![]() 20.08.2020 18:22:02 | |
---|---|
Krice: Siihen, että se oli halpispedaali aikoinaan. Teollisesti tuotettu halvempi kaukoidän versio. Japanilla oli nimittäin silloin samanlainen maine kuin nykyisin muilla halvemmilla kaukoidän mailla. Olet varmaan sen verran nuori, että et tiedosta sitä. Silti, laadultaanhan nuo olivat ja ovat parempia kuin nykyiset halpapedaalit, mutta se ei muuta mielikuvaa, joka niillä oli siihen aikaan. Ja tuo mielikuva on ehkä säilynyt osittain tähän päivään asti. Teollisesti tuotettu halvempi kaukoidän versio mistä? Boss on kuitenkin ollut ensimmäisten joukossa tuomassa monia kitaraefektejä pedaalimuotoon kuluttajille. Tuskinpa sinäkään hirveästi olet 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa kitaraefektejä harrastanut, saati sitten tiedostanut mikä maine niillä silloin on ollut? | |
![]() 21.08.2020 05:05:10 | |
Huonosti tuntuu menevän kama kaupaksi. Toki paremmin varmaan menisi, jos myyjät vastaisi viesteihin. 666 ja heviä saatana. | |
![]() 21.08.2020 08:47:21 | |
En ihmettele yhtään jossei myyjä vastaa renkaanpotkijalle. Toimiiko laite on kuultu moneen kertaan. Joko ostat tai et. Luulis laitteen toimivan jos se kerran on kaupan. # mitävieläodotat ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana. | |
![]() 21.08.2020 12:31:07 | |
Käy hakemassa tampooneja kaupasta kun näyttää perse vuotavan. Ihan tässä on laitettu viestiä, että voisin ostaa tämän x vehkeen pois, että miten ja millon onnistuisi kaupat. 666 ja heviä saatana. | |
![]() 21.08.2020 15:16:13 (muokattu 21.08.2020 15:16:51) | |
Little Savage: En ihmettele yhtään jossei myyjä vastaa renkaanpotkijalle. Toimiiko laite on kuultu moneen kertaan. Joko ostat tai et. Luulis laitteen toimivan jos se kerran on kaupan. # mitävieläodotat Se että kysyy onko laite kunnossa on mielestäni sopiva kysymys aina ostettaessa. Näin saadaan kirjallisena, että laite on luvattu toimivaksi. Vieläkin ajankohtaisempi se on esim kitarakaulojen kohdalla kun osassa saattaa olla nauhoissa kulumaa. Toisen mielestä uralla oleva nauha on pilalla ja toisen mielestä se on ihan jees vielä. Itse aina laitan viestissä että olisin ostamassa X tuoteta. Haluaisin vielä varmistaa, että... Samoin jos on jotain tarkentavia kysymyksiä. Näihin mielestäni myyjän olisi hyvä vastata. Jos se myyminen on niin veemäistä puuhaa, niin aina voi laittaa romukoppaan. Joku voisi puhua hyvästä asiakaspalvelusta, mutta mun mielestä se kuuluu tervejärkisen ihmisen perustapoihin #odotanihmisiltänormaaliakäytöstä. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." | |
![]() 21.08.2020 15:35:08 | |
jhlamm: Se että kysyy onko laite kunnossa on mielestäni sopiva kysymys aina ostettaessa. Näin saadaan kirjallisena, että laite on luvattu toimivaksi. Vieläkin ajankohtaisempi se on esim kitarakaulojen kohdalla kun osassa saattaa olla nauhoissa kulumaa. Toisen mielestä uralla oleva nauha on pilalla ja toisen mielestä se on ihan jees vielä. Itse aina laitan viestissä että olisin ostamassa X tuoteta. Haluaisin vielä varmistaa, että... Samoin jos on jotain tarkentavia kysymyksiä. Näihin mielestäni myyjän olisi hyvä vastata. Jos se myyminen on niin veemäistä puuhaa, niin aina voi laittaa romukoppaan. Joku voisi puhua hyvästä asiakaspalvelusta, mutta mun mielestä se kuuluu tervejärkisen ihmisen perustapoihin #odotanihmisiltänormaaliakäytöstä. Juuri näin. Monessa muussakin asiassa kirjallinen kuittaus on se ainoa oikea, asioi sitten vakuutustarkastajan tai vesilaitoksen kanssa... "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska | |
![]() 21.08.2020 19:45:20 | |
jhlamm: Se että kysyy onko laite kunnossa on mielestäni sopiva kysymys aina ostettaessa. Näin saadaan kirjallisena, että laite on luvattu toimivaksi. Jos kyseessä ei ole huijaus niin laite toimii, mutta jos se on huijaus niin kirjallisella "vakuutuksella" ei ole mitään merkitystä. Olisi aika omituista jos joku laittaisi hajonneen laitteen tai soittimen myyntiin, eikä kertoisi siitä mitään. Tosin sitäkin sattuu joskus, mutta se on epärehellistä toimintaa eli ns. huijausta. Oman kokemuksen mukaan aika usein renkaanpotkijat kyselevät kaikenlaista, mutta eivät lopulta osta mitään. Harrastuksensa kullakin, mutta itseäni ainakin hävettäisi tehdä jotakin tuollaista, että vie turhaan aikaa toiselta ihmiseltä ja antaa olettaa, että on ostamassa kun siihen ei ole mitään aikeita. Kasvakaa vähän aikuisemmiksi niin loppuu tuollainen pelehtiminen. Jos ei ole ostoaikeita niin sitten ei lähetetä mitään sekavia viestejä, tuollaisen pitäisi kuulua perustason käyttäytymiseen tässä maassa ja kulttuurissa. Ei tämä ole mikään banaanimaa, jossa ihmiset tekevät mitä sattuu, vaikka siltä se välillä vähän tuntuukin. | |
![]() 21.08.2020 21:05:13 | |
Itse kyselin tässä viikon sisään kaikkea mahdollista kitaran kunnosta, painosta, tasapainosta jne. ja viiden potentiaalisen kitaran listalta tippui ekana pois kaksi sellaista joissa myyjää ei kiinnostanut vastailla riittävällä kärsivällisyydellä tällaiselle renkaanpotikalle. Sitten listalta tippui myyjä joka katosi kesken kaupanteon kuin tuhka tuuleen. Voiton vei lopulta joukon toiseksi kallein kitara, joka sijaitsi n. 2000 km kauempana kuin muut. Hyvää ja asiallista kommunikointia, hienosti vastaili kaikkiin typeriin kysymyksiini ja kuvia tuli kattavasti kaikesta mistä pyysin. Kannattaa tosiaan sivuuttaa tällaiset tyhjän kyselijät, jos haluaa vaikeuttaa oman kitaransa myyntiä. | |
![]() 21.08.2020 21:48:52 | |
Propelihatut Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten | |
![]() 22.08.2020 10:07:51 | |
o0o: Kannattaa tosiaan sivuuttaa tällaiset tyhjän kyselijät Fiksut kysymykset on aiheellisia, jos haluaa tietää jonkun tietyn asian. Toisaalta internetistä löytyy usein helposti esim. tekniset tiedot jostakin tavarasta eli niitä ei tarvitse kysellä myyjältä, se tuntuu varmasti aika turhanpäiväiseltä. | |
![]() 22.08.2020 10:27:20 | |
Itse suosin ensimmäistä yhteydenottoa pikaviestillä. Tällöin on helppo tarkistaa, milloin henkilö on luonut tunnuksensa ja millainen kaupankäyntihistoria hänellä on. Mahdollisesti löytyy muutakin kaupankäynnin kannalta relevanttia tietoa. Parhaimmillaan vastapuolen profiili rohkaisee paljonkin jatkamaan kauppaneuvotteluja, olenpa sitten ostajana tai myyjänä. Joissakin tapauksissa vaikutus voi olla päinvästainenkin, tai ainakin varovaisuutta lisäävä. | |
![]() 22.08.2020 10:30:51 | |
Krice: Fiksut kysymykset on aiheellisia, jos haluaa tietää jonkun tietyn asian. Toisaalta internetistä löytyy usein helposti esim. tekniset tiedot jostakin tavarasta eli niitä ei tarvitse kysellä myyjältä, se tuntuu varmasti aika turhanpäiväiseltä. Joistakin kitaroista tuntuu olevan äärimmäisen vaikeaa selvittää edes internetin syövereistä vaikkapa kaulaprofiilin tietoja tai kitaran painoa. Joillakin merkeillä / joissakin malleissa on muuttunut jotain vaikkapa kesken vuoden. Netistä löytyy sitten epämääräistä tietoa asiasta. Se on kuitenkin pieni vaiva mitata viivottimella vaikkapa satulan leveys tai soittimen paino. Myyjäkin voi sitten päivittää nämä tiedot siihen myynti-ilmoitukseen, niin muiden kyselijliden ei tarvitse kysellä samoja asioita. Eri asia on sitten irrotella mikkejä, että mitkä mallit siellä tasan tarkkaan on. Itsekään en koskaan saanut tietää oliko omassa käytetyssä Gibsonissa burstbucker pro- mikit vai 498 vaimikäsenytoli, kun ei ollut tarvetta käyttää mikkejä koskaan irti. Itse suosittelisin laittamaan ilmoitukseen aina kitaroista perustiedot, kuten skaala, satulan leveys, kaulaprofiili (jos on tiedossa), otelaudan radius. Sillä tavalla turhien kyselyiden määrä vähenee. Toki kaikkea ei voi aina tietää tarkasti, ellei ole ostanut kitaraa uutena ja speksilaput ole mukana. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 22.08.2020 16:09:19 | |
Krice: Fiksut kysymykset on aiheellisia, jos haluaa tietää jonkun tietyn asian. Toisaalta internetistä löytyy usein helposti esim. tekniset tiedot jostakin tavarasta eli niitä ei tarvitse kysellä myyjältä, se tuntuu varmasti aika turhanpäiväiseltä. Kysyin: Onko nauhoissa kulumaa? Onko nauhanpäät terävät? Voitko ottaa lähikuvan pahiten kuluneesta nauhasta? Onko kitarassa isompia naarmuja tai kolhuja? Saisko niistä kuvia? Vastaus: "Nauhat ok ja kitara hyvässä kunnossa". Eikä tullut lisäkuvia. Sori vaan jos mun kysymykset on tyhmiä, mutta tollasilla vastauksilla ei ainakaan mulle saa myytyä mitään. | |
![]() 22.08.2020 16:36:03 | |
o0o: Sori vaan jos mun kysymykset on tyhmiä, mutta tollasilla vastauksilla ei ainakaan mulle saa myytyä mitään. Ei se haittaa, joku ostaa sen kyllä. | |
![]() 22.08.2020 16:42:57 | |
iec: Ostoilmoitukset on aina hankalia. Itsekin olen todennut että ei tahdo toimia kuin harvoin. Useimmiten kukaan ei tarjoa mitään tai sitten tarjotaan aivan mitä sattuu. Omalla kohdalla ostoilmot on toimineet. Niissä erityisesti vaan pitää osata itse speksata hiukan tarkemmin mitä halutaan tai haetaan. Ja toisaalta myös laittaa se ei-lista. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 22.08.2020 17:05:42 | |
Krice: Ei se haittaa, joku ostaa sen kyllä. Ehkäpä se joissain parin huntin squiereissa menee näin mutta kun siirrytään tuonne kalliimpiin, vaikkapa tuhansien eurojen soittimiin, tuntuu ihan luontevalta antaa tarkkoja vastauksia tarkkoihin kysymyksiin. Olen mittaillut kaulojen vahvuuksia tiedusteluihin jne vaikka se vähän työlästä onkin. Ihan mielellään näkee vähän vaivaa jos se kitara on jouten ja siinä on pari tonnia varoja kiinni. Toki jos ei jaksa vaivautua niin jättää sitten vastailematta. Vähän huonon kuvan minun mielestäni myyjä vain antaa itsestään tällä tavalla toimiessaan. Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa | |
![]() 22.08.2020 17:28:30 | |
Krice: Ei se haittaa, joku ostaa sen kyllä. No, kunhan ei tule sitten tähän ketjuun avautumaan jos/kun tavarat ei mene kaupaksi. | |
![]() 23.08.2020 09:08:09 | |
Kaihua: Olen mittaillut kaulojen vahvuuksia tiedusteluihin Kitaralla soitetaan eikä mittailla kaulan vahvuuksia ja kitaran painoa pikkusormi pystyssä. Jos joku kitaran paino on kynnyskysymys niin kannattaa vaihtaa ukuleleen, se ei paina liikaa. Sitä paitsi kitaran painon voi kyllä ennustaa aika hyvin mallista riippuen, jos sitä ei ole tehty jostakin uppotukista vaan normaalista puusta. | |
![]() 23.08.2020 09:13:40 | |
Krice: Kitaralla soitetaan eikä mittailla kaulan vahvuuksia ja kitaran painoa pikkusormi pystyssä. Jos joku kitaran paino on kynnyskysymys niin kannattaa vaihtaa ukuleleen, se ei paina liikaa. Sitä paitsi kitaran painon voi kyllä ennustaa aika hyvin mallista riippuen, jos sitä ei ole tehty jostakin uppotukista vaan normaalista puusta. Mitäs väliä sillä on mistä kukin instrumenttinsa kohdalla välittää? Tai mitä niillä tekee? Vaikka pyörittelis per.. tää on harrastus, joillekin ammatti, mutta aika vähän se kuuluu muille mitä kitaroiltaan haluaa tai niillä tekee. Aivan järjetön asenne. So Nyeo Shi Dae | |
![]() 23.08.2020 10:13:30 (muokattu 23.08.2020 10:14:30) | |
Krice: Kitaralla soitetaan eikä mittailla kaulan vahvuuksia ja kitaran painoa pikkusormi pystyssä. Jos joku kitaran paino on kynnyskysymys niin kannattaa vaihtaa ukuleleen, se ei paina liikaa. Sitä paitsi kitaran painon voi kyllä ennustaa aika hyvin mallista riippuen, jos sitä ei ole tehty jostakin uppotukista vaan normaalista puusta. Oon osittain samaa mieltä. Toki jos soittaa livenä, niin toi paino alkaa olemaan jollekin kynnyskysymys, varsinki jos on selkävaivainen heikko patu/mummo (käykää salilla läskit tekemässä niitä selkälihaksia) :). Toisaalta kaulan mittailua jollain työntömitalla en oo koskaan ymmärtäny. En tiiä miten jollain voi vaikuttaa soittoon niin paljon, jos kaula on vähän erilainen profiililta, se on vähän paksumpi tai ohuempi suuntaan tai toiseen. Itelle on ollu aina ihan sama onkse kaulan profiili soft-v, d, c ja jopa terävä v menee. Suosin noista ite kyllä tota terävää v tai soft-v kaulaa, mut kyllä noilla muillaki soittaa ilosesti ja ei jäis siitä kiinni, että ostaisko kitaran, jos se soi muuten hyvin ja on itelle sellanen soitin ku haluaa. Se on vaa tottumiskysymys ja pidän noiden kaulojen mittailuu aika pikkurilli pystyssä olemisena. Sillon jos soittajalla on todella pieni käsi, eikä vaikka pystyisi soittamaan paksummalla kaulalla kunnolla, niin toki voi määrittää ostaessa, ettei kannata ehkä sitä paksuinta kalikkaa nakata ostokoriin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)