Aihe: Halvemmat "ES-335":et
1 2 3 4 535 36 37 38 3946 47 48 49 50
hallu
02.01.2016 18:15:33
tumppusormi: Tässä on soundit samalla tasolla mutta todellakin erilaiset. Yammun pehmeä semi hollow atackin huomaa mutta tuosta kirkkaammasta äänestä en kokemattomana voi sanoa mitään. Oma semi soi myös kirkkaammin kuin nuo kiinteärunkoiseni, mutta mikit ja potikat ja konkat myös erilaiset muihin verrattuna. Olisi kiva kyllä tietää onko toi kirkkaus myös rakenteesta johtuvaa. Tietysti on tuo vaarallinen sana puut. Ehkä, mutta jos tosiaan puut selittäisi asian, niin missään muussa näytteessä tähän mennessä ero ei ole ollut noin suuri. Hyvän kuuloinen toi jammu silti.

Soititko muuten kumpaakin kitaraa samalla tavalla/tatsilla? Mun mielestäni Lespasta saa tuollaista matalahkoa semi hollow ääntä ulos kun sillä soittaa vähän pehmeämmin. Ei tietenkään aivan samanlaista mutta sellaista joka voisi huijata kuulijaa.

Kiitosta kommentista. Ei aloiteta puusotaa :-D, mutta kuulostaa ne minusta erilaiselta. Yritän soittaa mahdollisimman samanlaisella tatsilla, mutta Yamahan klipissä se ihan ensimmäinen pyyhkäisy oli varovaisempi (varmaan vähän puristin plekua liikaa). Samasta kohtaa kummiskin koitin soittaa eli mikkien välistä siitä kaulamikin takapuolelta. Kyllä Paulin saa pehmeämmin soimaan, mutta nyt yritin saada soundieron kuuluviin soittamalla mahdollisimman samalla lailla, vaikka vähän kevyemmällä kosketuksella aluksi Yamahaa soitin kyllä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
kekkuliheikki
02.01.2016 19:03:24
Nyt apua!

Kavin testaamassa. 1990 AS200 Artstar. Joku vanha aija pitanyt. Silla ei ole soitetty oikeastaan yhtaan. Ihan helvetin hyva skeba.

Mita tollaisesta uskaltaa maksaa? *kylmahiki ja gas*
En allekirjoita.
hallu
02.01.2016 19:19:17 (muokattu 02.01.2016 19:19:35)
kekkuliheikki: Nyt apua!

Kavin testaamassa. 1990 AS200 Artstar. Joku vanha aija pitanyt. Silla ei ole soitetty oikeastaan yhtaan. Ihan helvetin hyva skeba.

Mita tollaisesta uskaltaa maksaa? *kylmahiki ja gas*

No 1000 - 1300 euroa ei pitäisi olla ainakaan pahasti ylihintaa. Torilla näyttää olevan pyynnit 1250 euroa. Sehän on helvetin hieno keppi ja jos olet löytänyt 25 vuotta vanhan yksilön joka on priimakuntoinen, niin anna mennä vaan. Uutenahan ne pyörii jossan kahden tonnin huitteilla. Hemmetin hieno kitarahan se on et sä sitä enää koskaan myy, joten kaiva vaan kuvetta :-D
kekkuliheikki
02.01.2016 22:43:42
Jahas.

Siina olis jollekulle kanssa.

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1081057
En allekirjoita.
hallu
02.01.2016 23:01:04
kekkuliheikki: Jahas.

Juu hieno keppi. Huomasin tuon myös. Mun pitää sen verran vielä kommentoida, että mulla meni tuo Artstar vähän ohi eli se on varmaan joku AS200 erikoismalli joten voi olla eri hintanen kuin tavallinen AS200.
Laulava Kylätohtori
02.01.2016 23:11:14 (muokattu 02.01.2016 23:18:42)
kekkuliheikki: Jahas.

Juu, tuo on ollut jo hetken torilla, kyllä sitä katseltu on. Mutta nyt on vaan viime aikoina ostohousut jumittuneet sen verran jalkaan, ettei ole mitään mahdollisuuksia tuota hakea. Tänään poistin torilta Bluetonen Lead Jr:n ja 1x12\" kaapin...

e. otetaan sen verran vielä asiaa, että pistin Pasadenaan Gibsonin mikit (490R/498T), eikä siinä kanteleessa kyllä ollut lainkaan samanlainen soundi kuin Tokain ES-60:ssä. Enkä tiedä, mikä skaala lienee, kun kielet tuntuu aika löysiltä. Taisi tosin olla 10-setti, mikä osaltaan selittää asiaa, kun nyt on taas tottunut stratoon ja 11 settiin...

Ei tuo nyt kuitenkaan ihan hirvittävästi vakuuta, vaikka hauska tapaus onkin. Melkein ennemmin Les Pauliin tarttuu, jos humpparisoundia on vailla... Ehkä jätän koristeeksi seinälle tai lapsille, jos innostuvat joskus soittamaan kitaraa.
They pass too much electricity. -SRV
hallu
03.01.2016 05:03:28
Löysin sattumoisin netistä videon jossa soitetaan Gibson ES335 ja Yamaha SA2200 ilmeisestikin pelkästään kaulamikeillä. Ihmettelin, että onpa vaan samankaltainen soundi noissa, mutta videon lopussa näkyi kun äijä soittin, niin kyllähän se kompensoi tosi paljon tatsillaan kitaroiden eroja ainakin plektrakäsi oli ihan eri paikassa molemmilla kitaroilla, mutta no tiiä häntä onko asialla merkitystä mutta tuossapa on jos jotakuta kiinnostaa.

https://www.youtube.com/watch?v=7AfBsZQPhKg
Laulava Kylätohtori
03.01.2016 08:42:04 (muokattu 03.01.2016 08:44:41)
hallu: Löysin sattumoisin netistä videon jossa soitetaan Gibson ES335 ja Yamaha SA2200 ilmeisestikin pelkästään kaulamikeillä. Ihmettelin, että onpa vaan samankaltainen soundi noissa, mutta videon lopussa näkyi kun äijä soittin, niin kyllähän se kompensoi tosi paljon tatsillaan kitaroiden eroja ainakin plektrakäsi oli ihan eri paikassa molemmilla kitaroilla, mutta no tiiä häntä onko asialla merkitystä mutta tuossapa on jos jotakuta kiinnostaa.

https://www.youtube.com/watch?v=7AfBsZQPhKg

Olihan ne aika samanlaiset, vaikka olihan niissä eroakin. Ja näytti se plekukäsi olevan eri kohdassakin, mikä varmasti kompensoi asiaa. Ehkä äijällä oli tarkoituskin yrittää esitellä, miten samaa soundia niistä halutessa saa.

e. toisaalta eihän sitä tuollaisen pätkän perusteella oikein voi sanoa, että kuinka saman- tai erilaisia ne kitarat sitten oikeasti ovat. Voivat olla normikäytössä yllättävänkin erilaisia pelejä, vaikka tuossa soundit ovatkin lähellä toisiaan...
kekkuliheikki
05.01.2016 17:15:07 (muokattu 05.01.2016 17:15:22)
Kaupat tuli.

Mutta ei tuosta mainitusta kitarasta. Tuskaisen hakemisen jalkeen loytyi 1981 AS200 joka pitais olla kunnon vekotin.

Lauantaina hakemaan pois.

Ja kuka VITTU nosti tan otsikon!!
En allekirjoita.
Laulava Kylätohtori
05.01.2016 17:22:30 (muokattu 05.01.2016 17:24:55)
kekkuliheikki: Kaupat tuli.

Mutta ei tuosta mainitusta kitarasta. Tuskaisen hakemisen jalkeen loytyi 1981 AS200 joka pitais olla kunnon vekotin.

Äläs nyt! :D

Tiedä, vaikka päästäisiin vielä vääntämään kauppaa tuosta, kun päätät luopua siitä... ;)

e. tuollainen on kyllä pirun hieno, onnittelut hankinnasta, olenkin tuota torin yksilöä vilkuillut, mutta nyt on ostohousut pannassa vähän aikaa...
Gabe
05.01.2016 17:48:34 (muokattu 05.01.2016 17:48:51)
Laulava Kylätohtori: Äläs nyt! :D

Tiedä, vaikka päästäisiin vielä vääntämään kauppaa tuosta, kun päätät luopua siitä
ylihuomenna ... ;)

e. tuollainen on kyllä pirun hieno, onnittelut hankinnasta, olenkin tuota torin yksilöä vilkuillut, mutta nyt on ostohousut pannassa vähän aikaa...

Onneksi olin nyt itse jo onttokoppaiseni hommannut. :D Viime kierroksella puski hiki.
hallu
05.01.2016 18:13:46
Gabe: ylihuomenna

Onneksi olin nyt itse jo onttokoppaiseni hommannut. :D Viime kierroksella puski hiki.

Juu ja kun laittaa suoraan G-pajan ES335 kitaran niin eipä tartte sitten enää miettiä kuulostaako ES335:lta :-D. Itselläni on jo kaksi onttokoppaista ja tuosta Yamahasta olen kovati innoissani ja sitä ahkerasti soitellut ja kaivoin tänään laukustaan myös Samickin tarkoituksenani vähän pitkästä aikaa sitä tutkailla.
hallu
05.01.2016 18:15:01
kekkuliheikki: Kaupat tuli.

Hei tsemppiä vaan. Joka jätkällä pitäisi olla tommonen. Olen nyt viikon putkeen kuunnellut tuollaisen kitaran laulantaan Voxin läpi ja kyllä se vaan on mahtavasoundinen laite :-)
kekkuliheikki
05.01.2016 18:26:23
Tama otsikko on jokavuotinen vaiva. Sita unohtaa ja alkaa nysvailemaan laitteilla ja muilla romuilla. Jossain vaiheessa tama nostaa taas paataan ja on helvetti irti.

No saapahan gasitella. :)
En allekirjoita.
Gabe
05.01.2016 19:27:08
hallu: Juu ja kun laittaa suoraan G-pajan ES335 kitaran niin eipä tartte sitten enää miettiä kuulostaako ES335:lta :-D.

Itseni tuntien siihen se olisi lopulta kuitenkin päätynyt, joten ohitin suosiolla välivaiheet. :D

Itselläni on jo kaksi onttokoppaista ja tuosta Yamahasta olen kovati innoissani ja sitä ahkerasti soitellut ja kaivoin tänään laukustaan myös Samickin tarkoituksenani vähän pitkästä aikaa sitä tutkailla.

Tuollainen Yamaha voisi kyllä napostella vielä lisäksi jossain kohtaa. Komean näköinen maila, onko noissa eroja vuosilukujen välillä?
hallu
05.01.2016 19:54:12
Gabe: Itseni tuntien siihen se olisi lopulta kuitenkin päätynyt, joten ohitin suosiolla välivaiheet. :D

Tuollainen Yamaha voisi kyllä napostella vielä lisäksi jossain kohtaa. Komean näköinen maila, onko noissa eroja vuosilukujen välillä?

Ei isompia, tämä minun yksilö on ihan niitä sarjan ensimmäisiä sieltä -90 luvun alusta ja olen F-musiikissä käynyt kokeilemassa näitä viimeisimpiä keihäitä, niin soittotatsi soundin karaktääri on mielestäni jokseenkin sama (laatu lienee tosi tasaista). Sellainen muutos näyttää olevan, että uudessa kitarassa oli nostopotikat mikin puolituksille kun tässä mun keihäässä on painettavat kytkimet potikoissa.

Tää on tosi jees, mutta minutkin tuntien saattaa aito ES335 tulla vielä kyseeseen :-) ei ihan vielä polttele mutta tunnen itseni :-D.
WanhaWetäjä
08.01.2016 11:55:22 (muokattu 08.01.2016 11:57:55)

https://www.youtube.com/watch?v=EIZHvcD2xFw

Tota...en tiedä onko Hotelli Tallukan päivätansseista vai mistä lie gayjuhlista kuvattu mutta tämän kitarasankarin "Essikopio" on vähintäänkin mielenkiintoisen näköinen, kuin myös soitto on "melko" persoonallista, näyttää olevan todellinen a drop vire, meinaan a kieli on pudotettu vallan pois ;-)

Mikähän kitara mahtaa olla kyseessä? Olisi kyllä äärettömän mielenkiintoista päästä moista kokeilemaan, varsinkin rautaosasto, mikit ja potikat yms ovat melko koruttoman karuja, vastaavaa näki joskus 70-luvun lopun kiinalaisissa halpiksissa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
kekkuliheikki
08.01.2016 12:13:09
WanhaWetäjä: https://www.youtube.com/watch?v=EIZHvcD2xFw

Tota...en tiedä onko Hotelli Tallukan päivätansseista vai mistä lie gayjuhlista kuvattu mutta tämän kitarasankarin "Essikopio" on vähintäänkin mielenkiintoisen näköinen, kuin myös soitto on "melko" persoonallista, näyttää olevan todellinen a drop vire, meinaan a kieli on pudotettu vallan pois ;-)

Mikähän kitara mahtaa olla kyseessä? Olisi kyllä äärettömän mielenkiintoista päästä moista kokeilemaan, varsinkin rautaosasto, mikit ja potikat yms ovat melko koruttoman karuja, vastaavaa näki joskus 70-luvun lopun kiinalaisissa halpiksissa.

Oliskohan Westone?
En allekirjoita.
jonep
08.01.2016 15:58:49
kekkuliheikki: Oliskohan Westone?

Tämähän on Jolana Tornado, jota on ilmeisesti vähän modattu myöhemmin. Alkuperäisen kuvia on tuolla: http://www.vintageandrare.com/product/Jolana-Tornado-Red-49928

Jolanat tehtiin entisessä Tsekkoslovakiassa, josta niitä levisi muuallekin....
jonep
08.01.2016 16:03:34
jonep: Tämähän on Jolana Tornado, jota on ilmeisesti vähän modattu myöhemmin. Alkuperäisen kuvia on tuolla: http://www.vintageandrare.com/product/Jolana-Tornado-Red-49928

Jolanat tehtiin entisessä Tsekkoslovakiassa, josta niitä levisi muuallekin....

Jolanasta ei ole mulla kokemuksia, Puolassa tehdystä Defil Jazz -kitarasta jonkin verran. Siellä on tehty se mitä on pystytty.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)