![]() 29.11.2020 01:23:01 | |
---|---|
Parissa viikossa meni kaikki sellaiseen hintaan mihin olen tyytyväinen. "I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline" | |
![]() 29.11.2020 09:23:43 | |
Yleensä mun kaupat sujuu ihan hienosti. Pari kauppaa sujui nytkin hyvin, mutta näinkin kävi. Olisin ostanut bändikaverille pedaalin joululahjaksi. Ilmoitin melkein heti ilmoituksen julkaisun jälkeen halukuuteni ostaa pyydetyllä hinnalla. Ei vastausta. Ilmoitus kuitenkin hävisi myöhemmin. Yhteen pedaalin kohdalla kysyin, onnistuuko postitus, kun asiasta ei ollut mainintaa. Kahdeksaan päivään ei tullut vastausta, sitten ilmoitus hävisi tai vanheni. Olisin ostanut pyyntihinnalla. Yhteen heitin hiukan tingatun tarjouksen ja kerroin, että muutama päivä sopii miettiä. Olisi ollut kiva kuulla, harkitseeko edes myyjä sitä. Ehkä sitten harkitsee. No, kukin tyylillään. Jatkossa tuskin noilta kahdelta ensimmäiseltä mitään ostelen, kun kummallakaan ei ole lainkaan palautehistoriaa. | |
![]() 01.12.2020 23:38:43 | |
Minä yritin päivällä ostaa yhden pienen jutun torilta ja kysyin pari tosi simppeliä kysymystä (tyyliin "ostitko noi Ebaystä?"). Sain vastaukseksi "Ostatko vai et?". Kun pyysin voisiko hän eka kuitenkin vastata noihin pariin kysymykseen, niin ei ole vastannut enää mitään. No enpä tosiaan ole enää ostamassa,. | |
![]() 02.12.2020 10:40:25 | |
o0o: Minä yritin päivällä ostaa yhden pienen jutun torilta ja kysyin pari tosi simppeliä kysymystä (tyyliin "ostitko noi Ebaystä?"). Sain vastaukseksi "Ostatko vai et?". Kun pyysin voisiko hän eka kuitenkin vastata noihin pariin kysymykseen, niin ei ole vastannut enää mitään. No enpä tosiaan ole enää ostamassa,. Tästä on aikaisemminkin jossain langalla keskusteltu ja osalla ihmisistä on näkemys, että jos ostetaan niin sitten ostetaan eikä kysellä turhia. Toisena vaihtoehtona on myös, että asiasta ei ole tietoa tai sitä ei halua kertoa, koska se voi alentaa hintaa tai vaikeuttaa myyntiä. Mutta on myös hyvä muistaa, että ihmisellä saattaa vain olla paha päivä. Eihän se oikeuta äksyilyyn muille, mutta mä ainakin pyrin aina vaan sivuuttamaan nämä. Ehkä voi kysyä, että olen kyllä kiinnostunut ostamaan, mutta nämä haluaisin ensin tietää. Voi olla, että hänen kohdallaan on ollut just joku kauhea läjä renkaanpotkijoita ja v-käyrä liitää jossain multiversumin toisella puolen. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
![]() 02.12.2020 10:52:49 | |
Kauhee läjä kohtuu hinnalla arvotavaraa, vaan eipä mene. Kysellään isosti ja tarjotaan naurettavuuksia, tahi sitten vaan jotain mille ei ole tarvetta :/ tosin itsekin harrastan tuota vaihtotarjousta useinkin, joten koitan kuitenkin muistaa kommentoida ystävällisesti että ei kiitosta. kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 02.12.2020 11:17:14 (muokattu 02.12.2020 11:31:42) | |
jhlamm: Tästä on aikaisemminkin jossain langalla keskusteltu ja osalla ihmisistä on näkemys, että jos ostetaan niin sitten ostetaan eikä kysellä turhia. Toisena vaihtoehtona on myös, että asiasta ei ole tietoa tai sitä ei halua kertoa, koska se voi alentaa hintaa tai vaikeuttaa myyntiä. Kyseessä oli tuote mitä saa vitosella Ebaystä Kiinasta ja on tehty ehkä mistä lie tinasta ja millä toleransseilla tahansa. Toisaalta niitä saa muualta erittäin tarkoilla spekseilä teräksestä tehtyinä n. 30 eurolla. Taisi tosiaan olla sitä muutaman euron kiinakamaa noi kun ei voinut vastata mitään, mutta hinta oli noiden kahden kertomani välimaastossa. Tai sitten tosiaan muuten vaan tyyppiä ei kiinnosta myydä tavaroitaan. EDIT: Jep. Ebaystä löytyi juuri samanlainen tavara samalla tai selvästi halvemmalla hinnalla. Joka tapauksessa sieltä sais halvemmalla kun postikulut sisältyy hintaan. En näe, että tässä torikauppiian tavarassa on tinkivaraa kun kommunikointi oli jo heti kättelyssä tollaista. | |
![]() 02.12.2020 11:54:33 (muokattu 02.12.2020 11:55:01) | |
o0o: Kyseessä oli tuote mitä saa vitosella Ebaystä Kiinasta ja on tehty ehkä mistä lie tinasta ja millä toleransseilla tahansa. Toisaalta niitä saa muualta erittäin tarkoilla spekseilä teräksestä tehtyinä n. 30 eurolla. Taisi tosiaan olla sitä muutaman euron kiinakamaa noi kun ei voinut vastata mitään, mutta hinta oli noiden kahden kertomani välimaastossa. Tai sitten tosiaan muuten vaan tyyppiä ei kiinnosta myydä tavaroitaan. EDIT: Jep. Ebaystä löytyi juuri samanlainen tavara samalla tai selvästi halvemmalla hinnalla. Joka tapauksessa sieltä sais halvemmalla kun postikulut sisältyy hintaan. En näe, että tässä torikauppiian tavarassa on tinkivaraa kun kommunikointi oli jo heti kättelyssä tollaista. Itseäni ottaa päähän myös, että tuota kiinaromua myydään täällä päässä kalliilla. Se on silkkaa trokaamista. Aikanaan huuto.netissä (varmaan vieläki) seurasin yhden tyypin myyntejä, kun hän toimitti minulle vahingossa väärän tuotteen: hän esittäytyi ulkomailla toimivana huippumyyjänä, josta tuli myös normaalia pidemmät toimitusajat. Todellisuudessa tyyppi asui täällä, laittoi huuto.nettiin ilmoja ebay/alibaba-krääsästä moninkertaisin hinnoin, tai hyvällä marginaalilla ja kun joku erehtyi ostamaan, hän osti sen ebaysta ja laittoi oikean myyjän toimittamaan tämän suoraan "omalle" asiakkaalleen. Voitto tuosta oli aina eurosta kymppiin tai kahteen. Pikkurahoiksi voisi joku tuota sanoa, mutta kauppoja oli tehty jo tuhansia. | |
![]() 02.12.2020 11:56:54 (muokattu 02.12.2020 12:01:42) | |
o0o: Kyseessä oli tuote mitä saa vitosella Ebaystä Kiinasta ja on tehty ehkä mistä lie tinasta ja millä toleransseilla tahansa. Toisaalta niitä saa muualta erittäin tarkoilla spekseilä teräksestä tehtyinä n. 30 eurolla. Taisi tosiaan olla sitä muutaman euron kiinakamaa noi kun ei voinut vastata mitään, mutta hinta oli noiden kahden kertomani välimaastossa. Tai sitten tosiaan muuten vaan tyyppiä ei kiinnosta myydä tavaroitaan. EDIT: Jep. Ebaystä löytyi juuri samanlainen tavara samalla tai selvästi halvemmalla hinnalla. Joka tapauksessa sieltä sais halvemmalla kun postikulut sisältyy hintaan. En näe, että tässä torikauppiian tavarassa on tinkivaraa kun kommunikointi oli jo heti kättelyssä tollaista. Ebay on toki vertauspaikkana hyvä, mutta sieltä tilatessa saapi sitten odotella joskus pitkäänkin osia. Joskus itsellä tullut vielä viallisia tuotteita, suoraan roskikseen. Itse en näe hintoja vertailukelpoisina heti saatavilla olevaan torin tuotteeseen. Monesti on multakin kysytty samaa, oletko tilannut ebaystä sen ja sen, olen vastannut kyllä. Sitten ostaja on alkanut urputtaa hinnasta tiettykin kun se katsoo ebaytä. Puolen tunnin päästä kuitenkin ostanut multa sen, koska on tarve ollut vähän nopeammin. Se on kyllä selvä, et kysymyksiin tulee aina vastata niinkuin asiat on. Aika monen kivijalka/postimyyntikaupan valikoimassa on aivan samoista kiinan tehtaista tulleita osia. Vielä isommalla voitolla. Ja ihan täällä suomessa. Trokareita nekin siis. | |
![]() 02.12.2020 11:58:28 | |
Toinen kolmenkympin purkki meni, mutta muuten on edelleen hiljaista. Catalinbreadista tuli yksi ihan asiallinen vaihtotarjous, mutta en keksinyt vaihdokille mitään käyttöä, niin piti kieltäytyä. Onkohan toi Yamahan akkari liian tuntematon malli noihin L/Lx-sarjalaisiin verrattuna, kun ei herätä minkäänlaista kiinnostusta. Soittelin kaikki mallit läpi mitä F-musiikista löytyi hyllystä ja tämä miellytti eniten. Olisin mielellään ostanut saman mallin ilman elektroniikkaa, mutta ainakaan se yksilö mitä kokeilin ei kuulostanut yhtä hyvältä. Hyvä kitara, mutta eipä tule akustista soitettua, jos se ei ole jatkuvasti käsillä olohuoneen nurkassa ja siinä käytössä tätä ei viitsi pitää, kun poikaa tuntuu kiinnostavan ainakin vielä parin vuoden iässä enemmän lyömäsoittimet. | |
![]() 02.12.2020 13:23:23 | |
o0o: Minä yritin päivällä ostaa yhden pienen jutun torilta ja kysyin pari tosi simppeliä kysymystä (tyyliin "ostitko noi Ebaystä?"). Sain vastaukseksi "Ostatko vai et?". Kun pyysin voisiko hän eka kuitenkin vastata noihin pariin kysymykseen, niin ei ole vastannut enää mitään. En ymmärrä, miten tuo Ebay liittyy mitenkään laitteen myyntiin. Tämä on olettaen, että laite etc. toimii, kuten pitää. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 02.12.2020 13:28:45 | |
mikki73: Aika monen kivijalka/postimyyntikaupan valikoimassa on aivan samoista kiinan tehtaista tulleita osia. Vielä isommalla voitolla. Ja ihan täällä suomessa. Trokareita nekin siis. Kyllä. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä väärää on trokaamisessa missään muodossa silloin, kun ostaja saa sen, mitä on ostanut. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 02.12.2020 13:36:50 (muokattu 02.12.2020 13:37:39) | |
mikki73: Ebay on toki vertauspaikkana hyvä, mutta sieltä tilatessa saapi sitten odotella joskus pitkäänkin osia. Joskus itsellä tullut vielä viallisia tuotteita, suoraan roskikseen. Itse en näe hintoja vertailukelpoisina heti saatavilla olevaan torin tuotteeseen. Monesti on multakin kysytty samaa, oletko tilannut ebaystä sen ja sen, olen vastannut kyllä. Sitten ostaja on alkanut urputtaa hinnasta tiettykin kun se katsoo ebaytä. Puolen tunnin päästä kuitenkin ostanut multa sen, koska on tarve ollut vähän nopeammin. Se on kyllä selvä, et kysymyksiin tulee aina vastata niinkuin asiat on. Aika monen kivijalka/postimyyntikaupan valikoimassa on aivan samoista kiinan tehtaista tulleita osia. Vielä isommalla voitolla. Ja ihan täällä suomessa. Trokareita nekin siis. Olen tästä samaa mieltä, ei voi verrata jotain tosi halpaa tuotetta epämääräisellä viikkojen toimitusajalla samaan tavaraan jonka saa heti. Joskus on itsellekin käynyt ebayssä niin että pitää lopulta vaatia rahat takaisin kun ei myyjä saa tavaraa edes liikkeelle muutamassa viikossa. Hyviäkin kokemuksia toki on, viimeksi tuli semmoinen reijäntekoverme ebaystä monta viikkoa luvattua nopeammin. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 02.12.2020 13:39:11 | |
Haeroe: Kyllä. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä väärää on trokaamisessa missään muodossa silloin, kun ostaja saa sen, mitä on ostanut. No jos ei kysyttäessä vastaa tavaran alkuperästä, niin... Miksei vastaa, jos kerran asiassa ei ole mitään peiteltävää? Ei sillä, mä olen täysin samaa mieltä siitä, että sillä, mitä myyjä on tavarasta maksanut, ei ole mitään merkitystä, jos seuraava ostaja on hintaan ja tuotteeseen tyytyväinen. Oishan se kauheeta, jos perintönä saadut enovainaan Gibsonit pitäisi ilmaiseksi antaa, noin kärjistäen... =) Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
![]() 02.12.2020 13:51:53 | |
JuSu: No jos ei kysyttäessä vastaa tavaran alkuperästä, niin... Miksei vastaa, jos kerran asiassa ei ole mitään peiteltävää? Joo, olis tietysti fiksua vastata kysymykseen, mutta mää ajattelin asiaa siten päin, että sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, mistä myyjä on laitteen saanut olettaen, että on hankittu laillisilla keinoilla. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 02.12.2020 13:58:29 | |
Haeroe: En ymmärrä, miten tuo Ebay liittyy mitenkään laitteen myyntiin. Tämä on olettaen, että laite etc. toimii, kuten pitää. Tuon itsekin totesin heti ekassa pikaviestissäni. Sanoin, että ei haittaa jos on ebay kiinakamaa jos on hyvin tehty ja materiaalit oikeanlaisia. | |
![]() 02.12.2020 13:58:33 | |
Haeroe: Joo, olis tietysti fiksua vastata kysymykseen, mutta mää ajattelin asiaa siten päin, että sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, mistä myyjä on laitteen saanut olettaen, että on hankittu laillisilla keinoilla. Jep, näinhän se on. Mutta sitten taas esim. se eBay -linkki kertoo hyvin, mistä tuotteesta on kyse. Ei jää etäkaupassa epäselväksi... tai ainakaan epäselvemmäksi, kuin suoraan eBaysta tilatessa. Tosin oishan se kiusallista, jos eBayn hinta on puolet omasta pyyntihinnasta. Tässä nyt tulee sitten vastaan ne toimitusajat ja muut jutut. Kaikilla ei oo halua/mahdollisuutta käyttää eBayta tai muita vastaavia palveluita. Paljonko sille laitetaan arvoa, se on jokaisen itse punnittava. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
![]() 02.12.2020 14:17:26 | |
JuSu: Jep, näinhän se on. Mutta sitten taas esim. se eBay -linkki kertoo hyvin, mistä tuotteesta on kyse. Ei jää etäkaupassa epäselväksi... tai ainakaan epäselvemmäksi, kuin suoraan eBaysta tilatessa. Tosin oishan se kiusallista, jos eBayn hinta on puolet omasta pyyntihinnasta. Tässä nyt tulee sitten vastaan ne toimitusajat ja muut jutut. Kaikilla ei oo halua/mahdollisuutta käyttää eBayta tai muita vastaavia palveluita. Paljonko sille laitetaan arvoa, se on jokaisen itse punnittava. Joo, itse just pähkäilin kun pitää tulevassa projektissa avartaa aavistus virittimien reikiä että ostanko työkalun Kärkkäiseltä n 20 €:lla vai eBaystä luvatulla kahden kuukauden toimitusajalla vitosella. Tarve on kuitenkin vasta ensi kesänä joten tilasin, jos olisi projekti jo työn alla olisi pitänyt maksaa ekstraa siitä että sen saa saman tien. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 02.12.2020 15:06:25 (muokattu 02.12.2020 15:07:45) | |
JuSu: Ei sillä, mä olen täysin samaa mieltä siitä, että sillä, mitä myyjä on tavarasta maksanut, ei ole mitään merkitystä, jos seuraava ostaja on hintaan ja tuotteeseen tyytyväinen. Ei sillä sinänsä ole mitään väliä että mitä siitä tuotteesta on maksettu, mutta ebayssä on niin paljon tekijää ja menijää että hinta kertoo aika paljon siitä että minkälaisesta kamppeesta on kyse: etenkin kaukoidän halpatavarassa mitä välitetään pienillä katteilla ja isolla volyymillä niin se myyntihinta kertoo aika paljon sisäänostohinnasta, joka sitten taas heijastuu siihen hintaan mihin se esine on voitu tehdä. Halvin skeida eBaystä on yleensä melko hirveetä, mutta keskihintainen voi olla oikeasti oikein hyvää tavaraa. EDIT: ja sitten jos ostaa torilta jonkun trokaamia halpoja kamppeita niin ne ostaa käytännössä ihan sikana säkissä, ei mistään vitosen kilkkeestä jaksa ruveta vääntämäänkään vaikka siihen ei olisikaan tyytyväinen. | |
![]() 02.12.2020 16:03:48 | |
Jos tarvitsee erikseen kysyä niin eiköhän se ole kiinalainen, ja siten pitää välttää sen hankkimista. | |
![]() 02.12.2020 16:09:22 (muokattu 02.12.2020 16:10:41) | |
Krice: Jos tarvitsee erikseen kysyä niin eiköhän se ole kiinalainen, ja siten pitää välttää sen hankkimista. Missähän se vehje on tehty, jolla tämänkin kirjoitit? Aika väsynyt argumentti toki minulta, mutta vielä väsyneempää on dissata kiinan tuotantoa noin yleisellä tasolla. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)