Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5357 358 359 360 361444 445 446 447 448
parek
31.12.2020 18:33:50 (muokattu 31.12.2020 18:35:48)
The Jack: Sinua lukuunottamatta melkein kaikki muut on onnistuneet vaihtamaan vermeitään Torin kautta myynti-ilmoituksella.

Pakko sanoa etten uskaltaisi tehdä minkäänlaista kauppaa tuon yhden nimimerkin kanssa. En ostaa, en myydä.

Kauppa on käynyt itsellä torilla tosi hyvin. Vahvari meni muutamassa tunnissa, pari etsimääni tavaraa on löytynyt tosi nopsaan. Viimeksi eilen löysin yhden pedaalin parissa tunnissa ostoilmoituksen avulla, vaikka oletin sen löytämisen olevan sula mahdottomuus. jne.
JuSu
31.12.2020 18:50:15 (muokattu 31.12.2020 19:06:16)
Krice: Myynti-ilmoitus ei ole vaihtoilmoitus. Ei lähikaupassakaan anneta vaihtoja vaan rahaa, sen vuoksi ne hinnat on siellä hyllyssä tuotteille. Minä olen oikeassa tässä asiassa, sille nyt ei vain voi mitään.

Ei. Et ole.

Et sinä voi sanella, miten muut tulkitsevat myynti-ilmoitukset. Moni on jo edellä tuonut ilmi, että mieluusti vastaanottaa myynti-ilmoituksiinsa asiallisia vaihtoehdotuksiakin, ja jo se pelkästään osoittaa, että sinä et ole yksiselitteisesti oikeassa. Et toki väärässäkään, mutta kantsii hyväksyä se, että asialle on eri tulkintoja, ja sinä et määritä, mikä niistä on oikea tai väärä, varsinkaan, kun asiassa ei ole selkeää oikeaa tai väärää.

Tämän keskustelun otannalla, joka toki on varsin kapea, näyttäisit olevan jopa vähemmistössä 'oikeine' mielipiteinesi.

Ja tuo kauppavertaus nyt ontuu aika pahasti, jos sitä rinnastetaan yksityisten väliseen kauppaan. Lisäksi kyllä vaikkapa autokaupat ottaa tavaraa vaihdossa.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Pinewood
31.12.2020 19:18:37
Krice: Myynti-ilmoitus ei ole vaihtoilmoitus. Ei lähikaupassakaan anneta vaihtoja vaan rahaa, sen vuoksi ne hinnat on siellä hyllyssä tuotteille. Minä olen oikeassa tässä asiassa, sille nyt ei vain voi mitään.

Jos menet ostamaan autoa, maksatko tinkaamatta sen hinnan, mitä hinnastossa tai kaupassa auton tuulilasissa lukee?
VIPMetal
01.01.2021 01:09:37

Oho, täällähän on kiivasta keskustelua, kun pitkästä aikaa eksyi lueskelemaan.

Kyllä ite oon nyt myynti-ilmoituksiin laittanut vaihtotarjouksia ja kaiken maailman raha+kama diiliehdotuksia. Paljon on tullut ja mennyt tavaraa tällä tavoin. Tingannut olen ja asiallisesti vastaillut vaihtotarjouksiin. Monesti vaihtanutkin vain hyvää hyvyyttänikin, kun ei ole ollut käyttöä jollekin ja toisella selvästi on ollut. Välillä antanut ilmaiseksikin vehkeitä (tämä lähinnä tutuille soittokavereille tarpeeseen).

Nyt on pitkään (no yllättävän) jo ollut aika hiljaista kamarintamalla. Vaimo ei anna rahaa eikä huvita tehdä isomman luokan vaihtojakaan. Toria seuraillut ja välillä jotain pientä pedaalia heittänyt ilmoille, että olisi jotain mielenkiintoista...

Hyvää uutta vuotta kaikille!
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Kaihua
01.01.2021 01:46:15

Ilmankos ne kattooki k-marketissa aina silmät ympyräisinä kun koitan bossin deeäs ykköstä tarjota vaihossa kahvipakettiin ja ranskanleipään.
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
nightbird
01.01.2021 12:14:11
Kaihua: Ilmankos ne kattooki k-marketissa aina silmät ympyräisinä kun koitan bossin deeäs ykköstä tarjota vaihossa kahvipakettiin ja ranskanleipään.

Entäs jos levyputiikissa tarjois jotain dilsaa johonkin levyyn vaihdossa verukkeella että tän levyn ton raidan soolon välike on soitettu käyttäen tällaista ....:=)
munkero
01.01.2021 12:14:27

Kyllä.

Usein vaikka lukee ilmossa ettei vaihdu muuhun kuin rahaan niin joku tarjoaa silti jotain ltd:n 200 sarjan keppiä. Toinen klassikko on "otatko tavaraa vaihdossa?" ilman mitään lisäinfoja. Ei myyntiartikkeleja torilla tai jäsenkuvauksessa.

Näiden vuoksi tulee yleensä laitettua "Ei vaihtoja." muuten saa vastailla kaikkiin perämoottoriehdotuksiin.
Itekki joskus soitellu.
Laulava Kylätohtori
01.01.2021 12:25:28
munkero: Kyllä.

Usein vaikka lukee ilmossa ettei vaihdu muuhun kuin rahaan niin joku tarjoaa silti jotain ltd:n 200 sarjan keppiä. Toinen klassikko on "otatko tavaraa vaihdossa?" ilman mitään lisäinfoja. Ei myyntiartikkeleja torilla tai jäsenkuvauksessa.

Näiden vuoksi tulee yleensä laitettua "Ei vaihtoja." muuten saa vastailla kaikkiin perämoottoriehdotuksiin.

Eikös se juuri niin toimi, että jos ei niitä vaihtoja halua, niin kirjoittaa ilmoitukseen, että ei vaihtoja.

Ei se nyt kuitenkaan mikään tieteellinen luonnonvakio ole, ettei myynti-ilmoitukseen saisi vaihdokkia tajota, ellei se erikseen ole kielletty. Itse en ymmärrä sellaista, että itse keksitään jotain ihme sääntöjä, miten ihmisten pitäisi toimia ja sitten nillitetään, kun näin ei tapahdukaan. Turhaan tehdään omasta elämästä vaikeaa.

Toki jos lukee, että ei vaihtoja, niin sitten niitä ei kuulu tarjota. Ja ainakin itse kunnioitan ilmoitukseen laitettuja toiveita.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
kojones
01.01.2021 12:26:30
munkero: Toinen klassikko on "otatko tavaraa vaihdossa?" ilman mitään lisäinfoja. Ei myyntiartikkeleja torilla tai jäsenkuvauksessa.

Nää on kyllä hauskoja. Sitten kun yrittää selvitellä että mitä siellä vois olla, tulee vastaukseksi jotain ympäripyöreitä.
munkero
01.01.2021 12:35:05
Myönnettäköön ettei se ostaminenkaan aina ole helppoa. Hain ihan ilmoituksella joskus Ynkkä-stratoa ja nirsona miehenä vain kusenpolttama valkoinen vaahteraotelaudalla kelpaa, eihän niitä juuri muilla komboilla pyörikkään...

Noh, alan erikoismies tarjosi kokoelmastaan joko sinistä tai punaista, en tottapuhuen muista. Kaverilla näkyi kuitenkin useampi spekseihini sopiva ynkkästrato kuvissa ja kysyin että irtoaisiko joku klassisempi valkea. Kaveri kyseli budjettiani... Vastasin sen olevan venyvä, sillä eihän nuo vehkeet maksa kuin maksimissaan paritonnia ja sen olin valmis maksamaan. Noh, niitä valkoisia oli kuulemma kolme kappaletta. Yksi jokaista valmistettua versiota. Niitä ei kuitenkaan voinut yksittäin myydä, mutta kaikki kolme kyllä lähtisi kerralla.

Budjettini ei venynyt hintapyyntöön.
Itekki joskus soitellu.
AngieRainbow
02.01.2021 01:43:22
Mulla on vuosien varrella tullut ja mennyt satoja myyntiartikkeleita: kitaroita eniten, mutta hyvä läjä myös vahvistimia ym. roinaa. Pääsääntöisesti kaikki on mennyt hyvin ja olen jopa saanut kavereita myynti/vaihtotilanteista. Mutta on toki totta, että varsinkin myyminen on joskus raskasta, koska tavaralle ei meinaa löytyä ostajaa, vaikka hintapyyntö on kohdallaan tai sitten juuri nämä vaihtotarjoukset venetraileriin, moottorisahaan ja vaikka mihin. Kerran tarjottiin monen tonnin arvoista huilua. 95% kotonani käyneistä laitteiden testaajista on ollut todella asiallisia, mutta on meillä valitettavasti käynyt myös humaltunutta rymy porukkaa pari kertaa. Puhe oli että yksi kaveri tulee kokeilemaan, niin oven takana onkin myöhään illalla neljä jantteria kännissä. Heidän mielessään tässä ei ole mitään omituista, ovathan he rokkareita, mutta vaimo ei ole ollut hyvillään.

Myyjänä kuitenkin yritän muistuttaa itseäni yhdestä tärkeimmästä tällä palstalla (muistaakseni jäseneltä Fox) oppimaani totuutta: Joka myyntiin ryhtyy se myynnin kestäköön
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
VIPMetal
03.01.2021 00:44:08

AngieRainbow: 95% kotonani käyneistä laitteiden testaajista on ollut todella asiallisia, mutta on meillä valitettavasti käynyt myös humaltunutta rymy porukkaa pari kertaa. Puhe oli että yksi kaveri tulee kokeilemaan, niin oven takana onkin myöhään illalla neljä jantteria kännissä. Heidän mielessään tässä ei ole mitään omituista, ovathan he rokkareita, mutta vaimo ei ole ollut hyvillään.

Myyjänä kuitenkin yritän muistuttaa itseäni yhdestä tärkeimmästä tällä palstalla (muistaakseni jäseneltä Fox) oppimaani totuutta: Joka myyntiin ryhtyy se myynnin kestäköön

Tämän takia teen kaupat aina treeniksellä.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
kojones
03.01.2021 00:57:41
VIPMetal: Tämän takia teen kaupat aina treeniksellä.

Niin no, siinäkin kun vähän silmä välttää niin heti on jo joku paukuttamassa jonkun asiaan liittymättömän rumpuja ilman lupaa.
Progorava
03.01.2021 01:11:39
AngieRainbow: Puhe oli että yksi kaveri tulee kokeilemaan, niin oven takana onkin myöhään illalla neljä jantteria kännissä. Heidän mielessään tässä ei ole mitään omituista, ovathan he rokkareita, mutta vaimo ei ole ollut hyvillään.

Oliko siellä Popeda ovella?
Pinewood
03.01.2021 01:24:15
Progorava: Oliko siellä Popeda ovella?

Ilmeisesti ei, koska vaimo ei ollut hyvillään...
Progorava
03.01.2021 02:14:30
Pinewood: Ilmeisesti ei, koska vaimo ei ollut hyvillään...

Ok. Siellä oli siis Mamba.
Laulava Kylätohtori
03.01.2021 11:34:16
Progorava: Ok. Siellä oli siis Mamba.

Mamballa ei olisi alun alkaenkaan ollut asiaa oven taakse.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tympee Huttunen
03.01.2021 12:01:55
Progorava: Ok. Siellä oli siis Mamba.

Happoradiollahan on se biisikin: Pistä vaimosi kuuntelemaan Tero Vaaraa

Nyt korona-aikoina pitäisi olla kyllä ostajillakin pelisilmää, että montako kaveria ottaa mukaan.
parek
03.01.2021 13:47:23
Laitoin pari päivää sitten vaihtoilmoituksen torille. Joku otti yhteyttä ja kehtasi kysyä _myisinkö_ laitteen ihan rahaa vastaan. Olin toki tästä tarjouksesta kovinkin raivoissani ja aioin jo poistua netistä lopullisesti, olinhan laittanut esille nimenomaan _vaihtoilmoituksen_, enkä laittanut lainkaan esille hintaa. Päivää myöhemmin, rahat on tilillä ja kitara uudella tyytyväisellä omistajalla.

Onneksi kaikki ei katso noita ilmoituksia niin mustavalkoisin silmin. Nämä kaupat meni paremmin kuin Strömsössä.
mikki73
03.01.2021 18:07:52
o0o: Laitoin pari päivää sitten vaihtoilmoituksen torille. Joku otti yhteyttä ja kehtasi kysyä _myisinkö_ laitteen ihan rahaa vastaan. Olin toki tästä tarjouksesta kovinkin raivoissani ja aioin jo poistua netistä lopullisesti, olinhan laittanut esille nimenomaan _vaihtoilmoituksen_, enkä laittanut lainkaan esille hintaa. Päivää myöhemmin, rahat on tilillä ja kitara uudella tyytyväisellä omistajalla.

Onneksi kaikki ei katso noita ilmoituksia niin mustavalkoisin silmin. Nämä kaupat meni paremmin kuin Strömsössä.

Mulla myös vaihtoilmoitus, mutta rahaa on tarjottu. En ole ollenkaan vihainen asiasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)