Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 534 35 36 37 38
Laupias Tuoni
09.04.2010 09:55:49

Ben_D: Oma Rani toimii ja kukkuu mahtavasti. Säännöllisessä käytössä.

Näin myös mulla.
Twinkle
09.04.2010 17:12:48
En minä itse kyllä usko että se Waters rytkyttää nimenomaisesti tuolla sarjatuotantomallilla vaan lähinnä sillä esikuvalla minkä perusteella tuo Epin kitara on tehty. Prototyypillä siis minkä epiphone tekee ennen tuotantoa.

Ben_D: Joo...mikä tosta kitarasta tekee ritsan? Ja vieläpä näkemättä / kokeilematta? Ostan skeban mustana heti kun on saatavilla. En näe speksien perusteella mitään, minkä takia kitara ei olisi hintaisekseen erittäin hyvä.

Onhan tuosta ennenkin ollut, että Oiva Tumpeloisen arhamentossa ritsa tarkoittaa kitaraa hinnasta ja laadusta riippumatta.
joomake
23.10.2010 20:12:06
En nyt jaksa jokaisen Ran-keskustelun sivuja käymään läpi, mutta paljonkohan noitten customien hinnat on noin yleisesti? Ja minkälaista on laatu? Entä millainen on se ran-profiilinen kaula? Siis minkä muotoinen?
oiva tumpeloinen
23.10.2010 20:14:03
joomake: En nyt jaksa jokaisen Ran-keskustelun sivuja käymään läpi, mutta paljonkohan noitten customien hinnat on noin yleisesti? Ja minkälaista on laatu? Entä millainen on se ran-profiilinen kaula? Siis minkä muotoinen?

Öööö.....se kitara tehdään mittatilaustyönä sulle. Saat itse sanoa, minkä muotoinen kaula on. Yleensä pyöreämpi takapuolelta ja tasaisempi otelaudasta......

Hinnat kannattaa kysyä suoraan valmistajalta, koska jokainen optio maksaa erikseen ja valmistaja antaa jokaiselle soittimelle erilaisen hinnan.
joomake
23.10.2010 20:18:26
oiva tumpeloinen: Öööö.....se kitara tehdään mittatilaustyönä sulle. Saat itse sanoa, minkä muotoinen kaula on. Yleensä pyöreämpi takapuolelta ja tasaisempi otelaudasta......

Hinnat kannattaa kysyä suoraan valmistajalta, koska jokainen optio maksaa erikseen ja valmistaja antaa jokaiselle soittimelle erilaisen hinnan.

Niin, mutta en kuitenkaan ole nyt juuri mitään ostamassa, mielenkiinnosta kysyin vain sellasta yleistä hintaluokkaa =D
oiva tumpeloinen
23.10.2010 20:20:17
joomake: Niin, mutta en kuitenkaan ole nyt juuri mitään ostamassa, mielenkiinnosta kysyin vain sellasta yleistä hintaluokkaa =D

Ei tuommoista pysty sanomaan, kun hinta voi vaihdella tonnin pari riippuen mallista, ja mitä siihen haluaa......
joomake
23.10.2010 20:22:47
oiva tumpeloinen: Ei tuommoista pysty sanomaan, kun hinta voi vaihdella tonnin pari riippuen mallista, ja mitä siihen haluaa......

Selvä, aattelin että jos ois ollu heittää ees jonkinlaista, esim 1-2k, 3-4k?
Metalrock
23.10.2010 20:30:02
joomake: Selvä, aattelin että jos ois ollu heittää ees jonkinlaista, esim 1-2k, 3-4k?

Noin puolet halvempi kuin amfisound!
MJ-2
23.10.2010 21:06:02
Halukkaathan vois kertoa oman Raninsa speksit ja hinnan? =)
död metall
Kontiak
23.10.2010 21:27:12
joomake: Entä millainen on se ran-profiilinen kaula? Siis minkä muotoinen?

http://www.ranguitars.com/help/images/neck_RAN-shape.jpg
http://www.truthinshredding.com
Elhonas
24.10.2010 02:39:47
Veijo Budda: Noin puolet halvempi kuin amfisound!

Niin ja mitä täällä on lukenut niin puolet paskempikin.. Itellä sillon ku mietin että raniromu vai Amfi niin ei täältä tarttennu montaa viestiä lukea että laitanko mielummin karvan alle 2000e kiinni kitaraan joka sitten on jotain ihan muuta kuin olin tilannut ja joissa kaulat kutistuu niin että nauhat törröttää alle vuodessa, vai sijoittaakko sittenkin hiukka enempi ja tukea suomalaista laatukäsityötä joka ei taatusti petä missään muodossa. Ei asiakaspalvelussa kuin työn jäljessäkään.
No mikä vittu siinä vielä ahistaa
the-Antero
24.10.2010 11:13:09

oiva tumpeloinen: Noinkohan vaan kuitenkaan soittaa tommosella parin satkun ritsalla? Pakkohan se on mainosmielessä sanoa soittavansa moisella. Mut eiköhän herran omat kepit tule ihan jostain lyhyemmältä hihnalta kuin tavarataloihin ilmestyvät mallit.

Pakko mainita että pääsin perjantaina Annihilatorin keikalla kokeilemaan tuota V:eetä ja oikein hyvältä tuo vaikutti. Jos Nuo kauppattavat versiot on samoja niin hyviä ovat. Hinta laatu on oikein kohdillaan. Omista kuvista löytyy vielä kuva tuosta ja itse Waterssin ottamana jopa :)
trih
24.10.2010 13:00:42
the-Antero: Pakko mainita että pääsin perjantaina Annihilatorin keikalla kokeilemaan tuota V:eetä ja oikein hyvältä tuo vaikutti. Jos Nuo kauppattavat versiot on samoja niin hyviä ovat. Hinta laatu on oikein kohdillaan. Omista kuvista löytyy vielä kuva tuosta ja itse Waterssin ottamana jopa :)

Sullahan on kaulassa Epiphonen Waters-signature :D.
http://www.epiphone.com/news.asp?NewsID=1803
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
TTV
24.10.2010 13:43:34
the-Antero: Pakko mainita että pääsin perjantaina Annihilatorin keikalla kokeilemaan tuota V:eetä ja oikein hyvältä tuo vaikutti. Jos Nuo kauppattavat versiot on samoja niin hyviä ovat. Hinta laatu on oikein kohdillaan. Omista kuvista löytyy vielä kuva tuosta ja itse Waterssin ottamana jopa :)

Täytyy todeta, että olen kateellinen tuosta Watersin tapaamisesta, toisaalta myös iloinen puolestasi :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
the-Antero
24.10.2010 14:19:59

Joo, tapaaminen oli kyl huippu :) monta mukavaa tarinaa sieltä mutta säästetään ne toiseen kertaan ja ehkä toiseen ketjuun. Mutta tosiaan hyvä keppi tuo on ja toi kuminen "luistonesto" on kyl kätevä, jos tota kuvaa katotte mikä mul on profissa niin seisaalteenhan mä tossa oo ja kitarassa ei ollu siis hihnaa :D
Metalrock
24.10.2010 14:29:57
Muutama sivu taaksepäin oli tällainen REK guitars linkki,,onko niissä stten parempi laatu? http://rekguitars.com/english.php?site=cat
joomake
24.10.2010 15:23:14 (muokattu 24.10.2010 15:23:33)
Löysin, että hintaluokka on yleisesti niinku jotai 1000-1300e ilman mitään todella ihmeellisyyksiä. Onkohan laatu parempaa kuin yleensä saman hintaluokan kepeissä?

E: Siis sarjavalmisteisissa
Räbbänä
24.10.2010 15:29:02
joomake: Löysin, että hintaluokka on yleisesti niinku jotai 1000-1300e ilman mitään todella ihmeellisyyksiä. Onkohan laatu parempaa kuin yleensä saman hintaluokan kepeissä?

E: Siis sarjavalmisteisissa

Hinnat ovat kyllä lähes tuplaantuneet siitä, mitä ne olivat alkuhuuman aikaan. Odotusajatkin nykyään hyvinkin pitkänlaisia.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
trih
24.10.2010 15:47:39
Siis onko tuo Epiphone Ranin tekemä?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Kivijalka
24.10.2010 16:02:55 (muokattu 24.10.2010 16:03:08)
trih: Siis onko tuo Epiphone Ranin tekemä?

Sen heppulin edellinen kitara taisi olla ja sitten vaihtoi Raninsa Epiphoneen.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)