Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 534 35 36 37 38 39 40 41
McNulty
29.01.2007 12:02:47
Mä olen ajatellut ostaa jossain välissä Marsun 1960 sarjan kaapin oman 6505:sen kaveriksi. Niitä saa käytettynä juuri tuohon 500-600€ pintaan.

Mun mielestä hyvä peruskaappi, ei varmaan paras mutta ei paskinkaan.

Miksi maksaa käytetystä noin paljon? V30-elementein varustettua framusta saa edukkaammin. http://www.thomann.de/fi/framus_fr_412_dragon_an.htm
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
mailbag
29.01.2007 12:08:02
maggot
29.01.2007 13:51:36
Miksi maksaa käytetystä noin paljon? V30-elementein varustettua framusta saa edukkaammin. http://www.thomann.de/fi/framus_fr_412_dragon_an.htm

Niin no, mietityttää vähän vain noi kommentit noista V30:sistä 6505:sen kanssa. Pitäisi päästä kokeilemaan tuollaista Framuksen kaappia joskus niin sittenhän se tietäisi.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
jon1
29.01.2007 13:56:52
Niin no, mietityttää vähän vain noi kommentit noista V30:sistä 6505:sen kanssa. Pitäisi päästä kokeilemaan tuollaista Framuksen kaappia joskus niin sittenhän se tietäisi.

Niin juuri. Ja kun testimahdollisuutta täälläpäin ei oikein tahdo olla. Onko kellään kokemuksia tuosta 6505 ja Framuksen V30 kaappi yhdistelmästä? Mitenkä se toimii? Onko se niin treblekäs, mitä täällä puhutaan..?
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
Lancelot
29.01.2007 14:38:13
Ei nyt ihan samaa asiaa aja mut oma Peavey(valveking) toimii hyvin Framuksen kanssa( v30 elementeillä), ja ne helekutin middlepiikit voi unohtaa..Tuli myös testattua yks päivä samaista nuppia Marsun 2x12 greenbackeillä. Saundi oli melko lähellä Framusta mut liian rok mun makuuni.

On toi Framus ehkä enempi treble- kuin bassovoittoinen. Eq- pedaali on tulossa ja sillä se viimeinen hienosäätö saadaan aikaan(toivottavasti). Musanäytteestä löytyy heikohkolla mikityksellä nauhotettu sample..
Veco
29.01.2007 17:50:27
Niin juuri. Ja kun testimahdollisuutta täälläpäin ei oikein tahdo olla. Onko kellään kokemuksia tuosta 6505 ja Framuksen V30 kaappi yhdistelmästä? Mitenkä se toimii? Onko se niin treblekäs, mitä täällä puhutaan..?

Tossa pari sivua taaksepäin oli jotain juttua.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Vipu
30.01.2007 10:50:05 (muokattu 30.01.2007 10:50:20)
Olen itse myös miettinyt kun joskus vahvistin alkaa hurisemaan ja pörisemään vaikka volumet kitarasta nollassa se on niin ärsyttävää ja kokeilin että otin johdon pois kitaran ja nupin välistä ni se vaan jatkui eli ei ollut johdosta kiinni. Sitten kuitenkin soiteltiin vähän aikaa sen hurinan kanssa ja jossain välissä että mitäs ihmettä ku oli ihan hiljasta. Eli se ei enään hurissutkaan vaikka kitarastakin volumea laittoi vähän. Ihmeellistä.
Joskus aina tapahtuu tällaisia kummallisia juttuja ehkä joku putki vetämässä viimeisiään?
TILU soolot < all! Ja 90% sooloista kans turhia! (IMO)
Ricce
31.01.2007 08:14:48 (muokattu 31.01.2007 08:18:12)
Asiasta moottorisahaan...
Onko kukaan löytänyt Peaveyn omalle 4x12 yläkaapille suojahuppua?
Epanaattori
01.02.2007 10:13:49
Onko kenelläkään kokemuksia siitä, miltä 6505 kuulostaa jonkun halvemman kaapin. esim. Behringerin kanssa? Onko taajuudet aivan vajaita verrattaessa peaveyn omaan 6505-kaappiin, ja onko mitään ideaa edes harkita tämän kaltaista yhdistelmää?
Olen joskus kokeillut jotain Englin nuppia(ei nyt muista mallia), jossa oli kiinni Behringerin kaappi, eikä se minusta kovin paskaltakaan kuulostanut.
kertokaa ihmeessä kokemuksistanne.
Juzpe
01.02.2007 10:23:45

Onko kenelläkään kokemuksia siitä, miltä 6505 kuulostaa jonkun halvemman kaapin. esim. Behringerin kanssa? Onko taajuudet aivan vajaita verrattaessa peaveyn omaan 6505-kaappiin, ja onko mitään ideaa edes harkita tämän kaltaista yhdistelmää?
Olen joskus kokeillut jotain Englin nuppia(ei nyt muista mallia), jossa oli kiinni Behringerin kaappi, eikä se minusta kovin paskaltakaan kuulostanut.
kertokaa ihmeessä kokemuksistanne.

Sain oman SISOni kanssa tuollaisen B-ringerin kaapin noin satasen lisähintaan, ja se on edelleen käytössä (tosin elementit on "hieman" eri). Eikä se nyt niillä behkun paskoillakaan niin huonolta kuullostanu.... Tosin tunkkaset ne behkun elementit on verrattuna Celestioneihin tai Eminenceihin. Myöskin soundissa on aika paljon "löysää".
Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään.
Sir Zephyr
01.02.2007 11:01:41 (muokattu 01.02.2007 11:02:20)
Mielestäni juuri noin kannattaa tehdä, jos raha on tiukassa.. Paras mahdollinen nuppi mihin rahat riittää, ja siihen sitten joku halpa kaappi alle.. Ítse olen kuunnellut ehdottamaasi siso-behku yhdistelmää ja ainakin mielestäni soundi vähintäänkin kelvollinen. Tosin kyseessä taisi olla se kalliimpi kaappamalli.
HeBeHu
02.02.2007 12:35:41 (muokattu 02.02.2007 13:29:57)

Peavey 6505-nuppi vakuutti ja uunituore kappale sanoi sopimuksensa irti n. 2h soiton jälkeen. Ensin alkoi rätinä jonka oletin johtuneen piuhasta, vaihdoin piuhan ja totesin rätinän jatkuvan. Sitten katosivatkin säröt ja sille tielle jäivät. Paras cleani pöhinä kanavasta huolimatta.

Noh, palautan nupin ja ostan tilalle sen Laneyn, joka oli muutenkin toisena vaiihtoehtona. Eli kaikki hyvin.
Ronsto
02.02.2007 15:02:12

Peavey 6505-nuppi vakuutti ja uunituore kappale sanoi sopimuksensa irti n. 2h soiton jälkeen. Ensin alkoi rätinä jonka oletin johtuneen piuhasta, vaihdoin piuhan ja totesin rätinän jatkuvan. Sitten katosivatkin säröt ja sille tielle jäivät. Paras cleani pöhinä kanavasta huolimatta.

Noh, palautan nupin ja ostan tilalle sen Laneyn, joka oli muutenkin toisena vaiihtoehtona. Eli kaikki hyvin.

Katsoitko sulakkeen kuntoa?
Steven Seagal
Zelli
02.02.2007 19:15:52

Onko kenelläkään kokemuksia siitä, miltä 6505 kuulostaa jonkun halvemman kaapin. esim. Behringerin kanssa?

no ite ostin jokin aikaa sitten 6505:n ja Behringerin kaappi kämpillä jo olikin... no enpä ainakaan valita, mutta enpä ole päässyt testaamaan millään muullakaan. ja on tässä juuri muutos menossa musa vehkeisiin, mutta nyt kun kämpillä soittelen 6505 nuppi ja ylä-ja alakaappi behringer niin ihan hyvin sujuu... huomenna pitäis lisätä TC electronicsin G-Major ja Behringerin FCB 1010 midi pedaali, miltä lienee sitten kuullostaa...

eli jos rahat eivät riitä tai säästöä haluaa niin kyllä minä ostaisin VÄLIAIKAISESTI (vuosiksi :) ) ainakin halvemmankin kaapin... tiiä sitä sitten, näin on vaan oma tarina
Veco
13.02.2007 10:42:10
Kuinkas muut käyttää noita kanavia? Meikällä on tuo Rythm -kanava käytössä komppaamisessa ja Lead -kanava sooloille. Tosin tuosta Bad Monkeystä on levelit täysillä ja bassoa hiukan mukana kun Apina syö sitä, mutta gainia ei ollenkaan.
koponen
13.02.2007 11:28:15
Kuinkas muut käyttää noita kanavia? Meikällä on tuo Rythm -kanava käytössä komppaamisessa ja Lead -kanava sooloille. Tosin tuosta Bad Monkeystä on levelit täysillä ja bassoa hiukan mukana kun Apina syö sitä, mutta gainia ei ollenkaan.

90% särökompeista ja soolot lead kanavalla. G-Majorilla, efektit, tasot ja eq:t kohdalleen. Muuten cleania ja crunchia en taida tarvita kuin yhdessä omassa biisissä.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
maggot
13.02.2007 14:21:21
Kuinkas muut käyttää noita kanavia?

Mulla on rhythm kanava puhtaana ja lead sitten särönä. Ei purkkeja välissä eikä efekti loopissa, vain piuha kitaran ja vahvistimen välissä.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Guitaristi
13.02.2007 17:54:10

Kuinkas muut käyttää noita kanavia? Meikällä on tuo Rythm -kanava käytössä komppaamisessa ja Lead -kanava sooloille.

Itse vetelen kompit ja soolot tolla lead kanavalla, kun ei oikeen tosta crunchista irtoa tarpeeksi rähinää boostaamatta.

Tosin tuosta Bad Monkeystä on levelit täysillä ja bassoa hiukan mukana kun Apina syö sitä, mutta gainia ei ollenkaan.

Miten tämä Bad Monkey toimii 6505:n kanssa? Itse kaipaisin juuri tuohon boostaamiseen jotain vekotinta kun kaikki sanovat että 6505 herää henkiin vasta kunnolla boostattuna. Bändimme veivaa rässiä, joten se soundi olisi etusijalla, mutta helkatin hienoa olisi jos kevyempiäkin soundeja boostaamalla saisi paremmiksi. Muitakin ehdotuksia boostereiksi saa, ja pitää toki sanoa, jos vaan mielessä joku sellainen on.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Veco
13.02.2007 19:18:51
Itse vetelen kompit ja soolot tolla lead kanavalla, kun ei oikeen tosta crunchista irtoa tarpeeksi rähinää boostaamatta.

Miten tämä Bad Monkey toimii 6505:n kanssa? Itse kaipaisin juuri tuohon boostaamiseen jotain vekotinta kun kaikki sanovat että 6505 herää henkiin vasta kunnolla boostattuna. Bändimme veivaa rässiä, joten se soundi olisi etusijalla, mutta helkatin hienoa olisi jos kevyempiäkin soundeja boostaamalla saisi paremmiksi. Muitakin ehdotuksia boostereiksi saa, ja pitää toki sanoa, jos vaan mielessä joku sellainen on.

Toimii todella hyvin. Tulee sustainia lisää ja muutenkin sellanen tiukemman oloinen.
Sabotage
13.02.2007 19:53:03
Hojohojo. Tuli ostettua käytetty 6505+ nuppi ja vanha Valveking
sai väistyä. Nupin kaverina on Marsu 4x12".
Vasta yhdet tyypit takana ja heti voi sanoa, että pirulainen
tappaa talossa ja kaikki talon ulkopuolelta.

Varmaankin kerrottu jo useaan kertaan, joten kerta vielä:
- Lead, upea särö
- Crunch, uusi tuttavuus minulle, mut toimii varmaankin vanhan liiton metalliin/rockiin loistavasti
- Clean, en tiedä kun en oikein käytä. Jotkut väittävät kehnoksi. Aivan sama!

Watteja on tosin vaikka jakaa naapureille - (ainakin se 20W ylimääräistä).
Volyymi 5/10 aiheutti jo sellaisen desibelilatauksen että sukat pois.
Treeneissä kahdella kepillä mennään varmaan jossain 3-4 tietämillä?

Kalliiksi tuli mutta en kadu senttiäkään.
Humppa For The Red Sun!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)