parek 03.01.2021 19:04:30 | |
---|
mikki73: Mulla myös vaihtoilmoitus, mutta rahaa on tarjottu. En ole ollenkaan vihainen asiasta. Niinpä. Tämä oli itselle eka kerta koskaan kun möin torilla tavaraa laittamatta edes myynti-ilmoitusta. Ei voi kun olla tyytyväinen. |
Alfons Åberg 03.01.2021 21:00:27 (muokattu 03.01.2021 21:04:04) | |
---|
Onneksi ei ole koskaan humaltuneita live-ostajia ollut. Kerran tosin joku kyselin kaupan olevasta vahvistimesta ja kun tälle vastasin, aamulla tuli tekstiviesti "mitäs mä olinkaan oikein kysellyt". Oli ilmeisesti kossyvissyt haihtuneet. JuSu: . Lisäksi kyllä vaikkapa autokaupat ottaa tavaraa vaihdossa. Kyllä, koska autoliikkeillä on kanavat hukata omaan valikoimaan sopimattomat autot. Yksityisten välillä tuo vaan ei toimi, Nörttiautossa ne vaihtotarjoukset mitä tulevat ovat tyyliin tonnin romua tarjotaan kuudella ja halutaan rahaa väliin. Toisin sanoen, niillä tarjoajille on aina irrationaalinen käsitys siitä mihin suuntaan annetaan välirahaa. Jälkiruuaksi pari Rennietä ja iso tuoppi Samarinia |
mikki73 03.01.2021 21:13:00 | |
---|
Presidentti: Onneksi ei ole koskaan humaltuneita live-ostajia ollut. Kerran tosin joku kyselin kaupan olevasta vahvistimesta ja kun tälle vastasin, aamulla tuli tekstiviesti "mitäs mä olinkaan oikein kysellyt". Oli ilmeisesti kossyvissyt haihtuneet.
Kyllä, koska autoliikkeillä on kanavat hukata omaan valikoimaan sopimattomat autot. Yksityisten välillä tuo vaan ei toimi, Nörttiautossa ne vaihtotarjoukset mitä tulevat ovat tyyliin tonnin romua tarjotaan kuudella ja halutaan rahaa väliin. Toisin sanoen, niillä tarjoajille on aina irrationaalinen käsitys siitä mihin suuntaan annetaan välirahaa. Jos joku nyt on vähän pulloa korkannut ehtoolla, ei meiän maailma siihen kaadu. Mieluusti itse kyllä kerron jos ei muista mitä illalla kyseli...musiikkipiireissä ei niin kranttuja passaa olla :) Ja muuten pikku sievässä kaupankäynti sujuu yllättävänkin jouheasti |
markkuilari 03.01.2021 21:50:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikös se juuri niin toimi, että jos ei niitä vaihtoja halua, niin kirjoittaa ilmoitukseen, että ei vaihtoja. Ei se nyt kuitenkaan mikään tieteellinen luonnonvakio ole, ettei myynti-ilmoitukseen saisi vaihdokkia tajota, ellei se erikseen ole kielletty. Itse en ymmärrä sellaista, että itse keksitään jotain ihme sääntöjä, miten ihmisten pitäisi toimia ja sitten nillitetään, kun näin ei tapahdukaan. Turhaan tehdään omasta elämästä vaikeaa. Toki jos lukee, että ei vaihtoja, niin sitten niitä ei kuulu tarjota. Ja ainakin itse kunnioitan ilmoitukseen laitettuja toiveita. Eikös se juuri toimi niin, että jos niitä vaihtoja HALUAA, niin kirjoittaa siihen ilmoitukseen, että vaihtoja. Eihän tässä mistään "luonnonvakiosta" tai mistään ettei saisi tarjota, mutta kun on kautta aikain ollut olemassa myynti, osto, ja VAIHTO ilmoitukset, niin mitä virkaa niillä on, jos kaikki tarkoittaa samaa? Pitääkö myyjän MYYNTI-ilmoitukseen erikseen luetella kolme sivua mitä ei halua, koska jonkun mielestä se tarkoittaa, että haluaakin, kun ei erikseen sitä maininnut. Ei kai kukaan Tinder matchillekään perämoottoria tarjoa, vaikka ei ole erikseen kielletty. Toivottovasti? Rutosti autokauppaa tehneenä on tottunut lähes kaikkeen, mutta kyllä se vaan välillä on raskasta, kun aivan hulluja ehdoituksia saa MYYNTI-ilmoitukseen. Tulee aina lähinnä mieleen henkseleitä ja pussihousuja käyttävät. |
hallu 03.01.2021 23:14:25 | |
---|
markkuilari: Eikös se juuri toimi niin, että jos niitä vaihtoja HALUAA, niin kirjoittaa siihen ilmoitukseen, että vaihtoja. Eihän tässä mistään "luonnonvakiosta" tai mistään ettei saisi tarjota, mutta kun on kautta aikain ollut olemassa myynti, osto, ja VAIHTO ilmoitukset, niin mitä virkaa niillä on, jos kaikki tarkoittaa samaa? Pitääkö myyjän MYYNTI-ilmoitukseen erikseen luetella kolme sivua mitä ei halua, koska jonkun mielestä se tarkoittaa, että haluaakin, kun ei erikseen sitä maininnut. Ei kai kukaan Tinder matchillekään perämoottoria tarjoa, vaikka ei ole erikseen kielletty. Toivottovasti? Rutosti autokauppaa tehneenä on tottunut lähes kaikkeen, mutta kyllä se vaan välillä on raskasta, kun aivan hulluja ehdoituksia saa MYYNTI-ilmoitukseen. Tulee aina lähinnä mieleen henkseleitä ja pussihousuja käyttävät. Mitä tosta nyt kinastelemaan? jokainen tekee kuitenkin kauppaa niinkuin hyväksi katsoo ja niillä avuilla joita on. Voihan siihen ilmoitukseen rustailla mitä lystää tai olla rustailematta, mahdollinen ostaja aloittaa jokatapauksessa neuvottelut nollasta. Jos jonkun lähestymistapa ärsyttää, niin senkun jätät vastaamatta ei sekään ihan tavatonta ole. Itse en yleensä tingi ja ostajana viestini on tyyliin "ostan, anna pankkitilinnumero mihin maksan" ja siitä huolimatta myyjät ei aina vastaa. Turha semmoisesta on vetää hernettä nenään. Itse kun olen ollut myymässä, niin isompi ongelma on että ei tule muistiinmerkkauksia eikä minkäänlaisia viestejä. Itse kyllä kelpuuttaisin mitkä tahansa mielenkiinnon osoitukset ja tinkausyritykset, mutta kun ei. Olenkin sittemmin lopettanut myymisen täytyy katsoa jos joskus jostakin luopuu, että minkä torin kautta se tehokkaammin tapahtuu. Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) |
crockett 04.01.2021 12:20:40 | |
---|
hallu: ...katsoa jos joskus jostakin luopuu, että minkä torin kautta se tehokkaammin tapahtuu. Näinpä. Tuntuu että jos on myymässä niin musanetin tori on nykyään tosi huono siihen hommaan, omat romppeet menneet viime aikoina kaupaksi muilla toreilla. Joitakuita hyviä ostoksia olen täällä tehnyt edelleen. |
Vainottu 04.01.2021 13:03:35 | |
---|
Ihan noin niin kuin ajatuksen asteella, eikö olisi aika helppoa mainita ilmoituksessa, haluaa niitä vaihtoja tai ei? Itse olen tätä tapaa viljellyt menestyksekkäästi. Jos olen kirjoittanut "ei vaihtoja", niitä ei ole tullut ja on toiminut myös toisin päin. Myyjä kuitenkin määrittelee, millä ehdoilla kauppaa haluaa käydä, niin eikö ole helpompaa määritellä ehdot ilmoituksessa, kuin kinastella siitä, kenen oletus on oikein? Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. |
parek 04.01.2021 13:23:38 (muokattu 04.01.2021 13:27:20) | |
---|
Vainottu: Ihan noin niin kuin ajatuksen asteella, eikö olisi aika helppoa mainita ilmoituksessa, haluaa niitä vaihtoja tai ei? Itse olen tätä tapaa viljellyt menestyksekkäästi. Jos olen kirjoittanut "ei vaihtoja", niitä ei ole tullut ja on toiminut myös toisin päin. Myyjä kuitenkin määrittelee, millä ehdoilla kauppaa haluaa käydä, niin eikö ole helpompaa määritellä ehdot ilmoituksessa, kuin kinastella siitä, kenen oletus on oikein? Sehän se olisi ideaali, että jengi laittaisi ilmoitukseen kaiken oleellisen. Välttyisi niiltä tyhmiltä kysymyksiltäkin. Itse kysyin eilen eräältä myyjältä yhdestä kitarasta pari täydentävää kysymystä. Toinen oli se vakiokysymykseni, eli kitaran paino. Sain vastaukseksi "paino on itselle sopiva". Ensin roikotetaan kitaraa torilla pitkään ja sitten tätä luokkaa on vastaukset, niin...en ymmärrä. Saman myyjän kanssa taisi syksyllä myös kariutua toisen kitaran osalta kaupat kun silloinkin vastaukset kysymyksiin oli samaa tasoa. Kyseessä oli silloin 1400€ soitin. |
hevuorenmaa 04.01.2021 14:27:20 | |
---|
Ennenhän tavara kuin tavara meni multa viikossa tuohon maagiseen 70% hintaan. Nyt ei mene mikään, vaikka kerroin on halvempi ja niistäkin olen valmis tinkimään, mikäli vastapuolella oltaisiin yhtä suoraselkäisiä kuin olen itsekin. Jos halvasta haluaa alennusta, niin rohkeasti vaan sitten suora ehdotus, että onnistuuko se 10e pois. Saattaapa onnistua. |
Laulava Kylätohtori 04.01.2021 14:40:31 | |
---|
o0o: Toinen oli se vakiokysymykseni, eli kitaran paino. Sain vastaukseksi "paino on itselle sopiva". Eli suomeksi: kitara on niin helvetin painava, etten kehtaa pistää painoa ilmoitukseen, enkä kertoa sitä ostajillekaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Alfons Åberg 04.01.2021 14:59:40 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eli suomeksi: kitara on niin helvetin painava, etten kehtaa pistää painoa ilmoitukseen, enkä kertoa sitä ostajillekaan. Vrt. Nörttiauton "ei kuvan vanteilla". Niistä kauppaan kuuluvista kuva on sitten otettu 3310:llä toisen kerroksen parvekkeelta. Jälkiruuaksi pari Rennietä ja iso tuoppi Samarinia |
mikki73 04.01.2021 20:12:19 | |
---|
hevuorenmaa: Ennenhän tavara kuin tavara meni multa viikossa tuohon maagiseen 70% hintaan. Nyt ei mene mikään, vaikka kerroin on halvempi ja niistäkin olen valmis tinkimään, mikäli vastapuolella oltaisiin yhtä suoraselkäisiä kuin olen itsekin. Jos halvasta haluaa alennusta, niin rohkeasti vaan sitten suora ehdotus, että onnistuuko se 10e pois. Saattaapa onnistua. Eipä oikeen mene mikään tällä hetkellä, kitarat ei ainakaan.Taitaa ruveta oleen aika siirtyä muillekin saiteille. Toria on tullut käytettyä,oikeastaan paremmin siellä mennyt. Jos nuo vähän harvinaisemmat purnukat lähtis. |
VIPMetal 20.01.2021 23:47:09 | |
---|
Ei tässä uskalla enää mitään laittaa myyntiin. Music man JP7 BFR meni alle vrk, tuli vähän hätäsesti yöllä laitettua myyntiin tylsistyttyä pikaviestien puutteeseen. No, kai se tuli oikea asia oikeaan aikaan oikealle henkilölle. =D |
Snapo 21.01.2021 09:41:41 | |
---|
VIPMetal: Ei tässä uskalla enää mitään laittaa myyntiin. Music man JP7 BFR meni alle vrk, tuli vähän hätäsesti yöllä laitettua myyntiin tylsistyttyä pikaviestien puutteeseen. No, kai se tuli oikea asia oikeaan aikaan oikealle henkilölle. =D Kappas, hyvä kiertämään ;) "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
VIPMetal 21.01.2021 09:48:05 | |
---|
Snapo: Kappas, hyvä kiertämään ;) Se on just näin. =D |
samiko 21.01.2021 09:52:54 (muokattu 21.01.2021 09:59:36) | |
---|
Poisto. Mitähän mä sekoilen? |
iec 22.01.2021 14:28:53 | |
---|
o0o: ... Toinen oli se vakiokysymykseni, eli kitaran paino. Sain vastaukseksi "paino on itselle sopiva". Aika monesta taloudesta löytyy ihan perusvaaka. Ei ole suuri vaiva mennä puntariin kitaran kanssa ja ilman kitaraa, ja laskea yksinkertaisella vähennyslaskulla kitaran paino. Tai sitten kitaran voi punnita samaisella vaakalla laittamalla kitaran siihen vaakalle sopivasti lappeelleen niin että pysyy tasapainossa. Tai voi käyttää matkalaukkuvaakaa, jos sattuu sellaisen omistamaan. Mutta jos on laiska, niin on laiska. Tai sitten tuollaisella myyjällä ei ole mitään suurta tarvetta myydä sitä kitaraa. Sen ymmärrän, että ei aleta kovin helpolla irroittelemaan mikkejä ja etsimään tekstejä mikkipoteroiden pohjalta tai mikkien pohjasta yms vaivalloista puuhaa. Toki jos myy Warmothin paloista koottua pulttikaulaista kampetta, voisi olla varminta laittaa myyntikuviin kuvat kaulan ja kaulapoteron Warmothin logoista. Kitaran painon punnitseminen ei ole iso vaiva. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Räbbänä 22.01.2021 15:45:41 | |
---|
Kaikki menee aikanaan. Ibanezin femmasta tuli lounastauon aikana sähköpostikyselyä ja vajaa tunti sitten soitin lähtikin jo uuden omistajansa matkaan. Tehokasta toimintaa. "50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
parek 22.01.2021 19:36:17 | |
---|
iec: Mutta jos on laiska, niin on laiska. Tai sitten tuollaisella myyjällä ei ole mitään suurta tarvetta myydä sitä kitaraa. Siellä se on vieläkin torilla, nyt jo hintakin laskenut. Ei ole kuulunut mitään takaisin kun pyydin ilmoittamaan, jos saa painon otettua. Olen tässä välissä jo pari kitaraa ehtinyt hankkia. |
Krice 26.01.2021 11:15:31 | |
---|
Välillä tulee ihmeteltyä sitä, että myyjä ei suostu lähettämään, vaan pitäisi käydä ilmeisesti paikan päällä ostamassa. Ehkä näissä tapauksissa se ilmoitus kannattaisi laittaa vaikka Oulun paikallislehteen mieluummin kuin tänne. Mikä siinä lähettämisessä mättää niin paljon, että tekee itselleen ja muillekin vaikeaksi sen homman? Toinen asiaan liittyvä on erikoiset lähetysehdot eli pitää saada laitettua tietyllä tavalla, UPS:n helikopterilähetys tms. Missään tapauksessa normaali postipaketti ei ole mahdollinen. |