McNulty 16.04.2021 19:17:56 | |
---|
Guitarfreak: Mun R7 lespaan joku oli tehny scallopit ihan kunnon raspilla :D The fuq? Onhan tuo aika... moving in stereo |
Guitarfreak 16.04.2021 20:16:41 (muokattu 16.04.2021 20:19:11) | |
---|
McNulty: The fuq? Onhan tuo aika... ...ennakkoluuloton lähestymistapa. Ostaessani oli kunnolla murjottu, mut varsin nopeassa tahdissa käytin kitarasepolla otelaudan plaanauksessa ja teräsnauhat päälle... hyvä tuli Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
munkero 16.04.2021 20:25:49 | |
---|
Guitarfreak: ...ennakkoluuloton lähestymistapa. Ostaessani oli kunnolla murjottu, mut varsin nopeassa tahdissa käytin kitarasepolla otelaudan plaanauksessa ja teräsnauhat päälle... hyvä tuli Meillä oli paikallisessa musaliikkeessä kaksikin Gibsonia tässä jokunen vuosi sitten joihin oli selkeästi itte tehty koverrukset. Kai ne joku sieltä haki. :D Itekki joskus soitellu. |
peterbang 17.04.2021 02:52:58 | |
---|
Tuli teleen ostettua Seymour duncan quarter poundit melko heräteostona. Vähän jännittää mitä sieltä tulee kunhan ennättää laittaa kiinni. Pieni kutina on, että katoaa telen saundista se ominan "the" juttu, mutta kuulostellaan.... "If a record takes more than a week to make, somebody's fucking up." - Steve Albini |
Invader 17.04.2021 19:57:10 (muokattu 17.04.2021 19:57:33) | |
---|
Laney AOR 50 Series 2 -läjä. Mietin että onko tää hajalla kun ei volaa eikä säröä lähtenyt masterit kaakossakaan kuin nimeksi. No sinnehän oli joku mestari laittanut jokaiseen etuastereikään 12AU7:n. Toisesta vahvarista lainaan rivi JJ 12AX7, ja johan taivas aukeni. Tai helvetti. Riippuen säädöistä. :D Marshallin DSL100-nuppi lähtee aika hätäisesti torille kyllä nyt. https://muusikoiden.net/dyn/users/170023.jpgTai sitten ei.. |
munkero 17.04.2021 21:02:38 | |
---|
munkero: Tämän kentjun innoittamana muistin taas että dremelihän multa puuttuu ja pistin tilaukseen. Noniiiih! Kone saapui, mutta isommat kiillotuslaikat vielä matkalla. Vetelin tuollasella pienellä testiks yhen kepin ja hyvä kiiltohan niihin tuli, huomattavasti liukkaampi tatsi kuin käsipelillä hierotuissa ja hikoilematta. 5/5. Itekki joskus soitellu. |
McNulty 17.04.2021 21:09:16 | |
---|
Invader: Laney AOR 50 Series 2 -läjä. Mietin että onko tää hajalla kun ei volaa eikä säröä lähtenyt masterit kaakossakaan kuin nimeksi. No sinnehän oli joku mestari laittanut jokaiseen etuastereikään 12AU7:n. Toisesta vahvarista lainaan rivi JJ 12AX7, ja johan taivas aukeni. Tai helvetti. Riippuen säädöistä. :D Marshallin DSL100-nuppi lähtee aika hätäisesti torille kyllä nyt. https://muusikoiden.net/dyn/users/170023.jpg Mulla oli tuollainen Laney AOR nuppi joskus 90-luvulla. Oli tosin se 100W versio. Ostin muistaakseni 300-400 markalla. Sen läpi soiteltiin grunge-räminää ja ajoi siinä metelissä asiansa. Testasin silloin myös Marshall Lead Mosfet 100 nuppia ja totesin että AORissa oli enempi säröä ja se toimi paremmin Nirvana-tykityksessä. Jälkeenpäin ei ole kyllä ikävä tullut vaikka olisihan se ollut kiva säilyttää kaikki vermeet eikä myydä mitään pois. Lanikassa on kyllä omanlaisensa meininki. moving in stereo |
Invader 17.04.2021 21:47:25 | |
---|
McNulty: Mulla oli tuollainen Laney AOR nuppi joskus 90-luvulla. Oli tosin se 100W versio. Ostin muistaakseni 300-400 markalla. Sen läpi soiteltiin grunge-räminää ja ajoi siinä metelissä asiansa. Testasin silloin myös Marshall Lead Mosfet 100 nuppia ja totesin että AORissa oli enempi säröä ja se toimi paremmin Nirvana-tykityksessä. Jälkeenpäin ei ole kyllä ikävä tullut vaikka olisihan se ollut kiva säilyttää kaikki vermeet eikä myydä mitään pois. Lanikassa on kyllä omanlaisensa meininki. Jeh, on tää kyllä varsinkin tuolla AOR-kanavalla aika hurja vehje. Sleeppiä ja sludgea tällä tultaneen louhimaan pääsääntöisesti. Miedolla rottaboostilla aika murhaavaa ja sopivan "karkeata" soundia. "Ykköskanava" antoikin sitten ihan uskottavaa 2203-meininkiä jo reippaalla OKT-volallakin. Treenistestejä odotellessa... ja EHX 12ax7:a V1-slottiin, nuo JJ:t on vähän turhan pyöreät. Tai sitten ei.. |
korvaoo 19.04.2021 15:07:51 | |
---|
nyt kun tovin on testaillut, niin uskaltaa julkaista että Halla Customsista tuli tilattua ja asennettua humpparikokoinen p90 mikki Duesenberg tv:n tallaan ja pitää sanoa ettei paluuta humppariin sillä kohden ole :) huikee mikki pitää sanoa! kaikki paitsi on turhaa. |
McNulty 19.04.2021 21:54:01 | |
---|
Mä en ole koskaan ollut kovin suuri Tube Screamer-fani. Nyt kuitenkin rokaistuin ja ostin m.netin torilta erään jäsenen suunnitteleman ja kolvaaman TS808-kloonin, jossa on valittavissa klippaus (symmetrinen, asymmetrinen, ilman diodeja) sekä keskialueen valinta toisella pikkukytkimellä (alkuperäinen vs. modattu, jossa siis alakertaa enempi kuin alkuperäismoodissa). Näiden yksinkertaisten lisukkeiden kanssa tämä vihreä purnukka on todella mainio kapistus Marshallin pikkuplexin eli SV20H kanssa. Boostaa, mutta ei haukkaa alakertaa soundista pois. Kerrassaan mainio... ehkä mä sittenkin voin varovasti sanoa tykkääväni Tube Screamerista, jos sitä on hieman modattu paremmaksi tai laitettu lisukkeita mukaan :) moving in stereo |
Laulava Kylätohtori 19.04.2021 22:02:21 | |
---|
McNulty: Mä en ole koskaan ollut kovin suuri Tube Screamer-fani. Nyt kuitenkin rokaistuin ja ostin m.netin torilta erään jäsenen suunnitteleman ja kolvaaman TS808-kloonin, jossa on valittavissa klippaus (symmetrinen, asymmetrinen, ilman diodeja) sekä keskialueen valinta toisella pikkukytkimellä (alkuperäinen vs. modattu, jossa siis alakertaa enempi kuin alkuperäismoodissa). Näiden yksinkertaisten lisukkeiden kanssa tämä vihreä purnukka on todella mainio kapistus Marshallin pikkuplexin eli SV20H kanssa. Boostaa, mutta ei haukkaa alakertaa soundista pois. Kerrassaan mainio... ehkä mä sittenkin voin varovasti sanoa tykkääväni Tube Screamerista, jos sitä on hieman modattu paremmaksi tai laitettu lisukkeita mukaan :) Tykkäät Tube Screamereista, kunhan ne eivät kuulosta Tube Screamereilta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Hynkel 19.04.2021 22:37:21 | |
---|
Finlandia Instrumentsille lähti tänään tilaus, SSS-strato pikkusen modernilla speksillä, väri Shell Pink. Syksyä odotellessa Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
McNulty 20.04.2021 20:32:51 | |
---|
Hynkel: Finlandia Instrumentsille lähti tänään tilaus, SSS-strato pikkusen modernilla speksillä, väri Shell Pink. Syksyä odotellessa Ohh, upeeta. Kävin just viime perjantaina Teemun pajalla. Vein vanhan Aria Pro II:n tsekattavaksi. Ja kaksi Teemun Stratoa omistavana en voi kuin kehua. Mies taitaa nämä perinnehenkiset soittimet erinomaisesti. moving in stereo |
McNulty 20.04.2021 20:33:46 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tykkäät Tube Screamereista, kunhan ne eivät kuulosta Tube Screamereilta. Jotensakin näin. Sanotaanko että kaipaan siihen perusperus tuubikiljujaan hieman lisäominaisuuksia ja säätövaraa. Esim. Fulltone Full-Drive 2 on ihan pätevä TS-johdannainen. moving in stereo |
Hynkel 20.04.2021 21:17:06 | |
---|
McNulty: Ohh, upeeta. Kävin just viime perjantaina Teemun pajalla. Vein vanhan Aria Pro II:n tsekattavaksi. Ja kaksi Teemun Stratoa omistavana en voi kuin kehua. Mies taitaa nämä perinnehenkiset soittimet erinomaisesti. Näin olen ymmärtänyt! Ja pikkusen omaa taikaa sekaan, ettei ihan perus-stratoa tule kuitenkaan. Syksyn pitäis vaan tulla nyt nopeesti :) Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
Pinewood 21.04.2021 11:56:50 (muokattu 21.04.2021 11:57:46) | |
---|
Hynkel: Näin olen ymmärtänyt! Ja pikkusen omaa taikaa sekaan, ettei ihan perus-stratoa tule kuitenkaan. Syksyn pitäis vaan tulla nyt nopeesti :) Liekö ihan Little Kitten Strato...? :) Kokemusten perusteella Teemu oli oiva valinta tekijäksi. |
Hynkel 21.04.2021 13:14:59 | |
---|
Pinewood: Liekö ihan Little Kitten Strato...? :) Kokemusten perusteella Teemu oli oiva valinta tekijäksi. Samaa henkeä, mutta sentään vähän suurempi koko kuin Little Kittenissä! Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
Pinewood 21.04.2021 14:44:41 | |
---|
Hynkel: Samaa henkeä, mutta sentään vähän suurempi koko kuin Little Kittenissä! Itse asiassa Pink Panther voisi olla hieno! Tästä sitten JHS-pedaali kaveriksi: https://youtu.be/1xB2wv20_i0 |
L.H 21.04.2021 14:57:20 | |
---|
Hynkel: Näin olen ymmärtänyt! Ja pikkusen omaa taikaa sekaan, ettei ihan perus-stratoa tule kuitenkaan. Syksyn pitäis vaan tulla nyt nopeesti :) Minkälaisen arvion sait siitä, koska syksy koittaa? Ihan vaan mielenkiinnosta, kun omaa stratoa tilatessa oli arvio 4-5kk, mutta ei näin viiden kuukauden jälkeen taideta olla vielä kovin lähellä valmista, kun mallikaulallekaan ei ole ollut vielä käyttöä. |
Hynkel 21.04.2021 17:52:24 | |
---|
L.H: Minkälaisen arvion sait siitä, koska syksy koittaa? Ihan vaan mielenkiinnosta, kun omaa stratoa tilatessa oli arvio 4-5kk, mutta ei näin viiden kuukauden jälkeen taideta olla vielä kovin lähellä valmista, kun mallikaulallekaan ei ole ollut vielä käyttöä. N. 5 kk puhuttiin, mutta sovittiin myös, että tuo on arvio joka saattaa vähän heittää. Olen valmis vähän odottamaankin kyllä, custom on niin oma juttunsa. Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |