G1265 10.10.2019 23:03:52 | |
---|
Mikko1978: Paul on selkeästi muuttanut linjaansa SE-malliston suhteen. Ehkä tässä vuosien varrella on selvinnyt, etteivät Vinkuintialaiset mallit kannibalisoi jenkkimallien markkinoita merkittävästi. Ulkoisten erojen lisäksi myös osissa on nykyisin jo paljon samaakin SE- ja Core-mallien välillä. Oman tehtaan rakentaminen noita SE-malleja varten on osoitus siitä, että tuohon puoleen toiminnasta ollaan halukkaita satsaamaan. Jep, mun guesstimate on, että Core volyymi on pysynyt jokseenkin paikoillaan, S2 on kasvanut yllättävänkin suureksi, ja että liikevaihtoon SE-linja on tuonut olennaisen ja onnistuneen muutoksen. Sen markkinaosuus on voitettu muilta merkeiltä. Uusien mallien launchaamisen tunnelmasta päätellen myös tulosta on tehty. |
tuskiz 11.10.2019 00:41:29 | |
---|
Herra Paulhan lanseerasi tänävuonna SE -mallin omasta nimikkokitarastaan, joskaan ei kuitenkaan ole missään julkisesti nähty ko. kapinetta soittavan. Siltikin suunta on selkeästi myönteisempi SE-linjaston suhteen. Kuitenkin siitä en itse pidä jos tuotanto on siirtynyt Koreasta halpamaihin. Ennen noita väänsi WMI, World Musical Instruments, ja ainakin heidän tekeminään oli kelvollisia soittimia. Nyt 800-1000 euroa kiinakitarasta ei herätä innostusta vaikka laadullisesti ennallaan olisivatkin. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
Mikko1978 11.10.2019 00:42:16 | |
---|
G1265: Jep, mun guesstimate on, että Core volyymi on pysynyt jokseenkin paikoillaan, S2 on kasvanut yllättävänkin suureksi, ja että liikevaihtoon SE-linja on tuonut olennaisen ja onnistuneen muutoksen. Sen markkinaosuus on voitettu muilta merkeiltä. Uusien mallien launchaamisen tunnelmasta päätellen myös tulosta on tehty. Uskon, että arviosi osui täysin oikeaan. Jenkkilässä tekivät jossakin vaiheessa päivässä 45 S2/CE-malleja ja saman verran Core-malleja. Silver Sky on saattanut muuttaa tuota jotenkin. |
Mikko1978 11.10.2019 00:47:32 | |
---|
tuskiz: Kuitenkin siitä en itse pidä jos tuotanto on siirtynyt Koreasta halpamaihin. Ennen noita väänsi WMI, World Musical Instruments, ja ainakin heidän tekeminään oli kelvollisia soittimia. Nyt 800-1000 euroa kiinakitarasta ei herätä innostusta vaikka laadullisesti ennallaan olisivatkin. Itse kyllä pidän siitä, että rakensivat oman tehtaan, johon ovat vieneet oman prosessinsa. |
iec 11.10.2019 07:12:18 (muokattu 11.10.2019 07:14:25) | |
---|
Mulla on yksi Yamahan kokopuinen teräskielinen akustinen joka on tehty käsityönä Kiinassa Yamahan omalla tehtaalla. On todella hyvä kitara. Eli Kiinassa osataan myös. Se on pitkälti kiinni siitä paljonko ollaan valmiita maksamaan työstä. Isommalla rahalla saa paremmat ammattilaiset ja minimirahalla saa normi kaduntallaajan. Iso merkitys lienee nimenomaan sillä, että tehdas taitaapi olla nimenomaan Yamahan omassa omistuksessa, eikä alihankkija, joka tekee kitaroita kaikille muillekin. Tämän perusteella voisi olettaa, että PRS:llä on hyvät mahdollisuudet tehdä hyviä kitaroita Kiinassa, kunhan vain eivät ole ylimielisiä kiinalaisia kohtaan. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Mikko1978 11.10.2019 10:13:14 | |
---|
iec: Tämän perusteella voisi olettaa, että PRS:llä on hyvät mahdollisuudet tehdä hyviä kitaroita Kiinassa, kunhan vain eivät ole ylimielisiä kiinalaisia kohtaan. PRS rakensi tehtaansa Indonesiaan. |
iec 11.10.2019 11:13:46 | |
---|
Mikko1978: PRS rakensi tehtaansa Indonesiaan. Hups, niinpä tuossa ylempänä lukikin. Kiitos oikaisusta. Ehkäpä siellä Indonesiassakin on alan osaajia riittävästi :) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
G1265 11.10.2019 11:42:54 | |
---|
|
LaMotta 15.10.2019 14:59:51 | |
---|
Kappas vain. Mitalla totesin että 513n runko on noin 5mm paksumpi kuin esim Customin runko. Ilmanko 513 on selvästi painavampi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Mikko1978 25.10.2019 11:40:37 | |
---|
PRS on näköjään tuonut aikaisemmin Paulin nimikkomallin mikkien TCI-viritykset laajemmin saataville. Tuo alkaa olla jo sellainen puolitus, etten välttämättä alkaisi heti kaipaamaan oikeaa yksikelaista. Noin toimivia yksikelaisen soundeja ei välttämättä osaisi odottaa Gibsoneiden kehittäjän tribuuttimallista. https://youtu.be/jJRcWdMxg6Q |
LaMotta 25.10.2019 14:15:55 | |
---|
Mitä olen näitä omistanut niin täytyy sanoa että rotate switch-aikakauteen verrattuna uudempien mallien mikit pesee nuo vanhat. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Mikko1978 25.10.2019 15:22:53 | |
---|
Tuo TCI-säätö tuntuu vilepä tuoneen uuden ulottovuuden näihin ennestäänkin varsin hyviin mikkeihin. PRS:isssä parantuneet eivät ole vain mikit, vaan Paul tekee koko ajan pieniä ja isompia parannuksia kaikkeen kitaroissaan. On hieno nähdä, että innostunut kitarantekijä on pystynyt tekemään ja kehittämään kitaroita omalla nimellään omassa firmassaan noin kauan. Alalla tämä on äärimmäisen harvinaista. Monen kyvykkään kitarantekijän bisnes on kaatunut tai myyty muutaman vuoden jälkeen. |
Ziggy Bubba 26.10.2019 21:18:52 | |
---|
Jep, PRS tuntuu jatkuvasti kehittävän kitaroitaan. Tästä syystä itellä ei juuri löydy kiinnostusta vanhoille malleille. |
Lepinkäinen 27.10.2019 19:13:23 | |
---|
McCartyssä nitrolakka, mistä plussaa. Lukkovirittimien puutteesta taas miinusta. |
LaMotta 27.10.2019 20:05:27 (muokattu 27.10.2019 20:33:49) | |
---|
Jaa? Luulin lukkovirittimen olevan vähän niinku tavaramerkki. Onko kellään 85/15 mikkejä? Mitkä fiilikset? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Mikko1978 30.10.2019 16:54:37 | |
---|
|
LaMotta 01.11.2019 13:43:27 | |
---|
Vuosi 2020 on 35th Anniversary. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Slash 28.02.2021 18:18:19 | |
---|
Kaivetaas tämä naftaliinista. Nyt kun Silver Sky shokista on oletettavasti päästy (ainakin joidenkin toimesta) yli, joko on käyttäjäkokemuksia jaettavana? Olin jo CU24:sta kuolannut pidemmän aikaa mutta yllättäen silmiin osui SS vaahteraotelaudalla Midnight Rose värissä, joka on nostanut itsensä gas-taulukon kärkipaikalle. Joten, jos omistat SS:n, mitkä on olleet fiilikset? PS. Saa tarjotakin YV:nä jos mainittu väri löytyy käytettynä. Ei ole tosin kauaa ollut tarjollakaan. Tästä PRS:n Brianin myyntipuheet: https://youtu.be/P8kcIG0G1tQ |
mungiisi 01.03.2021 09:22:15 | |
---|
Slash: Kaivetaas tämä naftaliinista. Nyt kun Silver Sky shokista on oletettavasti päästy (ainakin joidenkin toimesta) yli, joko on käyttäjäkokemuksia jaettavana? Olin jo CU24:sta kuolannut pidemmän aikaa mutta yllättäen silmiin osui SS vaahteraotelaudalla Midnight Rose värissä, joka on nostanut itsensä gas-taulukon kärkipaikalle. Joten, jos omistat SS:n, mitkä on olleet fiilikset? PS. Saa tarjotakin YV:nä jos mainittu väri löytyy käytettynä. Ei ole tosin kauaa ollut tarjollakaan. Tästä PRS:n Brianin myyntipuheet: https://youtu.be/P8kcIG0G1tQ Olen soitellut yhtä Silver Skyta Helsingin DLX:ssä, mielestäni oikein mukavan oloinen ja hyvä soundinen stratocaster-johdannainen. Kaula on tuhti. Mikkejä kovasti hehkutetaan maailmalla, mutta nopealla testauksella ilman referenssiä en pysty sanomaan muuta kuin että hyvältä kuulostivat. Työn jälki PRS:lle tyypillinen eli erittäin hyvä. Jos olisin stratoa vailla niin ostaisin tuollaisen. Mutta kun en ole... pitäisiköhän keksiä joku tekosyy? |
Mikko1978 01.03.2021 15:23:23 | |
---|
Itse harkitsin ja kokeilin ehkä Suomen ensimmäistä mnetin torille ilmestynyttä Silver Skytä. Kitarassa oli paljon hyvää, mutta en pitänyt matalista nauhoista, kiiltävästä kaulan lakasta ja kaulan profiilian pidin vähän laihana. Nykyisin Han on ilmeisesti tarjolla hieman vahvempi ja mattalalakattu kaula, mutta nauhat ovat edelleen matalat. Ehkä odotan sitä, että joku ehtii kuluttamaan nauhat ja myymään mulle kitaran, johon voin vaihtaa korkeat rosterinauhat. |