Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
JaaGeRMaisTeR
24.06.2015 23:24:25
Laulava Kylätohtori: Juuri näin. Selattu toria ja mietitty, mitä niillä rahoilla, jotka siitä vielä valmistumattomasta customista saa torilla, voisi ostaa. :D

Ei ole torilla vielä kepakkoa tullut vastaan joka aiheuttaisi edes harmitusta, että tilasin tuon Auroran. Enkä ole edes vielä päässä onnistunut myymään tuota. On sen verran vaatimusta ostajalle, että epäilen kenenkään täyttävän niitä :D

Vuosi on lyhkänen aika odotella loppupeleissä. Odottaahan 14 vuotiaatkin yhtä malttamattomasti, että täyttää 18 ja saa kaupasta kaljaa ja euroshopperreita :D
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
markkuilari
25.06.2015 00:43:43
Laulava Kylätohtori: Kaupat pitäisi tietysti hoitaa niin, että ostaja ei ota mitään yhteyttä, vaan pistää rahat kirjekuoreen, jonka päälle on kirjoitettu ostettavan tuotteen nimi. Sitten ostaja pudottaa sen postiluukusta sisään ja menee piiloon. Myyjä ottaa rahat ja jättää myyntikohteen oven taa mennen itse tämän jälkeen vessaan piiloon, jotta ostaja voi rauhassa hakea tavaran oven takaa ja juosta pois.

Ei turhia kysymyksiä, kontakteja, tarjouksia, vaihtoehdotteluja, tinkauksia, puheluja, keskusteluja tai muutakaan hirviömäisen kammottavaa toimintaa, joka on suoraan verrattavissa rikokseen ihmiskuntaa vastaan....

On meitä moneen junaan... *huoh*

Onko näin joku kirjoittanut? Nyt olisi aika mennä luetun ymmärtämisen ja vihanhallinta kurseille. Suhteellisen pelottavaa jatkuva sekoaminen, mikäli joku on eri mieltä kanssasi.

Itseäni ei vaihto tarjoukset haittaa pätkääkään, päin vastoin, mutta ymmärrän, että joku ei niistä jotain myydessään pidä. Kaikki eivät myy soittokamoja siksi, että ostaisivat uusia kamoja, siinähän sitten käytät sitä "pelisilmää" vaihdokkien suhteen. Tsugu Way kirjoittikin loistavasti tuolla aikaisemmin torin "säännöistä". Jotkut tahot ovat vain päättäneet, että heidän omat säännöt ovat ne ainoat oikeat.
Gary the pine
25.06.2015 01:03:02
markkuilari: Onko näin joku kirjoittanut? Nyt olisi aika mennä luetun ymmärtämisen ja vihanhallinta kurseille. Suhteellisen pelottavaa jatkuva sekoaminen, mikäli joku on eri mieltä kanssasi.

Itseäni ei vaihto tarjoukset haittaa pätkääkään, päin vastoin, mutta ymmärrän, että joku ei niistä jotain myydessään pidä. Kaikki eivät myy soittokamoja siksi, että ostaisivat uusia kamoja, siinähän sitten käytät sitä "pelisilmää" vaihdokkien suhteen. Tsugu Way kirjoittikin loistavasti tuolla aikaisemmin torin "säännöistä". Jotkut tahot ovat vain päättäneet, että heidän omat säännöt ovat ne ainoat oikeat.

Sanoisko nyt näin, että näin sivusta naureskelleena en olisi niinkään tuosta veli tohtorin psyykestä ylen huolissani kuin muutaman muun.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Tympee Huttunen
25.06.2015 06:36:46
Menkääpä katsomaan Facebookin myyntipalstoja ja niiden mielivaltaisia sääntöjä ja hulluja moderaattoreita. Tuntuu tälläiset keskustelut varsin miedolta sen jälkeen.
Laulava Kylätohtori
25.06.2015 06:43:20 (muokattu 25.06.2015 06:46:08)
markkuilari: Onko näin joku kirjoittanut? Nyt olisi aika mennä luetun ymmärtämisen ja vihanhallinta kurseille. Suhteellisen pelottavaa jatkuva sekoaminen, mikäli joku on eri mieltä kanssasi.

:D

Jos ei halua vaihdokkeja, niin on luonnollista kirjoittaa, että 'ei vaihtoja', eikä olettaa, että ostaja lukee ajatuksia astraalitasolla ja toimii juuri kyseisen myyjän mielen oikkujen mukaan.

Ja olet aivan oikeassa. Siitähän tämä juuri alkoi, kun eräät tahot tulivat itkemään, miten heidän sääntönsä ja tulkintansa pitäisi olla niitä ainoita oikeita, eikä muita sallita. Ei, vaikka iso osa porukasta on eri mieltä ja haluavat niitä vaihtotarjouksia, vaikkei asiaa ole erikseen ilmossa mainittu.

Vaikutat kauhean negatiiviselta, totiselta ja katkeralta mnet-ulosantisi perusteella. Vähän hymyä huuleen, sillä onhan kesä ja kohta ne lämpimät kelitkin sieltä tulevat. :)

Lastinen: Menkääpä katsomaan Facebookin myyntipalstoja ja niiden mielivaltaisia sääntöjä ja hulluja moderaattoreita. Tuntuu tälläiset keskustelut varsin miedolta sen jälkeen.

Itse en ole Facebookissa, mutta vaimo pisti juuri vanhoja vaatteita säkillisen Uffen laatikkoon ja romut roskikseen, koska ei jaksanut lähteä siihen touhuun mukaan. Ymmärrän sen kyllä täysin. Siellä, jos jossain, on oikeasti hullua jengiä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tympee Huttunen
25.06.2015 06:56:32
Laulava Kylätohtori:
Itse en ole Facebookissa, mutta vaimo pisti juuri vanhoja vaatteita säkillisen Uffen laatikkoon ja romut roskikseen, koska ei jaksanut lähteä siihen touhuun mukaan. Ymmärrän sen kyllä täysin. Siellä, jos jossain, on oikeasti hullua jengiä...

Kovia tilanteita, kun "vallankahvaan" pääsee joku 40-50v martta. Siinä taitaa elämän hallinnan menettäminen korvautua yhden palstan moderointiin. Jos tekstiasu ei ole prikullleen oikein, tulee huutoa. Aijai, jos paikkakunta puuttuu otsikosta. Huh jos kommenteissa onkin keskustelua. AV ja YP paikalle. Onko kuva oikeassa kansiossa? Nostatko ilmoa liian usein? Monta tavaraa saat varata viikossa?

Välillä tapaa jopa niin hauskoja marttoja, että koittavat moderoida, vaikka eivät edes ole modeja.

Ja joo, omien kokemuksien mukaan suurin osa näistä hulluista fb-järkkäreistä on naisia. En tiedä miksi.
ReBeat
25.06.2015 16:21:04

Laulava Kylätohtori: Jos ei halua vaihdokkeja, niin on luonnollista kirjoittaa, että 'ei vaihtoja'

Ei ole luonnollista että se pitäisi erikseen kirjoittaa. Ennemmin niin päin, että jos vaihto voi tulla kyseeseen niin kirjoittaa sitten että vaihto voi tulla kyseeseen.

kyseisen myyjän mielen oikkujen mukaan.

Eiköhän se oikku ole silloin ostajan päässä jos ei ymmärrä sanaa "myydään".

Ei, vaikka iso osa porukasta on eri mieltä ja haluavat niitä vaihtotarjouksia, vaikkei asiaa ole erikseen ilmossa mainittu.

Ja tässä tulee looginen perustelu: Toi "iso osa" on silti takuuvarmasti vähemmistö.
Laulava Kylätohtori
25.06.2015 16:42:30
ReBeat: ...

Onko sulla päässä vikaa, kun jaksat tätä samaa paskaa vielä tuutata tänne? Eiköhän se tullut jo käsiteltyä ilman sinun kontribuutiotasi asiaan. Antaaka nyt ihmeessä jo tämän asian olla... *huoh*
Sarko
25.06.2015 18:42:40
Rampa sen ku kalakattaa.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
markkuilari
26.06.2015 00:24:06
Gary the pine: Sanoisko nyt näin, että näin sivusta naureskelleena en olisi niinkään tuosta veli tohtorin psyykestä ylen huolissani kuin muutaman muun.

Oletko varma
Laulava kylätohtori: Onko sulla päässä vikaa, kun jaksat tätä samaa paskaa vielä tuutata tänne? Eiköhän se tullut jo käsiteltyä ilman sinun kontribuutiotasi asiaan. Antaaka nyt ihmeessä jo tämän asian olla... *huoh*

Jaa, mä totinen ja katkera.
JaaGeRMaisTeR
26.06.2015 00:31:52
ReBeat: Ei ole luonnollista että se pitäisi erikseen kirjoittaa. Ennemmin niin päin, että jos vaihto voi tulla kyseeseen niin kirjoittaa sitten että vaihto voi tulla kyseeseen.

Omasta kokemuksesta sanon, että kun laittaa tuon myydään/vaihdetaan niin ei tule yhtään vaihtotarjoustakaan. Ei halvempiin, kalliimpiin saatikka samanhintaisiin. Rahalla saattaa mennä ja tarjous aina on johonkin 500€ pyyntiin, että tarjotaan 200€ jossa samassa on tietenkin postit, vakuutukset, kissa, laama ja kausikortti särkänniemeen.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Laulava Kylätohtori
26.06.2015 07:13:39
JaaGeRMaisTeR: Omasta kokemuksesta sanon, että kun laittaa tuon myydään/vaihdetaan niin ei tule yhtään vaihtotarjoustakaan. Ei halvempiin, kalliimpiin saatikka samanhintaisiin. Rahalla saattaa mennä ja tarjous aina on johonkin 500€ pyyntiin, että tarjotaan 200€ jossa samassa on tietenkin postit, vakuutukset, kissa, laama ja kausikortti särkänniemeen.

Enpä tosiaan ole tainnut itsekään saada koskaan vaihtokauppoja onnistumaan niin, että olen pistänyt vaihtoehdotuksia ilmoitukseen. Vaihdot ovat onnistuneet vain silloin, kun vaihdoista ei ole puhuttu mitään - ja kaikkein parhaat vaihtokaupat silloin, kun olen vaihdokit kieltänyt. :D
Tympee Huttunen
26.06.2015 08:01:32 (muokattu 26.06.2015 08:08:07)
Mun mielestä vaihdoissa on usein mukana sellaista herrasmiesmäisyyttä. Ainakin vintage-kaman suhteen. Ei aina mietitä hintapyyntöjä, vaan jotain muuta arvoa. Mä olen esim vaihtamassa yhtä kaappia pois, jossa on vintagemarkkinoiden mukaan yleisesti huikean kalliit elementit, mut en mä näe sitä niin, enkä edes halua selvittää mikä olisi tarkka hinta. En myöskään selvitä mikä on mulle tulevan vaihdokin tarkka hinta, kun ne tuppaa olemaan suhteellisia asioita. Mut toki riippuu aika paljon siitä kenelle vaihtaa. Trokarit ja "aggressiiviset" tinkarit jää rannalle.
+makke+
23.01.2016 10:39:05
Kävipä niin ettei osa yksityisviesteistä mennytkään perille..

Koko tarina.
Pedaali myyntiin torille ja kaupat tehtiin muutamassa minuutissa.
Jäin odottamaan maksusuoritusta. Kun rahat näkyivät tililläni, pyysin osoitetietoja yv:llä. Mitään ei kuulunut. Pyysin seuraava päivänä tietoja uudestaan. Ei kuulunut mitään. Seuraavana päivänä kaivoin Fonectan kautta puhelinnumeron, jonka arvelin olevan pedaalin ostajan.
Numero osoittautui oikeaksi ja samalla selvisi etteivät ostajan yv:t jostain syystä tulleet minulle mutta minun viestini menivät kyllä hänelle (?).
No, kaikkea sitä voi sattua muusikoiden.net:ssä.
Tarinalla on onnellinen loppu ja purkki on matkalla ostajalle.
jhakwe
23.01.2016 11:00:22

Lastinen: Mun mielestä vaihdoissa on usein mukana sellaista herrasmiesmäisyyttä. Ainakin vintage-kaman suhteen. Ei aina mietitä hintapyyntöjä, vaan jotain muuta arvoa. Mä olen esim vaihtamassa yhtä kaappia pois, jossa on vintagemarkkinoiden mukaan yleisesti huikean kalliit elementit, mut en mä näe sitä niin, enkä edes halua selvittää mikä olisi tarkka hinta. En myöskään selvitä mikä on mulle tulevan vaihdokin tarkka hinta, kun ne tuppaa olemaan suhteellisia asioita. Mut toki riippuu aika paljon siitä kenelle vaihtaa. Trokarit ja "aggressiiviset" tinkarit jää rannalle.

Myöhässä vastaan, mutta itselläni justiinsa tämä homma. Joskus tulee rahallisesti ajateltuna takkiin, joskus jää voitolle, ihan sama. Erikoisempi vintagekama on yleensä vielä aika hankalaa hinnoiteltavaa, joten mieluummin vaihtelee päittäin sellaiseen, mistä molemmille jää mieluisa tai kiinnostava vekotin ja hyvä mieli. Tuolla naamakirjan puolella on pari kertaa joku vetänyt jo herneet nenään, kun en ole osannut tai halunnut sanoa suoraa, tiukkaa myyntihintaa. Vaihtokaupat sen sijaan ovat aina sujuneet mutkitta.
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
edenbeast
23.01.2016 11:17:53
Myynnit on ollu nykyään vähän vaikeampia mutta ostot on sujunut liiankin hyvin. Viimeisin kauppa oli jotain uskomatonta. Tyttäreni joutui viettämään viime vuodesta reilut 7kk sairaalassa ja tällä viikolla alkoi uusi sairaalajakso joten rupesin etsimään tytölle halpaa rumpusettiä lomien ratoksi. Eräs ystävällinen sielu tarjosi ensin settiä josta ilmoitin ettei valitettavasti ole niin paljon rahaa käytettävissä tyttären tilan takia jolloin tämä kyseinen henkilö ilmoitti lahjoittavansa tyttärelleni toisen rumpusetin ja maksettavaksi jäi ainoastaan rahti. Mitä nöyrimmät kiitokseni tälle henkilölle mikäli hän tätä lukee!
Gary the pine
23.01.2016 11:45:01
edenbeast: Myynnit on ollu nykyään vähän vaikeampia mutta ostot on sujunut liiankin hyvin. Viimeisin kauppa oli jotain uskomatonta. Tyttäreni joutui viettämään viime vuodesta reilut 7kk sairaalassa ja tällä viikolla alkoi uusi sairaalajakso joten rupesin etsimään tytölle halpaa rumpusettiä lomien ratoksi. Eräs ystävällinen sielu tarjosi ensin settiä josta ilmoitin ettei valitettavasti ole niin paljon rahaa käytettävissä tyttären tilan takia jolloin tämä kyseinen henkilö ilmoitti lahjoittavansa tyttärelleni toisen rumpusetin ja maksettavaksi jäi ainoastaan rahti. Mitä nöyrimmät kiitokseni tälle henkilölle mikäli hän tätä lukee!

Katoppas, rispektiä tämmöselle, hyvyyttä on vielä siellä täällä vaikka kylmäksi on muuten yhteiskunta mennyt.

Hattu päästä hyvät herrat.
Tulin, näin, paskoin housuun.
tuskiz
23.01.2016 12:12:13
Täytyypä sanoa, että omat ekat kokemukset torista on aika koomisia. Kerran heitin kitaran osto-ilmon niin saman päivän sisällä tulee s-postiin ilmiselvä huijausyritys huonolla englanninkielellä jonkun automaatin toimesta, tästä syystä piti muuttaa näkyvä sähköposti sellaiseksi ettei siihen ilman ihmisajattelua saa lähetettyä meiliä. Sitten on näitä helppoheikkejä jotka yrittää tinkiä valmiiksi halvasta hinnasta ja hyvästä tarjouksesta pois luokkaa 10 euroa, kait se on tämä alamäessä oleva nykytalous...
Matias.
23.01.2016 20:13:48
Onko kenelläkään kokemusta Chang -nimisestä myyjästä torilla? Paljon Japanin vintagekitaroita myytävänä muttei vastaa pikaviestillä lähettämääni kyselyyn. Luulisi helpottavan myymistä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)