Tiistaina 20:10:33 (muokattu eilen 22:25:36) | |
|---|---|
Kramer Nightswan Tonefestissä 5180€. Tämän vuosituhannen alussa möin täysin vastaavalla värityksellä olevan 3000 markalla. Kitarassa on 24,75 skaala ja kaula on todella kapea ja ainakin minulle liian ohut. Aika kova hintapyyntö, kun on lisätty tonepotikka ja alkuperäinen mikki vaihdettu. Ei ole minusta mitenkään viiden tonnin kitara. https://www.tonefestguitargallery.c … cts/kramer-nightswan-lightning-1989 | |
Tiistaina 20:14:56 | |
The Jack: kitara on malliltaan erittäin poikkeuksellinen, mutta Musta tuntuu, että mä olen nähnyt tuon hirvityksen jollain Kaivarin keikalla aikanaan. Olisikohan Leningrad Cowboysin kitaristi, kuka mahtoi silloin ollakaan, vetänyt tuolla biisin tai pari? No en ole varma, mutta jotain ihme kelloja tuo soittaa. Mutta joo, 2500€ kuulostaa aika ronskilta vaikka kiistämättä uniikki vehje onkin. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ | |
Keskiviikkona 09:49:15 | |
No ei ehkä kuulu ihan suoraan aiheeseen, mutta tässä kuitenkin terve muistutus niille jotka kuvittelevat että vintagekaman arvo voi vain kasvaa. Jenkit ovat isoin markkina ja tuo Eric Ernest-heppu mm. Bursteihin erikoistunut ammattidiileri, ja katsokaapas piruuttanne hänen kommentointinsa nykytilanteesta eräiden juuri pidettyjen sikäläisten isojen messujen jälkeen: https://www.thegearpage.net/board/i … s/anyone-go-to-the-tx-show.2714655/ Eli varautukaa markkinaheilahteluun jos ostatte vanhoja musakamoja, koska niihin pätevät aivan samat säännöt kuin muuhunkin sijoittamiseen. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ | |
Torstaina 15:27:23 | |
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2039467 Enemmänkin päätön ilmoitus. Laitoin viestiä, että näyttäisi olevan ekan vuoden Charvel Model 6 Kahlerilla. Laitatko lisää tuosta tietoa ja mitäs se maksaa? Vastaus oli: " jopa 200€ halvempi kuin se ainoa reverbissä". Ja siinä kaikki, ei nimeä, ei numeroa ei mitään. Aika mahdoton tollaisen kanssa kauppaa tehdä. | |
Torstaina 15:39:32 | |
Pienellä salapoliisintyöllä vaikuttaisi siltä, että on 3000 € vaille tuosta kepistä. Aika optimistinen näkemys, jos pitää paikkansa. | |
Torstaina 15:49:32 | |
Antti1: Pienellä salapoliisintyöllä vaikuttaisi siltä, että on 3000 € vaille tuosta kepistä. Aika optimistinen näkemys, jos pitää paikkansa. Mint kuntoisesta voisi noin 1500€ miettiä suomen markkinoilla, ehkä. Mutta ei tuollaisen tyypin keskustelu paljon etene. Vaikea vaan ymmärtää miksi vaivautua rustaamaan edes ilmoitusta jos ei ole minkäänlaista ulosantia. | |
Torstaina 18:24:07 | |
No johan on Model 6:set hinnoissaan. Juuri muutama kuukausi sitten meni Savonlinnan soitinkulmasta Model 5:nen muistaakseni jollain 700 eurolla ja nelonen noin satasen halvemmalla. Erittäin hyväkuntoisiltakin näyttivät. | |
Torstaina 19:53:02 | |
empires: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2039467 Enemmänkin päätön ilmoitus. Laitoin viestiä, että näyttäisi olevan ekan vuoden Charvel Model 6 Kahlerilla. Laitatko lisää tuosta tietoa ja mitäs se maksaa? Vastaus oli: " jopa 200€ halvempi kuin se ainoa reverbissä". Ja siinä kaikki, ei nimeä, ei numeroa ei mitään. Aika mahdoton tollaisen kanssa kauppaa tehdä. Tämähän ilmestyi torille ensimmäisen kerran jo useampia kuukausia sitten. Ilmoituksen... erikoista tyyliä ihmeteltiin jo silloin. No love for killer babies | |
Eilen 08:33:23 | |
Edelliset kommentit hyvin osuvia: useimmilla merkeillä parasta on käyttöarvo. Keväällä tori.fistä ostin Kramer Focus2000 (1982-83) 320€ hintaan ja siihen jatkoksi Lockmeister Thomannilta. On osineen, tarvikkeineen n.600 kokonaishinta mutta iästä huolimatta ei sen suurempi myyntiarvo jatkossakaan. Charvelit ja Jacksonit jatkoivat siitä mihin Kramer jäi mutta silti niitä arvostetaan paremmin. Monessa tapauksessa ihan aiheellisesti, 85 jälkeen Kramer retkahti ihme vipusysteemeihin ja budjettinimikkeisiin. | |
Eilen 17:13:26 | |
mpekkanen: Kramer Nightswan Tonefestissä 5180€. Tämän vuosituhannen alussa möin täysin vastaavalla värityksellä olevan 3000 markalla. Kitarassa on 24,75 skaala ja kaula on todella kapea ja ainakin minulla liian ohut. Aika kova hintapyyntö, kun on lisätty tonepotikka ja alkuperäinen mikki vaihdettu. Ei ole minusta mitenkään viiden tonnin kitara. https://www.tonefestguitargallery.c … cts/kramer-nightswan-lightning-1989 Kalliita vehkeitä noi kasarin Nightswanit on. Omasta mielestä yksi hienompia skeboja mitä on. En nyt ole hintatasoja seurannut mutta olettaisin että alle 3 tonnin ei lähde. Ymmärrän vitutuksen jos möit 3000 markalla. | |
Eilen 17:29:20 | |
mpekkanen: Kramer Nightswan Tonefestissä 5180€. Tämän vuosituhannen alussa möin täysin vastaavalla värityksellä olevan 3000 markalla. Kitarassa on 24,75 skaala ja kaula on todella kapea ja ainakin minulla liian ohut. Aika kova hintapyyntö, kun on lisätty tonepotikka ja alkuperäinen mikki vaihdettu. Ei ole minusta mitenkään viiden tonnin kitara. https://www.tonefestguitargallery.c … cts/kramer-nightswan-lightning-1989 Mää taas ostin torilta joskus 4-5 vuotta sitten Kramerin 80-luvun Custom I American 600 eurolla (lukee lavassa, en muista tarkkaa mallia, ESP Horisonia vastaava keihäs). Tuota oli modattu eli slanted sinkku kaulamikin tilalle oli vaihdettu humppari (joku DiMarzion perus). Kaulan tausta oli hiottu maalit pois ja lakat päälle. Mikin kolon jyrsintä oli tehty tyyliin "antaa oravan jyrsiä siihen kolo". Vein Leppävuorelle trimmaukseen. Sähköt meni uusiksi eli 80-luvun sähköt olivat heikossa hapessa. Mikin kolo siistittiin mutta ei tullut ihan ammattilaistasoinen lähtökohdan huomioon ottaen mutta toisaalta ei näy ulospäin mitenkään. Kullattuun tallaan vaihdoin floyd rose original osia kun olivat kuluneet. Hemmetin hyvä kitara tuohon rahaan. Itellä ei olisi pokkaa noin arvokasta kitaraa ruveta tuolla tavoin törkeästi jyrsimään. Mutta joo, pito pelihän tuommoinen on eli hemmetin hyvä keihäs. Players condition vai miten se sanonta meni? Ehken 5000 euroa lähtis tuosta pyytämään mutta mitäpä sitä hyvää myymään. | |
Eilen 22:47:54 | |
crockett: Kalliita vehkeitä noi kasarin Nightswanit on. Omasta mielestä yksi hienompia skeboja mitä on. En nyt ole hintatasoja seurannut mutta olettaisin että alle 3 tonnin ei lähde. Ymmärrän vitutuksen jos möit 3000 markalla. On mulla ollut muitakin kasarin usa Kramereita ja ei niiden hävittäminen ole haitannut ollenkaan. Ihan hyviä kitaroita silloin aikanaan, mutta elämä menee eteenpäin ja mieltymykset muuttuu, enkä niitä enää soittimena kaipaa. Mutta kyllä tuo Nightswan on aika ylihintainen kun ei ole edes originaali kuosissa. Tuolla Tonefestissä on muitakin kasarin usa Kramereita ja niiden hinta on alle kolme tonnia, vaikka siellä on paljon harvinaisempiakin malleja kuin tämä Nightswan. Minusta tuossa on yli puolet liikaa hintaa ja itse näen tuon korkeintaan 2500€ kitarana. Tuo Nightswan ei edes ole loppupeleissä kovinkaan harvinainen. Noita on myyty suomessakin kymmenittäin, vaikka kaikki ei tietysti ollut tuolla salama grafiikalla. | |
Tänään 10:31:28 | |
mpekkanen: On mulla ollut muitakin kasarin usa Kramereita ja ei niiden hävittäminen ole haitannut ollenkaan. Ihan hyviä kitaroita silloin aikanaan, mutta elämä menee eteenpäin ja mieltymykset muuttuu, enkä niitä enää soittimena kaipaa. Mutta kyllä tuo Nightswan on aika ylihintainen kun ei ole edes originaali kuosissa. Tuolla Tonefestissä on muitakin kasarin usa Kramereita ja niiden hinta on alle kolme tonnia, vaikka siellä on paljon harvinaisempiakin malleja kuin tämä Nightswan. Minusta tuossa on yli puolet liikaa hintaa ja itse näen tuon korkeintaan 2500€ kitarana. Tuo Nightswan ei edes ole loppupeleissä kovinkaan harvinainen. Noita on myyty suomessakin kymmenittäin, vaikka kaikki ei tietysti ollut tuolla salama grafiikalla. Joo jos Kramer ei miellytä niin kiertoon vaan silloin, ei ne kaikille sovi. 2500 euroa vois hyvinkin olla tuon Nightswanin realistinen myyntihinta millä se menis kaupaksi. Mutta voihan sitä koittaa 5000 euroa pyytää. | |
Tänään 11:59:43 | |
Mietin näitä "turvonneita" hintoja kitarakamoissa, että mitä se oikeastaan tarkoittaa kun jokainenhan voi pyytää kamoistaan mitä haluaa ja ostaja voi vain jättää sen ostamatta jos ei tykkää hinnasta. Niin heräsi kysymys, että miksi siitä pitää keskustella tai miksi se herättää niin paljon tunteita, jos jokin myytävä artikkeli on omasta mielestä "liian" kallis? miksi korkeaksi koettu hintapyynti sapettaa niin paljon joitakuita, että ihan pitää tulla foorumille sitä poraamaan? kun täällähän myyjät loistavat poissaolollaan ja esiintyvät vain linkkien takana "kohtuuttomien" hintapyyntiensä kanssa. Me jokainenhan toki vertailemme hintoja saatavilla olevien ostopaikkojen perusteella aina jos olemme aikeissa hankkia jotakin. En minä ainakaan koe kostuvani juuri mitään siitä tiedosta mikä jonkun mielestä kallista tai halpaa. Ehkä semmoisessa tilanteessa voisi olla hyvä keskustella vertaisryhmän kanssa kun on ostamassa jotakin, jolle ei ole markkinoita ja myytävä tuote on vähän niinkuin ainoa laatuaan, niin silloin ei oikein verrokkeja löydy eikä markkina pääse hintaan vaikuttamaan. Silloin voisi olla hyvä vähän vertailla mielipiteitä mahdollisesta kustannuksesta. Juu ja kyllä minä tiedän, että ei ole mikään pakko tällä foorumilla tai tässä ketjussa roikkua. Kunhan vaan mietin ja haluan ymmärtää, että mistä se tarve kommentoida pyyntihintoja nousee. Sehän on psykologinen, siitä kai olemme yhtä mieltä. | |
Tänään 12:05:50 (muokattu tänään 12:06:24) | |
^ julkisen hinnan pitäisi kestää julkinen keskustelukin. Onhan täällä ollut näitä, että myydään väärää mallia yms. Aloittelijat - ja miksei kokeneetkin - voi mennä helposti vipuun. Juuri äsken tuli ilmo vastaan: https://www.facebook.com/marketplac … item/1309377247163274/?ref=newsfeed "Made in Finland". Ei toki edes kallis noilla mikeillä ja hienoilla puilla sinänsä, mutta käsittääkseni nimimerkin joppejoo kokoama (tai viimeistelemä), mutta ei kyllä tässä maassa tehty. Saa toki korjata jos olen väärässä. | |
Tänään 12:11:26 | |
hallu: Mietin näitä "turvonneita" hintoja kitarakamoissa, että mitä se oikeastaan tarkoittaa kun jokainenhan voi pyytää kamoistaan mitä haluaa ja ostaja voi vain jättää sen ostamatta jos ei tykkää hinnasta. Niin heräsi kysymys, että miksi siitä pitää keskustella tai miksi se herättää niin paljon tunteita, jos jokin myytävä artikkeli on omasta mielestä "liian" kallis? miksi korkeaksi koettu hintapyynti sapettaa niin paljon joitakuita, että ihan pitää tulla foorumille sitä poraamaan? kun täällähän myyjät loistavat poissaolollaan ja esiintyvät vain linkkien takana "kohtuuttomien" hintapyyntiensä kanssa. Me jokainenhan toki vertailemme hintoja saatavilla olevien ostopaikkojen perusteella aina jos olemme aikeissa hankkia jotakin. En minä ainakaan koe kostuvani juuri mitään siitä tiedosta mikä jonkun mielestä kallista tai halpaa. Ehkä semmoisessa tilanteessa voisi olla hyvä keskustella vertaisryhmän kanssa kun on ostamassa jotakin, jolle ei ole markkinoita ja myytävä tuote on vähän niinkuin ainoa laatuaan, niin silloin ei oikein verrokkeja löydy eikä markkina pääse hintaan vaikuttamaan. Silloin voisi olla hyvä vähän vertailla mielipiteitä mahdollisesta kustannuksesta. Juu ja kyllä minä tiedän, että ei ole mikään pakko tällä foorumilla tai tässä ketjussa roikkua. Kunhan vaan mietin ja haluan ymmärtää, että mistä se tarve kommentoida pyyntihintoja nousee. Sehän on psykologinen, siitä kai olemme yhtä mieltä. No niin ja heti kun olin tuon äskeisen kirjoittanut juolahti mieleeni, että mistä ne "turvonneet" hintapyynnit sitten tulee? siis, että joku yrittää saada tuotteestaan selvästi kohtuuttoman hinnan, niin minkälaiseen analyysiin se sitten perustuu? kun internetissä jokainen voi sen markkinahinnan tarkistaa, niin oikeastihan hinta asettuu aika armotta tiettyyn haarukkaan riippumatta siitä kuinka arvokkaana itse tuotettamme pidämme. Ymmärrän, että pyyntihinta asettaa mahdolliselle transaktiolle katon. Eli se hintapyynti on maksimi mitä tuotteesta edes voi saada ja siksi pyyntihintaa ei välttämättä kannata hilata liian alas. Mutta toisaalta tinkiminen ei ole pakollista eli voihan sen pyynnin laittaa suoraan markkinan mukaiseksi ja sitten vain pysytellä siinä. Itse kun en varsinaisesti myy mitään, niin myyminen on vähän niinkö kierrättämistä ja jos jotakin myyn niin myyn itselleni tarpeetonta jolloin se tavara on vähän niinkuin "hylätty" minun täytyy tunnetasolla irrottautua siitä voidakseni myydä sen ja sen vuoksi minulla on taipumus myydä selvästi liian halvalla, jopa niin että muutamaa myyntiä on pitänyt jälkeenpäin jopa vähän katua, koska ymmrätää että siitä olisi saanut paremmankin hinnan. Niin olisiko turvonneen hintapyynnin takana jotenkin väärä ajoitus, että yrittää myydä sellaista mistä ei oikeastaan olisikaan vielä valmis luopumaan ja hinta asettuu siksi liian korkeaksi. Tämä ajatus juolahti mieleeni kun leikittelin ajatuksella, että ottaisin tuosta omasta kamakasasta jonkun tuotteen randomisti ja pistäisi torille, niin minkälaisen hintalapun sille laittaisi. Mun pyynnit olisi ehdottomasti liian korkeita ja päätyisin pyynteineni tähän ketjuun väistämättä, koska se hinta millä olisin tavarasta valmis luopumaan olisi niin korkea ettei minun tarvitsisi luopua siitä. | |
Tänään 14:58:29 | |
hallu: Mietin näitä "turvonneita" hintoja kitarakamoissa, että mitä se oikeastaan tarkoittaa kun jokainenhan voi pyytää kamoistaan mitä haluaa ja ostaja voi vain jättää sen ostamatta jos ei tykkää hinnasta. Niin heräsi kysymys, että miksi siitä pitää keskustella tai miksi se herättää niin paljon tunteita, jos jokin myytävä artikkeli on omasta mielestä "liian" kallis? miksi korkeaksi koettu hintapyynti sapettaa niin paljon joitakuita, että ihan pitää tulla foorumille sitä poraamaan? kun täällähän myyjät loistavat poissaolollaan ja esiintyvät vain linkkien takana "kohtuuttomien" hintapyyntiensä kanssa. Me jokainenhan toki vertailemme hintoja saatavilla olevien ostopaikkojen perusteella aina jos olemme aikeissa hankkia jotakin. En minä ainakaan koe kostuvani juuri mitään siitä tiedosta mikä jonkun mielestä kallista tai halpaa. Ehkä semmoisessa tilanteessa voisi olla hyvä keskustella vertaisryhmän kanssa kun on ostamassa jotakin, jolle ei ole markkinoita ja myytävä tuote on vähän niinkuin ainoa laatuaan, niin silloin ei oikein verrokkeja löydy eikä markkina pääse hintaan vaikuttamaan. Silloin voisi olla hyvä vähän vertailla mielipiteitä mahdollisesta kustannuksesta. Juu ja kyllä minä tiedän, että ei ole mikään pakko tällä foorumilla tai tässä ketjussa roikkua. Kunhan vaan mietin ja haluan ymmärtää, että mistä se tarve kommentoida pyyntihintoja nousee. Sehän on psykologinen, siitä kai olemme yhtä mieltä. Ymmärrän kirjoituksen, ja: Minusta kitaraa ei voi verrata normaaliin kulutus- tai investointi hyödykkeeseen, koska: Kitara on se fyysinen laite millä taiteilija saa luomistyönsä ulos kuultavaksi: Jo jollakin "turvonneet hinnan" laitteella saa tekijä enemmän/parempaa luomistyötä ulos, onko se väärin. Ei tietenkään. | |
Tänään 15:12:41 | |
jakil: Ymmärrän kirjoituksen, ja: Minusta kitaraa ei voi verrata normaaliin kulutus- tai investointi hyödykkeeseen, koska: Kitara on se fyysinen laite millä taiteilija saa luomistyönsä ulos kuultavaksi: Jo jollakin "turvonneet hinnan" laitteella saa tekijä enemmän/parempaa luomistyötä ulos, onko se väärin. Ei tietenkään. Hinta, jolla kauppa syntyy, on sillä hetkellä oikea. Myyjä voi turvottaa tai halpuuttaa ihan mielensä mukaan. Turha sitä on valittaa, jos pinkka ei riitä. Harvemmin sitäkään itketään, jos halvalla saa. | |
Tänään 16:01:00 | |
Tympee Huttunen: julkisen hinnan pitäisi kestää julkinen keskustelukin Korjaisin tuota sen verran että julkisen hinnan PITÄÄ kestää julkinen keskustelu, eli konditionaali pois. Ja jos ihmiset haluavat hinnoista keskustella, niin myyjän on se vain siedettävä. Minä kannatan tätä keskustelua mm. vasta-alkajien sivistämiseksi, he kun eivät välttämättä muuten tiedä mikä minkäkin oikea arvo on. Eli on tästä ihan oikeasti yleisempääkin hyötyä, oli itse kunkin motiivi omalle keskustelulleen sitten mikä hyvänsä. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ | |
Tänään 16:32:57 | |
Moi. hallu: Mietin näitä "turvonneita" hintoja kitarakamoissa, että mitä se oikeastaan tarkoittaa kun jokainenhan voi pyytää kamoistaan mitä haluaa ja ostaja voi vain jättää sen ostamatta jos ei tykkää hinnasta. :D Hyvä kysymys, etenkin kun alkuperäisestä otsikosta tähän vol. 7:aan sattui yksi kolmesta sanasta oikein. Tai ainakin alkuperäisen ajatuksen mukaiseksi. Tässähän kait pitäisi keskustella turvonneista hinnoista joita on tullut maksaneeksi jostain tietystä laitteesta. hallu: Niin heräsi kysymys, että miksi siitä pitää keskustella tai miksi se herättää niin paljon tunteita, jos jokin myytävä artikkeli on omasta mielestä "liian" kallis? miksi korkeaksi koettu hintapyynti sapettaa niin paljon joitakuita, että ihan pitää tulla foorumille sitä poraamaan? Ihan linjassahan tämä on näiden äänekkäimpien taivastelijoiden muiten tekstien kanssa, etkä varmaan voi kiistää tiettyä perverssiä viihdearvoa jota ainakin itsessä nuo köyhien ulinat aiheuttavat. hallu: Me jokainenhan toki vertailemme hintoja saatavilla olevien ostopaikkojen perusteella aina jos olemme aikeissa hankkia jotakin. En minä ainakaan koe kostuvani juuri mitään siitä tiedosta mikä jonkun mielestä kallista tai halpaa. Mutta onhan nyt päästy kuvitteellisesta mnet-referenssistä jonka jokin tavara on joskus jossain ehkä maksanut, siihen millä itse on tullut joskus tietämättömyyttään tai näköalattomuuttaan mennyt jostain kikareesta luopumaan. Kehitystä ehkä jollain tapaa siis? :D hallu: Juu ja kyllä minä tiedän, että ei ole mikään pakko tällä foorumilla tai tässä ketjussa roikkua. Kunhan vaan mietin ja haluan ymmärtää, että mistä se tarve kommentoida pyyntihintoja nousee. Sehän on psykologinen, siitä kai olemme yhtä mieltä. Jos multa kysytään niin vastasit itse kysymykseesi, psykologiaahan se, haetaan vertaistukea kun kaikki on mukamas niiiin kallista. Saman psykologian toispuolta edustanemme me jotka jatkuvan uusien viestien virran hoksatessamme -tai muuten vaan- haluamme tietää mikä nyt juuri tällä hetkellä on niin erityisen turvonnutta että viestiä pukkaa tavallista taajempaan. T:Samuli | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)