Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 535 36 37 38 39128 129 130 131 132
kojones
25.02.2007 20:35:12
Tollanen kakspuolinen teippi varmaan pitää pedaalit hyvin pohjassa kiinni?

Ite laittaisin tarranauhaa, voipi sitten vaihdella helpommin.
Fortune
26.02.2007 17:33:43
Hmm, löysin itteni joskus viidennellä tekemän vanerisen salkun, ajattelin sitten sijoitella sinne noi kolme polkusintani. Järkkä ois varmaankin Kitara->Monkey->Vahvari->Loopissa DG-stomp->EQ->Takasin Laneyhin. Mutta mites, kannattaako porailla tohon salkun seiniin reiät josta piuhat menee salkkuun ja lähtee sieltä? Tollanen kakspuolinen teippi varmaan pitää pedaalit hyvin pohjassa kiinni?

Teippi tuskin pitää, jos niitä meinaa polkeakin. Lisäksi keikalla joutuu usein nostelemaan lautaa pystyyn vaihtojen aikana tms., joten kyllä ne pedaalit kannattaa joko pultata reikäpeltinauhalla tms. kiinni tai sitten käyttää tuota tarranauhaa (kevyemmille pedaaleille).

Reikäpeltinauha ja pulttaaminen on paras keino varkaita vastaan, niitäkin neroja on jotka yrittävät lavalta ennen ja jälkeen keikan ottaa matkamuistoja.
Look behind you, a three-necked guitar!
Katso video ja toinenkin
cruel_destiny
26.02.2007 17:50:51
Reikäpeltinauha ja pulttaaminen on paras keino varkaita vastaan, niitäkin neroja on jotka yrittävät lavalta ennen ja jälkeen keikan ottaa matkamuistoja.

ei, vaan lähes 4 kg LP on parempi... tulee vielä niitä paljon puhuttuja kulumajälkiä kitaraan... ;)

Eiku ihan tosissaan: joku punkkari koitti factoryssä kerran suoraan keikan jälkeen tulla nappaileen säröä pois. Kyllä oisi lähteny jos ei olisi ollut kaveri valppaana.

ja kyllä ne jotka haluavat, niin ottavat vaikka koko pedaalilaudan ja lähtevät juoksemaan, jos oikeasti haluavat...
Fortune
26.02.2007 22:25:05 (muokattu 26.02.2007 22:25:48)
ei, vaan lähes 4 kg LP on parempi... tulee vielä niitä paljon puhuttuja kulumajälkiä kitaraan... ;)

On mulla sekin.

Eiku ihan tosissaan: joku punkkari koitti factoryssä kerran suoraan keikan jälkeen tulla nappaileen säröä pois. Kyllä oisi lähteny jos ei olisi ollut kaveri valppaana.

ja kyllä ne jotka haluavat, niin ottavat vaikka koko pedaalilaudan ja lähtevät juoksemaan, jos oikeasti haluavat...

Mutta kyllä se hidastaa enemmän menoa ja huomataan viimeistään narikassa, toisin kuin pedaali. Kukin tyylillään, itse pelaan varman päälle, kun ei ole varaa ostella uusia pedaaleja joka keikan jälkeen. Lisäksi multikaapelini on kiinni vahvistimesta, joten juoksijalle tulee vielä JCM-800 ja kaappi perässä. Kiinnittänee huomion.
Look behind you, a three-necked guitar!
Katso video ja toinenkin
cruel_destiny
26.02.2007 22:50:24
tarkoituksenani oli sanoa, että aika kauan joutuu riuhtomaan, että saa omasta laudastani tarralla kiinni olevia pedaaleita irti, ei siinä niin kauaa aikaa olisi änyway...
kojones
28.02.2007 17:28:54 (muokattu 28.02.2007 17:29:07)
Joten kyllä ne pedaalit kannattaa joko pultata reikäpeltinauhalla tms. kiinni tai sitten käyttää tuota tarranauhaa (kevyemmille pedaaleille).

Miulla pysyy DG Stomp erittäin hyvin kiinni Bilteman tarranauhalla, molemmissa päädyissä kymmenen sentin suikaleet. Ovat ilmeisesti parantaneet liiman laatua kun irtoaa tarra ennen liimauksia ;)
terry
02.03.2007 21:22:58 (muokattu 04.03.2007 20:06:03)
Mulla on pedaalit ja wahi kiinni Gatorin Gigboxissa ja hyvinhän nuo pysyvät. Lisäksi kun pedaalien määrä vaihtelee ja paikkoja täytyy vaihtaa, muunneltavuus on helppoa tarrojen kanssa. Oma kuva kertoo tämän hetken setin, joku spedu ilmestynee noiden kavereiksi jossain vaiheessa (Fender Deluxe Reverb 65).
ilari
16.03.2007 12:14:25 (muokattu 16.03.2007 12:20:53)
OSTETTAVISTA BOARDEISTA VÄLILLÄ:

T-Rexin uutta gigbackia suosittelen kaikille laiskoille ja saamattomille, niille jotka eivät jaksa/osaa rakennella mitään itse. Keveys, helppous, sopivasti tilaa monelle polkimelle ja loppujen lopuksi kohtuullinen hinta. Ja vielä koosta.. esim EHX:n isot mallit mahtuvat juuri sopivasti yhteen riviin, ei vie tilaa toisesta rivistä...
Itse suosin gigback-malleja kovien sijaan, koska kaikki piuhat, muuntajat yms. eivät pääsee liikkumaan/tippuilemaan boardissa kuten kovissa laukuissa voi olla ongelma...siis jos esim. spedu tai muuntaja irtoaa tarrastaan ruodaillessa ja kolahtaa kovaa laukun kanteen/pohjalle niin se voi mennä särki...ei kiva!

http://www.custom-sounds.com/epages … a2274159fa3d3d067b+FI/products/2122
Wahi
16.03.2007 15:32:03 (muokattu 16.03.2007 15:32:29)
Mielestäni aika kallis kyllä.

Tämmöistä olen ajatellut: http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/3065

http://www.gatorcases.com/productsm … .aspx?LID=2&PID=121&MID=348

Vaikuttaa aika täydellisestlä, harmi vaan että tuota mustaa laukkua ei ole tietääkseni saatavilla. Täytyy sitten ottaa tuo kauhea "rock-leikki".
Rölölöö!
ilari
16.03.2007 15:46:07
no joo, boardin koko on myös huomatavasti leveempi ja materiaali yms..

Tämmöistä olen ajatellut: http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/3065

Vaikuttaa aika täydellisestlä, harmi vaan että tuota mustaa laukkua ei ole tietääkseni saatavilla. Täytyy sitten ottaa tuo kauhea "rock-leikki".
ninos
17.03.2007 12:52:57 (muokattu 17.03.2007 12:56:19)

Itseltäni löytyy tuo ja on kelpo peli. Gatorin virtalähteen sain mukana joka ruuvataan laudan pohjaan.
Kakkazan kanchou
ilari
17.03.2007 13:12:23
Hinta on tässä kyllä edullinen, tai EHX:n boardi customista 39€, eipä hirveästi köyhdy jos ei jaksa itse rakentaa.

Itseltäni löytyy tuo ja on kelpo peli. Gatorin virtalähteen sain mukana joka ruuvataan laudan pohjaan.
Rusakko
22.03.2007 11:44:20
Tätä on kyselty aikaisemminkinn ilman tulosta, mutta onkohan kenelläkään noista tarjoustalon asesalkuista tai vastaavista tuotteista mitään näköhavaintoja pääkaupunkiseudulta. Tarttis n. 80x30 kokoisen salkun, jotta sais vihdoin noi pedaalit ojoon.
Wahi
22.03.2007 11:49:30 (muokattu 22.03.2007 15:54:51)
Kävin sitten ostamassa tuon Gator Pedal Toten, hyvältä vaikuttaa.

Tässä muuten esittelyvideo: http://www.gatorcases.com/documents/Gator%20Cases.mov
Rölölöö!
Fide
24.03.2007 08:35:16 (muokattu 24.03.2007 08:41:19)

Empä muista olenko omaa lautaani ketjussa jo mainostanut, mutta mainostetaampa vaikka uudestaan.

Eli RockCasen boardi, jossa oma "sisäänrakennettu" virtalähde sekä kanteen integroitu viiden kitaran standi. Tais tosin olla jo poistotuote T-kaupassa...

Painava rohjo ja virtalähdetoteutus on älyttömän tilaa vievä, mutta tykkäsin tuosta kitaratelineen integroinnista, kun menee koko roska sitten siististi yhdessä nipussa.

Siinä on kauttaaltaan kankaalla vuorattu vaneripohja, eli voi käyttää joko tarranauhaa tai ruuveja oman maun ja pedaalin tarpeiden mukaan. Mulla on pienemmät kiinni tarralla ja isommat ruuveilla roudauksen vaatimusten tähden.

Maksoi muistaakseni 200.- eli kaikkinensa käyttöarvoonsa nähden halpa veitikka.

Kuva nykyisestä kattauksesta omakuvana, josta voin nähdä myös, ettei sitä tilaa ole näköjään koskaan tarpeeksi...

edit: Ei oo tompalla enää tätä mun versiota, mutta tämä on vastaava ilman kitaratelinettä.
http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23120b_bodeneffekt_roadcase.htm

suosittelen siis unohtamaan tuon RockCasen integroidulla virtalähteellä, koska toteutus (vain) virtalähteen osalta on niin huono. Parempi ostaa vaikka RockCasen pelkkä lauta ja siihen erillinen virtalähde. Vähän kalliimpaa, mutta takuulla kestävämpää ja parempi käytettävyyden kannalta.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
juhakki
24.03.2007 22:55:04
Tämä ketju on niin massiivinen, etten suoraan sanottuna jaksa lukea sitä kokonaan läpi. Mieleeni tuli seuraava tapa tehdä efektilauta (todennäköisesti tämä on jo täällä mainittu) : sopivan kokoinen reikäpelti palanen, sitte efektien pohjalevyn välistä nippusiteillä efekti peltiin kiinni. Onko jollakin kokemuksiä tämmöisestä systeemistä? OIskohan toimiva systeemi..
"EI tästä mitään tuu, silmissä vaan sumenee!"
superfly
25.03.2007 15:13:59
Tämä ketju on niin massiivinen, etten suoraan sanottuna jaksa lukea sitä kokonaan läpi. Mieleeni tuli seuraava tapa tehdä efektilauta (todennäköisesti tämä on jo täällä mainittu) : sopivan kokoinen reikäpelti palanen, sitte efektien pohjalevyn välistä nippusiteillä efekti peltiin kiinni. Onko jollakin kokemuksiä tämmöisestä systeemistä? OIskohan toimiva systeemi..

Yrittäisit nyt edes lukea sen ekan kirjoituksen tästä ketjusta.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Exhausted
31.03.2007 16:03:49

Joissain vermeissä tallennus käy niin että pitää katkaisijaa pohjassa vähän normaalia pidempään...tosin ei ole juuri tästä kokemusta.
kojones
28.04.2007 02:52:18
Mun Bilteman salkku lähti omille teilleen pyöräillessä, ei ihan kevyt paketti ole mutta silti säilyi ilman vahinkoja ja sisuskalut järjestyksessä. Hinta-laatusuhde kohdallaan.
-jaani-
01.05.2007 22:48:42
Onkos kellään tietoa mistä tällä hetkellä voisi saada niitä asekoteloita helsingin alueelta? Kiitos.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)