skh 08.02.2025 14:08:31 | |
---|
|
Lilli 08.02.2025 14:32:08 | |
---|
'Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt.' - Gabriel Garcia Marquez |
Räbbänä 10.02.2025 18:51:31 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
fox 10.02.2025 20:20:58 | |
---|
|
Kulkunen 13.02.2025 19:02:57 | |
---|
|
Arbitrator 13.02.2025 21:27:00 (muokattu 13.02.2025 22:50:54) | |
---|
skh: Aaro Ensio Jauho lähestyi numerosta 0403257629. Kuvat Reverbistä. Sama tyyppi soitti äsken minulle. Tarjosi kitaraa, asui yllättäen Oulussa, kun itse asun Porvoossa, eli ei noutomahdollisuutta. Kuvat netistä, löysin noin puolessa minuutissa. |
Lattencia 16.02.2025 13:32:50 (muokattu 16.02.2025 13:48:17) | |
---|
Tässä sama kaveri on yrittänyt myydä jo 2 asiaa mistä olen laittanut osto ilmoa, ekalla kertaa harkitsin ostoa, kun tolla on kumminkin profiili kuva naaman kanssa. Just tuli uutta viestii nupista jota ostan, en tiiä onko kuva reverbistä mutta ainakin toiminta video löytyi youtubesta, sama video jolla mua yrittettiin edelliskertana huijata XDDDD Numero siis +358 40 6816446 Olkaa varuilla. Kulkee "Timo" nimellä. Ps. tässä kohtaa alan harkitsemaan ylipäätänsä muusikoiden netin torin hyödyllisyyttä, siis mul on tainnut kerran onnistua kaupat, ja huijaus yhteydenottoja on ollut jo monia...... Torissa (sovellus) Menny aina kaikki mainiosti. The best of us all. |
Gary the pine 16.02.2025 14:21:48 | |
---|
Lattencia: Ps. tässä kohtaa alan harkitsemaan ylipäätänsä muusikoiden netin torin hyödyllisyyttä, siis mul on tainnut kerran onnistua kaupat, ja huijaus yhteydenottoja on ollut jo monia...... Torissa (sovellus) Menny aina kaikki mainiosti. Kyllä täällä uskaltaa kauppaa tehdä kun vähän käyttää järkeään, operoi ennestään tuttujen nimimerkkien kanssa tai minimissään semmosten, jotka edes silloin tällöin jotain kirjoittelevat. Ainoa kusetus mikä mulle on onnistuttu tekasemaan, oli kahdenkympin chromecast tori.fi-alustalla, sitä en jaksanut Kotkasta lähteä kaivelemaan kenenkään nenästä. Tulin, näin, paskoin housuun. |
msalama 16.02.2025 15:04:15 | |
---|
Ostot joko F2F käteisellä, tai ennakkomaksulla ihmiseltä joka on aikaisemmalla toiminnallaan ja saamillaan referensseillä osoittanut itsensä luotettavaksi, ja samoin myynnit vain käteisellä tai tiliennakolla ja nekin vain kasvokkain. Aika vaikeaa joutua huijatuksi, jos toimii näin ja vain näin. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Lattencia 16.02.2025 15:54:28 | |
---|
msalama: Ostot joko F2F käteisellä, tai ennakkomaksulla ihmiseltä joka on aikaisemmalla toiminnallaan ja saamillaan referensseillä osoittanut itsensä luotettavaksi, ja samoin myynnit vain käteisellä tai tiliennakolla ja nekin vain kasvokkain. Aika vaikeaa joutua huijatuksi, jos toimii näin ja vain näin. ja tuo samalla leikkaa puolet kaupoista kun puolet tuotteista on jossain nuorgamissa. The best of us all. |
mpekkanen 16.02.2025 16:02:05 | |
---|
msalama: Ostot joko F2F käteisellä, tai ennakkomaksulla ihmiseltä joka on aikaisemmalla toiminnallaan ja saamillaan referensseillä osoittanut itsensä luotettavaksi, ja samoin myynnit vain käteisellä tai tiliennakolla ja nekin vain kasvokkain. Aika vaikeaa joutua huijatuksi, jos toimii näin ja vain näin. Tuohon on lisättävä, ettei aina F2F kaupoissakaan voi olla kaikesta varmaa. Esim kitaraan on voitu vaihtaa mikit sellaiseksi, jotka ei ole ne mitä myyjä ilmoittaa. Harvemmin kauppatilanteessa aletaan purkamaan soittimia ja tavaroita. Mutta on ne F2F kaupat toki kaikista riskittömät, vaikka ei täysin huijausvarma ole sekään. |
Twinkle 17.02.2025 11:00:20 | |
---|
mpekkanen: Tuohon on lisättävä, ettei aina F2F kaupoissakaan voi olla kaikesta varmaa. Esim kitaraan on voitu vaihtaa mikit sellaiseksi, jotka ei ole ne mitä myyjä ilmoittaa. Harvemmin kauppatilanteessa aletaan purkamaan soittimia ja tavaroita. Mutta on ne F2F kaupat toki kaikista riskittömät, vaikka ei täysin huijausvarma ole sekään. joo, siis se on ihan totta että F2F kaupat ei nekään ole aina välttämättä ole sellaisia mistä selviää kuivin jaloin, kaikennäköisiä piilovikoja on tullut nähtyä, osa varmaan ihan tietoisia ja osa sitten varmaan myös vahinkoja. Näissä tämmöisissä voi menettää kymppejä tai satasia helposti. Niitä voi tottakai lähteä oikeusteitsekin ratkomaan jos puhumalla ei selvitä, mutta siinä on oma hommansa ja se voi koitua kalliiksi lopulta sekin. |
WanhaWetäjä 17.02.2025 11:50:08 | |
---|
Twinkle: joo, siis se on ihan totta että F2F kaupat ei nekään ole aina välttämättä ole sellaisia mistä selviää kuivin jaloin, kaikennäköisiä piilovikoja on tullut nähtyä, osa varmaan ihan tietoisia ja osa sitten varmaan myös vahinkoja. Näissä tämmöisissä voi menettää kymppejä tai satasia helposti. Niitä voi tottakai lähteä oikeusteitsekin ratkomaan jos puhumalla ei selvitä, mutta siinä on oma hommansa ja se voi koitua kalliiksi lopulta sekin. Piileviä vikoja on joskus mahdotonta tietää, ite myin joskus melko uuden Helixin jossa yksi monitoimisista jalkakytkimistä ei toiminut aina kunnolla. Itse en moista havainnut koska en tarvinnut juuri sitä kytkintä oikeastaan ollenkaan. Ostaja kävi hakemassa laitteen ja kaikki toiminnot testattiin ja toimiviksi todettiin joten kaupat tehtiin. Samana iltana kaveri soitti tästä viasta ja vaati 200€:n alennusta koska sen verran tuon kytkimen uusiminen tulisi maksamaan. Hän lähetti myös videon jossa tuo vika todettiin hyvinkin perusteellisesti ja selkeästi esitettynä. En nikotellut asiasta vaan maksoin tuon koska video näytti aidolta kuin myös ostaja vaikutti ihan normaalilta ja fiksulta nuorehkolta mieheltä ja tuli kaupantekoon melko kaukaa. Mutta...vaikka miten tuntuisi että homma on ok niin aina jää pieni epäilys ihmisten rehellisyydestä, kyllähän tässä ja vastaavissa tapauksissa olisi kusetuksen paikka jos vaan pokeria löytyy. Mä olen tehnyt aika monia face to face kauppoja mm keikkareissuilla ja kotona, tämä on ollut ainoa joka jätti minimaalisen mahdollisuuden kusetuksesta. Toki olisihan ostajakin voinut väittää että yritin kusettaa myymällä ylihintaan lievästi viallisen laitteen. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Pauli Lappalainen 17.02.2025 12:01:22 | |
---|
Itse olen myynyt jonkin verran romujani ehdolla: Lähetän vimpaimen, testaa että toimii niinkuin on sovittu ja maksa sitten. Kerran on käynyt niin, että vehje ei ole ollut sellaisessa kunnossa kuin sovittiin, oma moka kun en itse testannut kunnolla. Siitäkin sovittiin hyvässä suvussa. |
Henri Henri Olavi 17.02.2025 12:04:00 | |
---|
Pauli Lappalainen: Itse olen myynyt jonkin verran romujani ehdolla: Lähetän vimpaimen, testaa että toimii niinkuin on sovittu ja maksa sitten. Kerran on käynyt niin, että vehje ei ole ollut sellaisessa kunnossa kuin sovittiin, oma moka kun en itse testannut kunnolla. Siitäkin sovittiin hyvässä suvussa. Ihailtavan luottavaista toimintaa, arvostan suuresti! Itselläni ei ainakaan tulisi mieleenkään jättää maksamatta. Olen itsekin kerran tai kaksi myynyt jotain tällä tavalla, ja ostanut jokusen kerran näin. "Jos tahto on vapaa, voiko se olla sinun?" -Mirkka Rekola |
Kontiak 17.02.2025 12:30:27 | |
---|
Twinkle: joo, siis se on ihan totta että F2F kaupat ei nekään ole aina välttämättä ole sellaisia mistä selviää kuivin jaloin, kaikennäköisiä piilovikoja on tullut nähtyä, osa varmaan ihan tietoisia ja osa sitten varmaan myös vahinkoja. Näissä tämmöisissä voi menettää kymppejä tai satasia helposti. Vedonlyönnin puolella: "Aloittelevankin vedonlyönnin harrastajan kannattaa eristää käytettävissä olevista varoistaan erillinen pelikassa, josta hän tekee vetonsa. Pelikassa on rahamäärä, joka on varattu kokonaisuudessaan pelisijoitustoimintaan. Vedonlyöntiin käytetyt rahat eivät saa olla poissa normaaliin elämiseen kuluvista menoista, joten pelikassan tulee olla sellainen summa, joka ei aiheuta henkilölle vaikeuksia suoriutua normaaleista elämiskuluistaan. Mahdollinen tappioputkikaan ei näin vie varoja normaalista jokapäiväisestä kulutuksesta." https://esbc.fi/articles/info/pelikassa/ "P.S. Loppuun vielä haluamme tähdentää, että urheiluvedonlyönti on aina riskisijoittamista. Aiempi menestys ei ole tae tulevasta. Pelin kohteena oleva urheilu, siitä vetoa lyövät markkinavoimat ja jopa pelaaja itse on jatkuvassa muutostilassa. Edut tulevat ja menevät, mutta riski säilyy. Järkipelaaminenkin saattaa aiheuttaa riippuvuutta ja sen seurauksena rahallisia, ajankäytöllisiä ja itsetunnollisia menetyksiä. Pelaa vain summilla, jotka voit hymyillen hävitä." https://esbc.fi/articles/info/pelis … oittaminen-ja-korkoa-korolle-ilmio/ "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
biblo 17.02.2025 14:06:42 | |
---|
shcircus: 0406816446 Timo Autti, myös koittaa täälä huijailla. Löytyy esim. tuolta https://www.kukasoitti.fi/numero/0406816446 Edelleen aktiivinen. Tarjosi SQ-1:sta muutaman hetken myynti-ilmon teon jälkeen melkoisen huokealla. Pyysin laittamaan postiennakolla avausmahdollisuuden kera. Tämän jälkeen kuitenkin pyysi 7,90€ posteihin ja kerroin että saat rahat kun tuote on hyväksytysti täällä, ei vastausta. Tarjosin myös noutoa sekä pyysin paperilappukuvaa korgin kanssa jotta kaupankäynti voisi jatkua mutta ei vastausta. |
msalama 17.02.2025 14:21:33 | |
---|
samalla leikkaa puolet kaupoista Haittaa jos on haitatakseen, mua ei, sitten ollaan ilman ja odotellaan että natsaa. Mutta joo, niinhän se kyllä tietenkin tekee. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
msalama 17.02.2025 14:25:32 | |
---|
Ja joo, kuten Pekkanen tuolla sanoi, niin eivät ne lärvistä lärviin-kaupatkaan tietenkään täysin riskittömiä ole, koska riskitöntä ei lie mikään. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
He_ge 17.02.2025 14:45:49 | |
---|
Timo Akseli Autti 040 681 6446 (Oulu) sai meikäläiseltä huijattua. Oli mun eka mihin jouduin. Kyse ei ollut onneks kun satasesta, mutta ärsyttää elättää tollasta kyrvänsyylää. Pedaalista olin tehny ostoilmotuksen ja Timo laitto whatsapilla kuvan pedaalista. Pistin kuvan googleen eikä vastaavia kuvia löytynyt. Pedaali oli myös kuvassa hyvinkin pölyinen. Kaikki siis vaikutti ihan hyvältä. Nyt viikkoa myöhemmin ihmettelin missä pedaali viipyy ja pistin Timon nimen sukunimen kera googleen ja siitähän sitten tajusin. Rikosilmotus on tehty. Toivottavasti kaikki muutkin kyseisen kaverin huijauksiin menneet jaksaa tehdä rikosilmotuksen. Rupee varmasti jossain välissä kyse olemaan tuhansista euroista yhteensä ja tyyppi ei edes yritä piilotella itteään. Tästä lähtien pitää googlettaa nimi ja puhelinnumero ennenkuin laittaa rahoja eteenpäin. |