Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5342 343 344 345 346 347 348 349 350 351
p130
09.04.2025 11:06:05

Pikku maksu olisi oikein jees, mutta verottajan kanssa menee helposti hankalaksi ja varmasti tulee muutakin säätöä.

Kai täältä seen verran löytyy kaikkien alojen asiantuntijoita, että ongelmat saataisiin porukassa ratkottua. 'Muutos 2026' tai vastaava huone pystyyn samaan tyyliin, kuin sivuston betatestaukseen oli hetki sitten?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
forreal
09.04.2025 19:39:53
Videopuhelut on sellainen vaihtoehto, mikä ei nyt tietenkään ratkaise ongelmaa, mutta luultavammin kaikki koijarit eivät sellaiseen suostu. Samalla näkee, että myytävä tavara on oikeasti olemassa. Itse on tullut käytyä täällä kauppaa enemmän kuin tarpeeksi ja kertaakaan en ole tullut huijatuksi. Yksi hankala myyjä oli, mutta hänkin lopulta palautti maksamani rahat.
"King Crimson ceased to exist in September 1974, which was when all English bands in that genre should have ceased to exist." (Robert Fripp) "Everyone knows rock attained perfection in 1974. It's a scientific fact." (Homer Simpson)
Skeetu
09.04.2025 20:08:24
1123454: Tää KUSETTAJA heppu oli jo iltapäivällä väsäny profiilin Asikkalaan ja Ahvenanmaalle mies nimellä
No nyt on nais nimellä mut puhelinnumero on sama Antti Tuomo Tapani Koistinen.
Jostain se löytää uusia halpoja skeboja.
KUSETTAJA pitäis saada jotenkin vastuuseen..

Antti Koistinen otti yhteyttä osto-ilmoitukseeni ja kun pyysin kuvia niin ne oli kaikki peräisin netin syövereistä. Ei suostunut laittamaan pikaviestiä mnetin kautta ("ei ole tiliä siellä enää", kuitenkin sai numeroni näkymään vaikka näkyy vain kirjautuneille jäsenille). Numero 0458402212.
juice.mantyla
11.04.2025 17:52:15
Itse haksahdin kans eilen Timo Akseli Autin (040 6816446) haaviin. Kohtuu tuore olen itse tällä foorumilla ja siihen nähden ehtinyt jo tehdä paljon kauppaa täällä, joten pitihän se tämäkin päivä nähdä.

Mulla on ostoilmoitus parille pedaalille, otti eilen yhteyttä suoraan whatsappilla ja tarjosi pedaalia. Sovittiin kaupat ja tyhmänä maksoin mobilepayllä etukäteen. Lupasi laittaa klo 17-18 väliin seurantakoodin paketille. Ei kuulunut, tänään kun laitoin viestiä, niin oli profiilikuva hävinnyt ja ei tule enää lukukuittauksia, eli tod.näk. estänyt minut. Noh sitten mobilepaystä koko nimi googleen ja tättärää, tällä foorumillahan oli kaveri mainittu aiemminkin. Ja aivan kuten aiemmissakin tapauksissa, googlen kuvahaulla sitten löytyi vastaavan pedaalin kuva, kun riittävästi jaksoi penkoa.

Kertakaikkisen röyhkeää toimintaa ja vituttaa tuommoiset pummit. Rahallinen menetys 60€, joten ei iso, mutta vitutus silti. Rikosilmoitus työn alla, mutta tokkopa noita rahoja enää näkyy.
HeKaIsDeAd
12.04.2025 12:06:31
Sama Antti Koistinen (+358458402212) tarjosi myös minulle ostoilmoitukseni kitaraa. Kuvat olivat kitarakuun sivuilta ja sijaintina Kemijärvi. Ei jatkoon.
Skeetu
12.04.2025 13:26:59
Dr.Vomit: Koittaa vissiin sälyttää jonkun toisen samannimisen syyksi huijausta. Edustanevat molemmat samaa vähemmistöä....

https://www.kotikarjala.fi/article-6.6.50619.52599e2d90

Sama sälli otti yhteyttä osto-ilmoitukseeni:

"Tämmöinen laite löytyy. Hyväkuntoinen ja toimii niinkuin pitääkin. 350€ ajattelin ja Kiteeltä löytyy. -Michael"

Sanoin että voitais nähä Kiteellä niin pääsen tarkastaa laitteen kunnon, siihen loppui tarjoukset.
Mobilepaysta kannattaa numerolla aina tarkastaa, nyt antoi nimen Michael Alex Aaron Blomerus.

Numero +358 44 9721837.
petterisariola
12.04.2025 15:27:01 (muokattu 12.04.2025 15:27:20)

Laitoin ostoilmoituksen pedaalista ja parin tunnin sisään Michael Kiteeltä otti yhteyttä, laittoi tarjousta ja yritti huijausta, käytti numeroa +358 44 972 1837 ja kuvia netistä. Ei suostunut videopuheluun tai tekemään videota pedaalista.
jeraki312
12.04.2025 16:58:48 (muokattu 12.04.2025 17:02:51)
Miksei viranomaiset tee asialle mitään jos kerran selvä homma? Itse menetin melkein 800 euroa tälle "Kiteeläiselle"..
msalama
12.04.2025 17:10:12 (muokattu 12.04.2025 17:11:39)

Koska tällaiset jutut ovat prioriteettilistan alapäässä "aiheutetun taloudellisen vahingon vähäisyyden" ja rahapulan / resurssien puutteen takia. No, eipähän Suomea minään länsimaana kannata enää pitääkään, koska aikamoista ryssän meininkiähän tämä kaikki alkaa pikku hiljaa olla.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
mpekkanen
12.04.2025 17:18:01
Näissä jutuissa on hyvä huomata, että myös itsellä on vastuu omien rahojen käyttämisestä. Jos siirrät rahaa itselle tuntemattoman tilille, niin otat tietoisen riskin.
Se on harmi asia, että moni tajuaa tämän vasta sitten kun on tullut huijatuksi.
msalama
12.04.2025 18:34:45 (muokattu 12.04.2025 18:35:08)

No näinhän se on, aikuinen ihminen vastaa viime kädessä aina rahoistaan(kin) itse, Ja F2F ja cash on hyvä toimintamalli jollei tunne vastapuolta kunnolla.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Twinkle
13.04.2025 00:09:25
mpekkanen: Näissä jutuissa on hyvä huomata, että myös itsellä on vastuu omien rahojen käyttämisestä. Jos siirrät rahaa itselle tuntemattoman tilille, niin otat tietoisen riskin.
Se on harmi asia, että moni tajuaa tämän vasta sitten kun on tullut huijatuksi.

Juu, ja tässä siis pitää vielä korostaa että jos lähetät rahaa tuntemattoman ihmisen tilille, olet ainoa joka ottaa kauppatapahtumassa minkäänlaista riskiä. Se on toisaalta vähän erikoinen kulma, että se on aina raha joka liikkuu ensin. Kumminkin raha on hyödykkeistä usein se, mitä on paljon helpompi hyödyntää joten se on myös merkittävästi parempi niille huijareille. Jos potentiaalinen huijari saa vaikka saaliikseen kitaran, niin sen muuttaminen edelleen rahaksi on paljon vaikeampi urakka ja on se vielä eteenpäin ostaessa tai myytäessäkin rikos.
jeraki312
13.04.2025 00:55:36
Eli siis teidän mielestänne jos joku lähettää rahansa jollekin huijarille, niin se on sen lähettäjän vika kun otti riskin eikä tän edes kuulukaan saada rahojaan takas? Kyllä mun mielestä jos on kauppaa tehty niin sillon sen huijarin kuuluu joutua korvaamaan huijatut rahat, kun ei ole luvattua tavaraa lähettänyt.
mpekkanen
13.04.2025 01:17:21 (muokattu 13.04.2025 01:42:37)
jeraki312: Eli siis teidän mielestänne jos joku lähettää rahansa jollekin huijarille, niin se on sen lähettäjän vika kun otti riskin eikä tän edes kuulukaan saada rahojaan takas? Kyllä mun mielestä jos on kauppaa tehty niin sillon sen huijarin kuuluu joutua korvaamaan huijatut rahat, kun ei ole luvattua tavaraa lähettänyt.

Ostajalla on myös vastuu rahoistaan.

Tämä on sinun oma päätelmäsi, ettei kuulu saada rahoja takaisin. Tosin oikeassa elämässä jos lähettää huijarille rahansa, niin ei niitä enää takaisin saa. Valitettavasti asia on niin.
jeraki312
13.04.2025 01:22:35
Huijarilla on vastuu maksaa takaisin jos on petoksella saanut jotakin rahaa joltakin. Ainakin kuuluisi olla.
msalama
13.04.2025 05:19:22 (muokattu 13.04.2025 05:20:46)

Tietenkin on, mutta mitäs sitten, kun tuo ei maksa kuitenkaan? Miten ajattelit asian ratkaista, kun poliisikin on flegmaattinen? Pari riskiä miestä mukaan ja turpasauna lämpiämään? Ei. Jollei oma ja lainattu muskeli riitä korpioikeuteen, niin parempi laatia itselleen simppeli turvasäännöstö ja noudattaa sitä, ja tehdä ainakin kaikki isommat kaupat tuntemattomien kanssa naamasta naamaan.
Henri Henri Olavi
13.04.2025 11:08:07
jeraki312: Huijarilla on vastuu maksaa takaisin jos on petoksella saanut jotakin rahaa joltakin. Ainakin kuuluisi olla.

Joo, miksei nistikusettajat leiki reilusti!
Gold Member of Fit Tan Club
Metalkallo
13.04.2025 11:17:50
jeraki312: Eli siis teidän mielestänne jos joku lähettää rahansa jollekin huijarille, niin se on sen lähettäjän vika kun otti riskin eikä tän edes kuulukaan saada rahojaan takas? Kyllä mun mielestä jos on kauppaa tehty niin sillon sen huijarin kuuluu joutua korvaamaan huijatut rahat, kun ei ole luvattua tavaraa lähettänyt.

No se on kyllä hieman maksajankin vika jos ei osaa lukea tarpeeksi hyvin kaupankäyntiä. Jos menet ja maksat rahat saman tien mitään epäilemättä tai yhtään tilannetta tajuamatta, niin silloin otat suoran riskin kuin uhkapelissä. En sano etteikö maksaja saisi saada rahojaan takaisin, mutta niitä ei todellakaan saa takaisin huijarilta jos ne on sille menettänyt. joten niitä ei kannata myöskään jäädä odottelemaan. Toki rikosilmoitus kannattaa tehdä koska jos tarpeeksi moni sen tekee samasta henkilöstä voi asialle alkaa kenties tapahtua jotain.

Itse en ole tullut huijatuksi täällä eikä muualla koska osaan olla varovainen. Vaikka olisi kuinka se unelma soitin tai mikä lie kyseessä, niin AINA pitää osata lukea tilannetta.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
jeraki312
13.04.2025 12:01:17
Metalkallo: No se on kyllä hieman maksajankin vika jos ei osaa lukea tarpeeksi hyvin kaupankäyntiä. Jos menet ja maksat rahat saman tien mitään epäilemättä tai yhtään tilannetta tajuamatta, niin silloin otat suoran riskin kuin uhkapelissä. En sano etteikö maksaja saisi saada rahojaan takaisin, mutta niitä ei todellakaan saa takaisin huijarilta jos ne on sille menettänyt. joten niitä ei kannata myöskään jäädä odottelemaan. Toki rikosilmoitus kannattaa tehdä koska jos tarpeeksi moni sen tekee samasta henkilöstä voi asialle alkaa kenties tapahtua jotain.

Itse en ole tullut huijatuksi täällä eikä muualla koska osaan olla varovainen. Vaikka olisi kuinka se unelma soitin tai mikä lie kyseessä, niin AINA pitää osata lukea tilannetta.

Poliisien pitäis mennä sen luo ja sanoa että nyt pitäis joko maksaa tai lähteä linnaan tai sitten pitäisi sekä maksaa että lähteä linnaan.
msalama
13.04.2025 13:12:39

Joo, mutta kun tässä on juuri yritetty teroittaa, ettei poliisi pikkunilkeille oikein mitään tee ja että takaisin nuo eivät maksa kuitenkaan. Mitä sinulle silloin jää vaihtoehdoiksi?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)