Guitarfreak 19.12.2020 15:59:44 | |
---|
J.Nikkanen: Tässähän on ilmeisesti nyt päässyt käymään niin että roippeet mitkä ovat mulle turhia, ovat turhia myös muille. Pikis ei vilku. Juu. Ilmasta pitää olla. Ei näistä romuista mitään rahaa... pitäs varmaa korjata mut ku ei jaksais kaivaa korjausvermeitä esiin. - Leevi Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Jukka Häikiö 20.12.2020 20:04:58 | |
---|
Vois sanoo et melko outoa toimintaa, jeppe laittaa torille ilmon, ainoana yhteydenottovälineenä pikaviesti, eikä kirjaudu kolmeen päivään. Sitten kun on vihdoin kirjautunut, ei osaa vastata mitään. Melko kummallinen myyntistrategia. No höh, kyllä se siitä... |
nightbird 29.12.2020 10:27:12 | |
---|
Yritän tehdä uudenvuoden lupauksen. Pyrin pääsääntöisesti pitämään itsellä ne kalustot jotka olen itse omaehtoisesti hankkinut. Luovun myynnillisesti vain niistä vaihdossa tulleista kamoista jotka jää itsellä lähes käyttämättä. En tiedä miten onnistuu mutta yritetään, hienoihin ja mukaviin ihmisiin olen yleensä torilla törmännyt joten tuo kontaktien kaipuu saattaa paikoin sotkea asiaa. Jos osto ja myyntiliikkeiden pito ei nykymaailmassa enää olisi niin kannattamatonta niin sellaisen perustaminen saattaisi olla ihan jännittävääkin. |
Pauli Lappalainen 29.12.2020 10:54:16 (muokattu 29.12.2020 10:55:04) | |
---|
nightbird: Yritän tehdä uudenvuoden lupauksen. Pyrin pääsääntöisesti pitämään itsellä ne kalustot jotka olen itse omaehtoisesti hankkinut. Luovun myynnillisesti vain niistä vaihdossa tulleista kamoista jotka jää itsellä lähes käyttämättä. En tiedä miten onnistuu mutta yritetään, hienoihin ja mukaviin ihmisiin olen yleensä torilla törmännyt joten tuo kontaktien kaipuu saattaa paikoin sotkea asiaa. Jos osto ja myyntiliikkeiden pito ei nykymaailmassa enää olisi niin kannattamatonta niin sellaisen perustaminen saattaisi olla ihan jännittävääkin. Käyttämättä jääneiden romujen myynti voi olla hankalaa kun ei niitä kukaan muukaan halua käyttää. Ja katsoo varastohyllyyn surullisena. Perustat harrastemielessä ostaa, myy, lainaa, vaihtaa, varastaa ja kolvaa uutta sekä vanhaa yrityksen niin ei käy tulevaisuudessakaan aika pitkäksi. |
nightbird 29.12.2020 16:45:22 | |
---|
Pauli Lappalainen: Käyttämättä jääneiden romujen myynti voi olla hankalaa kun ei niitä kukaan muukaan halua käyttää. Ja katsoo varastohyllyyn surullisena. Perustat harrastemielessä ostaa, myy, lainaa, vaihtaa, varastaa ja kolvaa uutta sekä vanhaa yrityksen niin ei käy tulevaisuudessakaan aika pitkäksi. Juu, kuten tuossa äsken mainitsin niin ansainta-mielessä ei tänä päivänä kannata käytettyjen myyntiä harrastavaa firmaa perustaa..valitettavasti. |
korvaoo 29.12.2020 20:33:38 | |
---|
nightbird: Juu, kuten tuossa äsken mainitsin niin ansainta-mielessä ei tänä päivänä kannata käytettyjen myyntiä harrastavaa firmaa perustaa..valitettavasti. Veikkaan että periaatteessa kannattaisi, JOS olisi nyt varaa ostaa keskitason ja halpis premiumsoittimia varastoon isosti, jemmata noita vuoden tai pari ja myydä sitten kohtuu voitolla kun nousukausi taas on tovin jyllännyt. Toki tuo alkaa tuottamaan vasta sitten vuoden parin päästä, mutta niinhän nuo firmat tuppaa jokatapauksessa toimimaan :D kaikki paitsi on turhaa. |
parek 29.12.2020 21:04:03 | |
---|
Ihan muistutuksena, että jos myyt jotain ja joku tarjoaa vaihdossa jotain tavaraa mikä ei kiinnosta, niin kannattaa silti vastata asiallisesti ja ystävällisesti tarjoukseen. Mun vahvari löysi tänään uuden kodin sellaisen kaverin luota kenen vaihtotarjoukseen vastasin asiallisesti kiitos ei. Tehtiin sitten ihan rahakaupat. |
Laulava Kylätohtori 29.12.2020 21:24:55 | |
---|
o0o: Ihan muistutuksena, että jos myyt jotain ja joku tarjoaa vaihdossa jotain tavaraa mikä ei kiinnosta, niin kannattaa silti vastata asiallisesti ja ystävällisesti tarjoukseen. Mun vahvari löysi tänään uuden kodin sellaisen kaverin luota kenen vaihtotarjoukseen vastasin asiallisesti kiitos ei. Tehtiin sitten ihan rahakaupat. Jep. Itse heitän vähän väliä alkuun jonkun vaihtotarjouksen ja jos ei natsaa ja vastaus on asiallinen, niin sitten rahalla. Paitsi, jos vaihdot on kielletty. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Krice 30.12.2020 11:22:09 | |
---|
o0o: niin kannattaa silti vastata asiallisesti ja ystävällisesti tarjoukseen. Jos ilmoituksessa ei mainita vaihtoa ja se on myynti-ilmoitus, niin kannattaa myös asiallisesti olla kinuamatta vaihtokauppoja. |
TTV 30.12.2020 11:33:10 | |
---|
o0o: Ihan muistutuksena, että jos myyt jotain ja joku tarjoaa vaihdossa jotain tavaraa mikä ei kiinnosta, niin kannattaa silti vastata asiallisesti ja ystävällisesti tarjoukseen. Mun vahvari löysi tänään uuden kodin sellaisen kaverin luota kenen vaihtotarjoukseen vastasin asiallisesti kiitos ei. Tehtiin sitten ihan rahakaupat. Jeps, hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus eivät yleensä huononna onnistumisen mahdollisuutta :-) Mullekin on tuosta Trucksterista tullut tinkauksia ja vaihtoehdotuksia, joihin kaikkiin olen vastannut kohteliaasti. Töksäyttelyllä ja vittuililla vaan pilaisin oman maineeni, sen teen mielummin keskusteluissa vänkäämäällä ;-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
parek 30.12.2020 11:44:53 | |
---|
Krice: Jos ilmoituksessa ei mainita vaihtoa ja se on myynti-ilmoitus, niin kannattaa myös asiallisesti olla kinuamatta vaihtokauppoja. Rivien välistä tulkitsen, että sun kannattais lukea ajatuksella toi mun edellinen viesti. |
Pauli Lappalainen 30.12.2020 12:08:59 | |
---|
Krice: Jos ilmoituksessa ei mainita vaihtoa ja se on myynti-ilmoitus, niin kannattaa myös asiallisesti olla kinuamatta vaihtokauppoja. Vaikka ilmoitus on myynti-ilmoitus, niin voi myös asiallisesti kysyä vaihtokaupaa. Mielestäni |
nightbird 30.12.2020 12:15:47 | |
---|
Minun omaan lupaukseeni vaikuttaa myös se, että tämä aika mikä nyt on meneillään on vaikuttanut valitettavasti siihen että helkutin paljon enemmässä määrin kamat odottaa tilaisuutta päästä esille. Keikat ei porukoilla pyöri, elellään päivärahoilla.Melkein ainoa tapa millä kama enenmmin liikkuisi olisi vaihtokaupat, mikä on ymmärrettävää. Tästä johtuen rahalla-myyntiajat pitenevät , porukoilla ei vaan ole varaa laittaa niin paljon rahaa seisomaan, on se semmoinen kurimus tämä pandemia. Tulee varmasti kestämään vielä yhden lisävuoden vähintään. Siksi on syytä odottaa aikoja parempia ja homman uudelleen elpymistä, ellei itse poistu yläkertaan ennen sitä. Soitellaan kammareissa niillä mitä on, ehkäpä niistä saattaisi löytyä jopa jotain uutta ammennettavaa, kätketty ominaisuus joka avaa uudet maailmat ja laitteen lopulta haluaakin pitää itse ? Eikun tsemppiä kaikille vaan, maskit naamaan ja pysytään terveinä välttäen turhia riskinottoja. |
Kuha 30.12.2020 12:54:01 | |
---|
Lupaan että jatkossakin ostan ja myyn. Old Fenders never die |
McNulty 30.12.2020 12:54:55 | |
---|
Kuha: Lupaan että jatkossakin ostan ja myyn. Kovia uudenvuodenlupauksia jo nyt, vaikka aatto on vasta huomenna. moving in stereo |
nightbird 30.12.2020 13:32:51 | |
---|
Kun antaa ajoissa on aikaa katua. Sama koskee myös muuta liian aikaisin antamista, oli kyse sitten neitsyydestä tai poikuudesta :=) |
JuSu 30.12.2020 22:27:55 | |
---|
Pauli Lappalainen: Vaikka ilmoitus on myynti-ilmoitus, niin voi myös asiallisesti kysyä vaihtokaupaa. Mielestäni Ehdottomasti. Aina toisinaan tulee sellaisia tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä. Toki lähinnä tulee niitä, joista on helppo kieltäytyä, mutta joskus oikein hyviäkin. Jos en halua vaihtoja, niin mainitsen sen Ilmoituksessa, mutta tämä on tietty vain mun tulkinta aiheesta. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Laulava Kylätohtori 30.12.2020 22:49:20 | |
---|
JuSu: Ehdottomasti. Aina toisinaan tulee sellaisia tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä. Toki lähinnä tulee niitä, joista on helppo kieltäytyä, mutta joskus oikein hyviäkin. Jos en halua vaihtoja, niin mainitsen sen Ilmoituksessa, mutta tämä on tietty vain mun tulkinta aiheesta. Se on sun tulkinta, mutta oikea tulkinta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Krice 30.12.2020 23:31:35 | |
---|
Pauli Lappalainen: Vaikka ilmoitus on myynti-ilmoitus, niin voi myös asiallisesti kysyä vaihtokaupaa. Se on vain turhaa ja sen vuoksi ei myöskään asiallista. Varmaan useimmat myynti-ilmoituksen laittajat haluavat rahaa, ei lisää romua nurkkiin. Ehkä poikkeuksiakin löytyy, mutta sitä varten myynti-ilmoitukseen voi lisätä, että vaihtaa johonkin. |
Laulava Kylätohtori 30.12.2020 23:36:22 | |
---|
Krice: Se on vain turhaa ja sen vuoksi ei myöskään asiallista. Varmaan useimmat myynti-ilmoituksen laittajat haluavat rahaa, ei lisää romua nurkkiin. Ehkä poikkeuksiakin löytyy, mutta sitä varten myynti-ilmoitukseen voi lisätä, että vaihtaa johonkin. Varmaan ja ehkä. Ja silti pidät tuota nillitystä kuin tietäisit tasan tarkkaa, mitä kaikki haluaa. Ja sun kaltaiset jättävät sen "ei vaihtoa"-tekstin pois juuri siksi, että oikein toivovat jonkun tarjoavan jotain vaihdossa, niin pääsee taas ulisemaan niitä omia mielipiteitään faktoina. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |