Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5344 345 346 347 348444 445 446 447 448
parek
30.09.2020 14:47:39
18is9: No onko se mennyt kaupaksi?

Itselläsikin näyttää olevan siis _ylihintaista_ tavaraa torilla kun yli viikon on jo ilmoituksesi ollut esillä.
18is9
30.09.2020 14:55:17 (muokattu 30.09.2020 15:03:19)

o0o: Itselläsikin näyttää olevan siis _ylihintaista_ tavaraa torilla kun yli viikon on jo ilmoituksesi ollut esillä.

Minulla on ollut tuo Istanbul toista vuotta tuolla myynnissä, uppaan ehkä kuukauden välein. Jos tuon haluaisi myydä saman tien niin 20€ sisältäen postikulut olisi sopiva hinta. Sillä se menisi. Ei oikein nämä heavy ridet ole suosionsa huipulla näinä aikoina. Kyllä tuota on pari tyyppiä tosissaan kyselleet, ja joku päivä sen joku ostaa ja saa hyvän riden puolella siitä mitä vastaavasta Paisteen 2002 Heavy Ridestä köyhtyy. Tuon kanssa olen oikeastaan valmis melko nimelliseen korvaukseen kunhan ei tarvi alkaa postittelemaan.

Niin että joo, kyllä se on ylihintainen jos odotuksissa on nopeat kaupat. Tässä välissä olen myynyt aika paljon peltejä joista jo lähtökohtaisesti tiesi etteivät torilla kauaa vanhene.

EDIT: Joskus ei vain löydy ostajia. Myin vuosia sitten Alesiksen Andromedan olikohan 1800€:lla Ruotsiin. Se ehti olla täällä torilla joitain kuukausia, mutta kun en halunnut vaihtaa sitä Casioihin enkä Ford Taunukseen, ei syntynyt kauppoja. Pyynnit maailmalla olivat niihin aikoihin vähän alle kolmen tonnin. Kun pistin maailmanlaajuiseen myyntiin, alkoi tulla kyselyitä. Ruotsiin sen sai sitten postitettua kohtuullisin kustannuksin.

Nyt on yksi torilla, pyynti on 3250€, vain nouto. Saattaa mennä tai olla menemättä, omani ei mennyt noin puolellakaan hintaa omaan makuuni kohtuuajassa: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1589782
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
parek
30.09.2020 15:03:49 (muokattu 30.09.2020 15:07:30)
18is9: Minulla on ollut tuo Istanbul toista vuotta tuolla myynnissä,

No niin, minä taas en ymmärrä tätä. Torilla on kasa kitaroita ja vahvareita ollut vuodesta toiseen, samalla liian korkealla hinnalla. Turhaa torin täytettä. Siksihän sinne tavara hukkuukin kun siellä on liikaa ilmoituksia missä ei edes yritetä saada tavaraa kaupaksi?

Muutama viikko sitten tuli taas käsille tilanne missä oli kaksi identtistä tavaraa torilla. Kyseessä yli 1000e tavaroita. Tämä tilanne on ollut pari kertaa tässä kesän aikana, samat yksilöt yhtäaikaa torilla pariin kertaan. Se parempikuntoinen, oli halvempi. Siitä huolimatta vaikka se parempi / halvempi vaihtoi omistajaa kuukauden sisään pariin kertaan, ei sen kalliimman yksilön myyjä suostunut laskemaan hintaa. Siellä se kalliimpi roikkuu torilla edelleen. Ja vaikka se kiinnostais itseäni, en jaksa nähdä enää vaivaa yrittää ostaa sitä ja _ylihintaakaan_ en maksa, koska jo jokusen kerran niitten laitteiden hintataso on todettu torillakin (siis se millä summalla ne liikahtaa oikeasti).
18is9
30.09.2020 15:14:20

o0o: No niin, minä taas en ymmärrä tätä. Torilla on kasa kitaroita ja vahvareita ollut vuodesta toiseen, samalla liian korkealla hinnalla. Turhaa torin täytettä.

En minäkään noita ymmärrä jos suoraa kilpailua on että mitä järkeä on pitää kalliimmalla myynnissä. Ei sitä kukaan osta.

Oma rideni on myynnissä ajatuksella että joku oululainen rumpali sen hakee kun kokee tarvitsevansa raskasta pro-soundista ridea halvalla ja jostain syystä sillä ei sellaista jo loju nurkissa valmiiksi. En koe että se nyt missään erityisen aktiivisessa myynnissä on, siellä se lojuu laukussa eikä vaivaa sen kummemin. Mutta sinänsä en siis ihmettele kun ei kauppa käy.
hallu
30.09.2020 16:42:10
Kyllä se omalla kohdallani on osoittautunut paria ihan poikkeusta lukuunottamatta, että realistinen hinta on noin puolet uuden hinnasta... tai sen alle. Olen tehnyt päätöksen, että jos sylettää antaa se sillä, niin parempi pitää itsellä. Toisaalta oma kamani on sen verran marginaalista että ei niille löydy kuin se yksi ostaja.... jos sitäkään. Gibsoni meni äkkiä ja molemmat Fendervahvistimeni sain tökättyä aika mukavalla diilillä vaihdokeiksi, mutta muu kama on vähän nihkeämpää.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
korvaoo
30.09.2020 20:00:09
hallu: Kyllä se omalla kohdallani on osoittautunut paria ihan poikkeusta lukuunottamatta, että realistinen hinta on noin puolet uuden hinnasta... tai sen alle. Olen tehnyt päätöksen, että jos sylettää antaa se sillä, niin parempi pitää itsellä. Toisaalta oma kamani on sen verran marginaalista että ei niille löydy kuin se yksi ostaja.... jos sitäkään. Gibsoni meni äkkiä ja molemmat Fendervahvistimeni sain tökättyä aika mukavalla diilillä vaihdokeiksi, mutta muu kama on vähän nihkeämpää.

Samaan alan päätyä ja kun ei viittis putiikkivahvareita, pahuksen hyviä kappaleita kohtuu haluttuja vahvareita tai muuten pirun hyviä vahvareita myydä pilkkahintaan, niin noitahan nyt alkaa sitten jo olla :( Okei, oli vähän reilu pyynti marsusta ja kustomista aiemmin, mutta eipä nuo mene näemmä edes kohtuu hintaan. Bluetone on jo lähes puolessa hinnassa ja ei meinaa mennä niin taitaa olla parempi laittaa naftaliiniin.
kaikki paitsi on turhaa.
parek
30.09.2020 20:14:58
Tulipa vain mieleen taas kun toi ilmoitusten liian tiheä nosto tuntuu ärsyttävän, niin tälläkin kertaa kun tota Revstaria yritin kaupata niin kaikki yhteydenotot tuli aina muutaman tunnin sisään siitä kun ilmoitus oli esillä. Enpä muista kenenkään enää ottaneen kontaktia sen jälkeen kun ilmoitus oli jo yli päivän vanha. Viimeksi tänään aamulla kun laitoin (taas) saman ilmon esille, tuli parin tunnin sisään yksi vaihtoehdotus. Tietty jos haluaa muuten vain roikottaa kamoja torilla, niin siitä vain ilmoitus esille kuukauden voimassaoloajalla ja toivomaan, että joku sieltä massasta ilmoituksen bongaa.

No, yksi vaihtokauppa on vielä ehklä teoriassa jollain tasolla mahdollinen, mutta taas ne modaukset tuntuu pelottavan, että mun puolesta tämä kauppaaminen oli nyt tässä. On se kyllä kummaa hommaa, että ne osat ja speksit mitä joku on tehtaalla väsännyt on monelle ainoat ja oikeat :P Itse en esim. ottaisi Revstarissa olevan kaltaista TonePros tallaa muihin kitaroihini vaikka minulle siitä maksettaisiin, jos en saisi tehdä siihen muutoksia mitä itse tein. Se oli yksinkertaisesti huonompi ennen kuin modasin sitä.

Kiitos ja anteeksi.
Metalkallo
30.09.2020 20:30:55
o0o: Tulipa vain mieleen taas kun toi ilmoitusten liian tiheä nosto tuntuu ärsyttävän, niin tälläkin kertaa kun tota Revstaria yritin kaupata niin kaikki yhteydenotot tuli aina muutaman tunnin sisään siitä kun ilmoitus oli esillä. Enpä muista kenenkään enää ottaneen kontaktia sen jälkeen kun ilmoitus oli jo yli päivän vanha. Viimeksi tänään aamulla kun laitoin (taas) saman ilmon esille, tuli parin tunnin sisään yksi vaihtoehdotus

Noin käy sen takia koska ihmiset vahtaa jatkuvasti toria ja täten monet katsoo vaan ne uusimmat siihen asti mistä alkaa vanhemmat jo tulleet aikaisemmat ilmot. Voi tietty käydä niinkin, että ilmoitus ja ostaja kohtaa vaan oikeaan aikaan.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
mpekkanen
30.09.2020 20:43:59
o0o: Tulipa vain mieleen taas kun toi ilmoitusten liian tiheä nosto tuntuu ärsyttävän, niin tälläkin kertaa kun tota Revstaria yritin kaupata niin kaikki yhteydenotot tuli aina muutaman tunnin sisään siitä kun ilmoitus oli esillä. Enpä muista kenenkään enää ottaneen kontaktia sen jälkeen kun ilmoitus oli jo yli päivän vanha. Viimeksi tänään aamulla kun laitoin (taas) saman ilmon esille, tuli parin tunnin sisään yksi vaihtoehdotus. Tietty jos haluaa muuten vain roikottaa kamoja torilla, niin siitä vain ilmoitus esille kuukauden voimassaoloajalla ja toivomaan, että joku sieltä massasta ilmoituksen bongaa.

No, yksi vaihtokauppa on vielä ehklä teoriassa jollain tasolla mahdollinen, mutta taas ne modaukset tuntuu pelottavan, että mun puolesta tämä kauppaaminen oli nyt tässä. On se kyllä kummaa hommaa, että ne osat ja speksit mitä joku on tehtaalla väsännyt on monelle ainoat ja oikeat :P Itse en esim. ottaisi Revstarissa olevan kaltaista TonePros tallaa muihin kitaroihini vaikka minulle siitä maksettaisiin, jos en saisi tehdä siihen muutoksia mitä itse tein. Se oli yksinkertaisesti huonompi ennen kuin modasin sitä.

Kiitos ja anteeksi.

...eikös siitä voi ilmoituksen laittaa, vaikka sitä ei päivittäin nostaisikaan. Joskus tavara menee nopeasti kaupaksi ja joskus se ottaa aikaa. Itse luulen, että hyvin edulliset soittimet menevät nykyään paremmin kaupaksi ja jos sellaisen myy todella halvalla, niin nostosta voi olla ehkä apua. Mikäli joku on ostamassa soitinta noin tonnin hintaluokassa, niin kyllä hän on todennäköisesti seurannut käytettyjen tarjontaa jo jonkun aikaa. Tällöin soitin, jota on jatkuvasti upattu, voi olla vähemmän kiinnostava.

Fazerilla kokeilen alkuvuodesta tuollaista Yamaha Revstaria ja vaikka soitin ei ehkä niin minun tyylinen ole, niin tykkäsin siitä todella paljon. Siellä oli sellainen bigsby versiokin ja molemmat oli minusta hyviä. Ne mitä minä kokeilin, ei ollut Japanin malleja, mutta olivat ihan kunnollisia kitaroita.
parek
30.09.2020 20:44:36
Metalkallo: Noin käy sen takia koska ihmiset vahtaa jatkuvasti toria ja täten monet katsoo vaan ne uusimmat siihen asti mistä alkaa vanhemmat jo tulleet aikaisemmat ilmot. Voi tietty käydä niinkin, että ilmoitus ja ostaja kohtaa vaan oikeaan aikaan.

Itse olen monta kertaa ostanut jotain torilta koska se on näkynyt listan kärjessä, mutta ilmoitus onkin ollut jo oikeasti viikkoja / kuukausia torilla. Aikaisemmin sitä ei vaan ole huomannut kun en ole osannut etsiä. Joskus ostin Monster vahvistimen, mutta vähän aikaa sen jälkeen kun olin sen ostanut huomasin torilla "uuden" ilmoituksen Matchless Nighthawk combosta. Se olikin ollut siellä jo pitkään, mutta enpä ollut sitä huomannut. Olisin ostanut mielummin sen noista kahdesta.

Oli ilmoitusten nostosta mitä mieltä tahansa, niin kyllä se ainakin edistää kaupankäyntiä. Jos joku pelkän nostojen vuoksi laittaa jonkin käyttäjän estolistalle (eikä sen vuoksi, että ilmoituksissa olisi jotain muuta epämääräistä sekoilua) niin mun puolesta laittakoot. Sanomistahan siitä kuitenkin tulisi jos sellaisen kaverin kanssa kauppaa tekisi.
parek
30.09.2020 20:48:56
mpekkanen: ...eikös siitä voi ilmoituksen laittaa, vaikka sitä ei päivittäin nostaisikaan. Joskus tavara menee nopeasti kaupaksi ja joskus se ottaa aikaa.

Toki, normitapauksessa näin. Olisin normaalisti laittanut pitkän ajan myyntiin 950€ hinnalla, mutta kun yritin saada nopeat kaupat niin kokeilin nopsaan saada 800€, että pääsisin ostamaan tilalle toisen kitarayksilön mikä olisi _juuri_nyt_ käytettynä tarjolla.
mpekkanen
30.09.2020 21:23:13
o0o: Toki, normitapauksessa näin. Olisin normaalisti laittanut pitkän ajan myyntiin 950€ hinnalla, mutta kun yritin saada nopeat kaupat niin kokeilin nopsaan saada 800€, että pääsisin ostamaan tilalle toisen kitarayksilön mikä olisi _juuri_nyt_ käytettynä tarjolla.

Ok. En tätä tiennyt, kun en ole niin aktiivisesti seurannut.

Kun se ei tunnu menevän edullisesti ja nopeaan, niin siinä ei jää kuin vaihtaminen johonkin edullisempaan + rahaa tai sitten on vain odoteltava ostajaa. Molemmissa tapauksissa se käytetty kiikarissa oleva voi ehtiä mennä...
Hyvä juttu on se, että yleensä kitaroita tulee ja menee. Vaikka nyt tuntuisi olevan joku ainutlaatuinen diili, niin kyllä niitä voi tulla vielä jatkossakin. Joskus jopa parempiakin...aika moni on varmaan ostanut/vaihtanut jotain ja jo muutaman päivän päästä saman tai paremman olisi saanut halvemmalla.
Laulava Kylätohtori
30.09.2020 21:24:45
o0o: Tulipa vain mieleen taas kun toi ilmoitusten liian tiheä nosto tuntuu ärsyttävän, niin tälläkin kertaa kun tota Revstaria yritin kaupata niin kaikki yhteydenotot tuli aina muutaman tunnin sisään siitä kun ilmoitus oli esillä. Enpä muista kenenkään enää ottaneen kontaktia sen jälkeen kun ilmoitus oli jo yli päivän vanha. Viimeksi tänään aamulla kun laitoin (taas) saman ilmon esille, tuli parin tunnin sisään yksi vaihtoehdotus. Tietty jos haluaa muuten vain roikottaa kamoja torilla, niin siitä vain ilmoitus esille kuukauden voimassaoloajalla ja toivomaan, että joku sieltä massasta ilmoituksen bongaa.

Kiitos ja anteeksi.

Mikä sitten on tiheä nosto? Jos päivittäin tai parin päivän välein nostelee, en usko, että on hyötyä. Ehkä jotkut impulsiivisimmat toria non-stoppina päivystävät renkaanpotkijat voivat kaikenlaisia huoppudiilejä heitellä, mutta useammin taitaa vaan tosiostajia vituttaa jatkuva spämmääminen. Toki päivittäinkin voi nostella, jos oikeasti laskee hintaa joka kerta.

Mielestäni taas kerta viikkoon on vielä ihan jees. Vaikkei aina laskisi hintaakaan. Tosin näissäkin vähän hinta ja yleinen menekki ratkaisee.

Ja kannattaa miettiä asiaa vähän isommassa mittakaavassa, eikä vain oman perseen ympäriltä. Jos ei kaikki spämmäisi niitä uusia ilmoja sinne niin helvetisti, niin ei ne vanhat katoaisi muutamassa tunnissa sinne viidelle tai kuudennelle sivulle. ;)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
parek
30.09.2020 21:43:24
Laulava Kylätohtori:
Ja kannattaa miettiä asiaa vähän isommassa mittakaavassa, eikä vain oman perseen ympäriltä. Jos ei kaikki spämmäisi niitä uusia ilmoja sinne niin helvetisti, niin ei ne vanhat katoaisi muutamassa tunnissa sinne viidelle tai kuudennelle sivulle. ;)

Oikeassa olet.

Toisaalta jos kovin palaa käpy siihen, jos näkee saman ilmoituksen torilla joka päivä, niin kannattaa miettiä miksi sitä toria pitää jatkuvasti olla vahtaamassa.
18is9
30.09.2020 22:12:38

o0o: Oikeassa olet.

Toisaalta jos kovin palaa käpy siihen, jos näkee saman ilmoituksen torilla joka päivä, niin kannattaa miettiä miksi sitä toria pitää jatkuvasti olla vahtaamassa.

Pitäisi varmaan perustaa Parhaat diilit Torilta ikinä -ketju :). Samaan voisi laittaa ne ohi suun menneet kaupat kun oli viisi minuuttia myöhässä.
Durty
30.09.2020 22:18:38

Siksi, että sinne saattaa niiden nostajien sekaan tulla jotain mielenkiintoistakin. Minä laitan kaikki päivittäin nostajat estoon. Ei vain jaksa koko ajan katsoa samoja ilmoituksia.
Laulava Kylätohtori
30.09.2020 22:24:44
Durty: Siksi, että sinne saattaa niiden nostajien sekaan tulla jotain mielenkiintoistakin. Minä laitan kaikki päivittäin nostajat estoon. Ei vain jaksa koko ajan katsoa samoja ilmoituksia.

Tämähän se minunkin vastaukseni on.

Ja jos niitä ilmoituksia joutuu postaamaan sinne päivittäin, niin sehän jo osoittaa, ettei se taktiikkana toimi, eikä nopeuta myyntiä. Jos haluaa nopeasti myydä, niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin myydä oikeasti halvalla.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
parek
30.09.2020 23:08:19
Laulava Kylätohtori: Ja jos niitä ilmoituksia joutuu postaamaan sinne päivittäin, niin sehän jo osoittaa, ettei se taktiikkana toimi, eikä nopeuta myyntiä.

Eiku taktiikkana se nimenomaan toimii (paitsi ei juuri tällä kertaa maaliin asti), koska kaikki yhteydenotot liittyi juuri siihen ajankohtaan milloin ilmoitus oli eniten esillä. Möiskö fazer enemmän suklaata jos ne mainostais telkkarissa vain kerran viikossa vs. 10 kertaa päivässä?
Laulava Kylätohtori
30.09.2020 23:19:31
o0o: Eiku taktiikkana se nimenomaan toimii (paitsi ei juuri tällä kertaa maaliin asti), koska kaikki yhteydenotot liittyi juuri siihen ajankohtaan milloin ilmoitus oli eniten esillä. Möiskö fazer enemmän suklaata jos ne mainostais telkkarissa vain kerran viikossa vs. 10 kertaa päivässä?

No nimenomaan se ei toimi. Toiminta lasketaan sillä, saadaanko tuote kaupaksi. Ja koska tuote postataan päiviä, viikkoja tai kuukausia torin ykkössivulle, niin se osoittaa, ettei se toimi.

Toki silloin on enemmän kiinnostusta, kun ilmoituksen nostaa, mutta jos se on koko ajan esillä ekoilla sivuilla, niin se nosto menettää voimansa.

Ja tuo vertaus nyt oli ihan huuhaata, eikä toimi tässä kohtaa.
parek
30.09.2020 23:29:51
Laulava Kylätohtori: No nimenomaan se ei toimi. Toiminta lasketaan sillä, saadaanko tuote kaupaksi. Ja koska tuote postataan päiviä, viikkoja tai kuukausia torin ykkössivulle, niin se osoittaa, ettei se toimi.

Toki silloin on enemmän kiinnostusta, kun ilmoituksen nostaa, mutta jos se on koko ajan esillä ekoilla sivuilla, niin se nosto menettää voimansa.

Ja tuo vertaus nyt oli ihan huuhaata, eikä toimi tässä kohtaa.

Noston ideahan on se, että ilmoituksen näkisi mahdollisimman moni sivuilla vierailija. Mitä useampi näkee ilmon, sitä varmemmin se tuleva ostajakin sen sattuu näkemään. Eihän kaikki jatkuvasti selaa toria.

Ei kait kukaan kuvittele, että nostamalla ilmoitusta jatkuvasti saisi tavaran myytyä sellaiselle joka on ilmoituksen nähnyt jo aikoja sitten?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)