Makex 25.04.2007 23:53:50 | |
---|
Saakos tuohon normi 6505:een semmosta footswitchiä mistä sais crunchin aktivoitua? Olisi mukava saada cleanin ja hevijyrän lisäksi vielä pikkurosotkin polkaisun päähän :) On mukavampaa soittaa hyvillä kamoilla huonosti kuin huonoilla huonosti. |
ninos 27.04.2007 00:03:13 | |
---|
Saakos tuohon normi 6505:een semmosta footswitchiä mistä sais crunchin aktivoitua? Olisi mukava saada cleanin ja hevijyrän lisäksi vielä pikkurosotkin polkaisun päähän :) Eipä taida saada, ainakin peaveyn sivujen mukaan ei. Tuossa normaali 6505 oli ihan plugi-footswitch kun taas 6505+, jossa on tuo crunch mahdollisuus jalkakytkimessä, on DIN-plugi. Nusse! *HIK* |
SH1THEAD 27.04.2007 02:38:47 | |
---|
Treeneissä kahdella kepillä mennään varmaan jossain 3-4 tietämillä? Omasta kokemusta, että ei tuon lujempaa mennä edes yhdellä kitaralla :P No ei siinä, saundimieltymys ratkaisee paljon. Scoopattunahan tuo on vielä aika kesyn kuuloinen volume, mutta annas ollakkaan ku middleä on reilusti. Itselläni pre-gain 1:llä, middle täysillä ja treblet jotenkin. Post gain jotain lainauksen mukaista. Toivon mukaan tänään (perjantaina) tulee viimeinkin bad monkey vakiopuotiin niin pääsee viimeinkin yliajamaan tuota vahvaria. äsh :/ |
Zelli 09.05.2007 10:42:03 | |
---|
bad monkey... on kyllä OLLUT kiinni 6505:ssä(lainassa) ja tiukemman soundin se kyllä antaa. mulla vaan alko kiertämään aika hulluna kun badmonkey oli päällä. ei tosin muuta... varmasti on toimiva peli. ja saatto olla myös persellään vähän noi säädötkin :) |
kipu69 09.05.2007 12:44:08 | |
---|
Eipä taida saada, ainakin peaveyn sivujen mukaan ei. Tuossa normaali 6505 oli ihan plugi-footswitch kun taas 6505+, jossa on tuo crunch mahdollisuus jalkakytkimessä, on DIN-plugi. Harmi sinänsä koska omaan korvaan se cruch kuullosti leadia huomattavasti paremmalle.... Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi... |
Guitaristi 09.05.2007 15:12:25 | |
---|
bad monkey... on kyllä OLLUT kiinni 6505:ssä(lainassa) ja tiukemman soundin se kyllä antaa. mulla vaan alko kiertämään aika hulluna kun badmonkey oli päällä. ei tosin muuta... varmasti on toimiva peli. ja saatto olla myös persellään vähän noi säädötkin :) Itse ostin juuri vähän aikaa sitten tuon apinan, ja aika erilaista soundia se antaa. Itse tykkään käyttää sitä lead kanavan kanssa enkä crunchin, jonka kanssa monet sitä tuntuvat mielummin käyttävän. Ja minullakin tuo kierto lisääntyi hieman. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Marshallga 15.09.2007 14:52:46 (muokattu 15.09.2007 14:53:49) | |
---|
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 128 päivää vanhaan ketjuun!" Olkoonsa, se verran tiukkaa juttua kuitenkin ketju sisältää... Topicin innostamana aloin itsekin kuolaamaan tuon 6505 perään, kuulostaa juttujen perusteella aivan perkuleen hyvältä. Pakko saada hommattua kaappi+nuppi yhdistelmä joskus. Kehtaisiko joku laittaa ääninäytettä kehiin siitä minkälaista hunajasoundia tuo tosissaan antaa? |
maggot 15.09.2007 17:57:38 (muokattu 15.09.2007 18:02:12) | |
---|
Kehtaisiko joku laittaa ääninäytettä kehiin siitä minkälaista hunajasoundia tuo tosissaan antaa? http://www.mikseri.net/artists/?id=51026 Tuossa on meidän bändin demo tekelettä viime vuoden syksyltä. Biisit I wish, song 2 ja prayer siis. Mulla siis käytössä Peavey 6505 nuppi ja kaappina Marshallin 2*12 kaappi. Toinen kitara vedetty Peaveyn trankku combolla. Joka tapauksessa kaippa siitä jotain kuvaa saa miltä se 6505 kuulostaa. Vahvarin säädöt seuraavat: lead kanava, pre gain 6, low 6, mid 4, high 6, resonance 6 ja presence 6. Kitarat song 2 lukuunottamatta normi e-vireessä. Mielestäni paras hi-gain nuppi mitä on. En ole pahemmin vilkuillut mesoja tmv. Mulla on toi nuppi ollut nyt 1½ vuotta käytössä ja edelleen olen tyytyväinen valintaani, irtoaa säröt rokista kuolometalliin. EDIT: Kaikki lead kitara hommat on siis soitettu sillä Peaveyn trankku combolla. Mä soitan kompit meidän orkesterissa joten taustoilla kuuluu sitten sitä Peavey 6505:sta. "Hulkamania still running wild!!" |
Dropped C 15.09.2007 19:36:32 | |
---|
On tämä kyllä hieno peli kun laittaa crunchin päälle, gainit täysille ja middlet täysille -> kauittimet sylkevät hunajata. Eipä tässä muuta, halusin vain kehua. Tuollainen olisi kyllä kiva omistaa, kaverin toosalla on tullut silloin tällöin soiteltua, + mallilla. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Karhukoira74 09.03.2008 08:50:00 | |
---|
Nostetaas ylös.....jos nyt saisi jo nuppivehkeen hankittua...eli ois tarjolla ihan uutta yhdistelmää Suomi-liikkeestä. Peavey 6505 nuppi ja Valveking 412 Slant kaappi...karvat auki 1500 eypoa. Miksi tällainen, siksi kun ei liikkeessä muuta ole. Sattui vaan nuppi silmään, niin kysäisin ;) Lähinnä tuota kaappia aattelen, miten pelittää nupin kanssa..? Mökää lähtee tietty, mutta noin muuten... Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Silppuri 11.03.2008 09:32:31 | |
---|
Tässä on hevimättöä: http://www.bandqba.com/mp3/QBA_-_Day_of_Redemption.mp3 Särökohdissa oikea kanava on nauhoitettu 6505:lla (plussalla) ja vasen engl powerballilla. Kaappeina on käytetty molemmissa kanavissa Framus 2x12" (V30) ja Line6:sta (4x12), joista pääosaa näyttelee framus. Line6 on taustalla ja tuo vähän jykevyyttä soundiin. Ite oon huomannu, että noilla vahvareilla saa nauhotustilanteessa "yhtä hyvät soundit" (tosin engissä jouduttiin laittamaan säröä paljon enemmän), mutta live-tilanteessa peaveystä saa helpommin munakkaamman soundin. Siis hevimättöön. Tämä on tullut muutamalla keikalla esille soundcheck-vaiheessa. Tietysti mielipidejuttujua, muttamutta.... Cleanithan tässä on aivan järkyt! Siihen on pakko hommata jotain kaikua ja effektiä. Tuo biisin alun clean on nauhotettu 6505:lla, mutta siinähän on Line6:n MM4:sen chorusta, Bossin space echoa ja kaiken huipuks vielä akustiset seassa. Lopputulos aivan onnistunut kuitenkin. Sellasta Fender-tyylistä humppa-cleania on aivan turha hakea. "I havent slept since I woke up." |
Karhukoira74 11.03.2008 13:31:01 | |
---|
Tänks...täytyypä kuunnella kotokoneella rauhassa nuo. Eihän tätä ole nyt humppapuolelle hommaamassakaan...vaan ihan raakaan ja rehelliseen hevimussiikkiin :D Aika paljonhan tuota tuntuvat käyttävän (6505) ihan nimisoittajat, joten tuskin huonoimmasta päästä on. Täytynee käydä tinkailemassa pelkkää nuppia, vaikka epäilen että tuossa paketissa ei tuolla VK:n kaapillekaan juuri hintaa enää jää...pääseepähän liike siitäkin sitten eroon eikä jää käsiin ilman nuppia ajelehtimaan... Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Shredator 11.03.2008 14:29:05 | |
---|
Täytynee käydä tinkailemassa pelkkää nuppia, vaikka epäilen että tuossa paketissa ei tuolla VK:n kaapillekaan juuri hintaa enää jää...pääseepähän liike siitäkin sitten eroon eikä jää käsiin ilman nuppia ajelehtimaan... Muista testata eri 6505 -nuppeja! Niissä on yksilöiden välillä aika kamalia laatueroja. SISO taisi olla paljon tasalaatuisempi :/ btw. Loistava allekirjoitus ;)
Savonkielistä krapulabluesia osoitteessa http://www.myspace.com/suistoband |
Jööhannes 11.03.2008 15:23:34 | |
---|
Muista testata eri 6505 -nuppeja! Niissä on yksilöiden välillä aika kamalia laatueroja. SISO taisi olla paljon tasalaatuisempi :/ btw. Loistava allekirjoitus ;) Niin no. Itselläni ei mitään kokemuksia, mutta jotkut ovat taas sitä mieltä, että jokainen 5150 oli oma yksilönsä kun taas 6505:t on sarjatuotantovalmisteina kaikki aivan samanlaisia. Itse uskoisin että ei noissa hirveitä heittoja voi olla, mutta tosin eipä mulla minkään sortin kokemusta olekaan oman 6505:ni lisäksi. |
Estranged 11.03.2008 15:55:57 | |
---|
Hevisäröthän 6505:ssä on varsin pätevät ilmeisesti ja puhtaatkin kai menettelevät, mutta mites noiden kahden välimaasto? Ja olikos nyt perus- ja plus-malleissa muuta eroa kuin puhtaille ja säröille omat EQ:t? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
kilkka 11.03.2008 16:03:33 | |
---|
Kun olin ostamassa uutta nuppia, kävin testaamassa myös 6505. Nupista jäi hyvin negatiivinen kuva juurikin tuon rokkisärön osalta. Muuta järkevää nupista ei tuntunut saavan kun hevisirkkelin ja kohtuullisen cleanin. Joku nupin omistaja voi kyllä olla eri mieltä, mutta muhun ei kolahtanut pätkääkään. www.myspace.com/piecemakerband |
Jööhannes 11.03.2008 16:28:01 (muokattu 11.03.2008 23:13:27) | |
---|
Hevisäröthän 6505:ssä on varsin pätevät ilmeisesti ja puhtaatkin kai menettelevät, mutta mites noiden kahden välimaasto? Ja olikos nyt perus- ja plus-malleissa muuta eroa kuin puhtaille ja säröille omat EQ:t? -(Kakkapuhe poistettu yhteiseksi hyväksi)- Jos haluat välttävät cleanit, niin osta 6505+. Jos haluat HYVÄT cleanit, älä osta kumpaakaan :) Mutta särömasiinana ne molemmat on vailla vertaa, joten jos se on pääasiallinen vaatimus niin et tule katumaan. Kun olin ostamassa uutta nuppia, kävin testaamassa myös 6505. Nupista jäi hyvin negatiivinen kuva juurikin tuon rokkisärön osalta. Muuta järkevää nupista ei tuntunut saavan kun hevisirkkelin ja kohtuullisen cleanin. Joku nupin omistaja voi kyllä olla eri mieltä, mutta muhun ei kolahtanut pätkääkään. Minä olen nupin omistajana eri mieltä. Siitä saa montaakin erilaista rokkisäröä. Normal gain-sisääntulosta saa varsin hyvät kasarihevit ja clean-kanavan crunch-potikalla oikein rouheat rokkisäröt. Kyllä siitä saa irti vaikka mitä kun jaksaa säätää (paitsi ei hyvää cleania :-) ). |
ReBeat 11.03.2008 16:32:36 | |
---|
Plussamallissa on myös yksi päättäriputki enemmän. Joo ei kyllä ole. |
Jööhannes 11.03.2008 16:41:59 | |
---|
Joo ei kyllä ole. Mitäs, guugelia, mihinkäs oon nyt sotkenutkaan :D |
ninos 11.03.2008 21:18:27 | |
---|
Mitäs, guugelia, mihinkäs oon nyt sotkenutkaan :D Etuasteputkiin näemmä. Plussamallista löytyy siis yksi etuasteputki enemmän kuin normaalista, eli yhteensä kuusi putkea. Tämä ylimääräinen putki oli muistaakseni puhtaan saundin parantamiseksi tätä plussaversiota varten. Tiedä häntä sitten. |