Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 535 36 37 38 39122 123 124 125 126
Mikko L
25.08.2010 22:49:35

Yhden soundin miehellä tarkoitan sellaista joka päättää että yksi nuppi riittää hänelle ja ei tarvi axen monipuolisuutta/monimutkaisuutta. Axe voi olla monimutkainen jos softapuoli ei ole tuttua. En kyllä pyri loukkaamaan ketään toisin kuin esim sinä juuri tuolla viestillä.

Ei millään pahalla mutta se että loukkaantuu näistä mun viesteistä vaikuttaa siltä että jollain tasolla pelkäät että Axe ehkä onkin hyvä. En vain tajua. Kokeilisit sitä ensin, okei?
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Ziggy Bubba
25.08.2010 22:56:03 (muokattu 25.08.2010 22:57:25)

Mikko L: Ei millään pahalla mutta se että loukkaantuu näistä mun viesteistä vaikuttaa siltä että jollain tasolla pelkäät että Axe ehkä onkin hyvä. En vain tajua. Kokeilisit sitä ensin, okei?

Ei kyllä se on tuo ylimielinen asenne joka ihmisiä kyrsii, veikkaisin. Miksi ihmiset pelkäisivät Axea? Sehän voi parantaa monen soittohommia merkittävästi.

Muuten, moni putkivahvistin on itessään jo aikas monipuolinen, siis normikäyttöön. Hyvä puhdas soundi, pikku-ruttu ja iso-möyhy riittää suurelle osalle ihmisistä. Tohon kun lykitään vapaavalintaisia pedaaleita kylkeen, niin mahdollisuudet on aikas rajattomat. Se "loputon" monipuolisuus on harvalle tarpeen - hyvät perussoundit riittää yleensä maaliin.

E: t: "Anyhoo Axesta kevyesti kiinnostunut hemmo" :)
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Mikko L
25.08.2010 22:56:37

ReBeat: Tuli mieleen, että kuinka lujalla maksimissaan soitit Mesalla?

Stadionvolumella. Output 3-4 riippuen soundista ja kanavakohtainen säätö 3-4 myös. Mark IV soundaa mukavan pehmeälle myös output 2sella, joka toimii myös Axella mutta voin kompensoida volumepuolen muulla tavalla toisin kuin oikealla nupilla.
Ziggy Bubba
25.08.2010 22:58:17

Mikko L: Stadionvolumella. Output 3-4 riippuen soundista ja kanavakohtainen säätö 3-4 myös. Mark IV soundaa mukavan pehmeälle myös output 2sella, joka toimii myös Axella mutta voin kompensoida volumepuolen muulla tavalla toisin kuin oikealla nupilla.

Kerrohan muuten mikä on stadion-volume? Onko se semmoinen mikä kuuluu stadikan takakaarteeseen asti? ;)
Vladi
25.08.2010 22:58:39 (muokattu 25.08.2010 23:01:05)
Mikko L: Yhden soundin miehellä tarkoitan sellaista joka päättää että yksi nuppi riittää hänelle ja ei tarvi axen monipuolisuutta/monimutkaisuutta. Axe voi olla monimutkainen jos softapuoli ei ole tuttua. En kyllä pyri loukkaamaan ketään toisin kuin esim sinä juuri tuolla viestillä.

Ei millään pahalla mutta se että loukkaantuu näistä mun viesteistä vaikuttaa siltä että jollain tasolla pelkäät että Axe ehkä onkin hyvä. En vain tajua. Kokeilisit sitä ensin, okei?

Juuri näitä puheita tarkoitan.
A) Yksi vahvistin ei tarkoita yhtä soundia. Tsekkaappas vaikka Mesan Mark V.
B) Olen sivutoiminen yrittäjä ja alaani on mm. websivujen teko. Kaikenäköinen koodi ja softasäätö on siis enemmän kuin tuttua.
C) Axe FX:n hyvyydellä pelottelu on koomista. Pitäisikö minun pelätä, että testaan Axea ja joudun "nöyrtymään" että se on parempi kuin omistamani vahvistimet? Paremmuus on suhteellista ja käyttäjäkohtaista. Sulle Axe on paras ratkaisu ja hyvä niin. Mikä mua ärsyttää on se, että tuputat Axea parhaaksi ratkaisuksi kaikille muille ja siksi asiasta mainitsin.

Ei, en haasta riitaa. Mä en vaan pidä siitä, että joku muu tulee sanomaan mulle, mikä on parasta ja mikä ei. Mutta eiköhän tää ollu tässä. Enjoy your Axe-FX. Pitää ehdottomasti testata tuo laite jos joskus tulee mahdollisuus. Mutta tuskin koskaan sellaista ostan :)

Love and peace and music and eggs and bacon!
Kyllä se siitä.
Mikko L
25.08.2010 23:06:31

sikki-six: Miksi ihmiset pelkäisivät Axea? Sehän voi parantaa monen soittohommia

No luulin että tämä olisi yleinen asenne mutta täällä saa lukea melko paljon kuinka huono Axe on. Muistakaa että moni voi luulla että tiedätte mistä puhutte ja sana kiertää tyyliin: "se axe on kuulemma ihan pascha" ja tämä "fakta" lähti täältä liikkeelle tyypiltä joka ei tiedä mistä puhuu.

Ylimielinen? Kyllä, niitä kohtaan jotka haukkuu laitetta ilman kokemusta. Tämä on mielestäni oikeutettua.
Ziggy Bubba
25.08.2010 23:11:21

Mikko L: No luulin että tämä olisi yleinen asenne mutta täällä saa lukea melko paljon kuinka huono Axe on. Muistakaa että moni voi luulla että tiedätte mistä puhutte ja sana kiertää tyyliin: "se axe on kuulemma ihan pascha" ja tämä "fakta" lähti täältä liikkeelle tyypiltä joka ei tiedä mistä puhuu.

Kuten olen aiemmin sanonut, en laitetta huonoksi testaamatta leimaa. Enkä ole just kenenkään niin nähnyt tekevän.

Ylimielinen? Kyllä, niitä kohtaan jotka haukkuu laitetta ilman kokemusta. Tämä on mielestäni oikeutettua.

Tarkoitin, että olet ylimielinen "yhden soundin tyyppejä" ja "vanhoja" kohtaan. Toi ei varmasti ole kaikille tuo laite, iästä tai soundimieltymyksistä riippumatta.
Räkkipeli
25.08.2010 23:13:08
On tullut käytettyä nauhoituksissa, hyvä laite on.

Mutta ei sieltä tiettyjä soundeja löydä, joten nuppi vie voiton niissä tapauksissa. :)
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Mikko L
26.08.2010 00:03:25

Stadionvola=sama volume kuin mitä esim petrucci käyttää stadioneilla :)

Oon kyllä melkeen joka viestissä sanonut ettei axe oo kaikille.

Mitä soundia ei löytynyt? :)
Ziggy Bubba
26.08.2010 00:27:04

Mikko L: Stadionvola=sama volume kuin mitä esim petrucci käyttää stadioneilla :)

Joka saattaa hyvin olla sama volume jota naapurin Jami käyttää nuorisotalolla... Anyhoo, OT poikki.
aristoteles666
26.08.2010 01:26:03 (muokattu 26.08.2010 06:32:06)

Vladi:
A) Yksi vahvistin ei tarkoita yhtä soundia. Tsekkaappas vaikka Mesan Mark V.
!

siis sulla oli iv joka lähti myyntiin, toi voisi kuitenkin olla parempi kuin v.
Räkkipeli
26.08.2010 01:51:21 (muokattu 26.08.2010 01:56:37)
Mikko L: Mitä soundia ei löytynyt? :)

No on varmasti montakin soundia mitä ei löydy tuosta vehkeestä, mm. Randallin X2 -soundia. :) Puhumattakaan Centurysta tai vanhasta RG-sarjasta.

Krank -mallinnoksiakaan ei vissiin ollut tuossa? Tai VHT? Tai legendaarinen Lee Jackson Gp-1000?
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Twinkle
26.08.2010 02:30:08
Räkkipeli: No on varmasti montakin soundia mitä ei löydy tuosta vehkeestä, mm. Randallin X2 -soundia. :) Puhumattakaan Centurysta tai vanhasta RG-sarjasta.

Krank -mallinnoksiakaan ei vissiin ollut tuossa? Tai VHT? Tai legendaarinen Lee Jackson Gp-1000?

Menee vähän hiusten halkomiseksi siinä vaiheessa kun puhutaan että siellä pitäisi olla "ihan kaikki". etenkin kun jonkun Krankin tai VHT:n soundi todellakaan ole niin persoonallinen tai merkittävä ettäkö vastaavan funktion täyttävää paskaa ei saisi ulos mistään muusta vehkeestä. Etenkin kun valtaosa ihmisistä, edes kitaristeista ei erota möyhyääkö lopullisessa tuotteessa sitten mikä vahvistin, niin koko homman pointti alkaa olla hakusessa. Kun sitä ei ees voi enää perustella sillä, että jossakin vehkeessä on fiilistä jos se on vain digitaalinen kopio niin aika väkisin vääntämistähän se on, että siellä pitäisi just olla esim. "GP-1000 mallinnus".

Mutta totta, tuskin sieltä löytyy "kaikkea". Mutta niinkuin todettua, hyvää soundia moneen menoon tuntuu olevan, se on käyttäjäkohtaista sitten että mten ne hommat kokee tai on kokematta.
aristoteles666
26.08.2010 06:37:01 (muokattu 26.08.2010 07:12:26)

Räkkipeli: On tullut käytettyä nauhoituksissa, hyvä laite on.

Mutta ei sieltä tiettyjä soundeja löydä, joten nuppi vie voiton niissä tapauksissa. :)

olisit muokannut niitä soundeja niin eiköhän olisi löytynyt, ei se tarkoitus axessa
tai tavallisessakaan vahvistimesssa ole käyttää tehdasasetuksia.
niin, ja sit vielä kirjoitat siihen vaikka lee jackson gp 1000.

edit. mä olen kyllä soittanut 80 luvulla paljon gp 1000:lla, ei se niin erikoinen ole.
Vladi
26.08.2010 08:54:05 (muokattu 26.08.2010 08:55:24)
aristoteles666: siis sulla oli iv joka lähti myyntiin, toi voisi kuitenkin olla parempi kuin v.

Juu IV:n myin kovassa rahapulassa. Nyt sitä on tullut ikävä, siinä oli enemmän kuin tarpeeks kaikkea mulle. Vitoseen ei oo varaa näillä näkymin ihan hetkeen vielä.

E: Vaikka Axe onkin abouttirallaa samanhintainen kuin vaikka Mark V niin en kyllä hetkeäkään epäröis ottaa sen Markin Axen tilalle. En tiedä kumpi on parempi, mutta mun tarpeisiin oikea fyysinen vahvistin on sopivampi ratkaisu.
Kyllä se siitä.
efunkelist
26.08.2010 10:03:39

Minusta kovin monet laitteet tekevät hyviä kitarasoundeja mutta haaste onkin vain laitteen käyttöliittymässä. Parhaimmillaanhan olisi vain yksi potikka jossa on "hyvä soundi" ja sitä sitten ruuvataan enemmän tai vähemmän.

Itseäni harmittaa mallintavissa laitteissa mallinnosten nimeäminen esikuvansa mukaan. Ok, kyllähän se opastaa jonkun tietyn genren soundien hakemisessa mutta parhaimmat soundini oon kuitenki ruuvannu silmät kiinni ja korvat auki - joskus sitä yllättyy että mallintimesta ei olekaan valinnut kaiuttimeksi isointa ja paksuinta 4x12-kaappia ja nupiksi mesaa/marsua kun hakee isoa kitaravallisoundia.

Vahvistimien merkkeihin ja malleihin liittyy vahvasti mielikuvia. Monet mun esikuvistani on ottanu puhtaat soundinsa fenkuista tahi rolandeista ja niitä pyrin itsekin suosimaan kun mallintimien valikoissa surffaa. Mutta sitten kun säätelen silmät kiinni käyttäen korvia ja soittotatsia tuomarina oonkin päätyny johonkin voxin tai jopa marsun puhtaisiin ja yllätyn siitä.

Toisaalta, kun on em. oikeita vahvistimia soittanu niin silloin korvat on enemmän seurannu silmiä. En sitten tiedä johtuuko se mistä. Mallintajahan voi mallintaa "väärin" eli mun korvaan marsu kuulostaakin fenkulta ja/tai lisäksi vaikuttaa akustiikka ja käytetty monitorointi. Vahvistinhan kuitenkin tuuttaa kitarakajarin kautta avoimesti huoneeseen kun taas mallintaja menee piuhoja pitkin aktiivimonitoreihin (studio/kotiolosuhteissa) jolloin mukana on vielä mikkimallinnoskin... blahblahlll....

En usko että axe-fx on sen mullistavampi kuin mitä POD oli vuosikymmen sitten. Minkähänlaisia kitarasounditietokoneita mahdamme käsiimme saadakaan seuraavan 10 vuoden päästä? Silloin alkaa NOS putket huveta maailmanmarkkinoilta ja toisaalta prosessoreiden tehot multiploituu "riittävästi" :)

Mutta jos tuo axe-fx joskus kohdalle sattuu niin tottakai sitä kokeilla pitää. Ja jos sen KÄYTTÖLIITTYMÄ (joka on minusta aivan tärkeintä) on mulle sopiva niin oishan se hienoa jos se korvaisi kaikki nämä painavat ja huoltoa vaativat putkikamat.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Terry Pantheras
26.08.2010 11:13:40
^^ Juu, eiköhän nuo putket saada mallinnettua digisti kohta - ellei jo nyt - jo sellaisella plaadulla, ettei putkia enää tartteta kymmenen vuoden päästä. Aika outoa olis jos näin ei jossain vaiheessa kävisi. Vois vaikka sit lykätä sinne vahvistimeen sellaiset muotoilultaan putken näköiset röörit, jotka onkin sitten sisuksiltaan täynnä bittejä... Sit vielä ledit sisään "hehkumaan".
MASTEROID ~~ doomy stoner & sludgy heavy metal ~~ MYSPACE
Shredator
26.08.2010 11:29:09 (muokattu 26.08.2010 11:29:55)

Minun mielestäni pitäisi myös pohtia erästä tärkeää seikkaa Axen ja muiden tietokonehärveleiden suhteen, eli turnauskestävyyttä. En jaksa uskoa, että Axe kestäisi vuosikymmeniä kovaa roudausta ja mahdollisia fyysisiä osumia, verrattuna esimerkiksi ikivanhoihin putkivehkeisiin. Mitä tapahtuukaan, kun laite tippuu jostain korkeuksista? Tai kun sen järjestelmä sekoaa? Viruksetkaan ei kai ole poissuljettuja mahdollisuuksia?

Mielestäni on lyhytnäköistä myydä pois kaikki perinteiset putkivahvistimet yms. ja hypätä täysillä teknologiahypetyksen matkaan. En jaksa uskoa, että nyt hankittu Axe olisi vielä toimintakykyinen vuosikymmenen päästä.

Kokemus on osoittanut, että lopulta palataan aina perusasioiden äärelle.
Nomen est omen.
aristoteles666
26.08.2010 11:30:54

ei ne mitkään kamat tykkää paiskomisesta, joten ei niitä kannata paiskoa, vaikka olisi pipareista tehty.
Cucumber?
26.08.2010 11:31:21
Jotenkin tuntuu TAAS siltä että ihmiset pelkää kaikkea uutta kuollakseen. Sama juttu kun fanittamansa bändin kokoonpano muuttuu, se alkuperäinen (no esimerkiksi se deep purple). Plaah, sitten vastapuoli heittää näitä sokeita ylistyksiä , rakentavaa keskustelua sano. Jospa jokainen nyt ihan ensin ottaisi ja testaisi laitteen ja pyrkisi mahdollisimman objektiiviseen arvioon? Ei varmasti semmoista ihmelaitetta tule jossa olisi kaikki ja hyvin tehtynä vielä, ja eiköhän siihen saundiin vaikuta se kaveri kuka sitä käyttääkin? Itse olen vähintäänkin utelias tämän masiinan suhteen ja testaan, ehkäpä ostankin, heti kun mahdollista se on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)