Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5343 344 345 346 347444 445 446 447 448
iec
28.09.2020 09:33:31

JuSu: Mä en kyllä saisi ikinä mitään osteltua, jos pitäisi kaikki saada halvimman näkemäni hinnan mukaan... =)

No se. Ei sille mahda mitään jos joku myy rahapulassa (tai sitten varastettua tavaraa) järjettömän halvalla. Se ei välttämättä kuvasta nykyistä hintatasoa. Aina jossain joku myy kampetta poskettoman halvalla. Ne sitten myös menevät kaupaksi aika nopeasti. Jos kuvittelee joskus saavansa saman kamppeen samalla hinnalla, voi joutua odottamaan kymmeniä vuosia :D

Toinen juttu on se, että sen jälkeen kun olet ostanut jotain, älä enää katso muualta sen jälkeen. Harmittaa jos jossain olisikin ollut halvemmalla. Itselläni kävi kerran niin, että ostin Makitan pienen hiomakoneen (tai itse osto ei vain itsekseen käynyt, eli oli harkittu teko. Se mitä kävi, ilmenee seuraavasta lauseesta). Viikko sen jälkeen kyseinen malli oli 20% halvempaan hintaan naapuriliikkeessä. Ja kahden viikon kuluttua se olikin jo puoleen hintaan ja siitä oli puolen sivun mainos maakuntalehdessä, että ei varmasti jäänyt huomaamatta.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mpekkanen
28.09.2020 09:53:23
Jos yksityinen tai liike myy jonkun tavaran hintaan x, niin eihän se ostajalle ole enää saman hintainen mikäli se on hommattu jonkinlaisella vaihtokaupalla.
Voihan siinä joskus ehkä ostaja jopa voittaa, mutta yleensä sitä tavaraa joutuu antamaan ainakin liikkeeseen aika edulliseen hintaan ja paljon x hintaa suuremmalla määrällä.
Pauli Lappalainen
28.09.2020 10:17:26
iec: No se. Ei sille mahda mitään jos joku myy rahapulassa (tai sitten varastettua tavaraa) järjettömän halvalla. Se ei välttämättä kuvasta nykyistä hintatasoa. Aina jossain joku myy kampetta poskettoman halvalla. Ne sitten myös menevät kaupaksi aika nopeasti. Jos kuvittelee joskus saavansa saman kamppeen samalla hinnalla, voi joutua odottamaan kymmeniä vuosia :D

Toinen juttu on se, että sen jälkeen kun olet ostanut jotain, älä enää katso muualta sen jälkeen. Harmittaa jos jossain olisikin ollut halvemmalla. Itselläni kävi kerran niin, että ostin Makitan pienen hiomakoneen (tai itse osto ei vain itsekseen käynyt, eli oli harkittu teko. Se mitä kävi, ilmenee seuraavasta lauseesta). Viikko sen jälkeen kyseinen malli oli 20% halvempaan hintaan naapuriliikkeessä. Ja kahden viikon kuluttua se olikin jo puoleen hintaan ja siitä oli puolen sivun mainos maakuntalehdessä, että ei varmasti jäänyt huomaamatta.

Ostomorkkis on kärsittävä
Boltsa
28.09.2020 10:41:42
Parin kuukauden aikana mennyt kaupaksi keinokuorma, pedaali-mallinen vahvistin, Behringerin monitoripari (joista toinen rikki) ja MXR:n eq-pedaali. Ei heti, mutta "aika tavaran kaupittelee".
Boltsa
mikki73
28.09.2020 10:42:17
basisti1971: Moi.

Mnet-tori antipatiat ne vaan entisestään syvenevät...

Hiton nopeasti ja hyvin tuntuu mnet-torilla kauppa käyvän :(.

Tuossa mäännäviikolla tein keskiviikkona kaupat (tai ainakin niin kuvittelin) parista Behringerin räkkilaitteesta.
Toinen oli mieleinen ja jollain mittarilla tarpeellinenkin, toinen oli kiinnostava koska sattui olemaan samalla jannulla kaupan.
Kumpaakaan en olisi erikseen lähtenyt hakemaan (autolla ~2 tuntia sivu) tai edes riistopostin kuljetettavana ostanut, mutta koska perjantaina olisi voinut sitä kautta ajaa Hesaan ~tunnin koukkauksella, ajattelin että mikäettei.

Asiallisen oloinen jannu vastasi puhelimeen ja sovittiin että haen perjantaina aamupäivällä.
Sovittelin pe-aikataulun tuon haun mukaan.
Torstaina illalla olikin tullut viesti (huomasin tietysti vasta aamulla) että sai sen mielenkiintoisemman myytyä???

Että tällaista perseilyä tällä kertaa.

Mitähän olisi tarjolla seuraavalla kerralla, sikäli mikäli vaivautuu toria ostomielellä edes vilkuilemaan.

T:Samuli

Perseilyä on paljon ilmassa, oma siivouksen jäljiltä oleva setti kaupan, 2 heppua ilmottanut hakevansa sunnuntaina, molemmat hävis radiotaajuuksilta. Olis kiva kun edes vastattaisi ettei haekkaan. Menee pullat ja vellit sekaisin.
hallu
28.09.2020 11:11:06
Itse kyllä suhtaudun modailuihin aika nihkeästi. Jotkut mikkien vaihdot tms. modit, jotka on helpohkosti palautettavissa menee, mutta kyllähän siihen hintalappuun pitää jonkinmoinen miinusmerkki tulla (tai tietenkin jos siihen on laitettu jotkut mieleiset kalliit mikit, niin sitten niistä voi jopa vähän maksaa). Jos on mennyt lakkoja hiomaan, niin sitä ei oikein enää edes hinnanalennuksella korvaa..... se alkaa olla aika nounou. Sanoisin, että kitaran kuluminen on okei, mutta modaus ei ole okei.

Olisko se vähän niin, että jos kitaraa rupeaa kovin radikaalisti itselleen mieleiseksi muuttamaan, niin se oli sitten vähän niinkuin pitopeli? tai no kai ne välillä kaupaksikin käy, vallankin jos on sellainen jota on muuten vaikea saada. Kaikkein roisimpia tapauksia olen nähnyt jostain CS Lessusta joku mennyt höyläämään kaulan ohuemmaksi !?!?! silloin vähän leuka loksahti. En tiä ehkä sekin sitten kaupaksi meni, ainakin se on torilta kadonnut :-D
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
iec
28.09.2020 11:46:39

hallu: Itse kyllä suhtaudun modailuihin aika nihkeästi. Jotkut mikkien vaihdot tms. modit, jotka on helpohkosti palautettavissa menee, mutta kyllähän siihen hintalappuun pitää jonkinmoinen miinusmerkki tulla (tai tietenkin jos siihen on laitettu jotkut mieleiset kalliit mikit, niin sitten niistä voi jopa vähän maksaa). Jos on mennyt lakkoja hiomaan, niin sitä ei oikein enää edes hinnanalennuksella korvaa..... se alkaa olla aika nounou. Sanoisin, että kitaran kuluminen on okei, mutta modaus ei ole okei.

Olisko se vähän niin, että jos kitaraa rupeaa kovin radikaalisti itselleen mieleiseksi muuttamaan, niin se oli sitten vähän niinkuin pitopeli? tai no kai ne välillä kaupaksikin käy, vallankin jos on sellainen jota on muuten vaikea saada. Kaikkein roisimpia tapauksia olen nähnyt jostain CS Lessusta joku mennyt höyläämään kaulan ohuemmaksi !?!?! silloin vähän leuka loksahti. En tiä ehkä sekin sitten kaupaksi meni, ainakin se on torilta kadonnut :-D

Jep. Radikaalien modausten kanssa on ajateltava että modausten jälkeen se on pitopeli tai sitten otetaan takkiin myytäessä ja rankasti.

Tuossa oli jokin aika sitten yksi Squierin tele myynnissä, mutta se oli menty maalaamaan vihreäksi (luultavasti kilikalipurkilla). Ei herättänyt minussa ostofiilistä. Sitten on myös näitä "teenpä itse nopeasti akustiseen kitaraan hihnakiinnikkeet vasaralla ja naulalla"-tyyliset jutut. Sillä saa kyllä kalliimmastakin kitarasta nuotiokitaran ;) Useimmiten nuo hurjat spraymaalimodaukset yms ovat nuorten tyyppien väkertämiä. Ilmeisesti tulee villi ajatus mieleen ja sitten vain äkkiä toteuttamaan :D Aina ei kaikki ajatukset ole sellaisia, että kannattaisi viedä toteutusasteelle.

Joskus nuorempana nypin vanhoista talvirenkaista nastat pois ja käytin niitä kesärenkaina. Sitten kerran meni niillä renkailla sadekelillä ohitustilanteessa (ei helevata en ehdi ohi & täytyy palata takaisin ohitettavan auton taakse -tilanteessa) jarrutus vähän pitkäksi ja melkein törmäsin vastaantulevan rekan keulaan. Sen jälkeen ostin samana päivänä vähillä opiskelijan rahoilla uudet halvat kesärenkaat (baarissa käyminen jäi vähäksi aikaa tauolle rahanpuutteen takia) ja en ole sen koommin ajatellut edes ajavani kesällä vanhoilla talvirenkailla.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
hallu
28.09.2020 12:11:47
iec: Jep. Radikaalien modausten kanssa on ajateltava että modausten jälkeen se on pitopeli tai sitten otetaan takkiin myytäessä ja rankasti.

Tuossa oli jokin aika sitten yksi Squierin tele myynnissä, mutta se oli menty maalaamaan vihreäksi (luultavasti kilikalipurkilla). Ei herättänyt minussa ostofiilistä. Sitten on myös näitä "teenpä itse nopeasti akustiseen kitaraan hihnakiinnikkeet vasaralla ja naulalla"-tyyliset jutut. Sillä saa kyllä kalliimmastakin kitarasta nuotiokitaran ;) Useimmiten nuo hurjat spraymaalimodaukset yms ovat nuorten tyyppien väkertämiä. Ilmeisesti tulee villi ajatus mieleen ja sitten vain äkkiä toteuttamaan :D Aina ei kaikki ajatukset ole sellaisia, että kannattaisi viedä toteutusasteelle.

Joskus nuorempana nypin vanhoista talvirenkaista nastat pois ja käytin niitä kesärenkaina. Sitten kerran meni niillä renkailla sadekelillä ohitustilanteessa (ei helevata en ehdi ohi & täytyy palata takaisin ohitettavan auton taakse -tilanteessa) jarrutus vähän pitkäksi ja melkein törmäsin vastaantulevan rekan keulaan. Sen jälkeen ostin samana päivänä vähillä opiskelijan rahoilla uudet halvat kesärenkaat (baarissa käyminen jäi vähäksi aikaa tauolle rahanpuutteen takia) ja en ole sen koommin ajatellut edes ajavani kesällä vanhoilla talvirenkailla.

Joo olen itsekin ajellut kesän hakkapelitoilla, mutta ei ne kyllä parhaalla tahdollakaan ole mitkään kaksiset kesärenkaat. Eikä kyllä helsingin talvessa mitkään talvirenkaatkaan. Täällä vaikuttaisi toimivan parhaiten kitkat talvella ja .... niin onhan ne kesärenkaatkin yhden sortin kitkat. Ainoa selkeä hyöty talvirenkaista kesällä on pienempi polttoaineenkulutus, joka tulee tietenkin siitä pienemmästä kitkasta josta myös se huono pito johtuu. Niin ja tietenkin rengaskuluissa säästää, mutta varovaisesti pitää kyllä ajaa jos niin tekee :-). Onneksi mä olen prätkällä tottunut siihen, että sateella on liukas.
parek
28.09.2020 12:22:21 (muokattu 28.09.2020 12:30:10)
hallu: Itse kyllä suhtaudun modailuihin aika nihkeästi. Jotkut mikkien vaihdot tms. modit, jotka on helpohkosti palautettavissa menee, mutta kyllähän siihen hintalappuun pitää jonkinmoinen miinusmerkki tulla (tai tietenkin jos siihen on laitettu jotkut mieleiset kalliit mikit, niin sitten niistä voi jopa vähän maksaa). Jos on mennyt lakkoja hiomaan, niin sitä ei oikein enää edes hinnanalennuksella korvaa..... se alkaa olla aika nounou. Sanoisin, että kitaran kuluminen on okei, mutta modaus ei ole okei.

No, mun tapauksessa myös kannen saa puolen tunnin työllä sellaiseksi mitä se oli tehtaalta tullessa. Noi Revstar mallit on tehty tehtaalla mattapintaiseksi 000 teräsvillalla, hinkattu pituussuuntaan. "Ralliraidat" kannessa on saatu aikaiseksi teippaamalla alue mihin mattaa ei halua. Itsehän siis kiillotin koko kannen. Ei ole mitään estettä saada takaisin mataksi. Pitäisköhän se tosiaan näyttää tolle teräsvillaa uudestaan.

Ja sitä paitsi todellakin näkyy hinnassa :)

Itse en ole koskaan vähääkään ymmärtänyt miksi kitaran pitäisi olla alkuperäiskunnossa. Ensinnäkään sellaista kitaraa en ole koskaan edes nähnyt mikä olisi 100% sellainen kuin itse haluan. Tai no saattais olla, mutta hintaluokka on sellainen ettei mitään jakoa hankkia. Aito 59 lespakin kokis vähintään potikannuppien vaihdon, koska speed -potikat on parhaat käytössä (mun mielestä).
parek
28.09.2020 21:08:10 (muokattu 28.09.2020 21:43:06)
Mä nyt uhmasin myyntijumalia ja modasin Revstaria lisää ja hoidin pois siinä olleen ainoan selkeän vian / huonon puolen: TonePros tallassa kielikulma oli onnettoman pieni. Pari kieltä nousi tallapalalta ilmaan aina silloin tällöin kun kunnolla näppäili sormilla. Ei nouse enää koska nyt on parempi kielikulma.

https://muusikoiden.net/dyn/users/167333.jpg

PS: Ei lähde enää 800 eurolla ;)
hallu
28.09.2020 23:06:38
o0o: No, mun tapauksessa myös kannen saa puolen tunnin työllä sellaiseksi mitä se oli tehtaalta tullessa. Noi Revstar mallit on tehty tehtaalla mattapintaiseksi 000 teräsvillalla, hinkattu pituussuuntaan. "Ralliraidat" kannessa on saatu aikaiseksi teippaamalla alue mihin mattaa ei halua. Itsehän siis kiillotin koko kannen. Ei ole mitään estettä saada takaisin mataksi. Pitäisköhän se tosiaan näyttää tolle teräsvillaa uudestaan.

Ja sitä paitsi todellakin näkyy hinnassa :)

Itse en ole koskaan vähääkään ymmärtänyt miksi kitaran pitäisi olla alkuperäiskunnossa. Ensinnäkään sellaista kitaraa en ole koskaan edes nähnyt mikä olisi 100% sellainen kuin itse haluan. Tai no saattais olla, mutta hintaluokka on sellainen ettei mitään jakoa hankkia. Aito 59 lespakin kokis vähintään potikannuppien vaihdon, koska speed -potikat on parhaat käytössä (mun mielestä).

En minä tarkoittanut kritisoida tota sun kitaraa, vaan ihan yleisesti. Sun modaukset ei ole läheskään pahimmasta päästä. Kaulojen höyläilyt on ehkä pahinta mitä kitaralle voi tehdä.
18is9
30.09.2020 12:42:14 (muokattu 30.09.2020 12:47:09)

Tai no ei sittenkään mitään.

Minun kohdallani ostointoa ei lisää se, että samaa ilmoitusta postataan torille parhaillaan joka päivä. Käyttäjä menee estolistalle, eikä hänen muita ilmoituksiakaan tarvitse sitten katsella jatkossa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
parek
30.09.2020 14:07:10 (muokattu 30.09.2020 14:10:43)
18is9: Tai no ei sittenkään mitään.

Minun kohdallani ostointoa ei lisää se, että samaa ilmoitusta postataan torille parhaillaan joka päivä. Käyttäjä menee estolistalle, eikä hänen muita ilmoituksiakaan tarvitse sitten katsella jatkossa.

No tavallaan joo. Sen sijaan jos haluaa tavaransa saada myydyksi, niin eiköhän se kannata yrittää pitää ilmoitus näköisällä eikä jossain sivulla 10. Jos sinä olet ilmoituksen nähnyt, niin ei se sitä tarkoita, että kaikki muut ovat nähneet. Etenkin jos kyseessä on laite mitä tuskin kukaan etsii hakutoiminnon avulla. Ollaanpa sitten jatkossa nostamatta, prkl.

Sinne tuli torille eilen taas yksi 2,5 kertaa kalliimpi kitara myytäväksi, jonka nappaisin pois jos oma menis nopsaan kaupaksi. Jos se on niin iso synti nostaa ilmoitus kärkeen vaikka päivän välein, niin anteeksi vaan. Siitä nostelusta saattais vaan tällä(-kin) kertaa hyötyä joku toinenkin, joka ilmeisesti vain ja ainoastaan akuutin rahapulan vuoksi on omaa soitinta myymässä.
18is9
30.09.2020 14:19:06 (muokattu 30.09.2020 14:19:51)

o0o: No tavallaan joo. Sen sijaan jos haluaa tavaransa saada myydyksi, niin eiköhän se kannata yrittää pitää ilmoitus näköisällä eikä jossain sivulla 10. Jos sinä olet ilmoituksen nähnyt, niin ei se sitä tarkoita, että kaikki muut ovat nähneet. Etenkin jos kyseessä on laite mitä tuskin kukaan etsii hakutoiminnon avulla. Ollaanpa sitten jatkossa nostamatta, prkl.

Sinne tuli torille eilen taas yksi 2,5 kertaa kalliimpi kitara myytäväksi, jonka nappaisin pois jos oma menis nopsaan kaupaksi. Jos se on niin iso synti nostaa ilmoitus kärkeen vaikka päivän välein, niin anteeksi vaan. Siitä nostelusta saattais vaan tällä(-kin) kertaa hyötyä joku toinenkin, joka ilmeisesti vain ja ainoastaan akuutin rahapulan vuoksi on omaa soitinta myymässä.

Ja jos kaikki myyjät käyttäytyisivät kuin sinä ja rassikas, olisi torikin varmaan paljon parempi paikka?
parek
30.09.2020 14:23:07
Kun möin alkuvuonna 2012 Gibson Les Paul Standardia, kahden vrk aikana ilmoituksen avauskertoja taisi olla yli 1000 kpl. Ilmoituksen muistiinmerkkaajia taisi olla n. 10-15. Kolme potentiaalista ostajaa, joista yksi oli tulossa katsomaan seuraavana viikonloppuna kauempaa, mutta kitara ehti mennä kaupaksi nopeammalle etäostajalle alle kahden vuorokauden kuluttua ilmoituksen laittamisesta

Revstar ilmoitusta on avattu yhteensä n. 120 kertaa parin viikon aikana, kaksi muistiinmerkkaajaa.
parek
30.09.2020 14:26:27 (muokattu 30.09.2020 14:30:11)
18is9: Ja jos kaikki myyjät käyttäytyisivät kuin sinä ja rassikas, olisi torikin varmaan paljon parempi paikka?

No, rassikas on itsellä estolistalla. Ei mua haittaa se nostelu, mutta se, että kauppaa kokoajan liian kalliilla ja "ei tinkivaraa" -tekstillä tökkii vähän.
18is9
30.09.2020 14:28:16 (muokattu 30.09.2020 14:28:37)

o0o: No, rassikas on itsellä estolistalla. Ei mua haittaa se nostelu, mutta se, että kauppaa kokoajan liian kalliilla ja "ei tinkivaraa" -tekstillä tökkii vähän.

Miten tuo miltään osin eroaa sinun omasta ilmoituksestasi :D? Pistä semmoinen hinta että menee kaupaksi ;).
parek
30.09.2020 14:29:30 (muokattu 30.09.2020 14:37:10)
18is9: Miten tuo miltään osin eroaa sinun omasta ilmoituksestasi :D? Pistä semmoinen hinta että menee kaupaksi ;).

Ai meinaat, että kauppaan ylihintaista tavaraa? Näytä ihmeessä mistä päin tahansa maailmaa halvemmalla samanlainen kitara. Itse tein eilen omaan kitaraani kolme tuntia työtä, jossa fiksasin metalliosia ja kiillotin kannen kunnolla. Laskin, että ei olisi ihan kaikista vastenmielisin teko nostaa niiden vuoksi nostaa ilmoitus esiin, kun kitarakin on nyt eri kunnossa kuin ennen. Ehkä se sitten oli. Anteeksi vain kaikille.

Tossa EU alueen myydyt käytetyt yksilöt reverbissä: https://muusikoiden.net/dyn/users/167360.jpg

Sanoisin, että oma 850€ yksilö ei todellakaan ole ylihintainen.
18is9
30.09.2020 14:42:24

o0o: Sanoisin, että oma 850€ yksilö ei todellakaan ole ylihintainen.

No onko se mennyt kaupaksi?
18is9
30.09.2020 14:44:15 (muokattu 30.09.2020 14:44:49)

Luulisin että potentiaalinen ostajakunta on oikeasti aika pieni. Jos haluaisit myydä jollekin random-jampalle jota Revstar ei lähtökohtaisesti kiinnosta, niin hinnan pitäisi olla aika naurettava. Sopivan, juuri tällaisesta kitarasta kiinnostuneen ostajan löytyminen voi viedä aikaa, ja vaatia että juuri sen ostajan palastrato menee kaupaksi ensin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)