Aihe: Turvonneet hinnat laitteesta Vol 7
1 2 3 4 531 32 33 34 35
hallu
Eilen 20:05:14
msalama: Korjaisin tuota sen verran että julkisen hinnan PITÄÄ kestää julkinen keskustelu, eli konditionaali pois. Ja jos ihmiset haluavat hinnoista keskustella, niin myyjän on se vain siedettävä.

Minä kannatan tätä keskustelua mm. vasta-alkajien sivistämiseksi, he kun eivät välttämättä muuten tiedä mikä minkäkin oikea arvo on. Eli on tästä ihan oikeasti yleisempääkin hyötyä, oli itse kunkin motiivi omalle keskustelulleen sitten mikä hyvänsä.

Juu, en minä missään tapauksessa ole halukas kieltämään keskustelua tästäkään aiheesta ja sitäpaitsi olen viihtynyt itsekin lukemassa ja joskus kommentoimassakin tässä ketjussa esille tulleita huomioita. Mun kommentti lähti oikeastaan siitä, että olen usein aistivinani selvää paheksuntaa tai ärtymystä joillakin kommentoijilla siihen, että joku "julkeaa" pyytää kohtuutonta hintaa. Mietin, että mistä se paheksunta kumpuaa.... tai siis, että hinnoittelussa vallitsee jonkinlaiset kirjoittamattomat sopivuuden säännöt joiden loukkaaminen kirvoittaa sosiaalista paheksuntaa (vrt. kirkossa kiroilu, hississä piereskely, tms.). Siis ylihinnoittelu ei ole sopivaa käytöstä tai siltä välillä tuntuu. Periaatteessa se, että jokainen tietää ettei tolkuttoman hintaisia artikkeleita kukaan osta, ei riitä vaan jo pelkkä ylihinnoitellun ilmoituksen olemassa olo loukkaa sopivuuden sääntöjä.

Sitä minä vaan, mutta ei minua isommin haittaa hupsut hintapyynnit sen enempää kuin niistä keskusteleminenkaan. Olen joskus maksanut "ylihintaa" jostakin, mutta ihan titeten tahtoen (liittyen siihen ettei himoitsemaani tuotetta ole saatavilla muita).
hallu
Eilen 20:14:46 (muokattu eilen 20:16:19)
basisti1971: Moi.

:D

Hyvä kysymys, etenkin kun alkuperäisestä otsikosta tähän vol. 7:aan sattui yksi kolmesta sanasta oikein.
Tai ainakin alkuperäisen ajatuksen mukaiseksi.
Tässähän kait pitäisi keskustella turvonneista hinnoista joita on tullut maksaneeksi jostain tietystä laitteesta.

Ihan linjassahan tämä on näiden äänekkäimpien taivastelijoiden muiten tekstien kanssa, etkä varmaan voi kiistää tiettyä perverssiä viihdearvoa jota ainakin itsessä nuo köyhien ulinat aiheuttavat.

Mutta onhan nyt päästy kuvitteellisesta mnet-referenssistä jonka jokin tavara on joskus jossain ehkä maksanut, siihen millä itse on tullut joskus tietämättömyyttään tai näköalattomuuttaan mennyt jostain kikareesta luopumaan.
Kehitystä ehkä jollain tapaa siis? :D

Jos multa kysytään niin vastasit itse kysymykseesi, psykologiaahan se, haetaan vertaistukea kun kaikki on mukamas niiiin kallista.
Saman psykologian toispuolta edustanemme me jotka jatkuvan uusien viestien virran hoksatessamme -tai muuten vaan- haluamme tietää mikä nyt juuri tällä hetkellä on niin erityisen turvonnutta että viestiä pukkaa tavallista taajempaan.

T:Samuli

Hyvää kiteytystä Samulilta jälleen. Minua kiinnostaa nimenomaan sosiaaliset säännöt ja niiden loukkaamisen seuraukset ja tämä hinnoittelu hommeli jotenkin näyttää vaan vuodesta toiseen sinnikkäästi nousevan kaikessa viestimassassa. Ehkä kaupan teko on vain niin vanha ja perustavaalaatua olevaa inhimillisen kanssakäymisen muoto, että kyse ei ole vain vaihdannasta, vaan oikeasti kokoneisesta merkitysjärjestelmän vyyhdistä. Muistelen joskus lukeneeni, että reiluuden käsitettä on tutkittu ja se on kai koodattu jotenkin homo sapiensin aivoihin ja mietin, että kaupassa toteutuu moni sosiaalisen kanssakäymisen säännöstä. Ehkä hinnoittelun "oikeudenmukaisuus" on jotekin sukua myös luottamuksen ja lojaalisuuden kanssa. Paikoitellenhan tuo huijarikeju menee vähän sekaisin hinnoitteluketjun kanssa. Mehän ollaan kaikki soittoniekkoja ja siten tavallaa edustetaan samaa heimoa. Voisiko olla mahdollista, että ylihinnoittelu edustaa niin perustavaa laatua olevaa epälojaalisuutta toista soittajaa kohtaan, että sellaiseen syyllistyvä roikale joutaakin pyöritellä verbaalisesti tervassa ja höyhenissä :-D
samiko
Eilen 22:41:07 (muokattu eilen 22:41:27)
Ihan normimenoa niinkuin muidenkin asioiden taivastelu ja ihmettely. Tuolla on liikenteessä törttöilijöiden ketju missä voivotellaan ku joku ajoi Bemarilla eikä käyttänyt vilkkua, Hallitusta voivotellaan - kuinka voivat olla niin tyhmiä jne jne.

Ite en ainakaan koe kuuluvani mihinkään soittajaheimoon eikä kiinnosta maksaako joku ylihintaa epähuomiossa. Tykkään taivastella ja voivotella että miten kitara-make kehtaa pyytää satasen tavarasta kahta. Mitä ihmettä päässä pyörii.

Mutta siinähän pyytää.
McNulty
Eilen 23:47:49
Kyllä mä ihmettelen ihan aidosti ja ääneen, kun m.netin torilla on tällä hetkellä 4kpl Tokai ES-60 (tai vastaava) korealaisia soittimia. Niiden hinnat ovat 470€, 600€, 600€ ja sitten yksi 1190€. Viimeisimmän hintaa ei oikein selitä mikään. Ei edes myynti-ilmossa lukeva "parempaa Korean laatua". Nuo kolme muuta ovat ihan linjassa, mutta tämä yksi on kyllä oikeasti joko huono "gold digger-yrittely" tai sitten vaan tietämättömyyttä/typeryyttä. Toivottavasti kukaan ei osta 1200 eurolla korealaista Tokaita, kun sillä rahalla saa jo useamman mallisarjan verran laadukkaamman japanilaisen Tokain ES-sarjasen.
moving in stereo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 531 32 33 34 35
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)