![]() 15.12.2020 18:46:54 | |
---|---|
Gary the pine: Voi olla tietty vaan mun pikkumaisuutta, mutta ehkä viiden tonnin hintalapulla vois jo olla kuva koko kitarasta... https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1611494 No eihän siinä tarvii näkyä kuin Gibson logo koska senhän moni ostaa :) Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 15.12.2020 19:05:31 | |
Metalkallo: No eihän siinä tarvii näkyä kuin Gibson logo koska senhän moni ostaa :) Eihän sitä muuta tarviikkaan, jos voi ostaa ison G:n. | |
![]() 17.12.2020 21:50:27 | |
Jotenkin mua vituttaa toi nykyjonnemeininki johon varsinkin tori.fi törmää alituiseen. Laitat melkein mitä vaan myyntiin, niin kysymykset on ilman mitään aloitusta moro, terve, huomenta, jne. "millä hinnalla luovut", "mitä maksaa", "viimenen hinta" Tekis mieli vaan kuittaa noi että siinä se on ilmoituksessa hinta numeroina esitetty, mutta kun aina koittaa vastata silleen et sen kaupan vois saada tehtyä. Vastaat asiallisesti ja sanot että kuuntelet tarjouksia niin jonne työntää munan takas punttiin ja lähtee näpräämään naapurin mummoa tjsp eikä kuulu enää mitään. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 17.12.2020 22:15:24 | |
Gary the pine: Jotenkin mua vituttaa toi nykyjonnemeininki johon varsinkin tori.fi törmää alituiseen. Laitat melkein mitä vaan myyntiin, niin kysymykset on ilman mitään aloitusta moro, terve, huomenta, jne. "millä hinnalla luovut", "mitä maksaa", "viimenen hinta" Tekis mieli vaan kuittaa noi että siinä se on ilmoituksessa hinta numeroina esitetty, mutta kun aina koittaa vastata silleen et sen kaupan vois saada tehtyä. Vastaat asiallisesti ja sanot että kuuntelet tarjouksia niin jonne työntää munan takas punttiin ja lähtee näpräämään naapurin mummoa tjsp eikä kuulu enää mitään. Usein säästää vaivaa, kun ei vastaa ollenkaan noihin. Ohan siinä kyllä pieni mahollisuus, että kaupat menee ohi jos jättää vastaamatta, mutta omien kokemusten perusteella tollaset kyselyt tulee lähes sata prosenttisesti renkaapotkijoilta, joilla ei oo mitään aikomustakaan ostaa tavaraa. Tai sitten yritetään saada esim 500€ tavara hintaan 150€ ja kun myyjälle ei käykään "hyvä" tarjous, niin tehään katoamistemppu. Itellä kävi tossa muutama päivä sitten silleen, että pikaviestillä lähestyttiin ihan asialliseen sävyyn parilla kyssärillä mun myymään bassoon liittyen. Noh vastasin noihin kysymyksiin, niin tapahtui toi klassinen ettei enää kuulu kaverista mitään. Luulisi että osataan sanoa suoraan "kiitos, joo ei tää ollukkaa sitten sellanen", mutta ei näköjään. Suddenly diu diu | |
![]() 18.12.2020 06:43:13 | |
Gary the pine: Jotenkin mua vituttaa toi nykyjonnemeininki johon varsinkin tori.fi törmää alituiseen. Laitat melkein mitä vaan myyntiin, niin kysymykset on ilman mitään aloitusta moro, terve, huomenta, jne. "millä hinnalla luovut", "mitä maksaa", "viimenen hinta" Tekis mieli vaan kuittaa noi että siinä se on ilmoituksessa hinta numeroina esitetty, mutta kun aina koittaa vastata silleen et sen kaupan vois saada tehtyä. Vastaat asiallisesti ja sanot että kuuntelet tarjouksia niin jonne työntää munan takas punttiin ja lähtee näpräämään naapurin mummoa tjsp eikä kuulu enää mitään. Ite noihin tulee monesti heitettyä hieman tingattu vastatarjous, varsinkin jos kyselijä on laittanut nimensä ja puhelinnumeronsa mukaan ekaan viestiin. Itse tulee toimittua aina niin että nimi ja numero näkyy myyjälle heti. Tuo "tietynlaista" ryhtiä kaupantekoon, Tapani Riihimäkeä mukaillen :) Toki jos viesti on "paljolla myyt" eikä muuta sisältöä löydy voidaan olla 115% varmoja ettei kauppoja synny. staa-staa-stidi-staa | |
![]() 18.12.2020 07:09:52 (muokattu 19.12.2020 07:57:19) | |
Otan pois kun noin pahaa mieltä herätti. Moderaattori varmaan voi poistella nuo lainaukset. | |
![]() 18.12.2020 07:27:48 | |
Pauli Lappalainen: Itse tein katoamistempun ostajana sen jälkeen kun olin kysellyt vahvistimen putkien malleja, ikää, huoltohistoriaa jne. Myös kaapista kysyin mallia, ikää, elementtejä jne. Vastaukseksi tuli: Kunnossa on alkuperäiset on. Toimiihan se noinkin päin :D staa-staa-stidi-staa | |
![]() 18.12.2020 07:49:45 | |
Pauli Lappalainen: Itse tein katoamistempun ostajana sen jälkeen kun olin kysellyt vahvistimen putkien malleja, ikää, huoltohistoriaa jne. Myös kaapista kysyin mallia, ikää, elementtejä jne. Vastaukseksi tuli: Kunnossa on alkuperäiset on. Liekkö ollut myynti-ilmoitus luokkaa: Myydään: Marsu ja tekstinä: Myyn, osta! Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 18.12.2020 07:54:50 (muokattu 19.12.2020 07:55:37) | |
".........................." | |
![]() 18.12.2020 11:16:38 | |
Pauli Lappalainen: Itse tein katoamistempun ostajana sen jälkeen kun olin kysellyt vahvistimen putkien malleja, ikää, huoltohistoriaa jne. Tuollainen pänttäys on järkevää vain ehkä siinä tapauksessa, että vahvistin on custom-tyyppinen eikä tehdasvalmisteinen (eli tiedot löytyy netistä). Minua ei kiinnostaisi alkaa katsomaan putkien malleja vaan myisin vahvistimen sellaiselle, joka ostaa sen. Renkaanpotkijat ei ehkä itse tiedosta mitä ne tekevät, koska kyseessä on jonkinlainen mielenterveyden ongelma. Kysymykset on toki ihan ok silloin jos niissä on jotakin järkeä ja se edistää kaupankäyntiä. | |
![]() 18.12.2020 11:22:35 | |
Krice: Tuollainen pänttäys on järkevää vain ehkä siinä tapauksessa, että vahvistin on custom-tyyppinen eikä tehdasvalmisteinen (eli tiedot löytyy netistä). Minua ei kiinnostaisi alkaa katsomaan putkien malleja vaan myisin vahvistimen sellaiselle, joka ostaa sen. Renkaanpotkijat ei ehkä itse tiedosta mitä ne tekevät, koska kyseessä on jonkinlainen mielenterveyden ongelma. Kysymykset on toki ihan ok silloin jos niissä on jotakin järkeä ja se edistää kaupankäyntiä. Voi olla jonkin mielenterveydeltään ehkäpä normaalien rajoissa kulkevan henkilön mielestä kannattavaa koettaa saada tuotteestaan vähän rahaakin, jos sitä myy? Jos ei yhtään tiedä mitä myy tai ei huvita vastata aika peruskysymyksiin, ostaja mahdollisesti sitten varautuu kauheaan pommiin vahvaria hankkiessaan ja on valmis maksamaan siitä välillä (0 - todella vähän) Tietysti voihan sitä ostaa kalliilla paskaakin, mutta ne ostajat eivät ehkä kovin pitkään ole toria riemastuttamassa Huomenna sitten! | |
![]() 18.12.2020 11:25:36 (muokattu 19.12.2020 07:56:02) | |
!,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,," | |
![]() 18.12.2020 11:45:59 | |
Pauli Lappalainen: Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, ei siinä mitään. Kyllähän putkivahvistimen hintaan vaikuttaa oleellisesti laitteen ja putkien ikä, kunto sekä vahvistimen huoltohistoria. Sama kuin kaapin elementit onko sisällä alkuperäiset vai jotkut kiinalaiset kesähattuaihiot. Mielestäni Kyllä nuo esittämäsi kysymykset on varsin valideja ja kysyn nuo itsekin,sillä on opittu kantapään kautta. Pari kertaa on tullut sellainen pommi, jonka korjaus on tullut erittäin kalliiksi, - jopa uuden vahvistimen hintaiseksi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 18.12.2020 12:08:07 | |
Shredator: Kyllä nuo esittämäsi kysymykset on varsin valideja ja kysyn nuo itsekin,sillä on opittu kantapään kautta. Pari kertaa on tullut sellainen pommi, jonka korjaus on tullut erittäin kalliiksi, - jopa uuden vahvistimen hintaiseksi. Ehdottomasti näin. Kyllä nuo kysymykset kuuluu todellakin aina käytetystä vahvistimesta kyselyyn, jos oma tekninen osaaminen ja ymmärrys ovat, kuten itselläni, kovin rajallisia. Jos myyjä ei tiedä, mitä ja/tai missä kunnossa on myymässä, niin kyllä kannattaa olla varovainen tai vaihtoehtoisesti olla valmis oppirahojen maksuun. Omalla kohdalla em. riskit on realisoituneet kaksi kertaa esivahvistinosastolla, kun JMP-1 ja ADA MP-1 -ostokset osoittautuivat sitruunoiksi, joiden n. €400 hintalaput alkoivat kummasti paisua, kun vikoja alettiin tuntityönä korjaamolla selvittämään. "When in doubt... C4!" | |
![]() 18.12.2020 12:20:59 | |
Pauli Lappalainen: Kyllähän putkivahvistimen hintaan vaikuttaa oleellisesti laitteen ja putkien ikä, kunto sekä vahvistimen huoltohistoria. Laitteen ikä eli kuinka kauan käytetty on peruskysymys. Joku putkien malli ei ole, jos kyseessä on normaali (ei custom) vahvistin. Jos ei tiedä mitä on ostamassa niin ehkä kannattaisi vältellä ostamista. Jos vahvistin on ostettu uutena ja sitä ei ole huollettu niin sillä ei ole huoltohistoriaa, joten turha sitä on penätä. Tärkeimmät kysymykset on ikä ja miten hyvin se on toiminut. Jos putkipeli on toiminut hyvin niin todennäköisesti siitä ei hajoa putket vähään aikaan, vaikka putkivahvistimista ei voi koskaan sanoa milloin joku osa pärähtää. Jos tuollaiset asiat vaivaavat kovasti mieltä niin suosittelen mallintavan hankkimista. | |
![]() 18.12.2020 12:22:31 | |
Pauli Lappalainen: Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, ei siinä mitään. Kyllähän putkivahvistimen hintaan vaikuttaa oleellisesti laitteen ja putkien ikä, kunto sekä vahvistimen huoltohistoria. Sama kuin kaapin elementit onko sisällä alkuperäiset vai jotkut kiinalaiset kesähattuaihiot. Mielestäni Kyllä noi on ihan kurantteja kysymyksiä, ihan vaan esimerkkinä; jos on valittavana kaksi samanlaista, -ikäistä ja -kuntoista marsunuppia, mutta toinen on putkitettu itselleni mieluisilla premium-putkilla ja toinen no-name kiinatuubeilla, niin valinta on kokolailla selvä. Mitä järkevämmin noihin kysymyksiin vastailee, sen paremman kuvan ehkä myös antaa itestään kamppeiden käsittelijänä. Mieluummin ostan semmoselta joka ehkä myös käsittelee kamojaan järkeä käyttäen kuin semmoselta, joka kiskasee tulikuuman nupin johdon seinästä ja heittää vielä popcornia keittävän nupin kaaressa corollan konttiin ja lähtee rynkyttämään metsätietä niin paljon kuin se corollan romu kulkee. Jest mi tu sents Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 18.12.2020 12:40:26 (muokattu 19.12.2020 07:56:23) | |
,............................., | |
![]() 18.12.2020 13:04:58 | |
Krice: Laitteen ikä eli kuinka kauan käytetty on peruskysymys. Joku putkien malli ei ole, jos kyseessä on normaali (ei custom) vahvistin. Jos ei tiedä mitä on ostamassa niin ehkä kannattaisi vältellä ostamista. Jos vahvistin on ostettu uutena ja sitä ei ole huollettu niin sillä ei ole huoltohistoriaa, joten turha sitä on penätä. Tärkeimmät kysymykset on ikä ja miten hyvin se on toiminut. Jos putkipeli on toiminut hyvin niin todennäköisesti siitä ei hajoa putket vähään aikaan, vaikka putkivahvistimista ei voi koskaan sanoa milloin joku osa pärähtää. Jos tuollaiset asiat vaivaavat kovasti mieltä niin suosittelen mallintavan hankkimista. Pahoittelut koska OT. Miksi toistuvasti kommentoit ketjuissa kommentteja vaikka tietoa ja ymmärrystä ei ole, ainoastaan harhainen mielikuva itsestäsi joka lajin mestarina ja suurena tietäjänä? Pah. We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw | |
![]() 18.12.2020 14:23:47 | |
Gary the pine: mutta toinen on putkitettu itselleni mieluisilla premium-putkilla ja Tämä on sitten enemmänkin myynti-ilmoituksen ongelma. Jos putkia on vaihdettu tai tehty jotakin muuta niin se pitäisi kertoa ilmoituksessa, sehän on selvää. Tosin ei kaikille. | |
![]() 18.12.2020 14:31:55 | |
J.Nikkanen: Miksi toistuvasti kommentoit ketjuissa kommentteja vaikka tietoa ja ymmärrystä ei ole Miksi toistuvasti menet henkilökohtaisuuksiin etkä voi pysyä asiassa? Ai niin, kun ei ole mitään asiaa niin silloinhan se menee tuohon. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)