäisi olla kovin iso kynnys jos tosiaan haluaa päästä eroon tavarasta, joillekin se ehkä on, että pitää pohtia hintaa eurojen tarkkuudella.
Gary the pine
03.02.2021 19:35:28
Tulin, näin, paskoin housuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)