Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 533 34 35 36 37 38 39 40 41
McNulty
25.01.2007 13:46:24
Saako noita elementtejä jostain ? koska kaappia en osta teen sen...

Miksi kukaan haluaa tuollaiset? Pistät Eminencet sisään niin saat muutakin kuin muhjua ja sirinää ulos siitä kaapista.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
maggot
25.01.2007 14:29:13
Miksi kukaan haluaa tuollaiset? Pistät Eminencet sisään niin saat muutakin kuin muhjua ja sirinää ulos siitä kaapista.

Kyllä se 6505:sen oma kaappi hienosti mun mielestä jytisi kun sitä aikanaan testasin nupin oston yhteydessä. Ei mielestäni huono valinta ollenkaan.

Mutta varmasti muiltakin valmistajilta löytyy päteviä ämyreitä, eipä siinä mitään.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
J_Mantyla
25.01.2007 14:40:01
... mistä muuten vähän offtopiccina linkki: http://www.bobsavage.net/bogner/bogner.htm

Shivan soundsamplejen kohdalla on vertailu Celestionin eri ämyreiden soinnista kyseisen härpättimen kanssa soitettuna muuten samalla setupilla samaa biisiä, antaa vähän kuvaa miten eri elementit soi.
... jaanytvai ?
Ronsto
25.01.2007 15:01:51

Avautunen hieman.

Nyt on sellanen tilanne, että toi mun 6505 setti hurisee ihan hulluna. Ajattelin että jahas nyt on gainia liikaa (Gain 7) ja tiputin sen kolmoseen --> ei auttanut. Hurina pieneni hiukan mutta jatkuu silti erittäin kovana.

Äänen kuvaus:

Laitan kitarasta volat nollille, ja kaappi pitää silti sellasta kauheeta pörinää ja hurinaa. Testattiin eri kitaralla ja kunnon johdoilla, eikä auttanut yhtään. Missä siis vika?
Steven Seagal
duc
25.01.2007 15:04:37
... mistä muuten vähän offtopiccina linkki: http://www.bobsavage.net/bogner/bogner.htm

Shivan soundsamplejen kohdalla on vertailu Celestionin eri ämyreiden soinnista kyseisen härpättimen kanssa soitettuna muuten samalla setupilla samaa biisiä, antaa vähän kuvaa miten eri elementit soi.

Tuossa kyllä Greenbackit vievät v30-elementtejä ihan 10-0 omien kuuloelinten raportoinnin mukaan. Tällaisia testejä olis hyvä saada kuunneltavaksi lisääkin.
HeavyMachinery
25.01.2007 15:11:27

Hmmm ... Totta, mulla olisi jensenejä 4kpl joita en edes ole vielä kerennyt testiä...

Tarviisi saada sellainen kunno RÄYH ! soundi :D

Mutta tai Surina ja sirinä ei kuulosta hyvältä jutulta....

btw. Mites toi 6505 efekti looppi futaa....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
maggot
25.01.2007 15:16:40
Avautunen hieman.

Nyt on sellanen tilanne, että toi mun 6505 setti hurisee ihan hulluna. Ajattelin että jahas nyt on gainia liikaa (Gain 7) ja tiputin sen kolmoseen --> ei auttanut. Hurina pieneni hiukan mutta jatkuu silti erittäin kovana.

Äänen kuvaus:

Laitan kitarasta volat nollille, ja kaappi pitää silti sellasta kauheeta pörinää ja hurinaa. Testattiin eri kitaralla ja kunnon johdoilla, eikä auttanut yhtään. Missä siis vika?

Tsekkaa etuasteputket. Luultavimmin joku putkista pitää ei toivottua älämölöä. Mulla viime syksynä oli yksi etus putki vaihdon tarpeessa, kohisi ja piti muutenkin kaikenlaista mekkalaa. Putki vaihdettiin ja taas toimi. Viime sunnuntaina itse asiassa vaihdoin kaikki etuasteputket uusiin. Helppo tehdä itse.
Ronsto
25.01.2007 15:20:33

Tsekkaa etuasteputket. Luultavimmin joku putkista pitää ei toivottua älämölöä. Mulla viime syksynä oli yksi etus putki vaihdon tarpeessa, kohisi ja piti muutenkin kaikenlaista mekkalaa. Putki vaihdettiin ja taas toimi. Viime sunnuntaina itse asiassa vaihdoin kaikki etuasteputket uusiin. Helppo tehdä itse.

Kiitoksia, tarkistan.

Näkeekö noista putkista muuten jotenkin päältäpäin että onko ne kunnossa, vai pitääkö jonkun sähköröpeltimen kanssa ruveta mittailemaan jotain lukemia?
Steven Seagal
maggot
25.01.2007 15:27:46
Kiitoksia, tarkistan.

Näkeekö noista putkista muuten jotenkin päältäpäin että onko ne kunnossa, vai pitääkö jonkun sähköröpeltimen kanssa ruveta mittailemaan jotain lukemia?

Eipä niistä valitettavasti näe. Ostaisin yhden vaikkapa Electro Harmonix EH12AX7 putken ja sitten ei muuta kuin testailemaan yksi kerrallaan että mikä on mahdollisesti rikki. Se on vähän sellaista että kokeilemalla selviää.

Mulla se viallinen putki oli vahvistinta takaa katsottaessa toinen putki vasemmalta.
Tomi_R
25.01.2007 17:03:50

Itsellä kävi samanlaisesti. Vahvistin rupesi pitämään omituista kohinaa ja poksahtelua, vika löytyi etuasteputkista.

Onkohan Ruby tubes lähettänyt Peaveylle huonon erän noita etuasteputkia, sillä tämä sama ongelma on ilmennyt jo niin monella tyypillä.

Mahtava vahvistin muuten. Kestää kyllä ankaraakin käyttöä ja se saundi ;)
Ronsto
25.01.2007 18:08:01

Eipä niistä valitettavasti näe. Ostaisin yhden vaikkapa Electro Harmonix EH12AX7 putken ja sitten ei muuta kuin testailemaan yksi kerrallaan että mikä on mahdollisesti rikki. Se on vähän sellaista että kokeilemalla selviää.

Mulla se viallinen putki oli vahvistinta takaa katsottaessa toinen putki vasemmalta.

Kiitoksia +
Steven Seagal
Ronsto
25.01.2007 18:09:51

Onkohan Ruby tubes lähettänyt Peaveylle huonon erän noita etuasteputkia, sillä tämä sama ongelma on ilmennyt jo niin monella tyypillä.

Hyvinkin mahdollista.

Toinen yleinen vika on ollut sulakkeiden tussahtelu.

Mahtava vahvistin muuten. Kestää kyllä ankaraakin käyttöä ja se saundi ;)

Totta turiset.
Steven Seagal
maggot
25.01.2007 18:20:40
Ai niin ja tietenkin jos haluat säilyttää vahvistimessa saman soundin niin isket samoja etuasteputkia sinne kuin tehdaskin. Mulla oli kaikki noita Electro Harmonixin EH12AX7 putkia. Laitoin samanlaiset tilalle.

Saapa nähdä muuten milloin joutuu vaihtelemaan pääteputkia..

Joo ei voi kuin ihmetellä miten hyvät soundit tuossa vehkeessä on. On se vain niin hyvä vahvari, ei ole edellenkään hymy hyytyny kun tuolla vehkeellä soittelee.
Ronsto
25.01.2007 18:24:50

Ai niin ja tietenkin jos haluat säilyttää vahvistimessa saman soundin niin isket samoja etuasteputkia sinne kuin tehdaskin. Mulla oli kaikki noita Electro Harmonixin EH12AX7 putkia. Laitoin samanlaiset tilalle.

Kyllä ajattelin ihan samat putket hommata. Jos on siis putket kakkana. Olen ihan tyytyväinen tuohon saundiin tällä hetkellä :)

Joo ei voi kuin ihmetellä miten hyvät soundit tuossa vehkeessä on. On se vain niin hyvä vahvari, ei ole edellenkään hymy hyytyny kun tuolla vehkeellä soittelee.

Mulle tuli jossain vaiheessa sellanen fiilis, että vois ostaa uuden nupin ja kaapin. Sitten menin taas pitkästä aikaa treenikselle ja luukutin 6505:sta oikein olan takaa ja tulin tajuihini taas :)
Steven Seagal
maggot
25.01.2007 18:27:07
Mulle tuli jossain vaiheessa sellanen fiilis, että vois ostaa uuden nupin ja kaapin. Sitten menin taas pitkästä aikaa treenikselle ja luukutin 6505:sta oikein olan takaa ja tulin tajuihini taas :)

Niin voihan sitä ostaa uuden nupin ja kaapin mutta ei kannata myydä 6505:sta.. = )
evolution
26.01.2007 08:27:51
onkos kellään kokemusta 6505 nupista peaveyn xxx kaapin kanssa.
HeavyMachinery
26.01.2007 10:47:57

Mites taasen JSX vs 6505 + Hinta olisi aika sama mutta onko JSX samaa räyhää kuin SISOssa ?
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Ronsto
26.01.2007 13:18:12

Mites taasen JSX vs 6505 + Hinta olisi aika sama mutta onko JSX samaa räyhää kuin SISOssa ?

Ei ole kyllä ihan yhtä munakas saundi kuin 5150/6505 nupeissa, mutta ei JSX silti kovin pahasti jalkoihin jää. :)
Steven Seagal
jon1
29.01.2007 11:21:13
En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua, joten jatkan tästä..

Mitä muuta kaappia suosittelisitte kyseisella nupille, kuin sen omaa 6505sta. Musatyyli tulee olemaan raskasta rokkia ja metallia. Hintaa saisi olla 500 euron molemmin puolin, kaappi mieluusti 4x12.
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
maggot
29.01.2007 11:51:07
En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua, joten jatkan tästä..

Mitä muuta kaappia suosittelisitte kyseisella nupille, kuin sen omaa 6505sta. Musatyyli tulee olemaan raskasta rokkia ja metallia. Hintaa saisi olla 500 euron molemmin puolin, kaappi mieluusti 4x12.

Mä olen ajatellut ostaa jossain välissä Marsun 1960 sarjan kaapin oman 6505:sen kaveriksi. Niitä saa käytettynä juuri tuohon 500-600€ pintaan.

Mun mielestä hyvä peruskaappi, ei varmaan paras mutta ei paskinkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)