FreshPots 30.12.2010 01:09:33 | |
---|
|
Juzpe 30.12.2010 02:38:26 (muokattu 30.12.2010 02:41:58) | |
---|
Just ton vähän erilaisen soundinsa takia se mun mielestä sopiikin niin hyvin teleen, sen soundi putoo mun mielestä samaan kategoriaan telen singlecoil-kaulamikin kanssa. Ei menetä niin paljon sitä telen ominaissoundia. Tietty näähän on makuasioita ja erilaisia mieltymyksiä löytyy. Teleen voi olla ihan hyvä, ja eikös fenkun HotRod telessä tommonen oo kaulalla ihan vakiovarusteena? Mulla se oli tosiaan Deluxe Lespassa kaulamikkinä vuosia (ja LP:iin tai Firebirdiin kai se on suunniteltukin alunpitäen). Oli vaan pikkusen liian kuuma mikki. Telee mulla ei oo ikinä ollu, kun joko ei oo ollu rahaa tai sitte ei oo löytyny sopivaa ja on tullu ostettua jotain muuta kamaa ja sitten on palattu rahattomuus- tekosyyhyn... :D Kivahan se läskillä vaahteralautasella C-kaulalla ja 10-12" radiuksella oleva tele ois tossa olla. Enkä usko että jäis vaan olemaan, koska diggaan kyllä telen hiukan rämisevästä ja rähjäsestä soundista. Varsinkin miehekkääseen komppaukseen tosi toimivia ovat noi soittelemani telkut olleet. On vaan noita GASsituksia muitakin.... E: http://www.fender.com/products/search.php?partno=0100232850 Kyllähän siinä näkys duncanin SM-1 vintage minihumppari kaulalla olevan. Vois noin speksiensä puolesta muutenkin tommonen tele kelvata mulle iha soittopeliks... U-kaula ja 9,5" lauta, nätti ku sika pienenä ja roikkuu sopivan mittasessa hihnassa varmaan ihan taspainosesti pippelin korkeudella. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
avaruussaatana 30.12.2010 06:14:43 | |
---|
En ollutkaan tohon hotrod-teleen törmänny aikasemmin, magee peli ja hauska yhteensattuma :D Understanding is cruel the monkey said as it launched to space. |
powerfly 30.12.2010 11:46:45 | |
---|
Crossfire96: Tällainen se tele on: http://muusikoiden.net/dyn/users/81838.jpg Kuvan punainen strato on koulussa/kotona tehty. Taustalla uskolliset Marshun ja Fenkun putkaritykit. On kyllä karseen väriset skebat.. Ronkeli ei saa rinkeliä |
fox 30.12.2010 12:23:16 | |
---|
Juzpe: Mulla se oli tosiaan Deluxe Lespassa kaulamikkinä vuosia (ja LP:iin tai Firebirdiin kai se on suunniteltukin alunpitäen).. Jenkki Epiphonen mikki alkuaan, sittemmin ihan sama vehjes mutta umpinaisella kuorella tuli -63 Firebirdin mikiksi, kyllähän noita joskus näkee, että esmerkiks Firebird V:een on vaihdettu LP DeLuxen säädettävillä napapaloilla oleva mikki.. 70-luvulla oli tuosta minihumpparista vielä musta muovikuorinenkin versio, jossain SG Specialeissa ja SG Pro:ssa tullu vastaan. Nää uudemmat Firebird-minithän on keraamisilla magneeteilla, ja muutenkin vähän "tykimmät", onhan näist juttua ollut. |
akuankkakomppi 30.12.2010 12:24:15 | |
---|
padaa@dadaa!: Lisätään vielä Niilo mukaan. Ei tavanomaisin näky telen varressa mutta... Vielä pari "outoa lintua": Brian May (Crazy little thing called love) ja Carlos Santana (Winning). Freewheelerille kysymys: mikä CV Thinlinessa mätti niin pahasti, että sen kiertoon tuuppasit? sum ergo cogito |
Jussiman 30.12.2010 12:33:44 | |
---|
Suunnittelen uuden mikin ostamista Squier Classic Vibe Teleen, mikä olisi hyvä? Ajattelin vaihtaa kaula tai tallamikin mini-humbuckeriksi. |
Juzpe 30.12.2010 13:19:25 | |
---|
70-luvulla oli tuosta minihumpparista vielä musta muovikuorinenkin versio Mulla on Lessussa 2 valkosta muovikuorista minihumpparia kii tälläkin hetkellä :D Tosin ovat tilaustavaraa duncanin pajalta... Ne o HYVÄT. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
Freewheeler 30.12.2010 14:46:25 | |
---|
akuankkakomppi: Vielä pari "outoa lintua": Brian May (Crazy little thing called love) ja Carlos Santana (Winning). Freewheelerille kysymys: mikä CV Thinlinessa mätti niin pahasti, että sen kiertoon tuuppasit? Thinline oli ohutsoundinen ja pienikaulainen. Kevyt ja nätti, niinkuin thinlinet yleensä. Ei vaan passaa tuollainen laatikkoversio meikäläisen kehittyneeseen Telemakuun ;-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
akuankkakomppi 30.12.2010 15:25:49 | |
---|
Freewheeler: Thinline oli ohutsoundinen ja pienikaulainen. Kevyt ja nätti, niinkuin thinlinet yleensä. Ei vaan passaa tuollainen laatikkoversio meikäläisen kehittyneeseen Telemakuun ;-) ok, siinähän sitä tuli useampikin syy panna keppi kiertoon. Taidanpa jättää suosiolla CV Thinlinen kauppaan, n. 400e "projektista" on hieman liikaa. sum ergo cogito |
avaruussaatana 30.12.2010 18:17:18 | |
---|
Nää uudemmat Firebird-minithän on keraamisilla magneeteilla, ja muutenkin vähän "tykimmät", onhan näist juttua ollut. Eikös sd:n minihumbuckereista vaan sm-2 oo keraamisella ja sm-1 ja sm-3 alnico 5:lla? Itse en ole koskaan muilla minihumbuckereilla soittanut kuin tolla sm-1:llä, tosin en kokenut sitä kovin tuhdiksi moniin normi humbuckereihin verrattuna. Täytyy kyllä myöntää etten mikään asiantuntija ole näiden suhteen..:) Understanding is cruel the monkey said as it launched to space. |
Juzpe 31.12.2010 12:51:05 | |
---|
Eikös sd:n minihumbuckereista vaan sm-2 oo keraamisella ja sm-1 ja sm-3 alnico 5:lla? Itse en ole koskaan muilla minihumbuckereilla soittanut kuin tolla sm-1:llä, tosin en kokenut sitä kovin tuhdiksi moniin normi humbuckereihin verrattuna. Täytyy kyllä myöntää etten mikään asiantuntija ole näiden suhteen..:) SM-2 o hotti keraaminen, SM-1 on se perus firebird-mikki ja SM-3 on viritetty malli SM-1:stä. SM-1 ja 3 on Alnico V:llä. Ei ne varmaan soundiltaan tuhdit ole normi humbuckeriin verrattuna, mutta kun itse pidän kesyistä Alnico II mikeistä... Lisäksi noissa mineissä on mun mielestä aika paljo leikkaavampi soundi ku normihumpparissa. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
Liikapatti 01.01.2011 18:12:46 | |
---|
|
RamoQ 01.01.2011 18:42:43 | |
---|
Liikapatti: Joko mä oon lesonnu mun überhienolla telecasterilla?? http://muusikoiden.net/dyn/users/32353.jpg Taitaa jakaa varmasti mielipiteitä aika rajusti tuon pelksin ansiosta? Mielestäni tuo on kyllä hiano ja ainakin persoonallinen. "Kannattaa välttää huonoja floikkakitaroita, niissä ei oo floikkaa" |
Liikapatti 01.01.2011 20:51:06 | |
---|
RamoQ: Taitaa jakaa varmasti mielipiteitä aika rajusti tuon pelksin ansiosta? Mielestäni tuo on kyllä hiano ja ainakin persoonallinen. Ei oikeen pääse pleksi oikeuksiinsa tossa kuvassa. Kyseessähän on siis visakoivusta/jarrasta askarreltu tekele. |
Veepee 03.01.2011 16:09:07 (muokattu 03.01.2011 16:11:54) | |
---|
Voi sanokaa ja esimerkein esittäkää, että Telecaster Deluxe '72 on huono ja paha soitin, että ei tarjoa sitä räyhäkkyyttä mitä etsin, että sen lumo on vain pintakiiltoa, että uudet MIM -versiot ovat sudenkuoppia, että sitä ei pidä miehen ostaman! Kun tulee vanhaksi on yhä vaikeampaa liikuttaa ruumiinjäseniä ja erottaa niitä toisistaan. |
p130 03.01.2011 16:16:58 | |
---|
Veepee: Voi sanokaa ja esimerkein esittäkää, että Telecaster Deluxe '72 on huono ja paha soitin, että ei tarjoa sitä räyhäkkyyttä mitä etsin, että sen lumo on vain pintakiiltoa, että uudet MIM -versiot ovat sudenkuoppia, että sitä ei pidä miehen ostaman! Muuten totta, mutta alkuperäisen lumon saa reissueen melkein kohtuuhintaan: http://curtisnovak.com/pickups/repairs/WRHB-ri/ Mitä lie lähettelyineen tekisi... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
avaruussaatana 03.01.2011 23:19:20 | |
---|
Veepee: Voi sanokaa ja esimerkein esittäkää, että Telecaster Deluxe '72 on huono ja paha soitin, että ei tarjoa sitä räyhäkkyyttä mitä etsin, että sen lumo on vain pintakiiltoa, että uudet MIM -versiot ovat sudenkuoppia, että sitä ei pidä miehen ostaman! Mulla on ollut toi classic player sarjan tele deluxe with tremolo, joka on meksikon re-issue, nyt kuukauden verran ja olen ollut tyytyväinen. Kaula on paksumpi kuin moderni c, muttei kuitenkaan mikään halko. Akustinen soundi on hyvä ja voimakas, kielet ei särise vaikka action on melko matala. Eihän se tietysti teleltä kuulosta ja saattaa olla että mikit ei ole alkuperäisen kaltaiset, mutta en mä niitä huonoksikaan voi sanoa. Hiwatt dg103:n, Vox ac30:n, Marshall class 5:n ja Fender '65 deluxe reverb RI:n läpi olen mokomalla soitellut ja soundi on aika kirkas ja räyhäkkä. Alkuperäiset virittimet vaihdoin schallerin lukkovirittimiin ja talla super-vee bladerunneriin ja nyt voi kammen painaa kanteen asti vireen kärsimättä. Alkuperäisillä raudoilla vire ei kestänyt rajua kampeamista. Alkuperäisten kilkkeiden lisäksi muuta pahaa sanottavaa ei ole, kuin lievästi koholla olevat nauhanpäät, jotka eivät kuitenkaan häiritse. Seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä ajattelin vaihtaa kaulamikin potikat 500kohmisiksi, kun se kuulemma kirkastaa soundia mukavasti. Jos etsii vähän persoonallisempaa soitinta tää on ihan kelpo vaihtoehto hintaluokassaan. Tietty voihan olla että mulla on käynyt vaan hyvä säkä ja muut tele deluxet onkin sitten susia, tiedä häntä, kun en ole muita yksilöitä kokeillut. Pro guitar shopilla oli ihan hyvä demo näistä: http://www.youtube.com/watch?v=AYI08tRJuco Understanding is cruel the monkey said as it launched to space. |
Freewheeler 04.01.2011 14:38:22 | |
---|
Lopetetaanpas tämä Teleketju vol. 2 tähän. Se kun nyt vain on niin, että Fender Broadcaster -kopiostani tuli niin hyvä ettei ainakaan mulla ole tarvetta enää lisää Telejä hankkia ;-) Mark Jennyn (MJTele) relikoima yhden palan suosaarnibody nitrolakalla. Kaula Allpartsin nitrolakattu snadilla relikoinnilla. Raudat Fenderiä, tallamikki Fender Nocaster & etumikki Twang King. Koko peli painaa alle 3 kg ja tuntuu aivan mahtavalta. Soundi ja tatsi on sitä ehtaa 50-luvun alkua. Tästä ei Tele enää parane. http://picasaweb.google.com/imasnen … MarkJennyRelicBody?feat=directlink#Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Exhausted 04.01.2011 14:41:27 | |
---|
Tilasin nyt Breezysoundiini Duncan Alnico II -tallamikin. Etumikillä varmaan aluksi ei ole niin kovaa käyttöä, jos myöhemmin tuntuu pahalta niin päivitän sen myös |