Aihe: Muusikoiden.netin keskustelujen taso
1 2 3 4 532 33 34 35 36 37
speedyclarke
13.01.2017 13:39:16
Olisi sitä sitten kuinka meditaatiopäissään tahansa, niin silti on paska keli, vaikka aurinko paistaisi... Vittu.
HÄMYT JORAA....
BugBadWolf
13.01.2017 13:49:11
Laulava Kylätohtori: Tarttis olla ensin jotain, mitä parantaa...

Näyttää siltä, että hoksasin ongelman...

Oletko pannut merkille, että politiikassa sanat ja teot eivät aina vastaa toisiaan? Mietin tässä vain, että meinaatko hakea ministerinpaikkaa persuna, vai tekeekö mieli kepulimpaan porukkaan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Jucciz
13.01.2017 13:51:46
varpio: No sehän on hyvä sitten. Ei kai sitä tarvitsekaan kiinnostua muista kuin omista henkilökohtaisista asioista.

Malliesimerkki siitä, miten pitkä matka lukutaidosta voikaan olla sisälukutaitoon.
Laulava Kylätohtori
13.01.2017 16:27:41
BugBadWolf: Näyttää siltä, että hoksasin ongelman...

Oletko pannut merkille, että politiikassa sanat ja teot eivät aina vastaa toisiaan? Mietin tässä vain, että meinaatko hakea ministerinpaikkaa persuna, vai tekeekö mieli kepulimpaan porukkaan.

Kaikki ei ole aina sitä, miltä ne näyttää...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
BugBadWolf
13.01.2017 16:28:30
Laulava Kylätohtori: Kaikki ei ole aina sitä, miltä ne näyttää...

Yritätkö nyt väitää että et muka olekaan rumilus?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
13.01.2017 18:33:22
Miksi tämäkin juttu pessimismistä ja optimismistä pitää kärjistää ääripäihinsä? äärimmäistä on ajatella, että pessimisti on pelkuri joka ei uskalla toivoa. Yhtä äärimmäistä on ajatella, että optimisti on todellisuudentajua vailla oleva tollo, joka näkee valoa siellä missä sitä ei ole, mutta on vain niin jääräpäisen agressiivinen että kieltää sen. Harhainen hullu vai pelkuri.... siinäkö vaihtoehdot?

Minäpä väitän, että tolkun pessimisti ei ole kovin kaukana tolkun optimistista. Rinnakkain he katselevat samaa pimeyttä, josta optimisti toivoo löytävänsä valonpilkahduksen ja pessimisti pelkää ettei hän löydä sitä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
varpio
13.01.2017 18:38:46
hallu: Minäpä väitän, että tolkun pessimisti ei ole kovin kaukana tolkun optimistista. Rinnakkain he katselevat samaa pimeyttä, josta optimisti toivoo löytävänsä valonpilkahduksen ja pessimisti pelkää ettei hän löydä sitä.

Kyllä minä enemmänkin katselen valoa josta toivoisin löytäväni pimeyttä. Talvellakin pitää olla niin saatanan valoisaa että silmiä särkee ja joutuu käyttämään tummennettuja silmälaseja.
Guitarfreak
13.01.2017 21:05:18
Täällähän eksyttiin aiheesta filosofiaan :D
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
BugBadWolf
13.01.2017 21:08:33
hallu:...Minäpä väitän, että tolkun pessimisti ei ole kovin kaukana tolkun optimistista. Rinnakkain he katselevat samaa pimeyttä, josta optimisti toivoo löytävänsä valonpilkahduksen ja pessimisti pelkää ettei hän löydä sitä.

Tuskin ovatkaan kaukana toisistaan. Kyse lienee (aina ensin tietysti internetistä, missä kaikki menee vituiksi) sanojen erilaisista merkityksistä eri ihmisille. Sitä voi toki ajatella kirjoitettuna vaikka niin, että realisti istuu keskellä tolkkua ja optimisti ja pessimisti ovat omaan suuntaansa hölmöjä ja tietenkin väärässä (netissä on kaikki aina väärässä, varsinkin makuasioissa). Mutta ei se nyt ihan niin mene.

Sanojen merkitys eri ihmisille on todella erilainen. Ja jokainen tuntuu vielä suhtautuvan niihin sanoihin, jotka eivät kuvaa oman itsen omasta mielestä positiivisia puolia, todella raivokkaan itsepuolustuksellisesti. En usko että tässäkään on kyse optimismin ja pessimismin eroista ihmisten kesken. Kyse on siitä että netissä on vain täydellissti samanmieliset, tai viholliset.

Ts:
Hra B: Näin kerran kaverin, jonka optimismi toi hänelle vaikeuksia
Hra C: Saatanan pessimistisika. Tappaa vittu pitäs!!
Hra A: Yxs tyypi makas kerra kuun, ku ei uskonu ett kannattaa nousta
Hra C: Vitun optimistisika!! Kaasua!!
Hra BBW: Olen realisti. Joskus vituttaa, joskus on kivaa
Hra A: VITTUVITTUVITTU!!!
Hra B: VITTUVITTUVITTU!!!
Hra C: VITTUVITTUVITTU!!!

Jos ajatellaan kummankin suunnan (o vs p taas) ääripäät, niin todetaan surutta toinen maanikoksi ja toiselle lyödään masennuspaperit kouraan. Kummallekaan ei käy hyvin, jos maailma on sellainen että sen paremmin hyviä, kuin pahojakaan esioita ei näy.

Välissä on se iso kasa tolkumpaa väkeä, jotka - kukin siihenastisen elämänkokemuksensa mukaan - suhtautuvat tulevaisuuteen varovaisen toiveikkaasti (opt.), tai toiveikkaan varovaisesti (pess.).
BugBadWolf
13.01.2017 21:09:07
Guitarfreak: Täällähän eksyttiin aiheesta filosofiaan :D

Nah... Komediaa tässä tehdään. ;D
sustain65
13.01.2017 21:14:48
hallu: Miksi tämäkin juttu pessimismistä ja optimismistä pitää kärjistää ääripäihinsä?

Oma veikkaukseni syyksi on keskustelijoiden länsimainen keskusteluperinne ja logiikka. On vain tosi tai epätosi, 1 tai 0, valkoinen tai musta. Tajusin tuon tyypillisesti johtavan täkäläiset keskustelut juupas eipäs -linjalle, kun aikoinaan opiskelin hitusen sumeata logiikkaa (fuzzy logic).
Funkånaut
13.01.2017 21:17:52 (muokattu 13.01.2017 21:19:18)

sustain65: Oma veikkaukseni syyksi on keskustelijoiden länsimainen keskusteluperinne ja logiikka. On vain tosi tai epätosi, 1 tai 0, valkoinen tai musta. Tajusin tuon tyypillisesti johtavan täkäläiset keskustelut juupas eipäs -linjalle, kun aikoinaan opiskelin hitusen sumeata logiikkaa (fuzzy logic).

Näinhän se on.

E: Onhan siis jotkut asiat kyllä-ei akselin ääripäitä (onko raskaana vai ei? Mikä on "vähän raskaana"), mutta valtaosa on jossakin välissä. Nolla JA yksi, tosi JA epätosi.
"Minäkin läksin entisiin hommiini: tilasin puolikkaan punssia ja rupesin pelaan korttia." - J. Alfred Tanner
varpio
13.01.2017 21:23:13
sustain65: Oma veikkaukseni syyksi on keskustelijoiden länsimainen keskusteluperinne ja logiikka. On vain tosi tai epätosi, 1 tai 0, valkoinen tai musta. Tajusin tuon tyypillisesti johtavan täkäläiset keskustelut juupas eipäs -linjalle, kun aikoinaan opiskelin hitusen sumeata logiikkaa (fuzzy logic).

Minusta kyllä kannattaa aina keskustelussa olla joku ääripääkin edustettuna. Muuten on ihan tylsää. Itse tunnustaudun kyllä nihilistiksi, mutta en pessimistiksi. On aivan yhdentekevää onko henkilökohtaisessa elämässään optimisti vai pessimisti, koska ei sillä ole kokonaisuuden kannalta merkitystä. Ainoastaan nihilismillä on.
BugBadWolf
13.01.2017 21:25:18
Funkånaut: Näinhän se on.

E: Onhan siis jotkut asiat kyllä-ei akselin ääripäitä...

Pitäisi oppia erottamaan makuasiat tosiasioista. Ongelmista hankalimmat tulevat omasta mielestäni siinä, kun joidenkin mielestä voi olla vähän raskaana.
sustain65
13.01.2017 21:41:18
varpio: Minusta kyllä kannattaa aina keskustelussa olla joku ääripääkin edustettuna. Muuten on ihan tylsää.

En ole ihan varma, kannattaako aina, mutta kyllähän ääripäilläkin toki arvonsa on, en toki sitä yrittänytkään kieltää. Mutta pelkillä ääripäillä keskustelu se vasta tylsää onkin.
Jukka Häikiö
13.01.2017 21:50:06

Kuinka kauas voi optimismi ja pessimismi karata toisistaan, jos niiden oletetulta janalta syöstään pois nuo kuvitteelliset pystyviivat?
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
varpio
13.01.2017 21:51:14
sustain65: En ole ihan varma, kannattaako aina, mutta kyllähän ääripäilläkin toki arvonsa on, en toki sitä yrittänytkään kieltää. Mutta pelkillä ääripäillä keskustelu se vasta tylsää onkin.

Minä voin kertoa teille mitkä ovat hyvät äärimmäiset positiot:

-antiteismi
-satanismi
-nihilismi
-ekofasismi
-kommunismi
BugBadWolf
13.01.2017 21:52:47
Jukka Häikiö: Kuinka kauas voi optimismi ja pessimismi karata toisistaan, jos niiden oletetulta janalta syöstään pois nuo kuvitteelliset pystyviivat?

Niin...

Jos asennetaan internetissä optimismi näytekappaleeseen X ja pessimismi näytekappaleeseen Y, ne ovat yleensä erittäin lähellä toisiaan.

Kiinni toistensa kurkuissa nimittäin ;D
Funkånaut
13.01.2017 22:08:32

varpio: -kommunismi

Niin no, olihan Tseka ja Gulag-järjestelmä joidenkin mielestä jees.
"Minäkin läksin entisiin hommiini: tilasin puolikkaan punssia ja rupesin pelaan korttia." - J. Alfred Tanner
ÄrGee
13.01.2017 22:24:57
Tämä muistuttaa taas jotain iskärokkareiden taistelutannerta.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)