peepingtom 23.01.2007 01:23:38 | |
---|
Hei! ajattelin vain lisäillä oman lautani tänne ihmeteltäväksi :) Se on ostettu suoraan thomanilta (vox tonelabin case) maksoi maltaita mutta todellakin ajaa asiansa... ja kiinnittämiseen olen käyttänyt nippusiteita. http://muusikoiden.net/dyn/users14712.jpg Eipähän tuo linkki sitten toiminutkaan... :/ |
peepingtom 23.01.2007 02:00:33 | |
---|
No kuitenkin lauta löytyy myös tuolta omista kuvista käykää tsekkaamassa... ja olihan mulla kysymyskin tänne viisaammille, kun epävarmuus hiertää... eli olen hankkimassa line6 dl4 ja tietojeni mukaan se on bybass... eli miten se kannattaisi sijoittaa kun nykyinen ketju kulkeepi näin..... Kitara--> CryBaby Wah---> RAT---> Boss Overdrive/Distortion--->Boss viritin---> Vahvistin ja sitten efektilenkissä----> Send Danelectro Coolcat chorus---> Boss Delay5--->Boss Phaser---> Boss Tremolo---> Boss flanger---> ja siitä vahvistimen returniin. eli mihin rakoon se line6 sopisi :) kiitos! ja tiedän että nämä on maku asioita mutta pieni opastus on aina tarpeen! |
Flaser_Phanger 23.01.2007 12:25:27 | |
---|
eli mihin rakoon se line6 sopisi :) kiitos! ja tiedän että nämä on maku asioita mutta pieni opastus on aina tarpeen! Delay kannattaa yleisesti ottaen laittaa ketjun loppuun. Tuossa DL4:ssa on vielä se luuppausmahdollisuus, joten jos teet loopin ja haluat vaihtaa soundeja välillä ilman että kaikki loopatut samplet vaihtavat soundia niin silloin se pitää olla viimeisenä. ei se siitä!! |
peepingtom 23.01.2007 16:03:52 | |
---|
Delay kannattaa yleisesti ottaen laittaa ketjun loppuun. Tuossa DL4:ssa on vielä se luuppausmahdollisuus, joten jos teet loopin ja haluat vaihtaa soundeja välillä ilman että kaikki loopatut samplet vaihtavat soundia niin silloin se pitää olla viimeisenä. Ok selvä juttu! Kiitoksia tämä oli hyvä tietää, en tuota looppia ollut muistanutkaan ottaa huomioon! |
Tami 24.01.2007 22:06:25 | |
---|
Ok selvä juttu! Kiitoksia tämä oli hyvä tietää, en tuota looppia ollut muistanutkaan ottaa huomioon! Joo, tietysti tuossa dl4:n loopperissa on se "epäkäytännöllinen" puoli, että loopperi-moodissa toi ei toimi delayna tavalliseen tapaan ( soundiin saa simppelin delayn kyllä) ja päin vastoin. Looppitilan ja delaytilan välinen vaihto pitää tehdä kiertämällä sitä moodinappulaa, ja ( muistaakseni) nauhotetut loopit katoaa jos välillä poiketaan delay-tilassa. Yhtä kaikki: loistava delay pedaali joka toimii auttavasti myös loopperina.. Töissä intissä - vikaa vintissä |
peepingtom 24.01.2007 23:43:26 | |
---|
Joo, tietysti tuossa dl4:n loopperissa on se "epäkäytännöllinen" puoli, että loopperi-moodissa toi ei toimi delayna tavalliseen tapaan ( soundiin saa simppelin delayn kyllä) ja päin vastoin. Looppitilan ja delaytilan välinen vaihto pitää tehdä kiertämällä sitä moodinappulaa, ja ( muistaakseni) nauhotetut loopit katoaa jos välillä poiketaan delay-tilassa. Yhtä kaikki: loistava delay pedaali joka toimii auttavasti myös loopperina.. Hmm juu u... pikku vikoja... mutta kyllähän tuo keikkatilanteessa voi olla ikäväkin juttu! Mutta täytyy katsoa, kokeilla ja ihastua o/ |
Exhausted 25.01.2007 18:21:41 | |
---|
Tuossa DL4:ssa on vielä se luuppausmahdollisuus, joten jos teet loopin ja haluat vaihtaa soundeja välillä ilman että kaikki loopatut samplet vaihtavat soundia niin silloin se pitää olla viimeisenä. Paitsi tietysti jos tekee niin taidetta, että looppi on se varsinainen saundi, jota sitten aletaan prosessoida ;) |
reppana 30.01.2007 14:30:52 | |
---|
Mistä sais ostettu vaahtomuovia?. Kannen pehmusteeks lähinnä. Kuopion seudulta pitäs saada. Harjottelemalla oppii=) |
Flaser_Phanger 30.01.2007 17:41:23 | |
---|
Mistä sais ostettu vaahtomuovia?. Kannen pehmusteeks lähinnä. Kuopion seudulta pitäs saada. Etolasta saa ainakin. Ei taida kyllä ihan Kuopiossa olla, mutta ehkäpä jossain lähellä, tuossa lista myymälöistä http://www.etola.net/myymalat.htm ei se siitä!! |
kojones 31.01.2007 11:49:23 | |
---|
Mistäs noita laukkuja oikein kannattaisi lähteä metsästämään? Kun täytyis olla iso, joko 30x70cm tai 40x50... |
masterhat 31.01.2007 18:54:31 | |
---|
Mistäs noita laukkuja oikein kannattaisi lähteä metsästämään? Kun täytyis olla iso, joko 30x70cm tai 40x50... mä tein itse puusta laukun. hintaa tosin kertyi melkeen 80 euroa tarvikkeille ja painaa törkeesti, mutta onpahan ainakin tukeva. kestää huomattavasti enemmän iskuja kuin halpis alusalkut Head like a hole |
kojones 31.01.2007 19:22:53 | |
---|
mä tein itse puusta laukun. hintaa tosin kertyi melkeen 80 euroa tarvikkeille ja painaa törkeesti, mutta onpahan ainakin tukeva. kestää huomattavasti enemmän iskuja kuin halpis alusalkut Juu, kyl miekin tein oikein hyvän ja nerokkaasti suunnitellun vanerisalkun joskus mutta menin myymään sen... Mut nyt ei oo välineitä eikä tiloja tehdä semmosta. Täytynee suunnitella Bilteman laukkuun sopiva kokoonpano, jos ei isompaa löydy.. |
cruel_destiny 31.01.2007 22:00:49 | |
---|
itselle toimisi kaikista parhaiten juuri pehmeä salkku puuboardilla; efektejä tulee kuitenkin eniten roudailtua julkisilla kitaran lisäksi. Melkein aina on efektit messissä kitaran lisäksi, vahvari vain keikkojen yhteydessä. |
Hirvi 31.01.2007 22:07:02 | |
---|
Mistä sais ostettu vaahtomuovia?. Kannen pehmusteeks lähinnä. Kuopion seudulta pitäs saada. Mä tein kannen pehmusteet äityispakkauksen patjasta. Eli hommaat vain jonkun muijan ja vähän jörnäset sitä, niin jonkun ajan kuluttua saat vaahtomuovia ilmaiseksi. Svengaan kuin hirvi! |
saastara 03.02.2007 04:25:03 | |
---|
Mä tein kannen pehmusteet äityispakkauksen patjasta. Eli hommaat vain jonkun muijan ja vähän jörnäset sitä, niin jonkun ajan kuluttua saat vaahtomuovia ilmaiseksi. Tuleepa halvaksi. Toteutukseen. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
kojones 03.02.2007 23:26:06 | |
---|
Miten ootte toteuttanu saranoinnin ton Bilteman laukun kanssa? |
Hirvi 04.02.2007 01:50:08 (muokattu 04.02.2007 01:59:40) | |
---|
Miten ootte toteuttanu saranoinnin ton Bilteman laukun kanssa? Mulla ei ole Bilteman laukkua, mutta samantyylinen, joten saranat lienee samanlaiset. Dremelillä rälläsin saranatapit irti ja laitoin tilalle jousisokat (Biltema tuotenro 191025). Pysyvät tosi hyvin paikoillaan ja on helppo nykäistä irti ja laittaa takaisin. Tässä vielä kuva http://hirvela.info/misc/sarana.jpg Svengaan kuin hirvi! |
Fortune 04.02.2007 13:25:34 | |
---|
Mulla ei ole Bilteman laukkua, mutta samantyylinen, joten saranat lienee samanlaiset. Dremelillä rälläsin saranatapit irti ja laitoin tilalle jousisokat (Biltema tuotenro 191025). Pysyvät tosi hyvin paikoillaan ja on helppo nykäistä irti ja laittaa takaisin. Tässä vielä kuva http://hirvela.info/misc/sarana.jpg Minä otin koko saranan irti ja laitoin tilalle sellaisen liukusaranan. Plussaa on se, että ei ole irtoavia osia -> vähemmän roudauskiireessä katoavia osia. |
heville 04.02.2007 14:07:34 | |
---|
Pieni on kaunista. Tässä oma viritelmäni, ei varsinainen pedalboardi vaan enemmänkin köyhän miehen Jekyll & Hyde. Yllättävän hyvin toimivat yhteenkin, jopa Microcubeen liitettynä. Kauniisti soi blues ja jytisee rokki. Tarveaineina pala vanhaa kaapinovea, muutama nippuside ja pohjassa pienet kuminapit. http://muusikoiden.net/dyn/users/16896.jpgJos ei linkki jostain syystä toimi niin omakuvasta löytyy. . |
masterhat 05.02.2007 02:50:01 | |
---|
Pieni on kaunista. Tässä oma viritelmäni, ei varsinainen pedalboardi vaan enemmänkin köyhän miehen Jekyll & Hyde. Yllättävän hyvin toimivat yhteenkin, jopa Microcubeen liitettynä. Kauniisti soi blues ja jytisee rokki. Tarveaineina pala vanhaa kaapinovea, muutama nippuside ja pohjassa pienet kuminapit. http://muusikoiden.net/dyn/users/16896.jpg Jos ei linkki jostain syystä toimi niin omakuvasta löytyy. loistava lauta. Head like a hole |